כיכר השבת

מסמך מטלטל

בחור ישיבה מבוגר משתף ברווקות: "תפסיקו לרחם עלינו"

הבחור המבוגר משתף במסמך ארוך ומטלטל על חייו כמבוגר חרדי, שנותר לבדו בישיבה, על העקיצות מההורים והדודים, על חוסר ההתקדמות בחיים, והוא מבקש - תפסיקו להביט בי בעיניים עצובות (חרדי)

180
חנני ברייטקופף | כיכר השבת | כ"א באלול | 29.08.21
אילוסטרציה
אילוסטרציה (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

בצל הביקורת הרבה שיש על ישיבות כדוגמת; חברון, מיר וקול תורה, המעדיפות שהבחורים המבוגרים - שלא עלה בידם להתחתן, לא יישארו בתחום הישיבה. בחור ישיבה מבוגר, משתף את סיפור חייו - בתור בחור מבוגר חרדי.

עוד קודם לפוסט המטלטל שיובא בהמשך, הבחור מספר ל'כיכר השבת': "האמת שכבר הרבה זמן אני רוצה לכתוב על עולמם של הרווקים המתבגרים בעולם הישיבות מכמה סיבות, והעיקרית שבהן, היא חוסר ההבנה של האנשים, עם מה רווקים מתבגרים מתמודדים, וכמה החיים האלו מורכבים".

"מה שלא כתבתי על זה עד היום", משתף הבחור בלבטיו, "זה בעיקר כי זה נושא מאוד רגיש מאוד ואינדיבידואלי, ולא חשבתי שאצליח להתמודד עם זה ברגישות ולהקיף את כל הנקודות. משום מה היום התיישבתי וכתבתי וכתבתי. והתוצאה היא לפניכם".

הפוסט המלא

רווק לעצמו

1. עצם הקושי בלהיות רווק, בלי אישה, בלי בת זוג, ובמובן מסוים בלי מקום בעולם ששייך לך.

2. בעולם החרדי רווקים שווים פחות. אין באמת לבחור ישיבה רווק אפשרות להתקדם בחיים המעשיים. הוא בדרך כלל יהיה תקוע סביב אותה נקודה של פנימייה, חדר אוכל ובמקרה הטוב בית מדרש.

מגיע היום שבחור באמת ממצה את מה שבישיבה יכולים לתת לו וגם אם הוא בחור רציני שיושב ולומד כל היום הוא עדיין סובב סביב אותה נקודה עד שהוא מתחתן. זה סבל.

3. מאז היותנו ילדים קטנים במובן מסוים אנחנו מונהגים, אנחנו כל החיים חלק ממסגרת, החל מהחיידר, ישיבה קטנה וישיבה גדולה. גם אם אנחנו לא תמיד חושבים כמו המסגרת אבל תמיד אנחנו נרצה להתאים את עצמינו אליה.

כשבחור גודל ויוצא מהמסגרת הקלאסית וגם אם הוא עדיין בישיבה אבל הוא פיות מרגיש שייך, ובמסגרת אחרת (דוגמת כולל) הוא גם לא נמצא. פתאום מתחילים להיכנס לו רעיונות חדשים לראש, הרצונות שלו מתחילים להשתנות. הוא כבר לא בחור בוועד שישי שכל החבר'ה רוצים לשבת וללמוד כל החיים אז גם הוא.

הוא חושב יותר, הוא מתוסבך יותר.

4. ובגלל זה שהוא עובר את התהליך הזה של רצונות ומחשבות שלא היו לו קודם, פתאום נהיה לו הרבה יותר קשה עם הזהות העצמית שלו. וגם אם כלפי עצמו הוא עוד איך שהוא מסתדר אבל פה מגיע הקושי בלבחור את דרך החיים שבה הוא יצעיד את משפחתו, וממילא גם עולה הקושי בבחירת כלה המתאימה לו, לו החדש.

5. הצורך בעצמאיות.
בחור מבוגר כבר לא רוצה להיות תלוי בהורים. אם מבחינה כלכלית אם מבחינת מגורים. מאידך, הוא גם לא רוצה לצאת לעבוד ולצאת מהמסגרת. והקושי גובר בפרט אם הוא רוצה לשבת וללמוד אחרי החתונה, שאם בתור בחור הוא יוצא לעבוד אז יהיה לו הרבה יותר קשה לחזור לחיים של ד' אמות של תורה.

6. יש גם הרבה מהבחורים המבוגרים שחיים על מזוודות. כל הזמן אומרים בכל מקרה אני עוד רגע מתחתן אז הכל טוב. לא צריך לקבוע חברותא, אז אני לא אעלה לסדר א', נשרוד עוד כמה חודשים במקום הזה, אפילו שאני לא עושה בו כלום ולא מתקדם בו. וזוהי טעות ענקית.
וכמאמר החכם "תקוו לטוב ביותר תתכוננו לגרוע ביותר"

רווק לחברו

7. בהתחלה הולך החבר חדר, נו שוין, גם ככה לא סבלתי את הריח של הגרביים שלו. החברותא שהתחתן גם ככה היה מיובש ולמד רק גמרא רש"י והחבר הטוב כבר לא היה בכל מקרה החבר הטוב שהכרתי פעם.

ולאט לאט הולכים לי כולם, אפילו החברים רזרבה שהיו התחתנו והלכו להם. ופתאום אני מוצא את עצמי לבד. בלי חברים. בלי החברה שהורגלתי בה וחייתי איתה. בלי אנשים לצאת איתם לצפון, לאכול, או סתם להעביר איתם את השיעור כללי בחוץ. לבד.

8. אנשים טובים באמצע הדרך שמרחמים, תקשיבו לי טוב. החיים שלי אולי מורכבים ולא קלים, אבל הדבר האחרון שיעודד את רוחי כרגע אלו מבטי הרחמים שלכם.

נשואים יקרים, זה שהתחתנתם לא הופך אתכם לפסיכולוגים שיודעים בדיוק מה הבעיה שלי ולמה אני לא מתחתן. ויודעים מה? גם אם אתם יודעים, תחסכו ממני תודה.

ועוד משהו, זה שתבואו ותגידו "יאללה אחי קפוץ למים תתחתן כבר" ועוד כל מיני שטויות בסגנון לא באמת יגרום לי לסגור אחרי פגישה שניה עם וולפית. סבבה?

והחמודים המתחשבים שרוצים להראות לי עד כמה לא כיף להם בנישואין בשביל שלא ארגיש מסכן, שתקו בכלל.

9. אבא, אמא, סבא, סבתא.
אני גם רוצה להתחתן. אני גם רוצה להקים בית.
יודעים מה? אל תנחמו אותי ואל תשתתפו בצערי שלי.
אבל זה שאחרי כל בחורה שלא צלח איתה אז אני צריך לנחם אתכם ולספוג את מבטי הייאוש שלכם לא עושה לי כיף בחיים.

