כיכר השבת

בעקבות חשיפת 'כיכר'

הרב קנייבסקי נגד ה'שיאומי': "מי שמחזיק - חוטא ומחטיא"

לאחר חשיפת 'כיכר' על הפריצה שנמצאה בטלפונים הכשרים - 'תואם כשר' של 'שיאומי', ראש ישיבת "קרית מלך" השתחרר מבית החולים - ומסר שיחה חריפה נגד החזקתו של המכשיר (עולם הישיבות)

44
חנני ברייטקופף | כיכר השבת | כ"ח בכסלו | 14.12.20
הגאון רבי שלמה קנייבסקי
הגאון רבי שלמה קנייבסקי (צילום: ללא קרדיט)
Your browser doesn’t support HTML5 audio

לאחר חשיפת 'כיכר השבת' על הפריצה שנמצאה בטלפונים כשרי - 'תואם כשר' מדגם 'שיאומי', ראש ישיבת 'קרית מלך' ובנו של מרן הגר"ח קנייבסקי, הגאון רבי שלמה קנייבסקי, יצא בחריפות נגד המכשיר.

במסיבת חנוכה שנערכה אתמול (ראשון) בישיבת 'קרית מלך' בבני ברק, נשא הגר"ש דברי חיזוק בענייני השעה, כאשר בתחילת דבריו, הודה ראש הישיבה להקב"ה על שהבריא מחולשתו ושוחרר מבית החולים.

לאחר מכן, דיבר על מספר נושאים שעומדים על הפרק, ולקראת סיום דבריו, הודיע ראש הישיבה על מספר תקנות חדשות בנוגע לטלפונים בישיבה.

"יש טלפון חדש", פתח הגר"ש ואמר: "שאפשר לראות בו כל דבר האסור - באיכות, ורבים חללים הפילה, לא יודעים את הסכנות שיש במכשירים הללו.

"אדם שהחזיק כזה מכשיר ובטעות לחץ איפה שלא צריך לראות, כמה זמן לוקח לכזה בחור להתאושש מזה? עכשיו בא לנו מכשיר כזה (שיאומי. ח"ב) לתוך הישיבה - באה לנו צרה חדשה, מגיע מכשיר כזה לתוך עולם הישיבות. פעם בחור נחשף למכשיר כזה - אחריתו מי ישורנו. הוא חוטא ומחטיא את הרבים ואין מספיקין בידו לעשות תשובה".

לאחר שהאריך לדבר בגנות המכשיר שהפיל ל'תהום' עשרות בחורי ישיבה, הודיע ראש הישיבה על הסנקציות שיטיל:

"1. בחורים משיעור א', ב', וג' - אין להם להחזיק טלפון בישיבה, לא טלפון כשר וק"ו לא טלפון לא כשר (ואפי' שאצלנו מחזיקים טלפון לשידוכים גם בשיעור א').

"2. בחור שימצא אצלו טלפון, עם אחד מהצוות יראה אצל בחור פלאפון, הבחור יושלך הביתה.

"3. לגבי הקיבוץ, שמעתי שיש טלפון חדש, מסוג תומך כשר, יש טלפון חדש שאפשר לראות בו כל דבר האסור באיכות, ורבים חללים הפילה.

"אנחנו, יושבים פה בתוך השמנת ונהנים מזיו השכינה, ולא יודעים את הסכנות שאורבות לנו במכשירים הללו. אדם שהחזיק כזה מכשיר ובטעות לחץ איפה שלא צריך לראות, כמה זמן לוקח לכזה בחור להתאושש מזה אנחנו לא מבינים בדברים האלה - אבל אנחנו עומדים בקשר עם אנשים שכן יש להם ניסיון בדברים הללו וכולם צועקים - 'רבים חללים הפילה'".

