כיכר השבת

אלימות במשפחה החרדית: הנשים יוצאות למאבק

יותר ויותר נשים חרדיות המתמודדות עם אלימות קשה, בוחרות לעשות לה סוף. שושי הלר יצאה בעקבות הנשים האמיצות והארגונים שמעניקים להן בית-חם. האם אפשר לזהות כבר במפגשי השידוכים נטייה לאלימות? מהן התכונות שחשוב לברר על הבחור, בנוסף למה שבודקים בדרך כלל? מיהם הגורמים שאליהם תפנה אישה חרדית הנתונה תחת אלימות?

201
שושי הלר | כיכר השבת | ח' באייר | 12.05.11
אילוסטרציה
אילוסטרציה (פלאש 90)

שוב נשמעים קולות רמים מהקומה העליונה, ואז קול חבטה, טריקת דלת בעוצמה ואחריה משתרר שקט מצמרר. השכנים המדוברים עברו לבנין לפני כחודש ימים, משפחה חרדית לכל דבר ועניין. הבעל לומד בכולל, האישה פקידה במשרד ולהם שלושה ילדים קטנים. לכאורה הכל נורמלי, עד שנשמעים הקולות, וכשהם נשמעים, הלב קופא. קשה להאמין שיכול להיות דבר שכזה במשפחה חרדית.

מסתבר שיכול להיות, לא רק יכול להיות – אלא שזה קורה! על פי הסטטיסטיקה, אחת משבע נשים(!) סובלת מאלימות, ולא משנה העדה, הצבע או הגיל. הנתון הוא מדהים: אם בבניין שלכם מתגוררות ארבע-עשרה משפחות, הרי שסטטיסטית שתיים מתוכן חוות אלימות. כן, גם אם אינכם שומעים קולות חריגים מתוך הבית. שכן ההגדרה הכללית של אלימות כנגד נשים, כוללת סוגים שונים: אלימות מילולית, נפשית, פיזית ואחרות. כאמור, התופעה חוצה מחנות, עדות וגילאים ועל אף ההתקדמות במעמד הנשים בעולם, היא ממשיכה להתרחב ולגבות קורבנות נוספים.

מה באמת קורה בחברה החרדית? האם באמת זה לא קיים אצלנו כמו שרבים נוטים להשלות את עצמם. או אולי להיפך, בחסות הקהילה הסגורה והשמרנית, נוצר מצע נוח יותר לאלימות? ומה עושים כשהאשליה מתנפצת, ופתאום מגלים את זה אצל חברים, בני משפחה או אצל השכנים ממול, האם מדחיקים וממשיכים כפי הסטיגמה, לטאטא מתחת לשטיח, או שמנסים לטפל בכך?

תחקיר מקיף ומעמיק שערך "כיכר השבת" בנושא מעלה, כי חל מהפך בשנים האחרונות בכל הקשור לדיווח, טיפול וסיוע לנשים חרדיות הסובלות מאלימות במשפחה, על מנת לעצור את התופעה בעודה באיבה, כדי שיוכלו לצאת ממעגל האלימות. בשיחות ממושכות ומעמיקות עם הגורמים המטפלים בנושא: "מרכז הסיוע לנשים דתיות", "המרכז לטיפול במשפחה של ´יד שרה´" והמקלט "בת מלך" לנשים מוכות המטפל בנשים שומרות מצוות ובילדיהן, עלו נתונים מפתיעים על השינוי בתחום הרגיש של סיוע לנשים בתוך החברה החרדית. הנושא יסוקר בהרחבה בכתבה זו ובכתבות המשך.

חמישה קבין של אלימות ירדו לעולם

מהם בעצם סוגי האלימות?

דבי גרוס, מנהלת מרכז סיוע לנשים דתיות מאפיינת במקצועיות: "אלימות מתחלקת לחמישה סוגים: אלימות פיזית הכוללת דחיפות מכות; אלימות רגשית השפלה לסוגיה השונים, בידוד או הגבלה שלא לצאת מהבית או ניתוק מחברות מלפני החתונה; אלימות כלכלית, כמו בעל שנותן לאשתו 300 שקל לקניות חודשיות של אוכל ולא מוכן לאפשר יותר מכך; אלימות רוחנית – כשהבעל דורש ממנה להחמיר במצוות שונות ובהנהגה. החמרה זו לא נובעת ממקום דתי הלכתי, אלא נפשי; ואלימות בינאישית."

גרוס מפתיעה מאוד באמירה כי "מי שלא מקבל עזרה, לא יוכל להגמל ממצב זה בעצמו. בחברה החרדית החשש לפרק את המסגרת גדול יותר. אך אנו חשים בשינוי במהלך השנים האחרונות בפתיחות וברצון לטפל ולשנות."

בסיטואציה עמה פתחנו את הכתבה, כאשר מישהו שומע קולות כאלו אצל השכנים, האם הוא יכול לפנות אליכם?

"הוא יכול לפנות אלינו ונדריך אותו כיצד לנהוג ומה ניתן לעשות", היא מדגישה ואומרת. "אנחנו לא נוכל לפנות מיוזמתנו לאישה, לפני שהיא פונה אלינו. מניסיון זה גם לא יעזור אם פונים בעבורה. אפילו אם מגישים תלונות במשטרה, בדרך כלל האישה תכחיש ואז אין ´קייס´. בנוסף, לא חלה חובת דיווח על נשים מוכות מעל גיל 18. החובה היחידה היא כאשר גורם רפואי חושד בהתעללות, עליו ליידע את האישה על אפשרויות הטיפול העומדות לרשותה או לדווח לגורמים סוציאליים. רק במקרים קיצוניים של דאגה מרצח, ניתן להתלונן במשטרה. בכל מקרה, כל אישה צריכה לדעת על האפשרויות הפתוחות בפניה לקבלת עזרה."

אפשר לעצור אלימות של בעל כנגד אשתו? והאם יש מקומות המתאימים לציבור החרדי?

דבי גרוס משיבה בחיוב ומגלה לראשונה עוד כי מספר הנשים החרדיות הפונות בבקשת עזרה, גדול מבעבר.

כבר לא מטאטאים מתחת לשטיח

לדבריה, "אמנם בחברה החרדית הרצון לשמר את המסגרת הוא גדול ובעבר רוב הנשים פתחו את הנושא רק אחרי שחיתנו את הבן הצעיר, מחשש שהדבר ישפיע על שידוכים או על קבלה לבתי ספר ומוסדות חינוך. כיום בהחלט יש יותר מודעות. לא פעם פנו אלינו נשים כמה חודשים אחרי החתונה, ולעתים אפילו לפני לידת הילד הראשון, וזה ייאמר לשבחן. אנו רואות שינוי מהותי בגיל הפונות וכל מי שפונה אלינו נוכל לסייע לה, להפנות אותה וללוות אותה לכל הגורמים המתאימים, עד שתעלה על דרך המלך."

מר דוד רוטנר, דובר ארגון "יד שרה" מספר על המרכז שלהם לטיפול במשפחה, והוא בורר את מילותיו בקפידה. "מגיעים אלינו לירושלים מכל רחבי הארץ. זהו המרכז היחידי לטיפול בנושא הזה לציבור החרדי. היתרון שלנו שאנו נמצאים בבניין של "יד שרה", כך כאשר מגיעים לטיפול, לא נכנסים למקום עליו מתנוסס שלט של מרכז טיפולי, אלא לבניין "יד שרה" ולכן אנשים פחות מתביישים ´להיתפס´ במקום שנותן שירותים מגוונים אחרים..."

