כיכר השבת

הירי במחבל - טיפשי ומיותר / אלי שפירא

עם כל האמפתיה שיש לחייל, ויש. ברור, חרה לו, כאב לו, אכפת לו. אבל איך לומר בעדינות - הירי במחבל היה מיותר. ואיך לומר פחות בעדינות - הירי היה טיפשי. אל תהיה צודק. תהיה חכם (דעות)

88
אלי שפירא | כיכר השבת | י"ח באדר ב' | 28.03.16
פינוי גופת המחבל
פינוי גופת המחבל (צילום: Wissam Hashlamon/Flash90)

החייל שירה במחבל הפלסטיני הגוסס בחברון, יושב עכשיו במעצר. הוא יושב בחדר מצחין, קודר, מבטון. לצד הקיר מחוברת מיטה עם מזרון בעובי של 10 ס"מ. למעלה, ליד התקרה יש חלון קטן. 3 פעמים ביום נכנס סוהר וזורק לו קערה עם אוכל. החייל יוצא מידי פעם מבית המעצר, לדיונים בבית המשפט.

סביר להניח שבקרוב ישוחרר למעצר בית, ואז יפתח השלב השני בסאגה - הוא המשפט. הוא ילבש אזיק על הרגל, ולא יוכל לצאת מביתו. שנה, שנתיים, אולי יותר יימשך המשפט. אחר כך יגיע הערעור למחוזי. עוד שנה של דיונים מתישים, עוד שנה של מעצר בית. אחר כך הערעור לעליון.

הבירוקרטיה האכזרית לא מרחמת על איש. שלא לדבר על הנזק האסטרטגי לצה"ל בזירה המשפטית והבינלאומית, שלא לדבר על הזרקור שהוא הפנה לסוגיית הרג המחבלים.

אין ספק, החייל זוכה לגלי אהדה מכל גווני הציבור, ומוכתר ברשתות החברתיות כגיבור לאומי. מושיען של ישראל. זה ברור, מי שהורג מחבל, (מבלי להכנס לסוגיה המשפטית) עושה מעשה ראוי ונכון, שכן מחבלים ערבים צמאי דם - בני מוות המה.

אך אותו מעשה נכון וראוי, יעבור בשקט אולי בממלכת ההפקרות חסרת החוקים והסדר שמבקשים לחולל כאן כמה מתלהמים. במדינת חוק ששואפת להיות מקום מתוקן, אמורים להיות כללים שחלים על כולם. גם אם הם נורא מעצבנים חלקים מהציבור. זוהי טיבה של דמוקרטיה. כך מתנהלת מדינת חוק, ולא רפובליקת בננות.

לצערי, החייל לא עמד בכללים. עם כל האמפתיה שיש לחייל, ויש. ברור, חרה לו, כאב לו, אכפת לו. אבל איך לומר בעדינות - הירי במחבל היה מיותר. ואיך לומר פחות בעדינות - הירי היה טיפשי.

החייל שהגיח לפתע משום מקום, לא אפשר למחבל הנאלח לחרחר את חרחוריו האחרונים (הוא גסס לו שם ממילא, שרוע על הקרקע...), ומה לעשות כשהאצבע שנמצאת על ההדק פועלת מהר יותר מהמוח, מההיגיון הישר. בלי לחשוב לרגע על העתיד שלו, על הלימודים שלו, על השחרור מהצבא, חתונה, ילדים, בחלקיק רגע של חוסר מחשבה, בום.

ועוד נקודה נוספת, עד היום, ברובם המוחלט של המקרים - החיילים בשטח חיסלו מחבלים. בלי לצעוק ולזעוק "עונש מוות למחבלים" בהפגנות סוערות, העונש בוצע דה-פקטו, הלכה למעשה. אנשי השמאל השתתקו, המשפטנים עברו לעסוק בגז והדרג המדיני העלים עין. זה היה המצב בשטח, ובסיטואציה מתוחה, כשיש סכנה, יורים על מנת להרוג. הדבר יצר הרתעה מסויימת בקרב הפלסטינים, ובכך אולי ניתן להסביר את הירידה בכמות הפיגועים בזמן האחרון.

