כיכר השבת

אורי זלזניק מדבר • בלעדי

כתב ההגנה של הרשם: "מאז ומעולם ישיבות סיננו חלשים"

אורי זלזניק, מי שמוכר כבכיר ה'רשמים' בעולם הישיבות ונחשף לאחרונה לכאורה כ"סוחר בבחורים" תוך גילויי גזענות, מגולל לראשונה את גרסתו למתרחש מאחורי הקלעים של עולם הישיבות (חרדים)

99
אבי רבינא | כיכר השבת | ו' באב | 18.07.18
הרשם אורי זלזניק
הרשם אורי זלזניק (באדיבות חדשות הערב, 'כאן 11')

עולם הרישום לישיבות הגדולות סער בימים האחרונים, בעקבות פרסום מעט מדרכי הפעולה של ה'רשמים', שפעמים רבות מדי לוקות בחסר ומעיבות על כלל העוסקים בתחום.

• "'מירפלד' קיבלה ספרדים, אבל אל תציין בכתבה; זה יזיק לי"

• "פרענק", "רוסי": השיטות של עסקני הרישום

מי שניצב בעין הסערה, הוא כזכור הרשם הבכיר אורי זלזניק, נגדו כוונו האשמות על 'סחר' בבחורים ספרדים תמורת כסף והתנהלות מקוממת מול בחורים שנחשבים מבחינתו לבעייתיים.

כעת יוצא זלזניק למגננה, טוען כי דבריו עוותו בתקשורת הכללית, שמנסים להשחיר את פניו, וכי הוא נבחר כ'שעיר לעזעזל' על פשעים לא לו: "צריכים סיפור טוב אז שוחטים את זלזניק", התבטא.

כזכור, בחודש האחרון פורסמו שתי כתבות ב'כאן 11' על סוגיית הרישום לישיבות, באחת מהן נחשפה הקלטה ממנה עולה כי זלזניק ביקש לכאורה סכום כסף גבוה מהורה ספרדי, על מנת שבנו יתקבל לישיבה אותה רצה.

על פי אותו דיווח, נכתבה רשימה - בשליחותו של זלזניק - שחיסלה לצעירים חרדים רבים את החלום ללמוד בישיבה בה חשקו. הרשם א', קטין חרדי, אסף את המידע על הבחורים בשליחות זלזניק, שמוכר כ"בכיר הרשמים במגזר החרדי", ועל דעת עצמו אף מכר את הרשימות הללו לישיבות נוספות.

הכתבה שהרגיזה את זלזניק (באדיבות חדשות הערב, 'כאן 11')

"בתקשורת רוצים סיפור עסיסי, צריך שיהיה נוטף דם, אז הנה מצאו מישהו", פותח זלזניק את השיחה עם מקורביו, שתוכנה הגיעה ל"כיכר השבת", וממשיך במרירות: "'בכיר הרשמים זלזניק' הוא השעיר לעזאזל; כל החוליים והגזענות הם על כתפיו: מאשימים אותו בגזענות, בסימון של הבחורים החלשים בישיבות, בהכל...".

לטענתו, "גם בכתבה המדוברת, מעולם לא כתבתי את התארים המוזרים על הבחורים היקרים ("פרנק", רוסי"). הבחור הנחמד שהביא לי את הרשימה דאג לפאר את רשימתו בהומור שחור, אבל אצלי כתוב רק א' ב' ג'. אז מגיע הכתב לענייני חרדים ומחליט ש'זלזניק' נשמע כמו כותרת של סיפור טוב. הוא התקשר אלי, שוחח איתי שיחה חופשית על כל הנושאים הללו, הקליט את השיחה, בחר את המשפטים מתוכה והוציא אותם מהקשרם המדויק".

יצא ש"זלזניק מפלצת נוראה. הרי זלזניק בעצמו אומר שהשנה הוא גרם לכך שבישיבה שלו יקבלו יותר ספרדים... אז אולי נעשה כתבה ונספר כמה שזלזניק יהודי טוב שדואג לספרדים? לא, זה לא מספיק נוטף דם. צריך לעשות הפוך. 'הנה תפסנו את זלזניק אומר שספרדים זה לא טוב'. אתה קולט את הרשעות? צריכים סיפור טוב, אז שוחטים את זלזניק", כך זלזניק בשיחות עם מקורביו.