ד"ר שלומית להמן, מנהלת המרכז מרחיבה את היריעה ואומרת: "יש כיום בארץ יותר מ-90 מרכזים למניעת אלימות במשפחה מטעם משרד הרווחה. אנו המרכז השני בגודלו בארץ והיחיד שהוקם לפני קצת יותר מעשור, מתוך מחשבה תחילה להתמחות באופן מגזרי, ועד היום אנחנו היחידים עם התמחות בציבור החרדי. במשך השנים הקמנו שלוחה נוספת במטה בנימין, ואנו מדריכים מרכזים נוספים הממוקמים באזורים חרדיים ומטפלים בציבור החרדי. בכך בעצם אנו מהווים "מרכז אם" מתוך הניסיון המקצועי שצברנו."

פעם מרביץ, תמיד מרביץ

במקרים קיצוניים של אלימות, מופנית האישה למקלט לנשים מוכות, של ´בת מלך´ שמותאם לציבור שומר תורה ומצוות. עו"ד נוח קורמן, מקים ומנהל המקלט אומר "כשכלו כל הקיצין האישה מגיעה אלינו, והבעל מתחיל להבין את חומרת המעשה ושכמעט אין דרך חזרה. הציבור החרדי עבר זעזועים לא פשוטים נוכח שתיקתו בתחומים אלו ואחרים והעלמת עין כשיטה. רב מסוים אמר לי ´פעם לא ידעו מה לעשות והשתיקו, היום ישלחו לטיפול, למקלט ולמשטרה´. אם יש אולי מקומות שעדיין חושבים שלהסתיר זה עדיף, חלק ממה שעשינו בעשור האחרון זה להוכיח שזה לא משתלם, ולכן עדיף לתת טיפול טוב בדרך התורה."

לסיכום הכתבה הזו, הראשונה בסדרה, חשוב לצטט דברים שאמרה מומחית בנושא ל"כיכר השבת", על מעגל האלימות: הרבה פעמים לאחר תקיפה הבעל מבקש ומתחנן לסליחה, הוא מבטיח להשתנות, לעתים קונה מתנות ואז האישה מאמינה לו ומתחילה תקופה של מעין "ירח דבש". למרבה הצער, 90% מהמקרים הם ´פעם מרביץ – תמיד מרביץ´ ושוב בפעם הבאה שנוצר מתח או לחץ, ייווצר פיצוץ, בקשת סליחה ושוב "ירח דבש". הרבה פעמים אנשים לא מאמינים על בני הזוג כי רואים אותם בתקופת "ירח דבש" ומזה משליכים על הכול. חשוב להדגיש כי אפשר לצאת מהמצב רק באמצעות טיפול מקצועי.

האם אפשר לזהות כבר במפגשי השידוכים נטייה לאלימות? מהן התכונות שחשוב לברר על הבחור, בנוסף למה שבודקים בדרך כלל? מיהם הגורמים שאליהם תפנה אישה חרדית הנתונה תחת אלימות? מהו הטיפול המקצועי שאפשר לקבל? על שאלות קשות אלו ועוד רבות, בהמשך סדרת הכתבות.

תוכן שאסור לפספס
201 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
79
כיום החולשה הרוחנית היא אצלנו הנשים. כמה נשים אני מכירה שבעליהן אברכים והם עם אייפונים וכו'...
אשה12.10.12
78
אם הנשים תמתחנה את החבל יותר מדאי הוא לבסוף יסחף אותן אחורה בפתאומיות ובעוצמה.
יוסף13.05.11
77
אני רק מבקר באתר וממש לא קבוע. אבל האומץ שלכם ראוי לשבח!!!
שלום13.05.11