זה שכל פעם שאני מגיע שבת ואני רואה את האכזבה בעיניים שלכם "מה, הוא עוד פעם בא לבד?" גם לא מוסיף למצב רוח שלי.

אני אוהב ומבין אתכם אבל בבקשה תשתדלו לא לבכות לידי ולא להוסיף לי עוד מצפון בנוסף על הקושי שלי.
ממני בנכם האוהב.

10. יש לי חבר מאוד טוב אולי הכי טוב שהיה לי בחיים והוא התחתן. נשארנו בקשר מעולה ממש אבל תמיד הרגשתי שכל פעם שאנחנו נפגשים הוא מרגיש קצת לא נעים. ולאחרונה הצלחתי לשים את היד על הנקודה.

תמיד היו לנו מעמדות ברורות, אני הייתי החבר הטוב שתמיד מנחם ואומר מילה טובה, ההוא שתמיד תהיה לו איזו בדיחה לשחרר ולהעלות את המצב רוח, ההוא שאפשר לפרוק בפניו הכל, המוצלח המגניב והמסתדר בחיים. ופתאום כבר לא, פתאום במובן מסוים נשארתי מאחוריו, והוא לא רגיל לשינוי הזה.
בקיצור, גם החברים שנשארים זה כבר שונה. זה לא מה שהיה.

רווק למקום

11. "מי יעלה בהר ה' ומי יקום במקום קדשו"
לעלות בהר ה' זה קשה, צריך להתאמץ. אבל יותר קשה זה לקום במקום קדשו.
כשאתה לא מתקדם בחיים ואתה סוג של עושה את מה שעשית כבר לפני שנתיים ושלוש מתחילים להגיע הימים שאתה תוהה 'מה, עוד פעם סדר א?' 'מה, עוד פעם את אותה מסכת?' האפשרות הקלאסית להתמודד עם הקושי הזה הוא פשוט להקפיא את עצמך. לשים את עצמך על טייס אוטומטי. החלטת ואתה יודע שטוב לך לקום בבוקר וללמוד ולכן אתה קם בבוקר ללמוד. גם אם אין חשק. גם אם אין כח. זה אולי נכון, אבל זה קשה. במובן מסוים זה מרחיק אותך מהקב"ה.

אתה רובוט.

כבר אין לך כח לכווין בתפילה אבל אתה קם ומתפלל כי שמת את עצמך על אוטומט. כי אם לא תשים על אוטומט אתה לא תקום ותתפלל.

זה קשה להתרחק ולהתנתק במודע, אבל מה לעשות שזאת האופציה להישאר קרוב יחסית.

בברכת בקרוב אצלכם לכל הנצרך

תוכן שאסור לפספס
180 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
102
ישיבישער בנשמה.. איאיייי
ניט8י816.12.21
101
לא הייתי רווק מבוגר
אך מזדהה עם כל מילה.31.08.21
100
וואוו 'פלוני' נשמע שבאמת עברת הרבה... רק תזכור שהשם אוהב אותך ואתה אף פעם לא לבד... תיהיה חזק!!
ללא שם31.08.21