לדבריו, "על עצמי לא אכפת לי. הרב שלי אומר שהשמצות רק מכפרות עוונות. מה שהכי כואב פה, זה החילול השם שנוצר - על השם שלי. לקחו את השם שלי, כדי לצייר ולהעצים תופעות שחלקן שליליות בציבור החרדי, עיוותו סיפורים ודברים בכדי להכפיש ולזרוע שנאה".

"מי לוקח אחריות על דבר כזה? אמרתי לכתב עוד לפני פרסום הכתבה הראשונה שלו 'איך אתה לא מפחד לקחת סיפור, לנפח אותו ולצייר אותו בזווית שתציג רק את הבעיות ותיצור חילול השם נורא?'".

"חשוב להדגיש, שגם אם יש סינון כזה, והוא דבר שלילי, אי אפשר לבוא ולומר שבגלל שאני אחראי על הבירורים שהישיבות עושות, אני האחראי הבלעדי לכל הצדק המוסרי של השיטה בה הישיבות מתנהלות. רק זלזניק הוא המפלצת? למה, כי זה נשמע טוב? מציירים את הרישום כמו מפעל חשאי ואפל, מן ארגון ביון חשאי בעל מטרות מפוקפקות - וזלזניק הוא ראש הארגון...".

התחקיר הראשון בנושא (באדיבות חדשות הערב, 'כאן 11')

עוד טוען הרשם הבכיר: "מציירים בתקשורת את הבירור המקדים שהמוסדות עושים, כעוול כלפי התלמידים, אבל מפספסים את כל העניין. צריך לזכור שכל מוסד בעולם עורך בירורים כאלו. כן, כן: האם מוסדות לימוד אקדמאים חילוניים לא מסננים את החלשים? סיירת מטכ"ל לא מסננת? אין מוסדות יוקרתיים שסוגרים את שעריהם בפני צעירים מרקע סוציו-אקונומי נמוך? עד שהתקשורת החילונית מטיפה לנו על סינון תלמידים, שייטלו קורה מבין עיניהם בנושא הזה".

"מאז ומעולם ישיבות סיננו חלשים; מאז ומעולם ישיבות ביררו 'שתי וערב' על בחורים. בגללי לחלשים אין הזדמנות? זו האשמה מגוחכת. המציאות שבה לחלשים יותר קשה, קיימת בכל העולם, והייתה קיימת גם בעולם הישיבות - הרבה לפני שנשאתי בתפקיד כלשהו בישיבה".

"כדי להבין מה התפקיד של רשם, צריך קודם כל להבין שזה לא רק תפקיד אחד, הוא לא מופקד רק על נושא הרישום. הרשם בעצם אחראי על כל הקשר שבין הצוות הרוחני של הישיבה לבין השטח החי והתוסס של הבחורים, וזה כולל את האחריות על השלב של הבירורים, לנהל את הרישום בפועל, להכווין בחורים לישיבה המתאימה ולפשר וליישר את הוויכוחים בין הישיבות הקטנות לגדולות - שהרי ידוע שכל ישיבה דואגת לעצמה לסדר את המבחנים".

אילוסטרציה (צילום: Yaakov Lederman/Flash90)

זלזניק ממשיך את דבריו, ומשתבח: "החידוש הגדול שהמצאנו בנושא של הרישום, הוא המיתוג של ישיבה. בעולם שלנו אנשים נוטים אחרי חיצוניות, ולפעמים יש ישיבה שלא יודעת להציג את עצמה כראוי. היא לא יודעת להציג את המעלות שלה, ולא יודעת לחדד את הייחודיות שלה. כאן נכנסנו לתמונה, והסברנו לראשי ישיבות איך הם צריכים לבנות תהליך שבסופו של דבר אנשים מבחוץ יבינו את המיוחדות של הישיבה. גם ישיבות מוצלחות מאוד לא תמיד יודעות כיצד לפנות לבחורים ולשכנע אותם להגיע אליהם".