הצגת כל התגובות

76
הרעיון להציף את הנשוא מקובל מאוד. אבל למה לשים תמונה שמגדירה מגזר מסוים ואחר כך לכתוב תחתיה אילוסטרציה?
חיים17.11.11
75
ראו מה כותב רבי אליעזר פאפו:
פנו ל"בת מלך" !15.05.11
74
השתוללות, סטירות, צביטות, מכות בגב, מכות במקל, תוך ניצול רגעים של חולשה. תתביישו גברים ככה אתם גורמים לאישה שלכם להשתולל.
קלאפטה13.05.11
73
כל הסטטיסטיקות האלה שויים אפס והם לא נכונים ב כלל והסיבה שזה לגבי נשות שאר העולם אבל לגבי נשות חרדיות הדבר כמעט לא מצוי ועוד יותר מכך אברך חחדי נורמלי לא יודע להרביץ גם אים הוא ירצה אז דיי לכל ההשמצות החילוניות והחולניות כאחד ותעלילו את זה על הנשים שלכם
צחי14.08.13
חשוב ומהולל ואין לך מושג איזו אלימות מילולית אני והילדים עברנו -עד שבסוף התגרשנו ! זה היה תהליך ארוך עם התנצלויות והבטחות -כל פעם אחרי ההתפרצויות -ותמיד חזר על עצמו ! בחוץ כולם היללו אותו ואת טוב ליבו ולמדנותו והחסדים שהוא עושה עם שכניו וחבריו אבל בבית הוא היה חיית טרף! יש הרבה מאד אברכים כאלה וחבל
מוכה20.09.13
72
גבר שלומד תורה לא יכול להיות אלים , כל סוגי האלימות. אנחנו בני אדם ואסןר בשום פנים ואופן להתלונן על רוחניות . אשה יכולה להיות 20שנה דתיה עם בגוד צנוע וכו ושנה חילונית. יש פתגם שאומר . ירידה לצורך עליה. ...אבל עם זאת על הנשים הדתיות , או החרדיות לא לנצל זאת.. כי היסוד של העם היהודי ובעיקר של הנשים הד
מירי 04.08.20
71
הלכות אישות פרק טו יט וכן ציוו חכמים שיהיה אדם מכבד את אשתו יותר מגופו, ואוהבה כגופו; ואם יש לו ממון, מרבה בטובתה כפי הממון. ולא יטיל עליה אימה יתרה; ויהיה דיבורו עימה בנחת, ולא יהיה עצב ולא רוגז. כ וכן ציוו חכמים על האישה שתהיה מכבדת את בעלה ביותר מדיי, ויהיה לו עליה מורא, ותעשה כל מעשיה על פי
ראו רמב"ם13.05.11
70
אלימות חובה לעצור נקודה. אך לצערינו כשמזכירים אלימות מיד עולה סיטואציה של "הבעל המכה" וזה לרב אינו נכון. האשה הרבה פעמים מתנהגת בצורה אגרסיבית אגואיסטית והתעלמות מהילדים. פוגעת בבעל ויש לה גב ממשפחתה. וכשהבעל מרים קול זעקה מתוך רצון לשפר ולעלות על דרך המלך.מיד נזעקים "הנשמות הטובות" אלימות אלימות. א
ראובן23.05.11
69
הכאוב הזה, אני בטוחה שזה יגרום לנשים נוספות לפקוח עיניים. הנשים האלה תמיד מכחישות את מה שהן עוברות וחושבות שאם הן תעצומנה עיניים אז הסיוט יגמר- אך לצערנו המצב רק מחריף ובפרט שלא מטפלים בהתחלה. חובה על שכן ששומע רעשים של צעקות, או של "בום" של חפץ שנופל במהלך מריבה להתקשר דחוף למשטרה ולהודיע על אלימ
נועל´ה15.05.11
68
1. היא גוזלת ממני את הילדים לחזקתה. 2. היא גוזלת מהילדים את אביהם. 3. אם באמת יש למישהו בעייה בפרנסתם, שיחזיר לי אותם, ואותי להם, ובכך תיפתר הבעייה, כי אני אפרנסם. 4. מי שמחזיק בילדים אף בהסכמת כל הצדדים וכל שכן בכפייה, עליו לדאוג לפרנסתם מכספו. 5. אני רוצה לפרנס את ילדיי כשיש לי חזקה עליהם, בדי
חלילית13.05.11
הם מהווים את רוב הסיבות שמנית...
ל20.05.11
אתה ורק אתה גרמת לעצמך את זה... אם אשתך לשעבר חולת נפש למה התחתנת איתה? ואם היא לא חולת נפש, היה לך אפשרויות רבות מאוד... הבעיה היא שלך בלבד
ניר בן ארצי14.05.11
לדאוג לפרנסת הילדים מכספה, אף אם לקחה את הילדים לעצמה בהסכמה. ולתת פיצויים לבעל שהפרה את ברית הנישואין שכרתה עמו ועכשיו היא הפכה אותו לגרוש ורצחה את חייו באמצע החיים. ואם לא, היא תיענש על כך בחומרה משמיים. לו יהי כדברייך!!!
כדברייך15.05.11
אני חייב לומר לך, כל מילה שלך פנינה. מי שמעט מכיר את המצב יודע שכל אחד מהסעיפים שלך נכון (למרות שבחלקם יש בעיות הלכתיות גם, ואני מתכוון לכך שעל האב לפרנס את בניו, אך גם זה רק עד גיל 13 בלבד, וגם זה רק מדין צדקה, ומה שהחוק מחייב כביכול מטעם ההלכה עד 18 זהו שוד לאור היום, אך...) כמעט כל הסעיפים מדוי
מושיקו15.09.11
67
רוב רובם של התגובות כאן נכתבו ע"י גברים. תגובות תוקפניות עד ברבריות. לא מתקבל אצלכם על הדעת שיש כזה דבר אלימות כלפי נשים? למה אתם שוללים מכל וכל ומחפשים תירוץ והצדקה? לא כיבדה אותו מספיקלא טוב לוהוא פשוט מתוסכל.. אז נכון שיש מקרים שונים וכל אחד צריך בדיקה. אבל מה זאת ההכחשה הגורפת הזאת?? מפחי
שרי13.05.11
אמיתית, מסכן בעלך, אומללים ילדייך.
יועץ13.05.11
וזה תעודת עניות של הציבור החרדי , לצערי הרב זה בושה וחרפה...
נועל´ה15.05.11
התגובות כאן פשוט איומות, קשה לי להאמין שאנשים במאה העשרים ואחת בישראל מדברים ככה.
בת שבע27.11.11
מישהו שלל מכל וכל אלימות כלפי נשים? רק מה שמזעזע בכתבה שהיא ממש חד צדדית וכל כולה מדברת אך ורק על נשים מוכות בלי להזכיר ולו ברמז על גברים או אפילו על ילדים מוכים בידי אישה צדקנית. תהיי בטוחה שרוב הגברים ואני ביניהם, שכתבו על אלימות כלפי גברים הם לא אלימים ומותר לפעמים גם לנשים לשמוע את האמת בכובד ר
מגיב13.05.11
אם היה מספיק שוויון מלכתחילה זה לא היה קורה!
!16.06.12
66
אני חוויתי בעצמי התעללות מילולית ופיזית קשה מאוד מבעלי הראשון..הגעתי למצב שהייתי צריכה בית חולים..האכזריות היתה נוראית..ועל מה??כלום!!שגעון גדלות ובעיה נפשית קשה כנראה..זה היה נורא והייתי בטוחה שאין תקווה ואין אפשרות לצאת מזה...דווקא בגלל המגזר שאתה משתייך אליו..ומה יגידו.. עד שיום אחד קמתי בבוקר
בדוי--13.05.11
אם היית הולכת לפי רוח ההלכה והתורה, לא היה לך סיכוי להתגרש..בעולם העתיק גברים לא איפשרו לנשים להתגרש. היית ממשיכה לסבול עד יום מותך. רק במקרה את חיה בעולם מודרני שממתן את הדת ואת צריכה להודות כל יום לנשים שבגללם את יכולה להתגרש היום.
לפי03.05.12
בכל מקרה, גם אם כל הפרטים מדוייקים ואין לבעלך מה להוסיף, הרי שאת מעידה שהיה לך בעל עם בעיה נפשית קשה וזה לא קשור לבעיה גברית אלא לבעיה נפשית.
פלך רכב13.05.11
65
מנסיוני וידיעתי שחוויתי על עצמי בעבר, 95% מתלונות הנשים כלפי הגבר הן שיקריות, בתי המשפט ובעיקר לענייני משפחה יודעים זאת וכן המשטרה. האישה מקבלת את כל הסיוע והטירוף הפסיכולוגי מהרווחה ומאג'נדת הנשים הפמניסטיות כנגד הגבר, ואת הכדאיות וההעדפה לגירושין. על מנת לממש זאת האישה מגישה תלונות סרק במשטרה והגב