כעת, האירוע עורר את השדים מרבצם, והציף מחדש את הנושא הטעון והשנוי במחלוקת. וכידוע, בישראל כמו בישראל, מערכות השלטון והצבא - מושפעים באופן ישיר מהֶלך הרוח בתקשורת.

כן, אני יודע. מאוד לא פופולארי לכתוב טור נגד החייל, ונגד המעשה שמסעיר את המדינה. אבל אני מאמין שדעתי מייצגת בדרך זו או אחרת את עמדתם של רבים, אשר סבורים כי ההיגיון הישר אמור לגבור על האמוציות. כמו שנאמר: בכביש, (ואולי גם בפעילות מבצעית בחברון), אל תהיה צודק. תהיה חכם.

תוכן שאסור לפספס
88 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
56
החייל היה במצב נפשי נרגש, והוא חשב שלא ראוי למחבל להישאר בחיים וירה בו. אולי הוא גיבור בעיני אנשים רבים מהימין ויקבל עידוד מהימין הקיצוני. אך שר הביטחון אמר והסביר שהחייל סרח, ויבוא היום והוא יודה בטעות וכך הוא יקבל עונש קצר יותר. נכון כולם רוצים לראות מחבל מת. אבל אחרי שהוא נוטרל אין מה לעשות עוד.
ניר29.03.16
להבין? מתערבת שאפילו צבא לא עשית ..
חכמולוג29.03.16
55
אין צורך שתזדהה עם החייל התורה כבר מזדהה איתו גם אם הוא יושב כעת בכלא הערב רב הנקרא מדינת ישראל
ראובן29.03.16
54
יש לך מושג מה היה המצב בשטח, עם החשש לחגורת נפץ ? אתה יושב ליד המקלדת המוגנת ומטיף מוסר למי שחרד לגורל כל הסובבים ? זה שאתה רוצה להתפרנס מתיבה, זה לאומר שאתה יכול להתיז שטויות על חשבון אחרים. תבקש סליחה או שתעמוד במצבו ונראה את ה"גיבור" עם המקלדת... בושה וחרפה !!!
מזועזע28.03.16