"על הנייר זה נשמע אולי פשוט מאוד, אבל בפועל זו עבודה שלא נגמרת. וכאשר אתה מעורב בתהליך של הרישום, אתה בעצם הופך להיות כתובת של כל מי שצריך משהו עבור הבן שלו. אתה הופך להיות כתובת גם עבור בחורים שנכנסו לישיבה וזקוקים לסיוע או ליד מכוונת", מסיים הרשם הבכיר לפרוס את 'כתב ההגנה' שלו.

תוכן שאסור לפספס
99 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
55
אצל ערבים- בין חמולות מיוחסות יותר לנחותות (וערבי מאוד יתרגש אם הוא יתחתן רח"ל עם יהודייה או אירופאית) אצל כושים, ועמי מזרח אירופה הנחשלים והאנטישמים וגם בשטייטל אצל כמה בני ברקים נבערים- גם בזני הקופים אפשר למצוא כמה בלונדינים בעלי מבטא מוזר
חרדי צבר19.07.18
54
בחב"ד אין הבדלים בין אשכנזים לספרדים ב"ה מקבלים את כולם... ברגע שהרבי מקבל את כולם כי הוא רואה את הנשמה כי הרי הכל מתחיל מהראש! ולצערנו כל שאר הראשים והגדולים גזענים
חבדניק19.07.18
53
א. סיירת מטכ''ל לא מבססת בירורים על מידע מבחור בן 16.5 ב. לפי עדויות ס' המכונה א' העביר חצי מהתשלום על הרשימות שנמכרו לכל הישיבות לזלזניק. כסף הוא קיבל בלי לדעת מה כתוב? אשרי המאמין. ג. מותר לישיבה לברר ולהעסיק רשם. מדוע החומר נמכר לכל הישיבות??? תשובה אחת ''רשעות'' אין מילימטר של רחמים על הבושות שק
מנחם18.07.18
שמעתי ממקורב של זלזניק שמעולם לא מכר מידע לאיש
מנחם19.07.18