אהרון13.05.11
64
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
המשגיח13.05.11
שנאמר חרש שוטה וקטן, פטורים. וכן נהגו בנות ישראל, והנח להם לבנות ישראל שאם אינם נביאות בני...
מקרא מלא13.05.11
63
מחקרים אומרים שאישה שסבלה מאלימות בילדותה, בבא היום היא תהפוך לאישה מוכה. נמצא שהאישה עם בעיה כלשהי יכולה להפוך גבר עדין ככל שיהיה ל"גבר מכה". וכמובן שאת העונש הוא יקבל.
גבר מוכה12.05.11
62
כשהיא קטנה. אם יש בעיות בתחילת הנישואין צריך להזהר מאד שלא יהיו ילדים, בלי הילדים כח המיקוח של האשה יורד פלאים. רוב היועצים "מקשקשים בקומקום" ולא קוראים את המציאות נכון, אף פעם הם לא יאמרו לאחד מבני הזוג צריך להתגרש (כי הם צריכים פרנסה), משפטים מטופשים כמו לטנגו צריך שניים תוכלו לשמוע למכביר (מה ל
יועץ נישואין 13.05.11
אתה יועץ כמו שאתה בעל מכה. אם אתה ממליץ להתגרש לפני ילדים זה רק בגלל שילדים סתם יסבלו מפסיכי כמוך. אתה שפוי????????. כוח מיקוח?על מה ? על זה שהבעל היכה אותה ועכשיו הוא רוצה לעצמו מה שלא מגיע לו רק בגלל שהוא רשע? הגיע הזמן שתהיו קצת "לאומיים" 150 אלף נשים מוכות אצלנו החרדים זה לפחות 30000
קשקוש בלבוש13.05.11
ותלמדי טוב איך סוחטים וגוזלים רוצחים ויורשים. נראה שזה תסריט גרוע בשבילך לחשוב שלא תהיה לך מכונת סחיטה. בכל סיפור גירושין הסוחט הוא האישה והנסחט הוא האיש אז מה "הוא רוצה לעצמו מה שלא מגיע לו" ?
קטין13.05.11
61
הכל מתחיל שהבעל נשאר בבית הבית שייך לאשה הבעל צריך לבוא לבית רק לפנימייה ובמקרים אחרים לעזור לאשתו אם ככה הבית יתנהל לא יהיה שום אלימות והבעל יקבל את הכבוד הראוי לו
שימי13.05.11
כי התורה מעדנת את בעליה.. אבל לגבי זה שאמרת שהבעל צריך להרגיש כאילו הוא בפנימיה זה טעות גמורההה!!ותפיסה לא נכונה!
אני13.05.11
60
סדרת כתבות זה טוב ונראה שהכתבת חרוצה ומגישה לנו מחקר מקיף ומקצועי ישר כוחכם
נחמה13.05.11
59
אנחנו מתנהגות בהכל כמו חילוניות (כולל מועדונים וכו'), לא אכפת לנו מהילדים ולא מאלקים. אנחנו מתוסכלות, היציבות הנפשית שלנו מתערערת בלעדיכם.
אשה12.05.11
למה לא להזדהות בתור גבר? הרי זה מה שאתה.
גיגית12.05.11
58
כל דבר שהחילונים לעשו במשך שנים והקיאו, אז החרדים נזכרים למחזר בתחושה של נאורות. אצל החילונים כבר לא מדברים על אלימות מצד הגבר אלא על הטרור הנשי מבית ומחוץ.
חרדי מתקדם12.05.11
57
בימינו זכינו והתחדשה הלכה בבית המשפט כי שתיקה של הגבר, זו גם כן אלימות וכהנה וכהנה אלימות נפשית, נשמתית, נשימתית ועוד ועוד. הגבר הוא יצור אלים ולא משנה מה הוא יעשה.
אימא 12.05.11
בעל עמכה בשתיקה חושב שהוא גיבור? הנבזה הכי הדיוט יכול להכות בו בשתיקה שיש עימה דבר.. ולשתק אותך נפשית לחצי יום. כל וחומר מי שיעשה איתו עסק חיים.. ויחלחט לא להתייחס .. או לשתוק .. ואז נראה את הגיבור שלנו שמח ומאושר כל היום. אלימות מילולית נפשית היא גם בשתיקה . אדם רע יכול לנצל גם את השתיקה כדי להוציא
מ' ח'12.05.11
מי שלא צוחק על בדיחת חבירו [בדיחה כשרה כמובן] מכונה "רוצח". גם בשתיקה אפשר להחשב רוצח
מסייע לך13.05.11
ותצא נקי מהחוק? כך חשבת? שמענו על כל הבעלים ה הדיותים
מ' ח'12.05.11
יש להוסיף אלימות דמיונית, אלימות האשה המתוסבכת כלפי עצמה, אלימות באי ציות מוחלט לאשה, אלימות של הגבר שהוא לא מתנבא מה השגעון של אשתו היום וכו' וכו'.
דינה12.05.11
56
כאחת שעברה אלימות מילולית, אי אפשר לתאר את הסבל הנורא - ביקורת תמידית, האשמות, השפלה.. מעגל קסמים שאין לו שאין לו סוף, והאבסורד הוא שברוב המקרים האשה לא קמה ועושה משהו. היא נהיית תלותית בו, מתביישת לספר לאחרים, מאשימה את עצמה ומאוד פוחדת ממנו. היא משלה את עצמה שיהיה טוב יותר, אך המצב רק הולך ומ
אישה מוכה13.05.11
כל מי שחוותה אלימות ורוצה לצאת מזה שתיצור איתי קשר באישי ואשתדל לעזור, גם אני עברתי את מה שעברה ה"אשה מוכה" ואני רוצה לעזור.
נועל´ה15.05.11
אישה - מטבעה מסתירה ומכחישה את האלימות כלפיה. תמיד נשים אומרות ש"זה היה חד פעמי הוא היה שתוי" ועוד תירוצים. כל השנים אותם תירוצים. המקרים של הפונות זה כלום. לרוב כולאים אותן ללא פלאפון ואינטרנט.
את האלימות כלפי03.05.12
55
שם רק את הכיסא ולא עושה יותר מזה בכולל כלום... אם הוא היה לומד תורה הוא לא היה אלים!
קץ לאלימות13.05.11
54
אז מה משנה למי מרביצים אם לאשתו או לנהג אוטובוס מסכן
יעכג13.05.11
53
הבעיה שבעיתונילם לא מדברים על זה , מה שכן נהיתה פתיחות מסויימת למצב קיים . פתאום מביאים סיפורים על משפחות שנפרדו , על נשים גרושות , בצורה עדינה ומכובדת . אך לדבר על הנושא עצמו , הס מלהזכיר . מי ירים את הכפפה ? נוצר מצב של 'אוי לי מיצרי אוי לי מיוצרי' . ו...כמובן המשפט האולטימטיבי של : 'חילול ה' ...
ברקת13.05.11
52
כפי שידוע הוצאת גבר מביתו וגרושיו לרחוב בצו הרחקה זורעת את זרעי האלימות הקשים ביותר. צריך לחדול מהוצאת צוי הרחקה, הם אינם יעילים ומובילים לרצח. זה אחד הכלים ההזויים ביותר שהצליחו שדולות הנשים להעניק לנשים במסגרת סל ההטבות והזכויות לחיסול הגבר. ולנרדף הנדחק לפינה לא נותר לצערנו מה לעשות. מיעוט א
שלמה13.05.11
51
לעניות דעתי צריך לדעת דבר חשוב מאוד כשבעל ואשה מתחתנים הא' ב' צריך לסכם בינהם באיזה רמת מחיה הם רוצים לחיות באיזה השקפה הם בןחרים וכו' וכו' ואז לרוב לא יהיו תקלות כשהאשה יודעת לקראת מה היא הולכת - רק היום יש בעיה שמבלבלים את הבחורה ואומרים לה תקחי את ר"ע אבל שוכחים לומר לה שר"ע עזב את אשתו שנים רבות
דוד13.05.11
50
אבל בינינו אשה עם פה פתוח אלוקים ישמור זה לא אלימות זה תסכול בגלל שהגבר לא גבר וכך הוא נעשה יותר ויותר מפוחד והיא עוד יותר מתוסכלת
רננה12.05.11
49
והסבירו בספרים שמה שלמה ש'נשים רחמניות' מסוגלות בעת מצוקה וטירוף, לא מסוגלים אפילו גברים לא רחמנים יותר מדי. וה' ישמור אותנו מהטירוף של 'נשים רחמניות'.
מהספרים הקדושים13.05.11
48