הצגת כל התגובות

53
הישתכנעתה לתיקשורת יזבל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מטאיס 28.03.16
52
יש לעודד ולתגמל מלחמת יחידים נגד מלחמת היחידים המאורגנת שלהם. המחבלים שלהם , מכל עדה מין וגיל , באים להרוג אצלנו בלע שום מגבלה , גם אנשים ישנים וחולים . צריך לעודד הריגת כל מחבל שהראה פעילות . גם אם מדובר במישהו בן 40 עם סכין שהתעלף. צריך שהפרקליטות תפסיק כבר לשבש הליכי לחימה.
מאיה בורנשטיין31.03.16
51
ברור שמלכתחילה היה עדיף שכל זה לא יקרה. גם ככה המחבל עמד למות. הרבה דברים עדיף שלא יקרו אבל הם קורים ותפקידנו להתמודד איתם. ההתמודדות כאן היתה מזעזעת מצד המדינה ובמקום לגבות את החייל, ולא משנה מה עשה- ניסו למצוא חן בעיני העולם (שגם ככה לא כ"כ התעניין בסיפור...)
חיה29.03.16
50
לכתוב אתה יודע מצויין!! ההרגשת חווית מה שהחייל הרגיש ?? במה אתה יותר טוב מהחייל עצמו שאתה מבקר אותו ככה
אחד29.03.16
49
למה להתלהם? למה אתה חופר? למה אתה מקטרג? למשוגע לא צועקים משוגע, ואל תדון אדם עד שתהיה במקומו.
יוחנן ויצמן28.03.16
48
איפה אתה חי?? גם לך הצליחו השמאלנים לשבש את ההגיון? צודקים האדמו"רים שאוסרים על חסידיהם להכנס לאינטרנט...
ברוך04.05.16
47
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי28.03.16
46
יש אנשים שעד שלא ירצחו את בנם או אחד מקרובייהם יכתבו כתבות טפשיות....
גיא28.03.16
45
למה אתם נותנים מקום ובמה לאידיוט הזה שכותב שטויות?
אביבה29.03.16
44
מה נכתב בסה"כ?? שהחייל היה צריך לנהוג בהיגיון במקום להתנהג כמו חמום מוח ולקבור את עצמו משפטית? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נתי28.03.16
אתה אמיתי או מה? איזה הגיון יש בלא לירות על מחבל? זה כמו שיטענו שהכי הגיוני לא להרוג נחשים ארסיים....
אוראור22.12.16
כשזה יקרה לו חחחח
חחח29.03.16
43
בכירים במרצ פנו ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה שיאסור על עיריית בית שמש לארגן מפגן תמיכה בחייל היורה להוציא הטרוריסטים האלה מהכנסת
Yael Brons28.03.16
42
תגובה אחת התובע הצבאי הרצה בקורס שבו הוגדרה ישראל כ"כובש" אורן לוי , לפני 2 שעות ו-4 דקות טעם לפגם. התובע הצבאי, סא"ל אדורם ריגלר, הרצה בכנס שארגן הוועד הבינלאומי של הצלב האדום שעסק במשפט הומניטרי בינלאומי וב"שלילת חירות" ו"דיני כיבוש". על פניו, לא צריכה להיות בעיה עם הזמנתו של סא"ל ריגלר לכנס מקצו
Yael Brons01.04.16
41
אין לך שום מידע שעליו אתה מבסס את הטענות אלא כמו כולם על בסיס הלך הרוח רק שאתה "איפכא מסתברא". תמשיך לכתוב טורים מטופשים באתרים כי בכל מקום אחר אתה רק תהרוס.
יהודי28.03.16
40
נכון גם אני לא עשיתי צבא ואני לא מבינה דבר וחצי דבר בענייני הצבא אבל לפחות אני לא יוצאת בצורה פומבית נגד חייל, יהודי שסה"כ רצה להגן על חבריו שעמו מסביב ועל יהודים!! ואתה עושה את זה בלי להבין שום דבר!! איך אתה לא מתבייש לעשות את זה!! עוד מעט תגיד שהחייל סתם רצה להרוג ערבים, החייל עשה את הדבר הנכון וש
חרדית28.03.16
מסכימה עם כל מילה!!
חני29.03.16
39
האם הכותב הוא יוצא יחידה קרבית?מכיר מבשרו את הלחץ הנפשי של שהיה ממושכת בלוחמה בשטח בנוי?יש לו שמץ מושג במה מדובר? יש אנשים צעירים ומבוגרים יותר,שבמשך שנים,בסדיר ובשנות המילואים,מסכנים את חייהם בשמירה על חיינו בתנאים קשים מאוד,ויש שיושבים במשרד ומקישים על המקלדת,ויודעים להסביר איך צריך לנהוג בשטח. ו
עמוס בנימין28.03.16
38
אל תדון את חברך עד שתגיע למקומו כבר למדונו רבותינו זצ"ל
שלמה28.03.16
37
אלי עם כל הכבוד לך אבל חס וחלילה אם משהו היה נהרג מהמשפחה שלך היה לך דעה אחרת (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד28.03.16
36
