כיכר השבת

הרב דוד דרוקמן: הרב הצבאי החדש ה´מושקה´ הגלותי

נוכח הצהרותיו של הרב הצבאי החדש, רפי פרץ, יואיל נא לפחות להיפרד מן התואר התורני "רב". הרב דוד-מאיר דרוקמן במאמר לוחמני (דעות)

79
הרב דוד-מאיר דרוקמן | כיכר השבת | י"ג בשבט | 28.01.10
הרב רפי פרץ
הרב רפי פרץ (דובר צה"ל)

בימים אלה התבשרנו אודות מינוי רב צבאי חדש לצה"ל. אומרים עליו, על הרב רפי פרץ, כי באופן אישי הוא אדם נעים ואף מקסים. אין לי סיבה שלא להאמין לדברים.

יחד עם זאת, אי אפשר לשכוח, והפצעים עדיין טריים, כי מדובר בדמות חינוכית כריזמטית אשר עומד בראש מכינה צבאית אשר הייתה בשעתו בישוב עצמונה שבגוש קטיף, כאשר תלמידיו שלו, שכיהנו ומכהנים אף כקצינים בצה"ל, גירשו אותו – את מורם ורבם ביחד עם המוני אחינו בני ישראל מביתם בגוש קטיף.

פרי טיפוחיו גרמו לחורבן עיירות בישראל, לשריפת בתי כנסת לחילול קברים, ועיקר העיקרים: חורבן גוש קטיף ("ההתנתקות" בשפה הצבועה והמעודנת) אשר הביא לעלייתו של החמאס עם כל המשתמע מזה, ואילו הוא – הרב רפי פרץ הגיש את "הלחי השניה" כאשר בעיצומו של הגירוש המחפיר אשר יישאר לדיראון עולם – התחבק ורקד עם תלמידיו המגרשים.

כן, ילדים מגרשים את האבא שלהם מתוך הבית, ואילו האב מגיב בחיבוקים וריקודים. אין לי את ההגדרה המדויקת למשהו הזוי שכזה, אולי כבר נדונו תופעות שכאלה בספרות המקצועית- הפסיכולוגית.

לכאורה, לאור הנ"ל, לגמרי שלא במקרה נפלה הבחירה לכהונת הרב הצבאי הראשי דווקא על הרב רפי פרץ.

בקשר לזה, הנה דברים שרשמתי לפני קצת יותר משנה, והמדברים בעד עצמם.

התגלגל לידי גזיר של עיתון נפוץ ובו ראיון קצר עם - הרב רפי פרץ טייס יסעור וראש המכינה הקדם-צבאית 'עוצם' ביתד שבנגב, אליו פונתה מעצמונה. ראיון שכותרתו היא: "אנחנו נמלא כל פקודה".

גזיר העיתון מ"ידיעות אחרונות"

באשר הדברים התפרסמו בגיליון 'שמחת תורה' של אותו עיתון, וכאמור, המתראיין עונה לתואר רב בישראל, סברתי לתומי כי ההכרזה "אנחנו נמלא כל פקודה" מתייחסת מסתמא לפקודות תורתנו הקדושה, שהרי זו כל מהותה של שמחת תורה: הצהרת אמונים מתרוננת ושמחה, בדבר היצמדותנו הנצחית והבלתי מתפשרת לתורתנו הקדושה. כשפינו מלא רינה שרנו בהקפות: "אין גדולה כתורה...אין זכייה כתורה..אין קדושה כתורה...אין שמירה כתורה.." וכו' וכו'.

אלא שמהמשך הדברים באותו ראיון מסתבר, שאצל המרואיין התחלפה כנראה המילה "תורה" עם המילה "מדינה".

לאחר דברי השתפכות של המרואיין אודות האווירה החינוכית הדתית-ממלכתית במוסד אשר בראשו הוא עומד, ואשר מתחולל בו לדבריו: "תהליך ארוך ועמוק של בניית אמון ואחריות של הנוער שלנו, בערכים שהכותרת שלהם היא מדינת ישראל" – הוא משתבח בעובדה כי במהלך הגירוש המחפיר והמזעזע ועקירת הישובים בגוש קטיף היו לרב-המחנך הנ"ל "450 תלמידים ששירתו בצה"ל. 200 מתוכם קצינים, ולא היה אף אחד שסירב פקודה!", עד כאן לשונו הזהב, ואכן "זכות" נפלאה...