להם סיפור מאחורי זה או שהם לא לומדי תורה לשמה או שהם בעלי תשובה ובד"כ בעלי תשובה קיצוניים מידי או שהבעל יצא עם מישהי והוא לא יודע איך לאמר את זה שהוא רוצה להיפרד מאישתו הנוכחית ולכן הוא מתנהג כלפיה וכלפי הילדים באלימות.. או שגם הוא כשהיה בגיל קטן חווה ילדות מאוד קשה עבר איזושהי טראומה או שהוריו גם ה
עובדת סוציאלית13.05.11
ולכן המשיכו להכות את ילדיהם וכן הלאה. גם לגבי גברים ונשים - פעם כל הגברים היו מכים את כל הנשים - זה היה מנהג ותרבות. ככה זה כשאין השפעה נשית על התרבות - כל הנשים מוכות ואין להם לאן לברוח. רק נשים הביאו את המוסר לעולם ולוליי הן, גם היו כל הגברים היו מכים את כל הנשים כמו בעבר. עדיין הרבה גברים מכים
ולכן03.05.12
47
אם אישה פושעת ופוגעת בילדים תמיד יהיו לה הסברים הגיוניים למעשיה ואם היא לא תמציא הסברים אז ילמדו אותה ויכריחו אותה להסביר את עצמה, ובאותו מקרה האב הוא זה שיימצץ דמו בגלל פשעה של האם. ואין צורך לומר אם האב עצמו היה שותף לפשע, למרות שברוב המקרים האב לא שותף כי אבות יותר אחראיים בניגוד לנשים קלות דע
מני13.05.11
הם לא לומדים תורהה!וסתם עובדים על האישה
ל13.05.11
גברים נעשים מיום ליום יותר ויותר פחדנים והנשים מנצלות שהחוק לצידן בכל מצב גם אם תהיינה אלימות והבעל יואשם גם הוא צדיק ונקי. לעשות סטטיסטיקה פרטית ולראות תוצאות. זה ידוע? אז למה את/ה מיידע?
מוטי13.05.11
להצדיק עצמם! עד כה לפי מה שראיתי שהגברים אלימים!הם מנצלים שהבחורה עדינה ושקטה ולכן הם מכים
אני13.05.11
בחורה שקטה ועדינה? השקטות העדינות האלה כשהחוק נותן להן עוצמות של כוח שהן לא יכולות להכיל אז הן נהפכות לאכזריות ומרושעות כלפי מי שהחוק נגדו. לפי מה שאני מריח אין לך שום ידע בתחום הזה.
מוטי13.05.11
ורוב מוחץ של מקרי הגירושין הן מצד האישה, גם בגלל שזה משתלם לה כלכלית וגם בגלל שהיא קלת דעת וחסרת אחריות ועם חוסר צפייה לנזק שיצא מזה לטווח רחוק. והבעל, חוץ מהסיבה שהוא יפול קורבן לסחטנות, הוא גם לא יעשה זאת כי הוא אחראי על המשפחה וכואב לו על ילדיו שיתקלקלו ויהרסו נפשית ורוחנית וגם מפני שהוא כרת ברי
שמריהו 13.05.11
46
נגד גברים: אין צורך בהסבר. נגד נשים: א. מנמיכים קומתן בזה שמראים שהן שפלות ואין להן כח עצמי אלא תמיד הן צריכות עזר וסיוע מארגונים ובכך פועלים את הפעולה ההפוכה שבשמה הם באים ע"י שמאמצים ומזכירים תמיד שהנשים הן עם שפל ונרמס. ב. מעודדים אותן ומספרים להן שהגברים אלימים ומסוכנים ומורידים מהן את כל הח
צבי13.05.11
45
בעזרת השם עוד מעט יבוא המשיח והנשים שלנו יחכו לנו בפתח הבית עם דליי מים כדי לשטוף לנו את הרגליים. עוד לא ירחק היום והם ידעו את מקומם א י ן ד ב ר כ ז ה א י ש ה מ ו כ ה יש אישה שלא רוצה לעשות את רצון בעלה
בר כוכבא12.05.11
אני ממש נהנית לקרוא פה את התגובות זה מצחיק אותי למרות שגם אני נשואה ואין מה לעשות כל זוג עובר קשיים ונסיוניות נכון זה קשה זה מתסכל לפעמים הייתי יוצאת מדעתי מרוב תסכול אבל בסופו של דבר עם כל הכעס שיש לנו אחד על השני אנחנו מודים לה' שאלו הם הבעיות שלנו ולאט לאט עם המון רצון וויתורים אנחנו משתדלים להב
נשואה באושר13.05.11
אלימים?דיברו כאן אל גברים אלימים בלבד!!!!
אני13.05.11
רק שכחת שלעתיד לבא נאמר: ונקבה תסובב גבר...
טוקבוק27.05.11
מה אתה אומר!!!יש לך בעיה!!! תפיסת עולם עקומה ביותר!! מאוד מקווה שאתה לא נשוי!!!
דבורה13.05.11
תפסיקו לקחת את הדברים ברצינות הוא סתם מסתלבט
leassm2113.05.11
תן לי לנחש גהנום אמיתי אתך.. ממש כמו ב.. מדינות ערב..
עע12.05.11
כך יש לה על מי להישען, הבעיה היא שלרוב הנשים יש אופי של גברים
בר כוכבא13.05.11
בהודו הנשים לא סתם שוטפות את רגלי הבעל, אלא גם שותות את המים (באמת) סע לשלום!! נוכחותך הפרזיטית והשובינסטית מיותרת כאן לגמרי!
אמיתית13.05.11
תעזור לעצמך ולסובבים אתך..
אלח12.05.11
44
השפלות זה לא מילה.. יש ועוד אייך ? צריך למגר את זה ולא לתת לזה גיבוי.. או כששומעים אלים מילולית פחות נבהלים. ולא כך צריך להיות . יושבים לצידינו בכולל אברכים שיכולים להיקרא מתמידים או ת"ח אך בבית " גהנום " משפילים , רומסים , מבזים , והדבר מגיע עד כדי חישוב האישה כחפץ שברצונו יעשה בה הכל..או שבמקרה
מ. ח12.05.11
43
אחותי מורה מוערכת,גרים באחד הפרויקטים החרדים, סובלת מאלימות מילולית והשפלות קשות!!!הם בקושי מגיעים אל ההורים שלי הביתה,"כי הם לא מספיק מחמירים" לטעמו,והיא השיפחה בבית,עם שלושה ילדים ללא רסן וגבולות "כי אסור להעיר לילדים" וכך הם עושים כרצונם בבית,לנחת רוח האבא... היא מתכחשת בלית ברירה,וממציאה סיפור
ישראל מאיר12.05.11
וזו הסיבה שאתם מדברים כך ועובדה שהיא מכחישה. היא השפחה, ומה הוא עושה? מי מפרנס? אם הוא לא מפרנס בכלל אז שיעבוד בבית. יש מיליון סיפורים כאלה ובטוח שלבעל יש הרבה הרבה מה לומר בעניין. לשמוע רק צד אחד, זה כמו לראות רק את הגב ללא הפנים.
חיים12.05.11
בתשובה שלך אין אובייקטיביות. אינך יכול להצדיק דבר שלילי מצד זה ''שהבעל חייב לפרנס'', ואז מה?! יש את המחוייבויות של האדם, ויש את הבן אדם עצמו. דרך אגב: אם כ"כ הרבה אומרים את זה, אז אולי אתה לא מכיר את התופעה, ואתה מחבר אלי' דברים שאתה כן מכיר. אתה מסכים איתי הרי ש'יד שרה' לא מחזיקים מקבלי משכורות (
הרואה12.05.11
אל תחשוב פעמיים.
שומי13.05.11
יש לפנות לייעוץ נישואין מסודר ושזה לא יבוא עקב בקשת המשפחה ולא בעורמה אלא בחכמה.
חיים15.05.11
אצלנו סובלים בשקט. זה לא מכובד .. יעשה בושות במשפחה .. לסתום את הפה. רוב הרבנים לא רואים באלימות מילולית משהוא גרוע ומורחים את הבעייה בשלום בית ובבקשה מהאישה להשלים עם המציאות וליסתום.. ולא כך דרכה של תורה.
מ' ח'12.05.11
42
לא היו כל כך הרבה גירושין,כי האיש שמר על ביתו וילדיו היום ניתן ביד האשה כח גדול מיכולתה לשאת והיא מפרקת את הכל מהר ללא מחשבה מרובה
מדריכת כלות13.05.11
חשיבה או לא-כל אחת תחליט מה טוב יותר בשבילה!
@16.06.12