"לא מספיק", אמר הגר"ש בכאב, "שמגפת הקורונה סגרה הרבה ישיבות והרבה בחורים נפלו כמו זבובים, הרבה נשמות נפלו, שמי יודע אם הם יחזרו להיות שומרי תורה ומצוות, עכשיו בא לנו מכשיר כזה, באה לנו צרה חדשה לתוך הישיבה".

"החכם", אמר הגר"ש, "עיניו בראשו למה צריך לקחת דבר כזה ולהיכנס לספקות? כאשר יודעים כמה חללים הפילה. עכשיו הרינו להודיע על דעת רבני הישיבה שבחור שימצא אצלו כזה מכשיר ביד לא משנה עם הוא מהקיבוץ כל שכן שאם הוא משיעור א', ב' וג', הוא חוטא ומחטיא את הרבים ואין מספיקין בידו לעשות תשובה, בחור כזה זה כמו תפוח רקוב שיכול ברגע להרקיב פה את כולם מבחור צדיק קדוש וטהור להפוך לבחור שיקלקל את כולם".

כזכור, בשבוע שעבר נחשף ב'כיכר השבת', מכתב גדולי ישראלה יוצאים נגד המכשיר. במכתב, שכתבו הגאון רבי שריאל רוזנברג, גאב"ד בד"צ בני ברק, והגאון רבי ברוך דוב דיסקין ראש ישיבת 'ארחות תורה' ועליו חתמו מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי, ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין, הם מזהירים מפני הפרצה במשכירים והסכנה שבכך.

וכך כותבים הרבנים במכתבם: "נזדעזנו לשמוע אודות המכשיר הסלולארי המשווק לאחרונה בשם 'שיאומי', אשר מצויים מכשירים רבים בשם זה הנדמים ככשרים על אף שאינם כשרים, ופעמים רבות קיימת עליהם חותמת מזויפת, ומאחר שהמכשיר מתקדם ובכל מערכת של 'סמארטפון', ניתן להגיע עמו בנקל לדברים החמורים ביותר וליפול על ידו לשאול תחתית.

"וכבר אסרו מכבר מרנן ורבנן גדולי ישאל את השימוש במכשירי 'תומך כשר' ועל אחת כמה וכמה במכשיר ה'שיאומי', שכאשר אינו מאושר הרי כסמארטפון לכל דבר ואיסור חמור להחזיקו.

"ומי שקנה מכשיר מסוג זה, ימסרנו למומחים לבדיקה אם אינו מהמכשירים האסורים.

"וחובה מיוחדת מוטל על ראשי הישיבות וכן על מנהלי הסמינרים, לפעול ולוודאות שלא יימצא חלילה מכשיר פסול זה בין התלמידים".

כזכור, מבדיקת 'כיכר השבת' עלה כי לא ניתן לפרוץ את המכשיר הכשר המשווק ע"י חברת 'המילטון', אך יחד עם זאת, ניתן לרכוש כמעט בכל חנות סלולרי, את אותו מכשיר עם חותמת מזויפת, מה שנקרא תומך כשר.

בגירסה המדוברת (אין מדובר במכשיר ועדת הרבנים. ח"ב) ניתן להכניס במכשיר תיקיות של שירים, סרטים וכרטיסי זיכרון ויש אף גירסאות, שאפשר להגיע דרכן לרשת המקוונת ומשם אפשר להוריד את כל האפליקציות, כולל וואטסאפ, פייסבוק, אינסטגרם ועוד.

כפי שנחשף ב'כיכר השבת', התקיימה אסיפה של מספר ראשי ישיבות, שאף חלקם נכנסו לכהן ביום שישי האחרון ב'מועצת גדולי התורה', כדי לדון מה ניתן לעשות. ההצעה הראשונית שעלתה דיברה על איסור מוחלט של שימוש במכשיר ואף נשלחה בקשה לוועדת הרבנים, שתוריד את המכשיר מסל המכשירים המאושרים.

הבעיה החמורה עלתה על שולחנו של ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין, שהכריע, כאמור לעיל במכתב, לאסור מכל וכל את המכשיר.