ואני נזכר בקונטרס הלכתי נפלא שהוציא ערב ההתנתקות ראש הכולל בכפר-דרום ידידי הרב שאול בר אילן שליט"א (בהסכמת הגר"א שפירא זצ"ל), בו הוא מונה ומפרט איסורי דאורייתא ודרבנן לרוב הכרוכים בגירוש יהודים, מחיקת ישובים, חורבן בתי כנסת, נישולם של יהודים מפרנסתם, גרימת נזק ישיר ועקיף לגופם ולנפשם, עקירת מתים מקברותיהם. והנה, אחרי כל זה, בא מי שמכונה רב בישראל ומכריז בגאווה לא מוסתרת כי תלמידיו לא סירבו פקודה, קרי: ביצעו את הפשעים הנוראיים הללו.

ולא התקררה דעתו של מיודענו הרב רפי פרץ, ובבחינת "אכלתי ואוכל עוד" הוא ממשיך ומצהיר בגאון באותו ראיון, כי לא רק בעבר, אלא אף בעתיד אם תתקבל פקודה שכזו – "החיילים ימלאו אותה". כך "שחור על גבי עיתון". והוא מטעים ברוב חדווה: "הציונות הדתית רואה ערך, שליחות, כבוד וזכות ליטול סוף-סוף חלק בעול הממלכתי, כשווה בין שווים"...

הפלא ופלא: ה'מושקה' הגלותי המנשק את מגלבו של 'הפריץ' ממש קטן נוכח התופעה הזו.

***

דוד המלך מבקש "ה' לי בעוזרי ואני אראה בשונאי, לאמור: רבש"ע, עם האויבים שלי תן לי להסתדר לבד, אבל אנא, עזור לי והצילני מאלה שאמורים להיות ידידיי, מאלה שרקדו כמוני ב"הקפות" של שמחת תורה כשהם חבוקים עם ספרי התורה, בעוד שה"כתר תורה" שלהם – סמכות העל לדידם העומדת למעלה מחוקי התורה הינם ...חוקי המדינה (עפ"ל). הם אמנם דקלמו יפה לפני "ההקפות" את הפסוק: "אתה הראת לדעת כי ה' הוא האלוקים אין עוד מלבדו", אבל זה כנראה לא כולל את ה"עבודה הזרה" המודרנית ממלכתית-דתית דהאידנא המתבטאת בסגידה אובססית ממש לישות שלטונית-מדינית-טכנית שלדידם, רחמנא ליצלן, היא ערך נעלה אף מקודשא בריך הוא עצמו...

נכון, אמנם "אין עוד מלבדו", ברם "לא כולל מע"מ", לא כולל התבטלות למלכות, יועציה ושריה.

***

שורות אלה נכתבו ביום כ"ה תשרי יום היארצייט של אביר הרועים מרן ה'חתם סופר' אודותיו מסופר כי ביקש פעם מצעיר שומר מצוות עטור זקן ש..יגלח את זקנו. היה זה סטודנט דתי שלמורת רוחו של החתם סופר למד באוניברסיטה הגויית, ולמרות זו נותר ב"דתיותו". חשש החתם סופר כי העובדה שאותו סטודנט עטור זקן עלולה להטעות, וימשוך אחריו צעירים דתיים נוספים שיחפצו ללמוד באקדמיה (ומשם ועד התבוללות הייתה אז הדרך קצרה), ביקש ממנו איפוא ה'חתם סופר' כי יסיר את המסווה הדתי מעל פניו, כדי שיידעו הכל עם מי יש כאן עסק.

חלילה, אינני מתכוון לרמוז דבר לראש המכינה הקדם הצבאית גיבור מאמרנו, אבל בהחלט לא היה מיותר, שנוכח הצהרותיו אלה, במחילה, יואיל נא לפחות להיפרד מן התואר התורני - "רב".

וכל כך, כדי שתושבי השומרון והגולן מאויימי ההתנתקות הבאה (חלילה!) יאמצו את הכלל "ישמרני מידידיי" ולא יתבלבלו בין "רבנים" - "ידידים" ל"שונאים" מהסטרא דשמאלא. יפנימו, יכירו וידעו מה "מבשלים" עבורם (בשם הנאמנות למולך הממלכתיות) במכינה הקדם-צבאית.