תראה בסקר
אס28.03.16
35
ברור לי מעל לכל ספק שאתה לא שרתת בצבא.. ולכן קל לך לכתוב מאמר קר ומנוק... ומה אם הילד שלך היה נמצא באזורים שורצי מחבלים צמאי דם ???בטוחני ש... אז היית כותב הבא להורגך השכם להורגו" וכדו' (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מיטב28.03.16
34
כל מילה בסלע (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
טל28.03.16
33
אתה ממש לא מייצג את דעת הרבים אתה מייצג את דעתך הטיפשית נראה אותך עומד בסיטואציה שבכל רגע יכולים לדקור אותך או להרוג אותך (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי 28.03.16
32
אין לך מושג על מה אתה מדבר. גם ברמה המוסרית תורנית- מחבל דינו מוות. הוא בא לרצוח והוא צריך למות ולא לשבת בכלא על חשבוני ולקבל הטבות ולהתשחרר כגיבור ערבי. אתה זה שבמילותיך גורם לחוסר הרתעה לפגיעה ביכולת של החיילים להגיב. במלחמה יש צורך להיות לוחם בעד הצדק. את החכמה תשאיר למפקדים- חוקי צה"ל בקשר להורא
דוד28.03.16
31
כנראה שאינך חי במציאות אם היו פוגעים בךאו בחברך היית מרוקן לא רק מחסנית אלא ברוס שלם, ואם לא לא ההיתי רוצה להיות חברך
שלמה 77028.03.16
30
להיות חכם וגם צודק, זה להפסיק עם התאוריות הטיפשיות וההזויות שכתבת פה. להיות חכם, זה להבין שאנחנו במלחמה, ובמלחמה כמו במלחמה, הורגים כל מי שבא נגדך, בין אם הוא חי, מת או פצוע, וההיסטוריה תוכיח. להיות חכם זה לתת לצבא לנצח, לתת לו את הכלים והגיבוי המלא. לא מדובר פה במשהו לא מוסרי זה הצדק בהתגלמותו. אם
משה28.03.16
29
אה , נכון - כי להתאפק ו ל א לירות במחבל מסוכן זה שיא החוכמה.... ז ה נקרא להיות חכם לדעתך?
אוראור22.12.16
28
אני חושבת שכדי להחליט אם ה מעשה "טיפשי" או "לא חכם" צריך להיות מינימום מבין גדול בסיטואציות צבאיות כאלה ואחרות. אני בטוחה שלעולם לא היית בעמדה שמייצגת את ביטחון ישראל במקומות הללו ולכן תגובתך מבישה ופורשת מן הציבור. להיות בחברון כאשר החיילים מוקפים באויבים שלא רוצים בחייהם ועושים הכל על מנת לממש את
דלית 30.03.16
27
אלי תיהיה כתב בעזה יותר טוב אדיוט (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אנונימי30.03.16
26
לא משנה למה עשה! בסופו של דבר נהרג מחבל שרצה להרוג יהודי!
עם ישראל30.03.16
25
אלי לא שפיר אמרת ולא תבין אתה בכלל יש לך הבנה שאתה נותן כאן דיעה ??!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מי זה אידיות הזה 30.03.16
24
לירות אז מה הוא מטיף לחיילים שמסכנים את חייהם חמור נושא אוזניות
יעקל29.03.16
23
מחבלים ושילמו על כך בחייהם. מאוד נחמד לשבת מאחורי מקלדת ולהעביר ביקורת על חיילים.
סימה28.03.16
22
גם אתם תיהו חכמים אל תתערבו בנושא (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בנימין סגל28.03.16
21
מאוד קל לי לשפוט את החייל ממשרדי הממוזג ולכן אני יורה מילים במקלדת והורג את החייל שגם ככה "גוסס" לו שם במערכת משפטית מעוותת. אני מרגיש יותר חכם מהחייל אפילו שכתבתי מאמר לא חכם "ואם לנסח זאת יותר בעדינות גם מאמר טיפשי" (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלי שפירא28.03.16
20
אולי אלו האנשים שהעלו את הפרשיה הזו ועשו ממנה עסק? וכתוב מפורש: אל תדון את חברך עד שתגיע למקומו פעם הבאה תשים לב...לפני שאתה מוציא דיבה על יהודי ועוד כזה שהגן עליך!
חסוי31.03.16
19
במלחמה החוקים שונים נקודה בזה שכל יום נדקר נרצח מישהוא זה סוג של מלחמה ובמלחמה הורגים וחוץ מזה אל תשכח הוא בן אדם שומע חדשות רואה תמונות זוועה שנעלם ממני וממך והרגש היהודי פועל .אל תנסה להתחסד ולהראו שאתה הקול החושב אתה הקול הטיפש (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוני30.03.16
18