מחברת "המילטון" היבואן הרשמי נמסר בתגובה כי "המכשיר +Qin 1s המכונה שיאומי הכשר המשווק על ידינו - היבואן הרשמי, נבדק ע"י ועדת הרבנים לענייני תקשורת ונמצא כשר למהדרין בסטנדרטים המחמירים ביותר. ועדת הרבנים פרסמה לציבור מספר פעמים כי המכשיר מבית היבואן הרשמי "המילטון" אושר על ידה, והנו כשר ללא כל חשש. חשוב להדגיש היטב לציבור כי מכשירים בעלי כשרות מזוייפת ככל וישנם אינם מבית היבואן הרשמי".

תוכן שאסור לפספס
44 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
18
משחק אבוד מראש, אני לומדת בסמינר הישן בירושלים יש לי בכיתה לבד7 בנות אם שיומי ו4 עם טלפונים ממש!!!! ממה שאני יודעת. המלחמה הזאת עבדה לפני 30 שנה אסור אסור אסור. תגדילו ראש חברה, תפקחו עיניים אתם מאבדים את הבנות שלכם.
אילה15.12.20
אני ג"כ לומדת בישן אבל בכיתה ה', יש המון המון שיאומי יותר ממה שאת כנראה חושבת גם שנה שעברה היה.
חני דסקל15.12.20
נכון אני לומדת בסניף בביתר ומכירה שתיים שיש להם סמארטפון בכיתה י"א סמינר
א15.12.20
יש כבר מזמן מה נזכרת עכשיו?
ליחח15.12.20
אין מצבבבב הן היו עפות מזמן........
מירי15.12.20
כן תפתחי ת'עיניים בישן הקדוש בנות מחזיקות מכשיר לא כשר
חיה15.12.20
כנראה בסתר אבל למה לא בחדש כבר יש מזמן
יעל15.12.20
17
ב"ה שהקב"ה השאיר לנו בדור הזה את האנשים הגדולים והצדיקים שימשיכו לשמור על הגחלת ועל פך השמן הטהור שזה בחורי הישיבות.
יוסי14.12.20
תמשיך להאמין להם, תראה כמה בחורי ישיבות בישיבות הכי טובות כבר יש להם סמארטפון, לא שיומי, עם יוטיוב ואינסטגרם. הם רק מגביהים חומות, אבל הבפנים נשאר רקוב.
אילה15.12.20
16
אתה אולי לומד בחברון, אבל לא "חברונר". אם אתה לא מבין מה הבעייה באינטרנט, הרי שאתה כבר מחוספס ואין לך כבר את הטוהר האמיתי של ישיבוחר. אתה יכול להיסתכל מול השמש? עיוור יכול. אתה כבר עיוור כלפי האינטרנט. תכניס לעצמך טוב לראש: אתה לא "חברונר"
אתה לא חברונר14.12.20
מי אמר לך שזה "טוהר" יכול להיות שזה במילים אחרות לחיות בבועה וברגע שנחשפים למשהו לשבור את הכלים אני לא חושב שזה יותר טוב
חברונר14.12.20