עד כאן מה שכתבתי, כאמור לפני כשנה, לאור דברים שאמר הרב פרץ לעיתון שראה אור בגיליון שמחת תורה אשתקד.

***

השבוע, עם בחירתו כרבצ"ר, שוב, כצפוי, עלתה דמותו של הרב רפי פרץ על בימות תקשורתיות שונות, כאשר באחת מהן התבטא המראיין בפני מרואיינו הרב רפי פרץ כי לראשונה נבחר כרב ראשי לצה"ל "רב נטול זקן", והוא המראיין, ספק קובע ספק שואל את הרב רפי האם זהו אך סממן חיצוני או שמא זהו דבר שבמהות. המרואיין 'חתן דנן' לא הגיב ברורות, אלא הפטיר כבתגובה איזה משפט לא ברור.

מי שעולה לגדולה, אומרים חז"ל, מוחלים לו על כל עוונותיו. אנו עדיין תקווה כי הרב רפי פרץ ינצל את שעת הכושר של מחילת עוונות להרהור מחדש ולהסקת מסקנות.

(באדיבות 'שעה טובה')

תוכן שאסור לפספס
79 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
68
מה ההבדל ביני לבין יהודי אחר ? לי יש ברית מילה וגם ליתר אחי ישנה ברית מילה. החילוק הנו נעוץ בדרך עבודת ה' אחד חושב כי הוא צריך לשוח בשדה , השני בבית, והשלישי בבית מלון ואולם כולנו מאמינים בה' יתברך ומצפים לגאולה, וכולנו מאמינים ב- 13 העיקרים. וכולנו עתידים ליתן דין וחשבון בפני בורא עולם שם יבדקו האם
ציוני30.07.13
67
רפי פרץ הוא "יס,מן" ואין לו יראת שמים רק קריירה בראש שלו
משה דין22.02.10
66
רעים.אלוף מג"ד-יאל(ה)..אלוף קרח(מכאן ומכאן).ואידך זיל גמור.
shlomi05228.08.11