הצגת כל התגובות

52
אתה בטח לא רוצה שאפרט כאן על כל סוגי הסחיטות שעשית במהלך חייך...
יכ23.07.18
אני ממש מצטער אבל כבדו אולי אני רואה את זה מאוד מאוחר אבל אולי תפתח ןיתגלו השקרים שלך הוא בן אדם ישר אבל מעכר אמיתי
אבי06.04.21
51
אילולי זלזניק וחבריו המצב בישיבות היה כמו בסמינרים ואסביר מכיון שאין הרבה סמינרים ממותגים כי אין מי שישקיע בכך ממילא מנהלי הסמינרים עושים ככל העולה על רוחם מי כן ומי לא ובנות יושבות עד אמצע שנה כלי פתרון והדברים ידועים בישיבות לפני 30 שנה היה את אותה בעיה מכיון שהיה רק שני ישיבות מובילות ובחורים הי
ישראל19.07.18
50
היוקרתיים או מסיירת מטכ''ל,זה כתב ההגנה שלו?אקדמיה וסיירת מטכל זה לא ישיבה,מישיבות מצפים ליחס הוגן ולקליטת כל מי שמבקש ללמוד תורה,האם בישיבות סורא ופומפידיתא גם סיננו בחורים?גם להם אמרו שהם חלשים וזרקו אותם לרחוב?לא נראה לי. חוץ מזה,זה ידוע שספרדים או בחורים ממשפחות פתוחות או בחורים שאביהם לא עלינו,
י18.07.18
תפסיק לבלבל את השכל בטענות לא עניניות
חבר טוב07.08.18
49
הדין ומיום התוכחה הגיהנום מחכה לו
שמואל18.07.18
48
מבחינתך ספרדי פחות מאשכנזי ולפחות אל תשקר. אולי בגלל שככה חינכו אותך או שככה אתה בעצמך ומשפחתך אחרת. אל תבלבל אותנו בעובדות. אתה הצדקת את הקטע שצריך לקבל פחות ספרדים כאילו הם סחורה סוג ב אז תפסיק לברוח מהאחריות שנתפסת על חם בגזענות שלך שיום אחד תחווה אותה בעצמך.
יאיר18.07.18
מקום בישיבות אשכנזיות יותר מאשר ספרדים??????
משהיא19.07.18
47
חלש אשכנזי זה עילוי,וחזק ספרדי זה חלש .... אתה גזען נמוך קומה,נתקלתי בכמותך בחיי. אל תדאג יידיש היא השפה הרישמית בגיהנום.
mike18.07.18
46
אתה רוצה לספר לי אולי בן כמה הוא הבחור הזה שעבד בשבילך ולפי ההומור השחור שפאר את רשימת החלטת את מי לקבל לישיבה שלי???
שמערל פינקל18.07.18
45
הישיבות לא צריכות רשמים איך היה עולם הישיבות לפני שלושים שנה. אלא אז כל ראש ישיבה היה אישיות והתייחס לבחור כבן אדם ולא כמספר לדאבוננו כנראה שראש ישיבה בימינו לא צריך להיות אישיות אלא ביזנס מן
שמעון18.07.18
44
תשאלו את ההורים איך הרס את חייהם ואת חיי בניהם הוא עוד מעיז לדבר
משה18.07.18
הבן שלי הפצצה של השיעור הולך לישיבה דפוקה בגללו.
יעלי- אמא לבחור18.07.18
43
גמרת להם את הכסף וברחת
אברהם ברוורמן18.07.18
42
אין לי מושג מה ראה ר' אוריאל זלזניק להתגונן! יש פה מישהו אפי' עם איי קיו בודד שמתכחש לכך שהאיש הזה העלה והרים כפשוטו את עולם הישיבות באלף דרגות? הרי בשנים שקדמו לתעשייה הפורחת ששמה זלזניק עשרות ישיבות דרדרו לעברי פי פחת, וכל זה מפני שלא פחדו בישיבות שההורים ידעו מה רמת השמירה בישיבה ומה איכות הבחור
ש.מ.19.07.18
אם ישנה סיבה שלפני הרשמים ישיבות הדרדרו זה לא בגלל שהם "שבישיבות לא פחדו שההורים ידעו מי הבחורים שמגיעם לישיבה" ולהפך הרישום לפני התנהל על מי מנוחות ולכל ישיבה היו מעלות וגם חסרונות ומאז שהתחילה 'התופעה' שנקראת רשמים 'פתאום' ישיבות ותיקות וישיבות לא מוכרות הפכו למקמות לא שמורים ולא טובים לגידול בחור
בחור ישיבה08.07.22
41
שם רע
אניא19.07.18
תמהני...
פנקסן של אלוקים19.07.18
40
הבעיה זה לא הסינונים אלא התרבות שהוא ואשלג הכניסו לישיבות. מיתגו ישיבות בלי קשר רק בגלל שהם שילמו להם כסף והכפישו והרסו ישיבות שלא שילמו להם מספיק
אחד שאכפת לו19.07.18
39