וגם מימין יודעים זאת והוא לא סתם נעצר. אבל הכל במטרה להתנגח בשמאל. אבל לבוא לירות במחבל גוסס לאחר האירוע , לא מדובר לא בגיבור ולא בצדיק. כל מי שתומך במעשה החייל פשוט טועה...
רפיק29.03.16
צלש! ורפיק זה שם של ערבי!
תגובה מגעילה.29.03.16
כחובש האחראי על הטיפול בנפגעים החייל חש את האחריות על כתפיו, והוא ירה בזהירות בדיוק לראש של המחבל שגגם אם יש חגורת נפץ היא לא תתפוצץ.
יהודי מישראל30.03.16
17
כל הכבודדד לחייל שלנו!!!! הלוואי וכל החיילים היו כמוהו ושיהרוג עוד מחבלים אמן!!!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חסוי28.03.16
16
אותך בניסיון הזה תדבר.
כתבת שטויות!28.03.16
15
חבל שאתה מביע דעתך שהיא לא מבוססת ולא אחראים ומחזקת את אויבינו ממליץ לאות סרטון של דר אמיר הלמר (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אליהו28.03.16
14
הייתי עושה סקר מה היה יותר מיותר וטיפשי הקליע לראש המחבל. או הכתבה המתחסדת על ראש החייל. מה דעתך?!
יוסף30.03.16
13
הוא עשה מה שכולם היו צריכים לעשות!!!!!
עידן29.03.16
12
החייל פעל נכון ואם יש ספק - צה"ל צריך לבדוק את העניין בבדיקה פנימית ולהסיק מסקנות בלי לפרסם לתקשורת. הפיכת העניין לעניין ציבורי עם שאלה מוסרית לכאורה - זה מה שהביא לתוצאות הבעיתיות שאתה מדבר עליהם. והאשמה היא על בצלם, התקשורת ובראש ובראשונה ראש הממשלה, שר הביטחון וקציני הצבא שהיו שותפים לדבר הזה.
ברוך28.03.16
11
עדיף טיפש מאשר חייל מת אם לא היה יורה והמחבל היה ממולכד ומתפוצץ מה אז? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רינה28.03.16
10
ואם הוזכרה כאן דמוקרטיה תנו לעם להחליט.עם דעת קהל חיובית נרחבת זה הכח שצריך לפעול.והכי חשוב לדעת שלא סתם זוכה החייל לאהדה זה בא ממקום של נשמה יהודית שהרי ערבים אנו זה לזה ובזה נקיים עם ישראל בשביל עם ישראל.
שירה28.03.16
9
ודעה כמו שלך נותנת רוח גבית למחבלים להמשיך ולהצליף בעם המוצלף והשותק כבר 2000 שנה... אז די לשתוק ולא עוד כעדר למכבשות האש ולא לטרור הסכינאי. ידע כל מחבל/ת שהוא הולך למות ביום שהוא רוצה לרצוח ולא משנה אם נפצע נחבל או נסדק די להבל ושטות הזאת הפושה בעמינו הרחמן על אכזרים
כ28.03.16
8
נראה אותך צועד לדקה בחברון ורואה מחבלים בזמן אמת.. שיא החוצפה שיכולה להיות... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם28.03.16
7
ולכן הוא נעצר , אחרת הוא היה משוחרר לבית
מושיקו29.03.16
אומר את האמת? קצת לחשוב ...
שכל...29.03.16
השמאל עוכר ישראל
אבי30.03.16
6
החייל הוא גיבור ישראל! אשריו ואשרי יולדתו! שירבו כמותו בישראל!
יהודי אוהב ישרא28.03.16
5
במצב בו נמצאת המדינה היום , מעשהו של החייל היה דבילי ביותר. הוא יודע שכל ס"מ שם מלא מצלמות ולבא כמו אידיוט ולחסל אותו כשהוא בקושי חי זו טפשות גדולה. הבעיה האמיתית היא בירי הראשוני. אם בתחילת כל אירוע כזה היו מרוקנים מחסנית על המחבל - היו נחסכות כל הצרות . וכך צריך לנהוג תמיד.
אליהו28.03.16
4
החייל עשה מעשה נכון והלוואי וירבו כמותו בישראל
אהרון28.03.16
3
כמה טיפשי ואכזר מה שאתה כותב .אתה חכם מאחורי המקלדת נראה מה היית עושה אתה ליד מחבל שיש חשש שהוא ממולכד. עליך ושכמותך נאמר ״גם אוויל מחריש חכם ייחשב״ (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
Brooklyn 28.03.16
2
מתמודד בסיטואציה מורכבת שכזו, לא יפה להטיח ביקורת באנשים כשאין לך צל של מושג איך ומה בדיוק היה שם ומהי ההתמודדות בשטח, אז במטותא ממך... שב בשקט, אל תהיה "אויבער חןוכם", ופשוט... שמור את דעותיך המלומדות לעצמך.
יוסי31.07.16
1
לך תעשה צבא לפני שאתה מטיף למישהו על משהו יחתיכת אפס מטופםש
תותי30.03.16
אולי גם יעניין אותך
צבא וביטחון