הצגת כל התגובות

65
לך יש דעה לו יש דעה הבינותה
זלמן 09.02.10
64
הצצה ל"מאמרים של המחבר" חושפת היכולות האינטלקטואליות הדלות של דרוקמן . דרשותיו המלומדות, ברמה של גיל הגן, לפעמים "בדיחות קרש" , אבל השתלחויותיו רבות ולא נאות, בצבא הוא לא שרת ואת הרב פרץ הוא מגדף, הוי מה היה לנו !!!!!!!!!!!!!!
נאור25.05.11
63
כי "רב"הוא. הרב דרוקמן הוא רב של קרית מוצקין כדאי לבדוק על מי הוא מקובל שם.
רפול09.02.10
62
ראוי גם ראוי כבוד הרב רפי פרץ לכהן כרב ראשילצהל. ואין אנו ראויים להטיל דופי ברכ יישר דרך שלא חושש להפיץ את אהבת ישראל ואהבת חינם לכל תלמידיו כל המלעיזים ראויים לבקש סליחה ומחילה מהרב רפי פרץ.
בביאן רפי07.02.10
61
האם הרב דרוקמן שירת בצהל לפני שהוא מביע דעה על הרבנות בצבא?
חילוני01.02.10
60
אכן דברים נכוחים ונכונים, יישר כח
קוצו של יוד31.01.10
59
הדברים הופיעו בעיתון שעה טובה, כפי שמופיע בסוף המאמר: באדיבות שעה טובה
אסתר31.01.10
58
כדאי שתתייחס עניינית לטיעונים נגדו ולטיעונים בעדו. אל תשתמש בנשק החלוד והמיושן של החלשים. מינוחים כמו "טמבלוויזיה" "תשקורת" ו"סר הבטחון" מתאימים לרפי השכל וזבי החוטם ואינם באים במקום נימוקים הגיוניים. אין לך שום בעלות על מושגים כמו "פעמי הגאולה" ו"בטחון בה'" וכו' לכן, במקום להציף אותנו בקלישאות חב
עמוד נוח31.01.10
57
א. לרב רפי פרץ יש הסמכה לרבנות. ב. הוא אינו "מאשר" לחיילים להשתתף בפינוי ואינו יכול למנוע זאת מהם. ג. יש לו קבלות וזכויות רבות לעשייה בשטח ואינו זקוק ל"הכשר" מטוקבקיסטים מזדמנים הנמנים על "מסדר אבירי המקלדת". ד. הרב דרוקמן יכול להרשות לעצמו לקבוע עמדות נחרצות ואפילו לנפק עצות לרב פרץ להיפרד מתואר
עמוד נוח!31.01.10
56
התקשורת הדתית , איננה מודעת על מאסרה של רונית ביטון שנכנסה לבית סוהר ל- 5 שנים כי השלטון חושב שהיא העלימה את בנה למנוע את הסגרתו של בנה מיכאל ביטון או מיכאל ג'ריוס לידי האב שהנו נוצרי לפי חוק האמנת האג להחזרת ילדים חטופים שנחקק מבלי ליתן את הדעת לגבי מצב בו מדובר באם יהודיה ובעל גוי כגון המקרה של רו
אנונימוס 30.07.13
55
בזמן שהוא סונט בה. אם הוא כל כך ישר והגון שיואיל לוותר על המשרה, אחרת זאת חוצפה ממדרגה ראשונה
מוישה12.02.10
54
להעביר ביקורת תמיד קל. אבל מעבירי הביקורת אנשים שלא עשו דבר מלבד לדבר.
פופאי08.02.10
53
חברת פרסום ןתקשורת אינטרנטית. מניין לי? תמפו את כל תגובות האהדה ותסמנו במדגש צהוב את משפטי המפתח ותגלו שאותם משפטים חוזרים כמנטרה רק תחת שמות שונים ובסגנון שונה... אז מה יש לומר-שפרץ מתמחה נפלא ביחצנות...
איש תקשורת חרדי07.02.10
52
יש לנו החרדים הרגל מגונה תמיד לדחוף את האף איפה שלא צריך במקום שמדברים בנושאי צבא שזה לא קשור אלינו מהסיבה הפשוטה מאוד שאנחנו לא מתגייסים פשוט לא צריך ומיותר להביע דעה......
מני03.02.10
51
נגד הרבצ"ר המיועד, שזכויות רבות לו. אבל - לענ"ד אינך חש את שורש הבעיה. מי_ולמה, על דעת_מי ועל דעת_למה דוקא_הוא נבחר... הרי מועמדותו לתואר_לתפקיד רבצ"ר, היו שיקולים ל-א הלכתיים ל-א למדניים, אף ל-א פיקוד על מסגרות צבאיות גדולות ומורכבות, [שלא נדרשות מטייס מסוקים, על אף ההילה סביב המקצוע]. שמעתי באזנ
סבא כואב לעקורי01.02.10
50
של קלי דעת וקלקלי אמונה, שבחוצפתם בועטים בארצנו, שהנחיל לנו בחסדיו הרבים ב-6 ימים מופלאים ההם. כשכל_העולם עמד המום ומשתאה לתוצאות המדהימות של המערכה_שנכפתה_עלינו על_כרחנו... !!! אלה שמוכנים להקריב היאחזות בכל רחבי ארצנו למען_מולך של "שלום" בוער כאש... אין_כפירה גדולה_מזו .!.!. אולי טרם נולדת אז...