הצגת כל התגובות

99
מדויק מאוד
ללא שם31.08.21
98
אפשר להתחתן גם בגיל 70. קרו הרבה מקרים כאלה. היום עם כל ריבוי האסונות תמיד אפשר למצוא אלמנה פנויה בשוק הפנויים פנויות. משפחתה תהיה משפחתך.
ללא שם31.08.21
נחמת שוטים. אתה כנראה לא הנייעסן הכי פיקח בשטיבל…
מורביד01.09.21
97
לפעמים אני מרגישה כאילה עושים לי את מה שפנינה עשתה לחווה שהייתה מדברת איתה רבות על הילדים שלה כדי שזה יגרום לה להתפלל יותר חזק חברות שלי חופרות עם סיפורים על הבעל/חתן שלהן , שולחות תמונות כאילו אין עוד כלום בעולם חוץ מהן , וכאילו שמעניין אותי גם, זה סתם גורם לכאב לב
אילה31.08.21
96
מת על זה שהנשואים אומרים לי:"תתחתן זה כיף" אה באמת?? כי אני לא רוצה להתחתן , לא חשבתי שזב כיף ואנשים מתחילים לדבר איתי ולהגיד שאני אני מפחד להתחתן וכאלה ומה אני אמור להגיד??? לא מפחד להתחתן , רוצה להתחתן , עוד לא מצאתי את הזיווג שלי , מה לעשות , וגם אני לא מבוגר , יש עניין במיגזר שאנשים מתחתנים מ
בשורות טובות31.08.21
95
לכול המגיבים שלא הבינו למה הבחור מתכוון אז ככה: הבחור המקסים והרווק הזה בסך הכול מבקש שלא ירחמו עליו כי הוא מודע למצבו. הוא לא צריך שיילחצו לו כול פעם בנקודה הרגישה שלו ויסובבו. לדוגמא אשה נשואה שאין לה ילדים ונגיד שהסיבה כי הזוג לא מצליח, אז יש את אותם חסרי טקט שזורקים דברים כמו: נו יאאלה תעשו כבר
יעל30.08.21
94
הייתי שם... לפני 30 שנה הייתי מהשלושה האחרונים בוועד 11 בישיבת פוניבז' ... והיום כבר ב"ה זכיתי להשיא כמה ילדים אני ראיתי את הדברים אחרת, הבנתי שכל מי שיש לו מה לומר לי עושה זאת מתוך עומק הלב ומתוך אהבתו אלי. לא מבין מה המרירות הזאת? וההסתכלות השלילית? אכן, לעיתים, יש כאלו שההבשלה שלהם, מי הם? ומה הם
יעקב14.09.21
93
הכל יודעים פשוט "חסר שדכנים" וזה צריכים העסקנים לסדר, דחוף דחוף
ראובן ויס31.08.21
92
היי, רציתי לכתוב לך ולכם עד כמה שזה נכון... אני בטווח הגילאים 20-25 (בכוונה לא כותב גיל מדוייק) הכרתי משהי שבזכותה נכנסתי לישיבה אחרי חיים קשים במיוחד. עברתי חרמות, מכות ברחוב, דכאונות ועוד צרות רבות... הייתי במצבים ש...רציתי לשים סוף לחיים אומללים ( התאבדות רחמנא לצלן) עברתי חיים לא קלים בכלל..
אני 'פלוני' בעילום שם...30.08.21
אני מאחלת לך שבקרוב מטוד תפגוש את זוגתך ושיהיו לכם חיים נפלאים!
אני31.08.21
אני שולחת לך חיבוק ענקקק ושתדע שאלוקים כ"כ אוהב אותךך לא סתם הוא שלח לך ת'ניסיון הזה... ודבר אחד אני יוכל להגיד לך שבסוף הכול יהיה טוב אתה תמצא בעז"ה את אהבת חייך ויהיו לך חיים מאושרים!
וואוו28.09.22
שלום לך! קראתי את מה שכתבת בכאב לב אמיתי. הזדהיתי כל כך עם הכאב! הרגשתי שאני חייבת לכתוב לך. עוד שבוע ראש השנה. השמיים פתוחים. אנא אל תתמקד בצער וכעס, תנסה לצאת מזה , תפנה לריבונו של עולם, תפנה למישהו שיוכל לעזור לך לעלות חזרה! מכל הלב - שנה טובה!
אמא של31.08.21
ממש עצוב מה שכתבת מכירה מקרה כזה שהורים החליטו לפרק זוגיות בגלל שזה לא מתאים להם, וזה עצוב וכואב ממש, מאחלת לך שתעבור את הכל במהרה, ותזכה לחיות חיים טובים ומאושרים!!
ללי01.09.21
91
אהבתי מאד את הסגנון. אתה בחור איכותי מלא ברגש וכנות. ברשותך אומר מה שאני מרגיש מבין השורות מבלי לסתור את התחושות שלך. חשוב לי להדגיש שאני לא מישיר מילים אישית מולך. וחלילה שלא יפגע ממני מישהו. א. עצם התחושה של הרווק הממוצע שכאילו הוא מתמודד בחיים מעצם זה שהוא לא נשוי, והחלום שכאילו לכשיינשא אזי הו
קיווע. רווק לשעבר.30.08.21
90
אני בת 29, טרם נשואה, אז לא יודעת בן כמה אתה אבל מבינה מה אתה עובר. כל החברות שלי נשואות וגם הבנות דודות הקטנות שלי וזה לא פשוט. למרות הכל, אנחנו חייבים להתחזק באמונה ולהבין שאם אנחנו עושים את כל ההשתדלות שלנו, הרי שאם לא מצאנו את הזיווג שלנו זה רק מבורא עולם. כשיודעים ומצילחין להטמיע את זה (זאת עבו
מזדהה עם הקושי30.08.21
אולי יצא מהכתבות האלו שידול לרווקים והרווקות-אולי תשלחו שדכן שיבדוק את זה
יאיר17.09.21
89
על כל בחור שנשאר רווק יש עוד 10 בנות לפחות רווקות , יש משהו רקוב בכל נושא השידוכים במגזר בחור היום שלא מקבל סידור מלא או חצי לא מוכן להיפגש (לא חלילה בגלל שהוא רוצה , כי הרב אמר ) אם הבחורה לא עונה לקרטריונים של דוגמנית היום וגם אחרי 5-10 לידות , כאילו מישהו יכול להבטיח את זה אז הוא לא מוכן להיפגש
בחורה רווקה30.08.21
כמה שאת צודקתתת!!!!!!!!!!!!!!!!!
בחורה 02.09.21
88
בתור בחור שהתחתן בגיל 33 אני מזדהה עם הרגשות יכול לומר לך מה שעזר לי מניסיון ללמוד כל יום לפחות דף גמרא אחד כמו כן בהחלט מסכים שלימודי תואר כשעדיין אין ריחיים על צווארו זה רעיון מצויין ומינסיון גם משפר את הבטחון העצמי. בהצלחה!
חנן30.08.21
87
רק במידה וכל הבחורים הללו יפסיקו לבקש את הכתובה של אמא שלהם בשביל להתחתן ויפסיקו לגרום לאנשים לקבל התקפי לב "בזכותם" הם יזכו להתחתן זה הגורם העיקרי לכל הבעיות בשידוכים לכן אחרי כמה שנים הוא מוצא את עצמו במצב הזה וכמה בחורות מסכנות נשארות מעוכבות הלא עוול בכפם אם כבר הצפתם את הבעיה תציפו מה