מתוך אוטיזם, פיגור ופסיכופטיה גברית. הם ידעו שאם נשים יוכלו להתגרש, הן כולן יתגרשו מהם, לכן אסרו מהן לגרש..וכלאו אותן איתם לנצח. עלובי נפש. מה החוכמה לא לאפשר חופש ולהתפלא במישהו שתלוי בך לחלוטין? למה גברים רוצים שנשים לא יעבדו? כדי שיהיו תלויות בהם. פעם היית תלוי בחסדיו של זקן מסריח שיביא לי א
מתוך אוטיזם, פי03.05.12
41
שלל אופציות: *נמאס להם כרגע מחיי נישואין, קשה, גדול עליהם *מצאו מישהו יותר טוב *מצפים לרווח כלכלי מהעניין *סתם השתגעו לרגע באופן לא מוסבר *ההורים הסיתו אותם *כמה אופציות גם יחד הרסו לבן הזוג את החיים באמצע החיים על לא עוול בכפו ויענשו על כך בחומרה רק בשמים, בארץ הם ייהפכו לגיבורים גדולים. ומ
ברית הנישואין13.05.11
האיש לא יוזם גירושין אלא אם כן הגיעו מים עד נפש כי גם שהוא צודק בהחלט , בתוצאה הוא יופרד מילדיו מביתו יישן במחסן וישלם מזונות האשה על כל סיבה טיפשית,תפרק את הבית והיא גם תרויח מזה
מגשר13.05.11
שתי בני הזוג לא מרוויחים שמתגרשים! אבל בטח שאשה שעברה אלימות מרוויחה שקט נפשי וזה רווח גדול מאוד!
נועל´ה15.05.11
40
ישנה טעות שמסתובבת, האומרת: למה נשים מתלוננות על כל שטות - בגלל שיש כל כך הרבה מקרי אלימות ורצח והן לא רוצות לקחת סיכון. ומאותה סיבה גם מתייחסים לכל סיפור של אישה ומייד עוצרים את הבעל ומרחיקים אותו מביתו ומאותה סיבה ישנן עשרות חוקים המפלים גברים לרעה. אבל האמת אומרת הפוך:רוב התלונות הן עלילות שקרי
קנובלי13.05.11
39
גבר שיעז להזמין משטרה ויתלונן שאשתו מכה אותו או את ילדיו, תגיע משטרה לביתו ולבינתיים האישה תירגע. מיד יאמרו השוטרים, רגע, אז למה הזמנת אותנו - תלונת שווא! כעת הם פונים לאישה: איך המצב בבית, רגוע? האישה: נראה לכם? לאט לאט נכנסים איתה לשיחה, והיא כמובן מתנדבת להוכיח לגבר שלא היה משתלם לו כל הסיפור
חלמיש13.05.11
38
לא מתוארים כאן מעשי אלימות, אולי חשבו שהקוראים מספיק חכמים להבין לבד. מסתבר ש... לא! אנשים עושים בדיחות, אנשים מדברים על אלימות של הנשים... מזעזע! או תביאו עדויות, והקוראים יבינו שיש מקומות שאם אתה לא מבין, עדיף שתשתוק! בשורות טובות!
תרגיעו13.05.11
37
מי שעושה רצון בעלה, בעלה אינו מכה אותה. אישה חרדית יודעת כי היא רכושו של בעלה. בעלה קנה אותה בכסף מלא. כמו עבד או בהמה, לכן יעשה בה כרצונו. קשה להיות יהודי, עוד יותר קשה להיות חרדי, הכי קשה להיות אישה חרדית.
דן סגל12.05.11
להירגע בבקשה!
אאא16.06.12
כיף להיות יהודי, כיל להיות חרדי, והכי כיף להיות אשה חרדית. מה, באמת כולם כאן או מכים או מוכים?
אישה29.05.11
36
ותמיד האישה תהיה המוכה. לנשים מותר להכות, צריך להבין אותם לרחם עליהם להתחשב בהם להגן ולסייע להם. לאיש אסור להתלונן, מצווה לרדוף אותו, אסור להבין אותו, אסור לרחם (מרחם על אכזרים וכו'..) מיותר להתחשב, צריך להתגונן מפניו, ואסור לסייע לו כשהאישה במלחמה.
גמזולטוב12.05.11
לכל הבעלים הנבזים שמכים ברגשות הנשים שלהם ללא רחם בשתיקה או בדיבור.. זו האלימות הגרועה אחרי רצח ואתם נבזים בעצם וזה מה שמביא אתכם לנהוג כך.
מ12.05.11
הן טובות בטבען
גלשנית12.05.11
35
לאכול ולישון כך אשה צריכה גם להתלונן גם אם היא מנהלת בכירה, אצל בעלה היא תעשה שטויות כדי לקבל תשומת לב בדרך כלל הבעל נהנה מזה הבעיה מתחילה כשנמאס לו צריך להיות סובלני ולהבין שזה חלק מהחיים
בעל טוב13.05.11
34
לא צריך להיות גאון או בעל אינטליגנציה רגשית יתרה כדי להבין שהפמיניסטיות לא מחפשות שוויון. בעצם היחס של הפמיניסטיות כלפי נשים וגברים הוא הכי שוביניסטי והכי אנטי-שוויוני שרק יכול להיות. הפמיניסטיות דורשות שלעולם לא יענישו נשים שמעלילות או אלימות, אבל מספיק שגבר יצייץ ומבחינתן מדובר בהטרדה וצריך להשמיד
תקראו13.05.11
רק גבר יכול לנתח ככה .
טובה13.05.11
33
נשים בוכות ומתבכיינות יומם ולילה וגורמות לעולם להפלות גברים. וכשבאים הגברים ומדברים נגד זה וחושפים את האמת, באות הנשים ואומרות להם, אל תעזו לדבר עלינו, תפסיקו להתבכיין וכו'. אז מה אתם רוצות, להשתיק אנשים ושישמרו הכל בבטן ויגיעו בעקבות כך ליאוש ותסכול ולבסוף לדברים לא מקובלים ולא מוצדקים כמו אלימו
עקיבא13.05.11
32
תודה על האתגר, טוב שהרמתם את הכפפה! המצב באמת גרוע, רב מקרי האלימות הם ביחס לנשים, אבל לצערנו ישנם גם מקרים של אלימות הנשים כלפי בעליהן גם במגזר החרדי
רודף צדק12.05.11
31
רוב מוחץ של מקרי הגירושין בגלל התערבות ההורים.
שלמה12.05.11
30
נשים מוכות שותקות כדי לשמור על מעמדן וחייהן כי הן מעדיפות לסבול פיזית ובלבד שלא לעבור סבל נפשי שהוא יותר גרוע עבורן. ואותן נשים שנלחמות באלימות, מוטב שיטלו קורה מבין עיניהן וישאלו את עצמן כמה סבל נפשי הן גרמו וגורמות לבעליהן, שזה כאמור גרוע מאלימות פיזית.
אפי13.05.11
99% מנשים הסובלות מאלימות גברית שותקות ומסתירות. ואני שואלת עת עצמי, איך הגוף שלהן בכלל עומד בזה? הרי מכה אחת של גבר מחסלת אישה..אז מה הגברים מכים יחסים חלש ? אם גבר היה מכה אותי מכה אחת, אני חושבת שהייתי מתה על המקום. פחד מוות. רק ביסודי ובחטיבה בנים היכו אותי וזה כואב למות. כמעט התאבדתי בג
ן, אבל03.05.12
29
מדוע בסיפור פשע של אישה ישנה לפתע נטייה סלחנית? האם דם אישה אדום יותר מדמו של גבר? האם גבר פחות רחמן מאישה? האם הזכר יותר אכזר מהנקבה? היכן נעלם הפמיניזם, זה שהנשים אוהבות להשתעשע בו נגד גברים? בעלי אינטרס מטעים ומערבבים בין כוח פיזי לכוח משפטי: אם יש יותר מקרי רצח ואלימות אצל גברים, זה לא מ
אב13.05.11
28
יש כאן תגובות של אנשים חולי נפש או "בדרנים" ו"בדחנים". אתם לא מבינים שזה לא נושא לבדיחות? למשל תגובה 26, 24, 2, ועוד. חבל!!!!
אחד12.05.11
27
אני מצדיע לנשים הצדקניות על צעדם הנכון
האתר החרדי12.05.11
דווקא הבעלים המתייפייפים, הסלחניים והמכבדים את האישה עד כדי שמתבטלים כלפיה, הם אלו שהושמצו באכזריות וגולגלו מכל המדרגות.
חצקל13.05.11
26
פשוט מאוד: לאישה מותר להתנהג באלימות כלפי הבעל כי הוא הנחשב לחזק. וכשיבוא הוא להתלונן על אלימות כלפיו יגידו לו מה אתה ילד קטן או שלא יאמינו לו או שיעלימו עין (כי פשוט זה לא מצטייר יפה בתקשורת שהם מטפלים בנשים שמתנהגות נגד הבעל, ומעוד סיבות). כעת הם יפנו לאישה: נו מה את אומרת, הבית רגוע בדרך כלל? -