40 ש' אקוט בדור31.01.10
49
המאמץ בצבא:מילואים וכדו כמו שמוזכר בתגובות,אינו גדול יותר מהמאמץ ללמוד תורה ללא מפקדים על הראש.. איו ספק שכל מילה של הרב דרוקמן היא בסלע ממש! אינני מקנא בעוה"ב של הרב פרץ על חלקו בגירוש!
פלוני31.01.10
48
מה לכם כי תלינו על מי שיהיה רב צבאי ראשי. טולו קורה מבין עיניכם . אלה המגיבים פה כנראה יש להם זמן כי אינם לומדים תורה לכן ןשרתו את העם בהגנה בצבא ואז פיתחו את פיכם מגדפים , ועוד בשבת בה נקראה גבורת יעל דבורה וברק במלחמתם!!!!
יוסי31.01.10
47
אני חרדי, ואיכפת לי מי יהיה הרב הראשי של צה"ל! כי אם הרב הזה יתן "הכשר" לחיילים דתיים לגרש אותי מביתי, ואני מתגורר באזור מועד לגירוש, אז אני בצרות! הבנת?
אברהם ישעי'30.01.10
46
האם הרב דרוקמן הוא רב אמיתי? מדובר במשיחישת, שכותב דברים כדי להתפרסם. מי הוא שיחליט מי רב ומי לא? מי מינה אותו לרב?
משה28.01.10
45
והיא: שהרב רפי פרץ שוב חוזר ומצהיר שהוא מחנך ויחנך שלא לסרב פקודה גם כאשר מדובר בפקודה נגד פסק דין ברור של תורה עליה חתמו גדולי ישראל גדולי ישראל (הגר"א שפירא, הגר"ש גורן ועוד). כל סגולותיו וזכויותיו האחרות של הרב רפי אינן רלבנטיות בכל הקשור לנקודה זו!
שאול07.02.10
44
רב ראשי
פרג' פרי05.02.10
43
ראשית, רצוי להזהר יותר בכבוד אחרים, ובמיוחד גבור ישראל, שהקדיש כל כל הרבה שנים מחיו,עבורנו. שנית, כפי שנאמר, זה לא היה בכוחו למנוע את הגירוש. שלישית, מאמתי פוסלים את תואר הרבנות מיהודי, רק בגלל, שהוא חושב שונה ממך?
אסתר05.02.10
42
רב שאפשר ללמוד ממנו הלכה וגם עוז רוח זה הרב אליעזר מלמד שליט"א. אשרינו שזכינו! ושנזכה שרב כזה יעמוד בראש צה"ל. ואין אני מדבר כלל כלפי מי שכלל לא מתגייס לצה"ל על מנת להגן על ישראל מיד צר, אלא אלו שלומדים תורה, ה' יסייע בעדם ללמוד תורת אמת וה' עוז לעמו ייתן בזכות שאנו שומרים על כבוד כל איש מישראל
אבינעם01.02.10
41
כן, גם אני יודע מה היה בששת הימים המופלאים. חייתי בירושלים לפני ואחרי. חייתי ונלחמתי ביום הכיפורים בסיני וגם על כך כואב לי. נו, אז מה?! הפגנתי ומחיתי בימית אבל מול מי שמחליט. לא מחפשים את האשמים מתחת לפנס.פעם ביוון הקדומה היו הורגים את השליח שהיה מבשר בשורות רעות. ב"ה נגמלנו מזה בדורנו. הרבצ"ר המי
עמוד נוח!31.01.10
40
בניגוד לך הוא יישב את עצמונה שנים וגורש מביתו. מה היה עוזר אם הוא היה מתנגד? זה היה עוצר את הגירוש? במקום זה לפחות הוא הצליח לנגוע קצת בלבבות
השתגעת?31.01.10
39
"ההופעה" של רפי פרץ בתשקורת, בטמבלביזיון, ברדיו ובעיתונות "הנכונה", מדבר בלהט עם כל עצמותיו... "עצמתו". מפגין את אמונתו המלאה - בהוראות "הדרג המדיני", בדמותו של סר הבטחון ב-ה', אהוד ברקק, הכופר בנותן התורה ובמשה עבדו. שניכר בו ש"הכיבוש" שהנחיל לנו הקב"ה בחסדו, באותם ימים נפלאים !!! אלא שהכפירה במה
בעיניים פקוחות 31.01.10
38
החיילים לא מקבלים "אישור" לפנות מהרב הצבאי, אלא אם כבר אז מרבותיהם המובהקים בישיבות.
ל-3431.01.10
37
לדבר לשון הרע? והרי אתם מדברים על רב ומתלוננים שאין לו זקן, הרי אתם מראים את בורותכם. אין לו זקן כי הוא מדריך טיסה במילואים, ואסור לטוס בקסדת טייסים עם זקן! וכן יש לו הסמכה לא פחות מהרב פרץ, והוא למד לכל שאר האנשים שלא מכירים אותו- 16 שנה... אז תפסיקו לבלבל את המוח...
יהונתן30.01.10