מצליח30.08.21
86
כשאין מקום בעולם מקומו של עולם לא מורגש. ההרגשה שלך מובנת ומוכרת (אישית) קשה ליצור יש מאין והתחושה היא של אין . אין פתרונות פשוטים. להכיר ולהתבונן בזה ולאט לאט םמצוא את מקומך שגם בסופו של דבר יקדם אותך לזיווגך . אמן
ללא שם30.08.21
85
היי,תודה שהעלת את הנושא הכאוב הזה שתדע לך בתור אחות שמחכה לשידוך של ארבע אחים מעליה ואני בעצמי בשידכוים(צריכה להיות) זה הדבר הכי קשה כל המבטי רחמים האלו ובאמת עזרת לי יות רלהבין את העומק של כל הענין הזה! תודה-רבה לך מאחלת לך רק טוב ושכל אחד/ת ימצאו את האחד שלהם בעיתו ובזמנו שקצוה מהקב"ה יתברך שמו א
תמר29.08.21
:)
יאלה שידוך :)30.08.21
חבל לא השאירה מספר פלאפון...
חחחח30.08.21
חחח אואיי גדוללל
יהודית30.08.21
84
צודק במיליון אחוז שידוכים זה עולם אכזר ומתוסבך וכל החיים לנסות לא להתייאש ולקוות ולהאמין כל פעם מחדש גם ככה קשה לנו ועוד מוסיפים לנו על הלב,עושים רמה כל אחד בא אומר זהו השנה חתונה עד פסחח יש לי הרגשה חזקה,זהוו,תשאירו את זה לעצמכם, לבנתיים אף אחד ממכם לא צדק צריך ללמוד לא לקחת ללב מאנשים ולהתייחס רק
מזדהים איתך29.08.21
83
אח יקר ואהוב! אתה צודק בכל מילה, הצלחת לבטאות על הכתב בצורה בהירה ביותר את הרגשות והלואי והמשפחות יבינו שהם רק מכבידים בהתמרמרות שלהם אחרי כל שידוך שיורד ורציתי רק להוסיף את החתונות של חברים שזהו המטרד הגדול ביותר לרווק מבוגר שאז כולם באים אליך עם הצעות, בבקשה תפסיקו.
רווק מבוגר29.08.21
82
שמעתי על כמה בחורים מאד מבוגרים ,שאחרי שכבר עזבו את הישיבה ועבדו ,חזרו ללמוד בכולל, גם התחזקו באמונה (ספרים ) השמחה חזרה לחייהם ״לולי תורתך שעשועי אז אבדתי בעוניי״. התחזקו באמונה , וזכו לשידוך ממש הרבה מעל הממוצע , כנראה שידוך של אדם הוא לפי מעשיו .
אהרון02.09.21
81
דבר ראשון אני שמחה שמדברים על זה , זה חשוב, ניתן לראות גם לפי כמות התגובות דבר שני חבל שלא אמרו למעשה מה כן לעשות כדי שהרווקים ירגישו כן בנח
שלום31.08.21
80
כשדכן מוכר .. כמובן שיצא לי להפגש עם הרבה כאלה ..ובכן מהכתיבה עושה רושם של בחור פיקח פלוס ולפעמים זאת הבעיה !!! אם הכותב הייתה בחורה הייתי יותר מזדהה עם כאבה אבל חלק גדול מהבחורים האלו ( לא רוצה להכליל ) מגיעים עם דרישות לא רציונליות ( אם כספיות ואם שגעונות של אני מחפש רק מתכנתת ולא גננת או יופי וכ
שדכן 31.08.21
הבנות תליט"א, לא דורשות כלום חוץ מ"אני רוצה שיקבלו אותי כמו שאני" ותמורת זה הן חופרות את החיים על בחור, מה עשה ולמה וכמה. צאו וראו בחז"ל שעל הבנות להתקשט כדי שיירצו בהן
אחד מהחבורה09.09.21
79
לרווקה מתגובה 69 רווקה בת 29 אולי נתארס ונפתור את בעיות שניינו,כמה שאלות מקדימות,האת את אשכנזיה,האם את יפה,את שמינה או רזה,כמה כסף יש לאבא שלך לתת,איזה צבע עיינים,איזה גובה,יש לך עבודה מסודרת כמה את מרויחה,אם כמה בחורים נפגשת,מי לא רצה,תשלחי ללללללללי בוואצפ את התמונה שלך
רווק30.08.21
78
לבחור מבוגר אין מה לעשות בישיבה לך תחפש כוילל שמקבל גם רווקים צריך להתקדם בחיים לא להישאר תקוע במסגרת ישיבתית
יש כזה דבר30.08.21
כל ההצעות מהשוג הזה אינן פוטרות את שורש הבעיה. מנסיון, עשיתי את כל השינויים המדוברים(לקראת סיום תואר ראשון) ועדיין מציקים לי מכל הכיוונים. אנשים עם 0 יכולת לכבד אדם אחר. וכן, כל הפתרונות אינם מספקים חברה איכותית כמו זה שהיה לי בישיבה.
אחד מהחבורה09.09.21
77
יש כאן פספוס בקרב המגיבים משני הכיוונים. יש המאשימים את הבחור בגאווה וכדומה, ונגדם יש התולים הכל בידי שמיים ללא אפשרות לשינוי. הללו והללו טועים לדעתי. הצעד שעושה כמעט כל בחור כשמחליט להתחתן הוא צעד קשה, מסיבות נפשיות שונות. יש כאלו שהקושי הזה ממית את התחושות הטובות בקרבם כשהם נפגשים עם בחורה. וזאת א
מישהו30.08.21
76
כרווקה בת 30 אני לגמרי חווה את הלופ הזה שלכם פשוט מתאורי הבחורים בדייטים.. ושוב, שמעת מליון פעם לגבי צעדים קשים, אבל באמת תנסה לעשות צעדים בלי לומר לעצמך 'הבחורה שלי לא תרצה אותי' כי אם זה מי שאתה אז תהיה שלם עם זה הרי אתה רוצה משהי שמתאימה לך ולרצונות שלך!, אז לך עם זה ועד הסוף, עד הסוף שהוא מדויי
רווקה 3030.08.21
75
ודי מתרשם שרוב הרווקים הבוגרים לא באמת לחוצים להתחתן. ואם באמת היה אכפת להם הם היו מוצאים יותר. לפחות קצת יותר. אז אולי זה באמת לא כזה קריטי להם להתחתן מהר? אני לא כזה מרחם על רווקים... מה כבר יכול להיות אם באמת כל כך אתה אתה רוצה להתחתן בסוף תצליח. שנה שנתיים שלוש או ארבע - זה יקרה. אז אלה שבאמת לא
אני רווק בן 2030.08.21
ממש מריחים את הגיל שלך מהתגובה ממש לא יפה לדון ככה את הרווקים המבוגרים !!!!!!!!!!!! תאמין לי שאף אחד לא רוצה להישאר לבד וכולם רוצים להתחתן במיוחד בציבור שלנו שיש גם את החברים שמתחתנים אחד אחרי השני וזה עוד יותר כואב, לפעמים פשוט לא מוצאים את החצי השני וזה לא באשמתו של אף אחד ובטח שלא באשמתו של הרווק