שלאוניברסיטאות יש שיטת דרוג ברורה ומוסכמת ולישיבות אין. באונ' נספרים הפרסומים האקדמים, הכנסים, הפיתוחים והחידושים, ומידת השפעתם על העולם. בישיבות אין זה ואולי גם טוב שאין את זה, כי ככה תהיה התורה נלמדת לשמה, ומשכך, בהינתן עולם רדוף חיצוניות כמו שזלזניק אומר ובצדק, שיווק הישיבות לא נעשה בדרך חיובית כ
ישיבישר אקדמאי18.07.18
38
תשעה באב!!!!! בואו נתעורר!!!!!, אנחנו בימים שעלינו לעבוד על עצמנו במיוחד בבן אדם לחברו. והסיפור הזה הוא נסיון משמים. דונו לכף זכות! כל אחד רוצה שכך גם ידונו אותו בשמים! קבלו כל איש מישראל באהבה ׳ אף אחד מאיתנו לא רוצה להרגיש דחוי!^ ואני אישית מבקשת סליחה על שבתחילה נפלתי לתחבולות היצר הרע ודנתי סתתת
רוצה להתחזק19.07.18
37
זלזניק לא יגיד שזה נכון, בכל מצב, אז ברור שזה מה שהוא יגיד. אני חושב: שקררר! זה ידוע שיש את הגזענות הזאת והכספים.
אליה119.07.18
36
חבר שלי אברך שילם 38.000 שקל כדי שיכניס את בנו לישיבה אשכנזית .אם צריך עדות צרו קשר
רפול19.07.18
אשמח לקבל את המספר של השקרן
אבי06.04.21
35
כיום הראשי ישיב'ה משלמים כסף בעד בחור טוב, רוצים כבוד, שם לישיבה שהיא ישיבה פיצוץ שבפיצוציות... חלש? עוף לנו מהעיניים, א'ה ואיפה היזהרו בבני עניים, איפה על להציל נפש אחת, איפה רחמנים בני רחמנים, ממתי מתייאשים מבחורים שאין להם כישרון? היו הרבה גדולים שלא היה להם כישרון ובעמל רב הגיעו לאן שהגיעו אבל
עולם הפוך19.07.18
34
האבסורד זועק לשמים! זו דרכה של התקשורת - זולה, שטחית ורדודה. פשוט לא יאמן כיצד באמצעות פופוליזם זול אפשר לשפוך את דמו של אדם יקר שכזה. אישית אני מכיר אין ספור מקרים בהם האדם היקר הזה או כפי שאתם מכנים אותו 'הרשם הבכיר' עזר לכל כך הרבה אנשים שנתקלו באטימות של המערכת וטיפל במשפחות ובאין ספור בבחורים
יוסי שטרן20.07.18
33
אני אישית מכיר את הבן אדם הזה זהב וטוב לב עוזר לכל מימ שפונה אליו ובמיוחד ספרדים כמוני אין עליך תמשיך .... אם הוא בכלל קורא את זה???
שלמה לוי19.07.18
32
אני עובד במס הכנסה וכעת יש לי עבודה!
יאיר19.07.18
31
מישלנו אשכנזי כמוני. תדע לך הוא אמר ברור לי שכשאין תקציב לישיבות אז עושים מסחרה על הישיבות המדינה לא דואגת בצורה טובה אז ראשי הישיבות נגררים לזלזלניק הזה הוא הלוחם של המויסדעס עלק
מוטי18.07.18
30
רוקנת להם את הכסף וברחת
אברהם ברוורמן18.07.18
לא הקשיבו למיתוג החדש שר' אורי רצה לעשות להם ולכן לא הצליחו... חבל
אח של מושי18.07.18
יש שם בעיה הרבה הרבה יותר גדולה מהרשם הכושל..... מי שמכיר איך מתייחסים שם לבחורים יודע שזאת הבעיה. עסק משפחתי לא יכול להצליח עם בחורים....
והמבין יבין19.07.18
29
למען בנינו ולמען הישיבות הקדושות מישהו צריך לעשות את העבודה השחורה הזאת למפות ולמיין. מי מתאים לאן . מאז ומעולם היו רמות ומסגרות שונות והיו בחורים בסגנונות ורמות .. ובפרט שהציבור גדול ורוחות רעות נושבות מישהו צריך להתאים ולדאוג לכך שהבחור יזרום עם הישיבה והמסגרת וכך יעשה שטייגען . ור אורי מתאים וראו
קובי פרידמן27.07.18
28
בתור אחד שעובד בענין הרישום הכתבה הזאת מרושעת. הרשמים עושים עבודת קודש אם זה בישיבות טובות הם דואגים שהישיבה תישאר טובה ולא שיבואו חברה שלא מתאימים ואם זה בישיבות פחות טובות אז בזכותם הישיבות האלה מתקיימות. כמו שבשידוכים אנשים מבררים חזק ואם שומעים שיש בעיות בודקים גם כך בישיבות לא כל בחור שאומרים ע