36
חוץ מללקק לכל הדורסנים אינו יודע ומבין כלל בתורה והנהגה
צבי קוק28.01.10
35
איזה "רב" נחמד...
יהודה28.01.10
34
עדיף יהודי בלי זקן. מזקן בלי יהודי. הרב פרץ ראוי ותלמיד חכם ובעל זכויות רבות על ארץ ישראל ולא בדיבורים.
פופאי08.02.10
33
אם היית תורם לעם ישראל 1/1000 ממה שהרב פרץ שליט"א תרם אולי הייתי מקשיב לך! והתלמידים שלך לא תורמים % אחד ממה שתלמידי הרב פרץ תורמים!!!
מיקי04.02.10
32
נדמה לי שחידדנו את דברנו. אני מודה לך וכל טוב.
עמוד נוח!01.02.10
31
הרב דוד דרוקמן כנראה אף פעם לא שלח טוקבק דרך אתר כיכר השבת אחרת הוא היה רואה את את הפסוק שכתוב מתחת לתיבת התוכן , הרב דוד דרוקמן לא מפסיק לתקוף את התקשורת השמולאנית ופתאום כל מילה שכתובה בידיעות קדושה הם "בטוח" ציטטו במדויק את הרב פרץ...
יוסי31.01.10
30
ה.אנשים הסמיכו אותך כמו שאותו
שמואלי 31.01.10
29
שקוף לגמרי.
"בן זוגו" של 1431.01.10
28
אתם לא קשורים למוסד הזה. אין חובה להראות על כל דבר התנגדות
מוטי30.01.10
27
רק שלא יהי' רבצ"ר דרוזי כי אז אנו בטוח בצרה
שמעון אזולאי30.01.10
26
יש הרבה מה לכתוב על דבריו של הרב דרוקמן כמחאה וזעקה על כבודה של תורה, אולם אכמ"ל. אבל בלי כלום א"א. הרב רפי הוא ת"ח. את התואר 'רב' אפשר לקחת, אבל מציאות של ת"ח לא. לא כל שולט בש"ס הוא ת"ח. בהסמכה לרבנות לא מקבלים 'תו' של ת"ח, היא לא הופכת את שיחת החולין שלו ללימוד, ובטח שלא מעניקה את המידות. שוב
שלום28.01.10
25
כל מילה בסלע , פרץ לא מתאים להנהיג , הוא ייתן כח עזר חזק לפינויים בעתיד בעבור נזיר עדשים.
גון28.01.10
24
אבל בשבילו - אהוד ברקק הוא שליחו נביאו ומפרשו...
להבדיל כמו אצלם28.01.10
23
במכתב שכתב לאישור הגיורים: בהזדמנות זאת אני מברך מקרב לב את ידידנו הנעלה הרב הראשי לצה"ל הרה"ג רפאל פרץ שליט"א, שיזכה להגדיל תורה ולהאדירה לאורך ימים ושנות חיים וכל טוב ידידו עוז הרב עובדיה יוסף.
ארז זהר23.01.11
22
רבנים גדולים ממנו לא לכתוב באתרי האינטרנט החרדיים, ומרשה לעצמו להטיף לאחרים? קודם שישירת בצבא, ואחר כך נשמע את דבריו.
אמיר31.01.10
21
ספר התורה ניפסל על אות אחת המרנן לא זכאי שיקרא מרנן כי הוא ניפסל על אודות 1200 יהודים נירצחים ואלפי פצועים כגל האדמורים המושחתים .השחיתות דומה לזבל שס ג הם התולעים במיץ של הזבל תורת ישראל אני פסול .בהמות מקרונות של בהמות עם ספרי קודש
פראנק גאה28.01.10
20
אדם גדול הרב רפי פרץ! יהי רצון שנזכה לאהבת חינם. אמן.
יועד28.01.10
19
אני לא מבין איך רב יכול לומר דבר כזה זה לשון הרע בוטה!! וחבל שהוא לא שאל את הרב רפי לגבי דעותיו כי הוא היה מגלה שהם עמוקות בהרבה משלו!!!!
שילה26.05.10
18
רב שנוגד את חוקי התורה לחלוטין- אינו יכול להחזיק בתואר רב! כפי שרופא שיתן לחולה משהו שהוא נוגד את כללי הרפואה יישלל ממנו מיד רשיון הרפואה, על רפי פרץ אמור מעתה "קצין רבנות ראשי" כמו קצין משטרה ראשי או קצין שלישות ראשי אבל רב ?! ממש לא!!!
יוני03.03.10
17
"גם תבן גם מספוא רב". אין מה לומר, ברוך אשר בחר בנביאים טובים ובדבריהם הנאמרים באמת. "פני הדור כפני הכלב".
בוקובזה28.01.10
16
דברי הרב דרקמן שליטא אמיתיים. צו התורה מעל לכל. זה דבר שאמור להיות כל כך פשוט. ואם לא התורה אז על מי הוא רב?
ברסלב28.01.10
15
שלא משתפן ואומר בריש גלי את מה שכולנו מרגישים ,הגיע הזמן להתנתק מצבא הגירוש והרשע. אין לנו שום חלק עם הקוזאקים שנלחמים כאריות בכל מאחז ומגרשים ב״אומץ לב״ אלמנות עם ילדיהם באמצע הלילה מהמאחזים.