רווקה02.09.21
אני אמנם קטנה אבל מגיל 18 יצאתי לשידוכים וחשבתי בהתחלה שבגלל שהדרישוות שלי הם הכי סטנדרטיות ופשוטות אז בקלות אני ימצא . לבנתים שידעו לי איזה עשרים בורים ולא יצאתי לאף פגישה כי לא התאים ואני ממש לא ברירנית... זה נשמע פשוט אבל לא תמיד הכל הולך ברגל ימין... אני לא לחוצה כי אני עדין צעירה מאד אבל אני מ
רווקה בת 18 וחצי... 03.09.21
לפי התגובה שלך והגיל שלך, מובן מאליו שלא יהיה לך אפשרות אי פעם להבין רווקים בוגרים. שלא תדע... בין השורות מובן שקבלת כל מה שרצית על מגש זהב... תלמד "בין אדם לחברו" ואז תתחיל לחשוב עליו "באמת"
תשאר ילד30.08.21
הי אני גם רווקה בת 20 ... ובשונה מימך אני כן מרחמת על רווקים מבוגרים ..וברוך ה' שלא עברנו את מה שהם עוברים ואני מתפללת גם שלא נעבור ... אז אתה לא יכול לדון אותם .... ואני מאחלת לך ולי שנימצא את הזיווג שלנו בקלות ובמהרה בלי לעבור את מה שהם עוברים..
שירן30.08.21
אני מאחל לך לא להבין בחיים, גם אני רווק צעיר אומנם(21) אבל אי אפשר לדעת
אברימי31.08.21
74
מונולוג מדוייק להפליא (ולהכאיב...) אני עובר בדיוק כמוך את הקשיים, וכמי שרוצה להמשיך ללמוד בעז"ה כל החיים אני משתדל לקחת על עצמי פרויקטים לימודיים - לתפוס נושא וללמוד אותו להלכה וכדו'. והאמת שאין בזה פיתרון מושלם, כי הלימוד בתור בחור אין לו כמעט משמעות מעשית רק כלפי אותו יום שבו נהיה נשואים.. כואב...
אח לקושי30.08.21
73
טוב אתה נשמע אחלה בחור תן פרטים יש לי שידוך
ירושלים30.08.21
חחחחח
הץתחצ30.08.21
72
בחור מתבגר חייב לעשות משהו עם עצמו.אם זה בקטע התורני אז ללמוד משהו חדש בית יוסף הלכות. ואם זה בקטע עסקי חייב ללמוד משהו איזה מקצוע או משהו חבל על הזמן . סתם עוד יום שעובר ועוד
לדעתי 29.08.21
71
שנשמע בשורות טובות הכל נגזר בראש השנה נתפלל חזק על כל הרווקים והרווקות
מיכי29.08.21
אמן
תודה29.08.21
70
#ישיבישער בנשמה, חיימממ שאתההה
ללא שם29.08.21
69
למה אצל החילונים זה נדיר? לא בתיכון, לא באוניברסיטאות. כי 20% מהגמרא, עוסקת באיברים המוצנעים של האישה.
נביא אמת01.09.21
מה הקשרררררררררררררררר?????
מישהי02.11.21
68
זה נכון שכבר אמרו חכמים אל תדון את חברך עד שתגיע למקומו, וב"ה אני אבא לילד אבל אני מתעסק הרבה עם שידוכים ובדיוק השבוע טפלתי בשידוך שהבחור הוריד בפגישה שישית האמת שהיו לו הרבה בעיות עם עצמו(וכמובן הכל בהכוונת רב בישיבה במקום שהרב יגיד לו יש לך בעיה) ועיקר הבעיה שלו היא פשוטה הוא לא יודע לקחת אחריות
יעקב30.08.21
גם אם יש בעיה וחוסר שלמות עצמית, אין זה מצדיק את ההצקות מהסביבה. הוא לא ביקש ממך שידוך, אנו מבקשים ממך קצת הכלה. אנשים שמעולם לא התמודדו עם מצבים לא שגרתיים, 'יודעים' מה בחור צריך לעשות ואיך להוציא לנו את המיץ כדי שבטוח נסבול.
אחד מהחבורה09.09.21
67
מאחל לכל הרווקים ולכל הנשואים הצלחה והנאה בחיים,פיתחו את עינכם וראו כי כסף הוא מניע הדת. האם אתם יודעים מה משכורתו של הרב הראשי בישראל? שליחות? לא בטוח
ללא שם30.08.21
66
היי תקשיבוו!! אני רואה פה בתגובות הרבה רווקים ורווקות בני ה26-30 בערך אז יאלה בואו נעשה פה הכרויות אולי ילך כאן משהווו חחחח
שירן30.08.21
גם אני חשבתי על זה ...
חחח31.08.21
65
חבל שאתה לא כותב מה כן יעזור לך להמשיך כולנו רוצים לעזור אבל הנושא לא עולה על ידכם אתם צריכים לאמר מה כן ולא מה לא. שנית. קח את עצמך בידים וגש לטיפול אצל מישהוא מומחה בנידון זה יקל עליך מאוד ויצעיד אותך קדימה, מבטיחה!! בברכת הצלחה שדכנית
ללא שם30.08.21
64
עצם זה שכתבת זה כבר סוג של שיחרור אבל נשואים באמת רוצים לעזור רק לא תמיד זה מצליח להם אבל זה טעות לחשוב שכלצהזמן מרחמים עליך זה הכל ענין של הסתככלות עזרה זה לא רחמנות
כתבת מאוד יפה 30.08.21
63
רווק מבוגר
אני ראיתי שזה יותר מדיי והלכתי ללמוד מקצ30.08.21
62
פשששש
אלי מושקוביץ30.08.21
61
יהיה רצון שתמצא את בת זיווגך מהרה גם אני חוויתי האשמות ושאלות מדוע איני מתחתן והבעיה הגדולה שזה היה בדרך כלל חברה שיתחתנו מוקדם ולא חוו את עולם השידוכים עצה שלי אם אתה באמת מחובר לתורה ורואה את עצמך שם בעתיד תנסה לשלב לימוד בסגנון אחר למשל מבחני הלכה רבנות. אם אתה לא בקטע של תורה תלך תלמד מקצוע חבל
רווק זקן שיתחתן30.08.21
60
הוא צודק אין לרחם עליהם כי רק הם אשמים מכל הסיבות שבעולם גאווה, בררנים יותר מדי, פוגעים באחרים ותקועים ועוד הרבה סיבות
RAFI29.08.21
ממש טפשי לומר את זה כאילו אנחנו בחרנו במצב יש כאלו שאלוקין גזר עליהן שיקח להם זמן רב למצוא את זיווגם אין שום קשר לגאווה מה הקשר פוגעים באחרים? נכון שישי מעטים כאלו שהם בררנים אבל רובם ממש רוצים להתחתן והסיבה היחידה שזה לא קורה אצלם כי יש משהו מלמעלה שהחליט שעדיין לא הגיע הזמן
א30.08.21
טיפש.
אליך הוא התכוון. לא הבנת??30.08.21