הצגת כל התגובות

15
מה שנכון נכון המכשיר הזה הרסני נורא
כל מילה נכונה14.12.20
14
מה זה המילה יושלח הביתה זאת אומרת הוא לא שוה כלום הושלח לבור אין בו מים אבל נחשים ועקדבים יש בו לאן לרחובות העיר לצבא לפלג הפגנות בקיצור להוריד אותו מהדת במקום לשמע ולטפל ולהצילו
מאד מענין המילה15.12.20
13
בתקופת הקורונה אמרו בעלי החנויות טלאפונים שהם בחיים לא מכרו אייפונים כמו שמכרו בתקופה הזו לבחורים---הרבה קונים ומסתירים!!!
יוני14.12.20
כולם שכחו את הבחורות, בסמינרים אף אחד לא מדבר על זה, יש שם כבר עשרות, עד שמשהו ייזכר כבר לא יהיה מה לעשות.
אילה15.12.20
אבל אפשר להבין אותם...
ו15.12.20
12
על מה שמפעילים סנקציות, ואסור אסור אסור בחריפות יתרה בלי הסברת הנושא בסוף האסור המחמיר הזה יהפוך להיות מותר, אבל מותר בלי גבולות. זה בדוק ומנוסה.
.14.12.20
11
חחחחחח מנסים להכתיר 'ממשיך' אחרי ר' חיים. יענקוש, אתה תותח על. חושב קדימה שלא יהיה כמו דוד שפירא ואריה אלישיב חחחח
וככה זה קורה14.12.20
תתביש כך מדבר על רבנים
הרבליך15.12.20
10
כנראה שעסקן מסויים הביא את השיאומי, ופגע אנושות בעסקן הנוקייה. איך אני יודע? כי כבר שבועיים אוכלים את הראש "שיאומי שיאומי שיאומי שיאומי, אם זה טלפון לא כשר אז כמו עוד הרבה לא כשרים כולל הנוקייה c2 למה חופרים על השיאומי שיאומי. אני גם מנחש שאוטוטו עסקן הנוקייה מתכנן להכניס מכשיר חדש לשוק והוא
נתי15.12.20
9
כמו כן חשוב להזכיר שהדבקה בקורונה היא גם מסכנת חיים ועלולה לדרדר לשאול תחתיות וכל זה אפילו כשיש מגבעת שחורה על הראש וקול צרוב מסיגריות
ונשמרתם מאוד14.12.20
זה הקול שלו הוא לא מעשן אני מכיר אותו אישית
אחד שמכיר15.12.20
8
אבל תביאו לזה תחליף!! תיצרו מערכת שיעורי תורה ענקית... והרצעות... וכו'... תביאו את כל הדברים הטובים שיש לאינטרנט להציע- לבחורים... (לא אינטרנט חסום כי יש רבנים שמתנגדים מפני שאפשר לפרוץ אותו) אם אתם רוצים שהבחורים באמת יצייתו ולא ינסו להתחכם (ולהחזיק אייפון בסתר) תנגישו להם את מה שכן מותר, ככה
ג15.12.20
7
יש אינטרנט מסונן אתרוג או עסקן אינני מבין מדוע לריב על שיאומי, האינטרנט הוא בחינה אמיתית מהו האדם, אפשר לשמוע שיעור עמוק בקבלה או לראות אלפי סרטונים מהרבי ואפשר לשמוע להבדיל שיעור כפירה מפרופסור אבי אבות הטומאה או את נשיא איראן וחיזבאלה מקלל את ישראל, הכל תלוי באדם עצמו, וחייבים לחנך מגיל אפס מה מות
משה בן אברהם14.12.20
זוהי תיאוריטיקה, את המציאות בשטח צריך לברר מפי המחנכים בפועל
מחילה מכבודו15.12.20
הרש"ר הירש כבר דיבר על התאוריה הזו והוכיח אותה (בראשית פרק כ פסו' א)
מישהו15.12.20
6
תארו לעצמכם עיר שאפשר לעשות בה את כל החטאים, חזיר, צלבים, בשר בחלב, הרצאות כפירה, וכו' ליד זה יש עיר שניה עם שיעורי כל הרבנים בגמרא הלכה קבלה שלום בית חינוך ילדים וכל הופעות הזמרים החסידיים והפייטנים ועיר שלישית כל הדברים הנקיים בנקים מרפאות מתכונים עזרה בפרנסה וכו', ובכמה שקלים לחודש אפשר להשיג מכו