אסף28.01.10
14
הרב דרוקמן שוכך שגדולי רבני הציבור החרדי קיבלו סכומי כסף גדולים משרון כדי לתמוך "מבחוץ" בהתנתקות. גם פינוי הקברים הוכשר על ידם. אםכן כל מה שהוא אומר על הרב פרץ שליטא נכון אלפי מונים לאלו שהשוחד עיוור את עינהם.
ישראל13.04.10
13
אתם החרדים חבורת אוכלי נבלות הרי אין בידכם מאומה מלבד השמצה ונתינת האחר למשיסה . אוההו הנה סיימנו עם החילויינים עכשיו אפשר לגמור על הדתיים האלה - הוהו הו אין להם זקן ואפילו ציצית אין להם וכו' וכו'. אתם חושבים שאם תוכלו לצחוק על כולם תהיו יותר צודקים. בעולם האמיתי שאינכם מתמודדים איתו בכלל יש ע
אתם הצייוניים!!29.01.10
12
ברק נלחם בדתיים, ורוצה שיהיה לו "רב" שיגיד שאסור לסרב פקודה.
יוסף28.01.10
11
סוף סוף שומעים דברי אמת.
יעקב28.01.10
10
זה שתלמידיו של הרב רפי פרץ לא סירבו פקודה זה נכון. מצד שני הם גם לא גרשו, כי הם קיבלו בהדברות עם הצבא פטור ממשימה קשה זו, מפני שלמדו בגוש קטיף. כל זה לא קשור לעמדה העקרונית, ואני גם חושב שזה בושה שמרבנים גדולים כמו הרב שלמה גורן בעבר שידעו איך לשאת את צה"ל בתקיפות לפי ההלכה ממנים היום ראשי מכינות ח
פפוס23.02.10
9
כבוד הרב רפי פרץ שליט"א הוא רב תלמיד חכם מובהק,ואולי לא כולם מסכימים לדעתו ולפסיקתו,יש לכבדו ולהזהר מאוד בכבודו וכבכבוד תורתו. לרב יש זכויות רבות כמזכה הרבים גדול,וכאדם שמסר נפשו בשביל העם והארץ.מה שרבים פה בגולשים ,אין אפילו קצת מושג מה הכוונה בלמסור את הנפש,חוץ אולי מזה שהם נחתכו בידיים מדפי הגמר
דוד28.01.10
8
לא יעזור כלום רב צריך דמות יצוגית ואנו יודעים שרב הוא עם זקן וכל המשתמע מכך
רפי28.01.10
7
רק רציתי להשמיע שלרב רפי יש בסיס הלכתי רחב(מלבד שלו עצמו). וכמו שכתבתי, כל פעולה של הרב רפי מופיעה מתוך התורה, ההלכה ושימוש ת"ח.
שלום29.01.10
6
זו השאלה הראשונה שצריך לשאול.
שמעון28.01.10
5
לפי ההגדרות המגזריות הנהוגות היום, הרב דוד דרוקמן עונה להגדרה "חרדי" ואפילו "חרדי קנאי". אבל בעצם הוא איש אמת, שעם כל חביבותו, איננו נושא פנים לאיש, ולכן הוא לא מתבטא לפי ה"הוראות" והקצב של מגזר זה או אחר.
דב28.01.10
4
האם הציות לפקודת הגירוש של חניכי המכינה הצבאית הייתה על דעת הרב נבנצל? האם ההתחבקויות עם המגרשים הייתה על דעת הרב נבנצל? האם הרב רפי רק שואל את הרב נבנצל, שו שמא הוא גם פועל לפי דעתו של הרב נבנצל? (או שמא, ההתייעצות עם הרב נבנצל היא רק בהלכות הכנת תה בשבת?)
צחי28.01.10
3
הרב דוד דרוקמן שליט"א נחשב חרדי או דתי לאומי? (שאלה רצינית, פשוט אף פעם לא שמעתי עליו)
יוסף חיים28.01.10
2
מה יש לדרוקמן לחפש בצה"ל? ילדיו שם? צאן מרעיתו שם? קצת דרך ארץ בפני אדם שבמקום לשבת בקרית מוצקין הבטוחה הקים ישיבה בעצמונה, והגיע למסקנה ששמירת אחדות צה"ל חובה יותר מההגיגים של דרוקמן. כשדרוקמן יתגייס לחיל האוויר וישרת כטייס מסוקים - נתחיל להתחשב בדעתו. בינתיים שווה דעתו לדעת אחרון הטבחים של חב"ד.
יוסלביץ10.03.10
רופא מתעניין בנושא של רופאים. רב, כמו הרב דרוקמן, יש לו עמדה בנושא רבנים. אבל מה לצלם חתונות, מקסימום מורה/מחנך תיכוניסטים ולרבנות?
שי08.04.10
1
מי שאינו מגדל זקן, מי שמשרת כטייס בצבא, מי שחי מיגיע כפיו, אינו יכול להיקרא רב. בימינו רב הוא מי שמתפרנס מהתורה,משתמש בתורה לצרכיו, עושה אותה קרדום לחפור בה, ובעל זקן.שנאמר עץ חיים היא למחזיקים בה.
שריר28.01.10
אולי גם יעניין אותך
צבא וביטחון