כן האמת כואבת אבל זה נכון ועוד איך אני בתחום השידוכים כבר 30 שנה ובעיה העיקרית זה האגו כי מי שבאמת רוצה להתחתן הוא מתחתן רק יש לו או לה כל מיני חלומות ומשאלות וחשוב לה לקבל כל מה שהיא או הוא רוצים וזה לא הולך כי גם ה' רוצה מכל יהודי 613 מצוות וכו. ומי יכול להגיד שה' מקבל כל מה שהוא רוצה מיהודי ? יש
RAFI30.08.21
חבל שאין עוד אנשים כמוך בעולם. המשיח היה בא כבר מזמן.
אתה פשוט מלאך30.08.21
חסר בעלי גאווה נשואים? כנראה שאתה בכללם...
מישהי ריאלית30.08.21
59
אדון רווק
זו בעיה! זו בעיה של כל הרווקים שמתמקדים 29.08.21
באיזה גיל התחתנת שאתה מיבין...
חרדי30.08.21
הכל תלוי ברצון שמים. לא חלומות ולא כלום. כולם חולמים ורוצים יותר מהמצוי. והקב"ה דואג לסנוור עיניים כדי ששידוך יצא לפועל. וכשה' רוצה לא משנה מה הרווקים חושבים. אין קשר בין מילותיך למציאות. קשה זיווגו של אדם כקריעת ים סוף. ויש הרבה רווקים שמוכנים להתפשר על חלקים גדולים ואפילו בסיסים. והקב"ה הוא זה שמנ
שלא תתנסה29.08.21
מרגש מאוד התגובה שלך....
מרגש30.08.21
58
לא יכולת לתאר את זה טוב יותר. כל מה שכתבת נכון גם לגבי. אין דבר אחד מהאמור שאני לא מזדהה איתו, אחד לאחד. תודה על השיתוף, זה עזר לי במובן מסויים להבין שאני לא היחיד שמרגיש את כל הדברים האלה.
כמה שזה נכון29.08.21
57
אכן. כמגיב וכנראה גם ותיק יותר בתחום, אכתוב יותר בחריפות. אנשים רעים ומרושעים, לא די להם לראות אותי מתמודד, אלא הם מוסיפים להציק וגם כשטוב לי ואני מצליח, עינם צרה בכך. תרדו לשאול חיים. "כי אתה את אשר הכית רדפו ואל מכאוב חלליך יספרו"
אחד מהחבורה29.08.21
אני רווק כמוך. מי הם בכלל....
חרדי30.08.21
56
נו באמת ,מכל הרווקות כאן ,בתגובות שלא מצאת מישהי כלבבך . שמעתי על אחת שמצאה שידוך בדרך זו .
מ02.09.21
55
באמת כואב וקשה, זו חוויה קשה( לא רחמים אלא הזדהות) את התגובות של החברה ואת החברה בעצמה, איננו יכולים לשנות..רק לעשות עבודה ולחזק את העצמי שלנו והביטחון האישי שלנו, מהם הרצונות הכאבים ואיך ומה יעשה לנו טוב יותר, וכשאנחנו חזקים יותר קל לנו יותר עם הסביבה.מנסיון.
הזדהות30.08.21
54
כל אחד שאומר לך את המשפט "יאללה תתחתן", או "למה אתה לא מתחתן" וכל המשפטים מהסוג הזה, אתה צריך לענות לו, נו תביא הצעה רלוונטית. חלק יענו לך: "וואלה צודק" חלקם אפילו יחשוב על משהו, וחלק מאלו שיחשבו גם יציעו, וקודם כול, כל הצעה מקרבת, ודבר שני, לך תדע, אולי אחד מהם יציע לך את ההצעה שאיתה אתה בסוף תסגור
רווק עם ניסיון30.08.21
מדויק וחד! במקום לרחם תתחילו לחשוב ולהציע, כל הצעה עושה הרגשה טובה שה'מבוגר' עדיין בעניינים, לא להתבייש, גם אם זה הצעה הזויה, אנשים יכירו לכם טובה רק על עצם המחשבה. תחשבו רגע, לא נחמד שמישהו יושב ומנסה לעזור לך? חושב עליך? מחמם את הלב, ולא, לא בקטע של רחמים אלא ח-ס-ד. במקום לומר את המשפט הכל כך מיו
בול!03.09.21
53
תודה על הכתבה הזו❤
ללא שם30.08.21
52
כדאי לזכור שידוך של אדם לפי מעשיו לכן כשאי להתחזק בתורה וחסד.
יהודה30.08.21
יהודה אני מודה לך בשמי ובשם הבחור! קודם כל אתה בין המגיבים הגאונים פה ואין לי מושג איך הוא לא עלה על זה עד עכשיו עם כל האינטליגנציה שלו... אתה פשוט אדיר לא יודעת מה יוכלנו לעשות בלי התגובה שלך תודה ענקית לסגנו של בורא עולם!! בזמנך הפנוי גש לפרטי יש לי כמה דברים שהייתי שמחה להעביר איתך ללמעלה...
תהילה ו.03.09.21
51
מאחל זיווגים הגונים לכל מי שנצרך ושנה טובה ומתוקה כן אתן לך עצה אחת צא מהישיבה! אם אתה בלימוד אז לך לכולל רבנות דיינות מפעל הש״ס אם אתה בראש אקדמי לך לאוניברסיטה ואם אתה מתאים אז לך למלאכה אתמול על 5 דקות נפרדתי מ250 שקל לטכנאי המזגנים רק אל תישאר בישיבה בשום אופן ובטוח שאם תהיה מוצלח אז הזיווג כבר
חנטריש30.08.21
50
מזדהה עם מה שכתבת רק מי שעובר את זה יבין כמה זה נכון . אני כבר מחכה שמישהו יוציא ספר שמתאר את חיי הרווק המבוגר בעולם הישיבות
רווק 1030.08.21
49
בתור רווק מתגבר.. מדהים אחי..ממש בול!!
ללא שם29.08.21
48
אמנם אני לא רווק אבל אני בן 40 שלמדתי 13 שנה בכולל ואחכ יצאתי לעבוד, לא קשה להבין את המצב של בחור מתבגר, העצה שלי לאותו בחור, עזוב את הישיבה ולך תלמד מקצוע ואל תפחד שזה יהרוס בשידוכים, כי אתה כבר רווק מבוגר . כמה חבל שלא אמרו לי כשאני הייתי בחור ישיבה לעשות מקצוע!!!
ר29.08.21
זה מה שאני עושה
חרדי30.08.21
47
וואיייייי יש לי צמרמורת בכל בגוף!! כמה נכון ואמיתיייייייייייי הכי חשוב זה להאמין שהכל זה מבורא עולם ולכל אחד יש את הזמן שלו שתזכה למצוא אותה בקרוב ממשש
מצמרר29.08.21
46
קראתי את הפוסט שלך, ואני רוצה לאמר שאני מחכה לילדים למעלה מעשור, וגם לי קשה הקטע של 'החברה', ואני בוכה הרבה בגלל משפטים שאנשים אומרים, אם מתום לב, אם מסקרנות, חפרנות, כל אחד ו'השריטות' שלו. וגם לפעמים ילדים של שכנים או אחיינים ששואלים ' למה אין לכם ילדים'? הגעתי למסקנה שהמבוגרים הם בעצם גם סוג של 'י
פלונית שמזדהה23.09.21
45