אברך12.05.11
בס"ד בד"כ אם יש אלימות במשפחה זה כלפי האישה ולא כלפי הבעל...
יוחאי2619.07.11
25
כמו שפרטתם: פיזית, נפשית, מילולית, דתית ואחרות. תעשו סטטיסטיקה ותחזרו לכאן עם תוצאות יותר מדהימות.
דוד12.05.11
שיש לך תרוצים למעשיך
מ' ח'12.05.11
24
בידיעה ברורה: אישה מעלילה בדרך כלל בעצת עורך דין או קרובים ומכרים, שאומרים לה שבזה היא תחזק את מעמדה ודרישותיה בשלב הסחיטות בגירושין וכו'. ומה לעשות כשגבר יגיד שאישה איימה עליו אז אומרים לו עזוב, מה אתה ילד קטן, אתה לא רציני, אתה לא הגיוני. וכשאישה רק מצייצת כולם שותים בצמא את דבריה ואומרים אחריה ק
בנצי13.05.11
23
חלק מהתגובות כאן ממש באותה דרך בה נוהגים במדינות ערב הפרמביטיביות .. ממש קשה לעקל שמסתובבים בננו חבריה שבבית עושים גהנום לאשה ולילדים..
עע12.05.11
22
לצערינו ישנה אלימות מצד גברים כלפי נשותיהם והרבה פעמים התלונות אמיתיות
רו12.05.11
21
המציאות מלמדת כי דווקא גבר חלשלוש שהתחתן עם אישה חזקה, קלאפטע ובעיתית הוא זה שמואשם באלימות.
ליאורה12.05.11
20
לאחר שהדבר נודע לרב שלנו, הוא קרא לי, וכשנשאלתי למה הבאתי לה כפה, הסברתי לו שאשתי שכחה להגיד לו שזה היה בתגובה למכות שנתנה לי רבע שנייה לפני, מיד הוא ענה לי שכשאישה מרביצה, זה מתוך כאב, זה כי קשה לה, וכואב לה על המצב, ושזה מבטה עד כמה שאני לא בסדר, שהיא הייתה צריכה להכות אותי שש-שבע פעמים עד שתפסתי
יוני13.05.11
19
מה זה "יוצאות"? ציבור הנשים וגיסותיהן בעיצומה של מלחמה מתמשכת נגד הגבר שתמיד תמיד הוא הרע. הקוזק הנגזל.
חורבן הבית12.05.11
18
רוב האלימות נגד ילדים באה מצד נשים. אבל הם תמיד יצעקו: אלימות אלימות!. אל תאמינו להם. אין אישה שפותחת בהליכי גירושין שלא "נזכרת" שבעלה הכה אותה.
די לאלימות12.05.11
17
אלימות במשפחה ואצל חברים זה לא עוזר לאף אחד
נועם בן ישראל18.02.20
16
יותר מתאים
חגי15.05.11
לייק..
,16.05.11
פשוט אשכנזים יותר ידחפו מתחת לשטיח בגלל גאוה סרוחה
נגד גזענות11.07.11
15
מדגישים את האלימות במשפחה כאילו היא אך ורק מהצד הגברי נגד נשים תוך התעלמות מוחלטת ולו ברמז מאלימות מהצד הנשי נגד גברים וילדיהם. כאילו ח"ו המין הזכר נולד אלים. ומה שגורם להסתה עקיפה ואף ישירה נגד גברים, וכמו כן להפקרתם לאלימות. תקוותי כי תאזנו זאת בכתבות הבאות וטוב מאוחר מלא כלום.
דין וצדק13.05.11
14
יותר גרוע מכאת חבר,ולא יזכה לביאת המשיח, ונקרע רשע ,אומריל שזה כתוב בזוהר,בתקופה של התנך חבדו את נשיאותים,דוד אהב את אישתו יותר מגופו ,וכיבד אותן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חסויה14.10.16
13
כנראה שזה הולך ביחד: כשיש יותר מתלוננות ממתלוננים, הרשויות חושבות שיש יותר מוכות ממוכים ונותנות להן כוח עודף על הגברים, ולכן הנשים מרשות לעצמן להתנהג בהפקרות והגברים מופקרים לאלימותן.
א15.05.11
12
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
המשגיח13.05.11
11
נקרא עד הסוף, ואולי מתוך הדברים נבין מה גורם לאיש שמעדיף לא לממש את ה"זכות" לראות "ילדים על הנייר", שהדבר היחיד בפועל שעומד מאחורי המילה "ילדיו" - זה רק הכסף שאויבתו עושקתו מידי חודש בחודשו + כמה שעות בשבוע/שבועיים בהן - עבור אינטרס אישי וגם סחטני - מתירה לו המדוברת (האויבת, הסוחטת, הגוזלת, המנצלת,
חלילית13.05.11
ורק אם הם אצלך מגיע להם לקבל מזון וכסף? אם הם גרים במקום אחר, לא מגיע להם שתפרנס אותן? אז בשביל מה הבאת אותם לעולם? קודם עושים ילדים בלי הכרה ואח"כ מתלוננים? בושה וחרפה לך ולכל הגברים. זה הקטע עם גברים..הכל בתנאים בשחור לבן..אם הם לא מקבלים אישה, הם לא נותנים כלום..כל דבר שהם נותנים בחיים זה כדי לז
ומה זה03.05.12
10
לפחות אצל החרדים אף אחד לא דקר או רצח או חנק את אישתו....גם על זה תחשבו.לא חייב תמיד לחפש בסיבו דווקא את החרדים
חיה24.03.13
9
אישה מוכה יכולה לקום ולהתגרש, ולמרות שזה אסון נוראי להתגרש אבל לפחות היא יוצאת מורווחת כלכלית מהעניין (ילדים, כסף חודשי, מדור פרטי, כתובה וכו') אבל בעל מוכה שמתגרש יוצא מופסד מכל הכיוונים.
יהודית15.05.11
8
אף אחד לא דקר או רצח או חנק את אישתו...גם על זה תחשבו קצת
חיה24.03.13
7
גבר שאשתו שולטת עליו ומשפילה אותו, יעדיף לשתוק ולא לספר לחבריו בגלל הבושה. לעומת זאת אשה שמושפלת ע"י בעלה אולי צריכה קצת אומץ לספר לחברה טובה אבל אין לה במה להתבייש ובסוף תספר הכל
דואק20.05.11
6
שבוע טוב לכולם/ן אני מתגוררת בשכונה בצפון ירושלים . יש לנו שכנים בעלי תשובה כבר 15 שנה אם לא יותר . הבעל נקרא בפי כל אדם אנטלקטואל אבל בשפה המקצועית הוא "חולה נפש" ההתפרצויות שלו על אישתו הן שאגות כשהוא יוצא מהבית חסר לו רק חסידים מלווים.... הוא מלכלך על אישתו בכל מקום עד שיום אחד הוא "תפס את בעלי"
חני15.05.11
בעייה יותר חמורה לזוג ולילדים. יש לפנות לייעוץ נישואין מסודר ואם צריך טיפולים וכו'
גורנישט15.05.11
הפתרון הטוב ביותר ! טיפול זוגי כמעט לא מניב תוצאות ! טיפול הוא בעצם דרישה לעבוד על המידות -ואדם אלים לא עושה את זה כמעט ! מדברת מניסיון !!! נכון שלא קל להיות גרושים בחברה החרדית אבל עוד יותר לא נורמלי לחיות עם אלימות יומיומית!
מנוסה20.09.13
5
במקום להודות באשמה ולעשות חשבון נפש, אתם מתמרמרים על הצוהר שניתן לנשים המסכנות הללו! תתביישו לכם!!
חני27.07.14
4
התגובות שלכם? (באתרים אחרים כן נפתח)
ה15.05.11
3
אתם משמיצים קהילה שלימה.
חסיד תו"א13.05.11
2
אין דבר כזה איש אלים כלפי אשתו. בגנים של האיש זה לשמור על אשתו. רק לפעמים יש בעיה רגשית - חסר תשומת לב, כבוד הדדי, הערכה, מחמאות, אנוכיות, יש מלחמה רגשית, רצון לנקום ועוד. גבר שנענש ע"י אשתו ובוודאי על חינם - יהיה לו יותר סיבות להיות אלים.
יועץ נישואין12.05.11
1
שושי הלר היא האישה הכי אלימה שיש!!! מגוחך שהיא מתחקה אחרי נשים שסבלו באמת
חדווה 01.02.24
אולי גם יעניין אותך
זוגיות
ש