משה חמד19.07.18
27
,,,ורק עשרה מצטיינים מהם נשארו ללמוד גמרא, השאר יצאו לעבוד לפרנס משפחותיהם, כי כל כבודה בת מלך פנימה. אלא שהתורה החרדית היא הפך תורת משה, וכל החינוך החרדי הוא גלוי פנים בתורת משה שנתנה בסיני.
דן סגל19.07.18
26
פתאום החילונים דואגים לנו שלא יהיה גזענות, מתי פעם אחרונה נתתם פרוטה לעני חרדי??
בערל19.07.18
25
מה שעשו לאשכנזים באירופה הם עושים לספרדים בארץ
ל18.07.18
עובר על לשון הרע מהמהדרין מן המהדרין
ההגיוני19.07.18
לפרסם את החנפים. הציבור צריך סוף סוף להפנים שרבים מאלה המראים את עצמם כצדיקים אינם אלא נוטלי שוחד להטות משפט.
רפאל19.07.18
24
כל מי שמכיר את זלזניק מקרוב יודע שאין כמוהו בעזרה לזולת, כל הכסף שלו הולך לנצרכים ונזקקים והוא מוסר את נפשו בשביל כל ספרדי וכל מי שקשה לו להתקבל , וכל הכתבות האלו זה "והרשיעו את הצדיק"
מישהו שיודע18.07.18
23
לא השתכנעתי שהדברים נעשים ביושר והגינות. כל הנושא של מיתוג לקוח מהעולם החילוני, אין ולא צריך להיות לו קשר לבית המדרש. ברגע שיש רשמים בהכרח זה מוביל לשחיתות. מה רע בשיטה הישנה? אם כנים דבריך, עזוב אתה ושכמותך את עולם הישיבות לנצח ותן צ'אנס לבחורים עם רצון חזק מאד וכישרון בינוני לנסות את הפוטנציאל שלה
איש ירושלים18.07.18
22
כמה קינאה וצרות עין. הרב אורי אדם נפלא.
מנחם אורבך23.07.18
21
??????
רפול19.07.18
20
מי שהחליט שצריך לסנן ספרדים רוסים וכו' אחראי על כל הגועל הזה .ומי שזה היה, לא נעים להגיד אבל הם גדולי הרבנים שהלכו מלכתחילה על הקו הזה ואוי לבושה וכו'
מי שגזעני זה ראשי הישיבות בעצמם 19.07.18
19
I will not want to be him.... he is going to Satan part of next world
David18.07.18
18
רק מזיק לו. הוא נשמע לא משכנע
משה חיים18.07.18
וכדאי שתתחיל לעשות דברים מועילים יותר מאשר לעזור להשמיץ בן אדם על לא עוול בכפו שאני מסתפק אם אתה יודע אפילו מי הוא בכלל
ההגיוני19.07.18
17
אני רוצה להעיד מעל במה חשובה זו ובעיקר בגלל ששופכים את דמו של הרב זלזניק היקר שר' אורי עזר לי מאוד בישיבות כמה פעמים ללא כל בקשת תשלום עם כל הלב ובמסירות מיוחדת. ולדעתי כל התגובות המלכלכות והדוחת הם מאנשים שרצו להתקבל לישיבה שגדול עליהם וכעסו שר' אורי יודע לעבוד!!! רבותי טוב שיש רשם שמנהל
אח של מושי18.07.18
אצלו הכל מתומחר.
יוסף כהן18.07.18
16
הבחור הזה הוסיף את ההערות שלו, "יש לו מין הומור שחור כזה". הומור?? מאיפה זה מצחיק??
"מיתוג"? לישיבה18.07.18
בעיני זה לא הומור רק שחור.... כשחוזרים מכל ישיבה על אותם דברי הומור שחור אותי זה לא מצחיק בכלל. אמא לילד פרענק שגמרת לו את החיים. מקומך אורי בגיהנום. אין לך מחילה.
יעלי- אמא לבחור18.07.18
15
כתבתי בכתבה הקודמת תגובות שמשמיצות את זלזניק ואת מעשיו, הגזענות עדיין קיימת, אבל בואו נודה שהתקשורת באמת מוציאה הרבה דברים מהקשרה, וכל סיפור על החרדים זה הסקופ הכי גדול מבחינתם, ובאמת זלזניק יצא כאן הקורבן. אז קודם כל מזלזניק אני מבקשת סליחה על מה שכתבתי ועל מה שאפילו חשבתי עליו אפילו ביני לבין עצמי
אני19.07.18
14
קודם כל - לפני שמכפישים בן אדם או ציבור כל שהוא, צריך לשמוע את שני הצדדים, כל אחד יודע שאפשר תמיד לעשות 'סיקור' טוב ואפשר גם להכפיש, להוציא מילים ומשפטים מהקשרם וכו' כל אחד מבין את זה. דבר נוסף, הענין הזה ש'מסמנים' בחורים חלשים הוא דבר הגיוני מאד, אני שמעתי מאחד ראשי הישיבות המפורסמים בארץ, שהטעם ל