משה בן אברהם14.12.20
ויש להוסיף שבגילאים אלו יש בחורים שיש להם מצבי-רוח מתחלפים
יהודי15.12.20
צודק במאה אחוז ולא רק שאתה צודק אלא הרש"ר הירש בפי' לספר בראשית(פרק כ פס' א) אמר בדיוק אותו דבר
מישהו15.12.20
5
לא יודע מה כל כך מפחיד אותם באינרנט אני חשוף לאינטרנט יודע למה אני שומר תורה ומצוות ולא סתם כמצוות אנשים מלומדה וזה שאני יודע שיש עולם גדול מסביבי לא אמור לערער את כל העולם שלי
חברונר14.12.20
משפט מחזק: הסוף לסיפור הזה קרוב מאוד אז בבקשה אל תתן לכל הזה לסחוף אותך!
מרדכי ננח14.12.20
המשפט אין אפוטרופוס לעריות מוצא מהקשרו אין קשר בין איסורי עריות ללאו דונשמרת מכל דבר כו' שזה העבירה היחידה שאפשר בתאוריה לעבור באינטרנט (לא תתורו לא שייך בתמונה)
חברונר14.12.20
הגאון מווילנא חשב אחרת ממך
הרה''ח מחברון14.12.20
איפה הגאון חשב אחרת ממני??
חברונר14.12.20
4
יש כאן פשיטת רגל חינוכית טוטאלית במקום לחנך ליראת שמים, מנסים לחנך ליראת ראש הישיבה או המשגיח, וכו'. התוצאה: כשנאלצים לסגור את הישיבות (כגון בגלל קורונה), אז בחורים מידרדרים. חוץ מזה, כידוע הורים רבים מחזיקים שני מכשירים, אחד להציג למנהל הת"ת ואחד לעבוד איתו. עוד תוצאה: רבים נושרים כשמגיעים לגיל 18
פשיטת רגל חינוכ14.12.20
רואים שאתה מדבר מבחוץ. תשמע את המילים האחרונות שלו...
ראעי14.12.20
3
כל החברות שלי כולל אני רואות סרטים שונים. שבעבניקים שטיסל סרטים טורקיים וכד.. ואין לנו אינטרנט בבית ואין לנו פלאפונים לא כשרים.... ונמשיך לשקר כי ככה החברה דורשת
חני15.12.20
2
מה ההבדל מc2 תומך כשר יש אותו לכל עולם הישיבות מה נפלו על שיאומי?
ניסן14.12.20
ביגלל שזה מה שרץ כעת זה לא משנה כל טלפון שאפשר להגיעה למקומות לא נכונים ומתקדמים יראת שמים צריך לאסור
יוני15.12.20
מאחר ושיוומי הוא מכשיר גדול וזה ניכנס כמכשיר שאפשר להתחבר איתו לאינטרנט (לידיעתך גם במכשיר שיוומי כשר אפשר לשלם חמישים שקלים ולשנות גירסה לסמרטפון גמור) בשיוומי יש ווי פיי ולכן גם בחור שלא היה מחזיק סים לא כשר בשביל c2 כאן זה יכול להתחיל במקרה באוטובוס ולהתקדם ליום יום יותר מיזה c2 זה מכשיר ישן וא
יוסי15.12.20
1
ווואיי הגזיםם, כאילו העולם נחרב... כאילו פסדר הבנו תסיכון אבל מה כבר קרה... כאילו הבחורים נחשבים למתים
רותם14.12.20
אתה לא יודע מה זה עושה המכשיר הזה הוא נראה תמים מאוד אבל הוא יכול להיות פתוח לכל דבר . אני מדבר אליך מנסיון של בנים של חברים שנפלו זה לא צחוק בכלל. דברים נכונים ואני שמח שהם קלטו את זה יחסית בזמן. ברוך השם.
אריה דרעי14.12.20
ולך אין אינטרנט וסמארטפון אדון אריה דרעי? על זה נאמר קשוט עצמך תחילה ואח''כ נדבר
הר נופי15.12.20
דבריו לא מיועדים לך
חפיפניק14.12.20
אולי גם יעניין אותך
עולם הישיבות