במהלך הפסח: צה"ל תקף 20 עמדות שיגור מוכנות ברצועה

ב. ניסני | 28.04.24

הלחימה נמשכת

תיעוד מרצועת עזה: חיסול מחבלים מהקרקע - ומהאוויר

ב. ניסני | 28.04.24

ההסלמה נמשכת

אחרי המטח הכבד למירון: צה"ל בסדרת תקיפות בלבנון | תיעוד

ב. ניסני | 28.04.24

תיעוד מהרצועה

הלחימה בעזה נמשכת | מחבלים חוסלו, אתרי שיגור הותקפו

ב. ניסני | 27.04.24

תיעוד מהתקיפות

מטוסי קרב תקפו מבנים צבאיים בהם שהו מחבלי חיזבאללה

ב. ניסני | 26.04.24
ש

האם הגאולה קרובה?

"בספרא דא יפקון מן גלותא" • אתגרי המלחמה בראי הזוה"ק

כיכר בשיתוף מכון המאו"ר | מקודם

מבוקשים נעצרו

כוחות מיפו את בית המחבל שרצח את בנימין אחימאיר הי"ד

ב. ניסני | 26.04.24

הקרב בהר דב

הותר לפרסום: אזרח ישראלי נהרג במתקפה של חיזבאללה; כך תקף צה"ל מטרות טרור

ב. ניסני | 26.04.24

הסלמה נוספת בצפון

"מארב משולב": חילופי אש בין מחבלי חיזבאללה ללוחמי צה"ל בהר דב; חיל האוויר תקף | צפו

ב. ניסני | 26.04.24

אחרי עימות

מחבלי הנוח'בה הרצחניים יזכו לביקורים בבתי הכלא

דוד הכהן | 25.04.24
ש

לשמוע ללמוד ו.. להצליח:

 משכפלים הצלחות; ככה גם אתה תהיה טוען רבני >>

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

"הארגונים הבינלאומיים החלו להיערך"

צה"ל מרענן את הכוחות | הרמטכ"ל: "מוכנים לפעולה ברפיח"

ב. ניסני | 25.04.24

צפו בהשמדת המנהרה

צה"ל חשף: כך חמאס עבר מדרום הרצועה לצפונה • תיעוד

ב. ניסני | 25.04.24

וכמה מהם פעילי חמאס?

תוך יידוי אבנים והתפרעויות: נעצרו שמונה מבוקשים ביו"ש

ב. ניסני | 25.04.24

גם "במקרים יחודיים"

חצי שנה אחרי | צה"ל: תוקם ועדה שתבחן ההכרה בחטופים 

קובי אטינגר | 25.04.24
ש

בריאות זה הכול

משקפי ראיה חינם לילדים? זה לא הכל

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

מעל 30 מטרות הותקפו

מחבלים ניסו לשגר רקטות וחוסלו מהאוויר | תיעוד מהתקיפות

ב. ניסני | 25.04.24