מלכודת מדינית: ארה"ב תעניק חסינות למחבלי חמאס ותמנע מישראל לחדש את המלחמה?

דוד הכהן | 03.05.24

נתניהו עודכן לפני הפרסום

"זו שערורייה, עצור" | מתקפה חריפה בעקבות סבב המינויים החדש והרגיש במטכ"ל צה"ל

יוני גבאי | 02.05.24

בסמוך לערד

פונה הטיל האיראני שהפך לאטרקציה למטיילים החרדים 

דוד הכהן | 02.05.24

לקראת יום הזיכרון לחללי צה"ל:

גלנט על המחאות מול נציגי ממשלה בטקסים: "חילול הקודש"

ב. ניסני | 02.05.24

"מימון במטבעות קריפטוגרפים"

בקשר חשאי עם לבנון | שלושה מחבלי גא"פ נעצרו ע"י שב"כ 

ב. ניסני | 02.05.24
ש

חצי מחיר מת"א

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף ברטניה ישראל | מקודם

"רכש חירום"

דואגים לעקורים בעזה: צה"ל בחן רכישת 700 טון מזון יבש

ב. ניסני | 02.05.24

תיעוד מהרצועה | צפו

תקיפת תשתיות, פירים וחיסול מחבלים | הלחימה בעזה

ב. ניסני | 02.05.24

בגבול לבנון

הלוי ללוחמים: "נתקוף חזק בעזה, מכינים מתקפה בצפון"

ב. ניסני | 01.05.24

הלחץ האמריקני

בלינקן סייר עם גלנט בעוטף עזה - וזה מה ששמע על רפיח

ב. ניסני | 01.05.24
ש

הצדיק הבטיח והצדיק מקיים!

הזוי: מזכיר בת"ת ניצל מחוב של מיליון שקל

כיכר בשיתוף הצדיק מיבנאל | מקודם

קרוב ל-4,000 נעצרו עד כה

מטען שהושלך פוצץ בידי צה"ל; 9 נעצרו | צפו בפעילות ביו"ש

מישאל לוי | 01.05.24

הלחימה נמשכת

מטרות הושמדו בעזה, חוליות מחסלים חוסלו | צפו בתיעוד

ב. ניסני | 01.05.24

החזית הצפונית | תיעוד

בחמישה מרחבים בדרום לבנון: צה"ל תקף מטרות חיזבאללה 

ב. ניסני | 01.05.24

208 יום למלחמה

פגיעה ישירה בשתולה | חמאס: נגיב להצעת העסקה 

כתבי כיכר השבת | 01.05.24
ש

פריחתו של יישוב

הפיכתה של גבעת זאב - מפרבר לעיר מתפתחת

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

"חיזבאללה צריך לסגת"

'בדרך למלחמה כוללת בצפון' | המסר של שר החוץ לחיזבאללה

ישראל גראדווהל | 30.04.24