כמסורת השנים האחרונות | ברכת כהנים המונית בהיכל הישיבה

חיים רוזנבוים | 25.04.24

מלחמתה של תורה 

ראש הישיבה התנצח עם בני הישיבות בדברי תורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 21.04.24
ש

חינם להורדה

הבטאון הפופולארי 'ממלכת התורה מישקולץ' – פסח תשפ"ד

כיכר בשיתוף מוסדות מישקולץ | מקודם

ימות המשיח

מה הסגולה להינצל מחבלי משיח? האזינו להתבטאות רה"י

חיים רוזנבוים | 18.04.24

כיצד מברכין על הפירות 

תיעוד מהנגב: כך בירך ראש הישיבה את ברכת האילנות 

חיים רוזנבוים | 17.04.24
ש

עולם ההטבות

סמסונג חדש שיגרום לך לחייך וגם יחסוך לך כסף

כיכר בשיתוף מרכניל | מקודם

תורה מגנא ומצלא

תהדפו את הטילים; השיחה של המקובל בזמן המתקפה • צפו

איצלה כץ ויהודה גל | 16.04.24

אמרי יושר

הגאון הישיש מסר שיחת הכנה לבחורי 'קרית מלך' | תיעוד

חיים רוזנבוים | 15.04.24

בני עליה 

בסיום הזמן: בחורי הקיבוץ שימשו כבוחנים | צפו בתיעוד 

חיים רוזנבוים | 15.04.24

"בלי קניות וסידורים"

הגר"י זיבלרשטיין הורה: "בני ישיבות ילמדו מחר ללא הפסקה"

חנני ברייטקופף | 14.04.24
ש

חצי מחיר מת"א

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף ברטניה ישראל | מקודם
ש

צפו בגלריה

תיעוד מיוחד מכינוס החירום של גדולי הדור במעונו של הגר"מ שטרנבוך 

אסף מגידו | מקודם

ישיבע'בוחר - זה בשבילך

רגע לפני האסון הבא: אלו כללי הבטיחות לטיולים בבין הזמנים

אביעד מוזס | 11.04.24

בניסן נגאלו, בניסן עתידין להיגאל

גאב"ד דרכי הוראה: מוכח שרק מכוח ההלכה ננצח במלחמה 

חיים רוזנבוים | 11.04.24

עץ פרי עושה פרי

ראש הישיבה בירך את האילנות, ואת ילדי בני ברק | תיעוד 

חיים רוזנבוים | 10.04.24
ש

לשמוע ללמוד ו.. להצליח:

 משכפלים הצלחות; ככה גם אתה תהיה טוען רבני >>

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

סערת הגיוס | דבריו נחשפים לראשונה

הגרמ"ד סולוביצ'ייק: "השיסוי החילוני, מזכירים לי את העבר האפל; בגרמניה גם עשו כך"

חנני ברייטקופף | 10.04.24

בהרכב של 9 שופטים

אחרי צו הביניים: זה התאריך שבו יתקיים הדיון בבג"ץ

נחמן שטרנהרץ | 10.04.24

תנו כבוד לתורה

סיום מסכת יבמות בב"ב - הגר"ד והגרמ"ה חגגו עם 'אור אלחנן'

איצלה כץ | 09.04.24

יראת ה' אלמדכם

הגר"ד לנדו נעל את 'זמן חורף' בישיבת 'תפארת ציון' | תיעוד

חיים רוזנבוים | 08.04.24
ש

בשיתוף אנשי מקצוע

האם אתה תהיה מה"משפיענים" שמשנים באמת אלפי בתים בישראל?

כיכר בשיתוף למען ילמדו | מקודם

צפו בשיחה המלאה | מיוחד

"לא רוצה עשירים" | השיח הנדיר בין הגרב"ד פוברסקי לינוקא 

חנני ברייטקופף | 08.04.24