גור אריה19.07.18
אחת מהטקטיקות של כל פוליטיקאי בראיון תקשורתי, היא להסיט את הדיון למקום לא רלוונטי. זה מה שזלזניק עושה. אף אחד לא מתווכח שסינון ואיכות הם דברים חשובים. הוויכוח הוא, האם זה ראוי שילד בן 16 יהיה אחראי לפלח את כל הארץ? מותר לכל ישיבה לאסוף מידע לעצמה. אך האם זה נכון למכור מידע כה מפוקפק לכל הישיבות. הא
אבי19.07.18
13
זהו דור עקבתא דמשיחא וזו המציאות שהחשך יכסה ארץ..... עדיין עלינו לזכור שאין עוד מלבדו והוא לבדו עשה עושה יעשה לכל המעשים...
חילול ה'18.07.18
12
מכיר את הרב זלזניק באופן אישי הרבה שנים שירבו כמותו בישראל. באופן אישי הייתי עד למקרים רבים של הצלת נפשות של הרב זלזניק וכמה וכמה אנשים חבים לו את חייהם, זיווגיהם ועוד דברים שאי אפשר להעלות על הכתב. הרב זלזניק חזק ואמץ
אליהו סולוביציק20.07.18
11
הרשימות גם מסייעות לבחורים הבינונים והחלשים להתקבל בישיבות שמתאימות להם קרי בינוניות וחלשות.. ועושים איתם עבודה נהדרת.. אוי לו לאותו בחור חלש בישרונותיו ובינוני באופיו שמגיע לישיבה כמו מיר ברכפלד וולפסון וכו'... רשעים!!! על כל מילה של גנות כלפי אורי הצדיק תשלמו למעלה ביוקר...מילא אם היו משלמים לכם..
רוט19.07.18
10
אם משלמים אז הכסף מטהר ספרדים...
חיים19.07.18
9
הגיע הזמן להפסיק להתדפק כעני בפתח לישיבות האשכנזיות ולצעוק גזענות!!!! נשלח את טובי בני התורה הספרדים לישיבות שלנו ונדבק במסורת אבותינו!!!!
ס"ט18.07.18
תבדוק כמה מפעילים פרוטקציות כדי להכניס את בניהם נכדיהם לאשכנזים
תמים19.07.18
8
הבן אדם משלשל לכיסו מאות אלפים מתחת לשולחן והם שותקים (או שמישהו שימן מישהו...)
יוסקה18.07.18
גם שדכנים משלשלים לכיסם ים כסףףףףף ואיפה מס הכנסה....זה סוג העבודות במגזר החרדי...כסף קל..(אגב, כשבניו ירצו להירשם למוסדות לימוד הוא לא ייחשב כעובד, הוא לומד..והכסף לחתן תילדים זה מהרישום...ואשתו שדכנית...אבל בשידוכים הם נחשבים אברכים טהורים שח"ו אינם עובדים כלל...וכך מחתנים תילדים)
רחלי19.07.18
7
דברי הוצאו מהקשרם .... לא מצא תירוץ יותר טוב
ט18.07.18
6
אוהבים אותך.. מודים לך על העזרה ללא גבולות לישיבות כלל ולישיבע בוחרים בפרט..
אריה רוט19.07.18
5
מכיר את ר' אורי, עשו לו רצח אופי.. אדם מיוחד, בנה עשרות ישיבות שמפארות את עולם הישיבות, (ואגב גם בית שמואל הפכה לישיבה טובה יותר בזכותו). מרן הגראי"ל הקדוש זצוקלל"ה אמר לאחד מראשי הישיבות (שלא עושה רישום) והתלונן עליו, שבלי הרשמים כמה וכמה ישיבות לא היו נפתחות כגון וולפסון קפלן שערי שמועות וסורוצקין
שמואל19.07.18
4
נראה מה יענו לך בעולם האמת על כל הבלוף שגוללת כאן...
מוצדק!!19.07.18
3
הוא הפך את כל הישיבות למסחרה כספית עם שיטות אפלות ההצטדקות הזאת רק מוכיחה שהאיש הזה חושב שהוא עוד עשה דברים למען התורה כביכול ..מס הכנסה צריך לזמבר אותו על המליונים שהוא קיבל בשחור ...
דוד18.07.18
מה איכפת לך.. חסר לך משו??
משהיא19.07.18
2
התפרנס ונהנה מלהתעסק בביוב. יש לי מילה יותר מתאימה מביוב...
מנדי18.07.18
1
במקום לתבוע מעצמו להתאמץ יותר בלימוד בחור שלא התקבל לא ימהר להודות על האמת שהוא פחות טוב, הוא יעדיף להבכיין שזה בגלל שהוא ספרדי או כל מיני סיבות צדדיות העיקר לא להודות באמת כמו שהיא
יאיר18.07.18
אולי גם יעניין אותך
עולם הישיבות