הכל זמני בעולם רווק,נשוי,אלמן,גרוש, עם ילדים ,ללא ילדים בסוף כולם עוזבים ומשאירים הכל אבל הכל ומוכנסים לבור של שתי מטר על חצי מטר ונגמר כל הסיפור לנצח נצחים .
עלמא דשיקרא30.08.21
אז מדברת הבנתי שאין צורך להתחתן והכל הבל הבלים והבחור יכול להמשיך לתור אחרי בחירת גורלו עד 120 כי בין כה הכל עלמא דשיקרא לא?! הבנתי נכון?! לא יודעת אם אתה רווק או נשאוי אבל מה שכן הבנתי שכנראה אינטליגנציה רגשית זה הצד החזק שם! הבחור כתב כ"כ יפה בסה"כ פרק מטען כבד שישב לו מזה שנים על הלב, למה לא לתת
תהילה ו.03.09.21
44
אני הייתי בדיוק במצב שלך פשוט לא היה חשק לבוא לחדר אוכל בבוקר ולבית מדרש היתי מגיע רק בערב עושה לי סדר יום עובד בכמה עבודות באזור הישיבה ניקיון של אולמות רק בשביל השעמום לא תמיד בשביל כסף שמע זה היה קשה אבל בחור מבוגר אמר לי שאתה תתחתן אתה תצחק על התקופה הזאת והוא צדק בגדול החכמה זה לנצל את התקופה ל
ללא שם30.08.21
באיזה גיל פרשת מהרווקות? נשמע שלא ההית מספיק שנים בודד
יוסף לוי30.08.21
43
אז מה יצא מכל הפוסט החכם הריגשי והשיכלי, ואל תנחמו אותי ואל תתערבו לי, ואתם לא מבינים, ואל תרחמו עלי, ואני מתוסכל ואיני לא יודע מה יהיה, ואנה לפנות, ומה תהיה צורת החיים שלי, נו אז מה מכל זה אתה רוצה, מבינים אותך שלא להתערב לך, אתה רוצה להמשיך לסחוב ולהיסחב לבד, ובלי רחמים, אני לא פסיכולוג, וגם אתה
אריה30.08.21
בדיוק בגלל אנשים כמוך, הרווקים לא רוצים רחמים ו"טובות". שים לב איך שהכותב האלמוני חושף את הכאב והתסכול מהמצב שבו הוא נמצא ואת האנשים הנחמדים שמנסים לעזור אבל בסוף רק גורמים ליותר סבל ומבוכה. ואז אתה מגיע ובלי לדעת דבר עליו אתה מחליט שהוא פשוט בעל גאווה שלא רוצה לעזור לעצמו ולא רוצה שאף אחד יתקר
אתה הבעיה30.08.21
42
חשוב לזכור כשאדם יורד ברוחניות -גם בת זוגו שיורדת . כשקשה לך ,ואתה רוצה קצת להרפות -תזכור את זה . אולי זה גם הסיבה לעיכובים !
יהודי30.08.21
חשוב לזכור-אנו לא יודעים חשבונות שמיים. אני מכיר בחורים מצויינים-לפי כל הפרמטרים-מעוכבי שידוך
יאיר17.09.21
41
אדם חייב סיפוק ומיצוי עצמי אם לא הוא טוחן מים
ללא שם30.08.21
40
כבחור רווק אני ממש מזדהה עם הנאמר ורק יוסיף שאם גם לכם יש איזה מכר או חבר שעדיין לא יצחת אז אני יגלה לכם שגם הוא ממש רוצה להתחתן ואפילו כפול מימה שאתם רציתם ועוד משהו תכסכו מימנו את הרחמנות והמסכנות כי זה רק גורע את המצב ואם אתם באמת רוצים אז תתפללו בשקט בלי שנדע
עוד בחור רווק30.08.21
39
תאמין לי זה לא תענוג גדול להיות נשוי...מחיים חופשיים מדאגות פתאום אתה צריך לדאוג 24 שעות ללא הפסקה . אבל זה דרכו של עולם ואנו צריכים להקים משפחה. ככל שמתחתנים מוקדם יותר מסתדרים טוב יותר כי שני הצדדים לא היו עדיין מקובעים בדרך חיים מסוימת,ככל שמתבגרים יותר זה נעשה קשה יותר בשל הרגלי חיים.עצתי לך לבח
אבא29.08.21
ממש אבל ממש לא נכון בתור נשואה רק בגיל 27 נכון שיש התמודדויות חדשות בנישואין וצריך להתרגל בבת אחת למליון דברים חדשים ויש עליות ומורדות בקשר הזוגי וזה אולי קשה יותר להתרגל לנישואין בגיל מבוגר יותר לעומת גיל צעיר אבל יש כל כך הרבה יתרונות לנישואין מאוחרים כי אתה מוכן לגמרי רציני ויודע מה אתה רוצה מעצמ
אנונימית30.08.21
אני רווק מעל 30. אל תבלבלי את המח. כמה עולה שכירות, וכו. רווק זה החיים הטובים פרט לעובדה שאתה לא נשוי.
חרדי30.08.21
38
ה' יברך אותך רווק המצפה, שבשנה זו במהרה תשבור כוס מתמת לחופה , עם בחירת לבך כלילת המעלות. כתיבתך ממש נוגעת ללב. אתה נראה בחור מוכשר שיודע מה שהוא רוצה. נסה סגולות כמו: בקשת מחילה מאי מי שנפגע ממך אי פעם. 40 יום שיר השירים,וכו.. כמו כן עשה השתדלות ופנה לשדכנים ממקומות אחרים. חשבתי שיש יותר רווקות ומע
ה' יברך29.08.21
סגולות הוא מן הסתם עשה לפני שנים... בעז"ה נקוה שיהיה לו זיווג הגון בכל מקרה
מי זה?30.08.21
השם יעזור שתסכים לתת לו את ביתך ואז תיפתר הבעיה.
חרדי30.08.21
למה רק מי שמעוכב בשידוכים צריך לבדוק את עצמו אם פגע אי פעם במישהו??? זאת אומרת שמי שהתחתן מוקדם, ודאי מקפיד על 'ואהבת לרעך כמוך' ואין חשש שפגע?? אם כך, כל מי שמתמודד עם נסיונות של פרנסה צריך לבדוק אם לא נכשל בגניבה או גזל... המצאה עצובה שכל הנקיים במידותיהם מתחתנים מוקדם וכל המעוכבים זה עניין של קפ
דייי30.08.21
37
יפה כתבת! גם אני הייתי רווק מבוגר וכאבתי את הכאב שלך ושל כמותך. הבעיה היא שאלו המייעצים לך לא מכירים את הקושי כיון שגם המשגיח בישיבה שמייעץ לך (או אחרים כדוגמתו), התחתן עם הראשונה שלו בגיל 21 וחודשיים. מבחינתי זה כמו לתת לרווק להיות יועץ זוגי. ומאידך, אלו שהיו רווקים מבוגרים והתחתנו, מחפשים לשכוח את
התחתן מבוגר31.08.21
36
הכל מובן והצדק ברור! כדאי להודות ולהלל על כל מצב ומצב. מה עדיף להינשא ולהתגרש?! כל הכותרות האלו אינן רלוונטיות. נשוי/ רווק/ גרוש הדברים מובנים וכמות התגובות כאן מדהימה. אולי הגיע הזמן להתבונן לגופו של עניין. "אל תדין את חברך עד שתגיע למקומו" מקומו ממש. 3 שנות שידוכים. 10 שנים של גרושין ורק נותר לי