הקורבנות היא רישיון לא לקחת על עצמנו אחריות

כיכר בשיתוף חנה דיין | מקודם

הורים, תקראו!

המסר העוצמתי של היהודי שחווה קשיים: "אם יש משהו שהורס נפשות - זו ביקורת"

מרדכי רוט | 28.03.24

מכורים לסטטוס?

הזוג החרדי ניסה להיות "אושיות רשת" והמשפחה כמעט התפרקה | כך הם ניצלו

מרדכי רוט | 21.03.24

מאמר תגובה

להיות כל איש שורר בביתו – כיצד? ומה ההפך מזוגיות רעילה?

ורד שאלתיאל | 21.03.24

מאמר תגובה

אם אתה רוצה להיות - מלך בבית, אשתך חייבת להיות - מלכה!

ורד שאלתיאל | 18.03.24
ש

 לא רק מפגע אסתטי

לא תרופות סבתא ולא ניתוח: הטיפול החדשני לפטרת הציפורניים

כיכר בשיתוף סאן קליניק | מקודם

הצצה לאולם הדיונים 

חקירה, עדים והתרת נדרים | כך התגרשתי בבית הדין הרבני בירושלים  

משה לוין | 14.03.24

שלום בבית - כבר מתחילת הקשר

איך תדעו אם אתם ב"קשר לא בריא" בזוגיות? | המדריך המלא

ארי טננבוים | 14.03.24
ש

מוכר לכם?

לא הילדים צריכים טיפול אלא אולי אתם

כיכר בשיתוף חנה דיין | מקודם

מסר חשוב לשלום בית

כשהקשיש החרדי הגרוש דרש לעזוב את בית האבות: "לא יכול לראות את הזוג הזה"

מרדכי רוט | 07.03.24
ש

הצדיק הבטיח והצדיק מקיים

האברך הזה קנה בית בבניין מפואר בגוש דן >>

כיכר בשיתוף הצדיק מיבנאל | מקודם
ש

קשיים וחוזקות בחיי הזוגיות

כל הקשר שלכם עד היום היה מאבק הישרדות אחד גדול

חנה דיין | מקודם
ש

ברוכה הבאה לחיבור האלוקי

כיכר בשיתוף חנה דיין | מקודם
ש

גירושין או להתעקש?

הגירושין האלה היו בלתי נמנעים

כיכר בשיתוף | מקודם

המגשר מנחה דרך

אחרי הכל - החלטתם להתגרש? כך תפחיתו נזקים ותיפרדו בשלום

ארי טננבוים | 15.02.24
ש

במיוחד לחג הפסח

מתארגנים לחג עם 'קונים מקבלים' הכי שווה שיש

כיכר בשיתוף קרן החשמל | מקודם

גלגולו של אגו

מוריה השתלטה ליודה על החיים, והוא חיפש מפלט - עד שהבעיה נחשפה | סיפור מטלטל

משה רבי | 08.02.24

למה לא לשוחח?

הבעל זעם על אשתו שלא סיפקה את רצונותיו והם נקלעו למשבר | כך זה נפתר

מרדכי רוט | 08.02.24
ש

"אתה באמת מאמין שיש לנו קשר?"

כיכר בשיתוף חנה דיין | מקודם