הגר"ד לנדו הדריך את המחנכים איך לטפל בבחורים מתמודדים

חנני ברייטקופף | 08.05.24

צרבי דרבנן

במודיעין עילית מתכוננים לחג שבועות | גלריה

חיים רוזנבוים | 07.05.24

גלריה מכבוד התורה

מאות צורבי ומאות דפי גמרא - המבחן הגדול של 'ושננתם'

חיים רוזנבוים | 06.05.24

ותלמודו בידו

מול גלי הים בקיסריה: כך נפש הגר"ש גלאי בימי בין הזמנים 

חיים רוזנבוים | 06.05.24

עימותים סוערים | תיעוד

קריאות "נאצים" לשוטרים; 6 עצורים בהפגנת הקיצוניים

נחמן שטרנהרץ | 02.05.24
ש

הכרות עמוקה עם המגזר

מחדשים תנור או מקרר לפסח? מצאנו לכם את המחיר המשתלם ביותר

כיכר בשיתוף חשמל הקרן | מקודם

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24

סקירה היסטורית

"מי שלא לומד – שיתגייס?" | שלוש נקודות מבט מעמיקות על ה'השקפה' של עולם הישיבות

יעקב מתן | 28.04.24

התמוטט בביתו

תפילות בעולם הישיבות לרפואתו של בן הגרמ"ד סולובייציק

חנני ברייטקופף | 28.04.24

וישם לך שלום

כמסורת השנים האחרונות | ברכת כהנים המונית בהיכל הישיבה

חיים רוזנבוים | 25.04.24
ש

לסיים מסכת אחרי מסכת

2 מליון ₪ הושקעו בפרוייקט הדיגיטל התורני - הצטרפו >>

כיכר בשיתוף יומי | מקודם

"כמה גדלה אהבתה אליכם"

נחשף לראשונה: המכתב של אחד מגדולי הדור לנכדו היתום

חנני ברייטקופף | 25.04.24

מלחמתה של תורה 

ראש הישיבה התנצח עם בני הישיבות בדברי תורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 21.04.24
ש

חינם להורדה

הבטאון הפופולארי 'ממלכת התורה מישקולץ' – פסח תשפ"ד

כיכר בשיתוף מוסדות מישקולץ | מקודם

ימות המשיח

מה הסגולה להינצל מחבלי משיח? האזינו להתבטאות רה"י

חיים רוזנבוים | 18.04.24
ש

רבנים, דיינים וטוענים רבניים:

אלו האנשים שמרוויחים משכורת הייטק ממשרה תורנית

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

כיצד מברכין על הפירות 

תיעוד מהנגב: כך בירך ראש הישיבה את ברכת האילנות 

חיים רוזנבוים | 17.04.24

תורה מגנא ומצלא

תהדפו את הטילים; השיחה של המקובל בזמן המתקפה • צפו

איצלה כץ ויהודה גל | 16.04.24

אמרי יושר

הגאון הישיש מסר שיחת הכנה לבחורי 'קרית מלך' | תיעוד

חיים רוזנבוים | 15.04.24