תגובה30.08.21
35
תודה רבה על ההסבר המדהים, הבעת הרגשות בצורה נכונה ומדויקת וכנה, דברים חשובים וראויים להצפה ובאמת שטיפה יבינו איפה הדברים עומדים, ויהי רצון שכל אחד ימצא את זווגו בזמן ובמקום המדוייק ביותר, אמן
גם אני נמצא שם.30.08.21
בחור ישיבה שיושב עם אתרי אינטרנט זה לא בחור ישיבה!!! צא לעבוד, תעשה עם עצמך משהו במקום לחמם כיסאות סתם!! פשוט די לצביעות, אני ישבתי ולמדתי בישיבה אפילו טלפון ציבורי היה רק בשעה מסויימת בערב לשיחה קצרה עם ההורים, מעולם לא הרגשתי רע, גם כשרוב חברי התחתנו, כי מי שאוהב את הישיבה את התורה ולימודה לא מחפש
עטרסניק30.08.21
34
יפה מאוד אין ספק שהרבה מרגישים ככה גם אני אבל אני יגיד לך משהו באמת כאחד שמרגיש את זה רק אמונה בה' יתברך יתן לנו את הכוח להתמודד יתן ה' וכולם ימצאו את הזיווג שלהם אמן ואמן
כהן 30.08.21
33
מתעניינת
וואווו... קודם כל הייתי אומרת שנדיר לראו30.08.21
32
תתחיל ללמוד בעומק ולשקוע בים התלמוד, וכבר לא תדע סבל מהו ואם לא אז צא ללימודים אקדמים
אברך שמקנא29.08.21
31
יפה ומרגש, נכון, אך לא הכי משמח. אך לא אנחם אותו, לבקשתו.
יהודי29.08.21
30
ווואוו כל כך יפה, ונכון!!! כנה ואמיתי!!! נגע בי
אני03.09.21
29
מה אתה באמת מבקש או רוצה? שלא יחשבו עלייך, לא יתפללו עבורך, לא ירגישו רחמים (אתה מתוודא שאתה סובל)- האם בסופו של דבר כל הסבל שלך מצתייר במוחך עקב התנהלות הזולת למצבך או המצב עצמו? אתה מעדיף שאנשים פשוט ייתעלמו ולא יביעו שום רגש וכמיהה אנושית כלפיך? נכון זה בכלל לא נעים שאדם מתמודד...ןאז רחמים מהזולת
תכל'ס30.08.21
28
א בחור מאכט קידוש אוף א גרויפ
שמואל יוסף30.08.21
מה הכוונה של המשפט הזה אני לא דובר יידיש
מיזרוחניק30.08.21
27
אני מבין אותך, כי אני התחתנתי בגיל 32 והייתי במצב דומה. והתסבוכת גדולה יותר, כי אם רצונך לשבת ללמוד אחרי החתונה אתה מחפש שידוך כזה, ואם תצא ללמוד מקצוע, תפסיד בשידוכים. אני מציע לך מה שאני עשיתי. פשוט הפסקתי להסתכל אחורה והתחלתי להסתכל קדימה. קיבלתי החלטה מה אני רוצה לעשות בחיים והתחלתי להתקדם עם
ראובן30.08.21
26
היי אני גם בחורה ב"ה רווקה כרצונו של בורא עולם! אני יכולה לסכם את כל הדבר הזה במשפט אחד.... בוחרים רווקים תלמדו להתנהג לבחורה בפיגשה!!!!!!!!!!!!!!!!!! שווה החברון שלכם ולא הפונוב'ץ ,אנחנו לא הסמרטות ריצפה שלכם!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! אם זה נראה לכם לא מת
אני30.08.21
לדעתי כלל בחור צריך ללכת להתייעץ לפני פגישה איך להתייחס לבחורה , הגיוני שהוא לא יידע, ברור שלא כולם כאלה, אבל גברים מטבעם יותר שכלניים מהאישה שהיא יותר רגישה לכן הגבר ממהר להגיע לתשובה גם על הדקה הראשונה ואז כל הפגישה הוא נותן הרגשה זוועה לבחורה ושלא נדבר על אחרי הפגישה....
מצטרפת31.08.21
רוב הבנות שנפגשתי איתן, השקיעו פחות ממני בהכנה לפגישה. גם עודף דרך ארץ לא ראיתי.
אחד מהחבורה09.09.21
זה שנפגשת עם כמה ברברים זה לא אומר שכל הבחורים כאלו, וזה נכון במאמר המוסגר שצריכים להדריך תבחורים כבר בישיבה איך מתנהגים לאישה ולכבד ולא להיות אגואיסט כמו בחדר בפנימייה ושלפעמים אישה בוכה ולא צריך להבהל אלא להרגיע ולא לסנוט וכו...
יעקב31.08.21
תפסיקו לעוף על עצמיכן חלקיכם עם כדורים וחלקכן נמשכות לסוג שלכם. תודו
חרדי30.08.21
אתה צריך אשפוז דחוףף מה אני אגיד לך
מגעיל02.09.21
25
לך תרכוש מקצוע זה הפתרון היחיד, הרי בכל מקרה אתה כבר לא לומד כמו בעבר אז חבל על הזמן שמתבזבז. אני מעל 30 ועדיין רווק וזה מה שעשיתי ואני מבסוט עד הגג. רק חבל שלא עשיתי את זה יותר מוקדם.
ט29.08.21
24
בתור רווק קצת מבוגר יחסית מסכים עם כל מילה אבל את זה גם צריכים לקרוא רבני הישיבות שיש לתת לבחור מבוגר יחס מיוחד ולא לאמר כל עוד אתה בישיבה תהיה כמו כולם
ללא שם29.08.21
מאחלת לך שה' ישלח לך את הזיווג שלך בקרוב ובקלות!!!! ובלב שמח!!!
שירן30.08.21
23
אדון רווק
במקום להשתחצן ולזרוק מוסר לכל העולם תקבל29.08.21
תגיד לי אתה אמיתייייי? מה זה אשמתו שהוא עוד לא מצא? איזה תגובה מפגרתת בתור רווקה לא מאחלת לאף אחד את הניסיון הזה
מההה?29.08.21
וגם בעיה שלך. מי את/ה שתגיד/י מוסר. שתוק/י
חרדי30.08.21
פשוט בושה. בחור, עם עצב על הכתפיים, מה הוא כבר ביקש? הוא לא ביקש שתעזור לו, לא ביקש שתדריך אותו, רק ביקש שאל תפריע. ואתה - מבין דבר אחד ועושה בדיוק הפוך! תתבייש לך!
בושה30.08.21
אתה שפוי?????? אתה מתיימר להבין רצון שמים? מה עומד מאחורי מה? זה צער גדול וודאי שלא בא מרצון.
בושה וחרפה!29.08.21
אני בעצמי כתבתי תגובה (מקווה שתקרא אותה) אני במצב דומה ועדיין לא נשוי כי ההורים מפריעים ומפרידים ביני ובינה ואני לא מוחל להם ואמן שבורא עולם לא ימחל להם ובקושי מדבר איתם בגלל זה!!!!! אז מה אנחנו אשמים?????? תתבייש לך!!!!!! אני עברתי מעל 3-4 פעמים נסיונות התאבדות בגלל זה!!!!
בושה!!!!30.08.21
22
ואו מי הבחור המוכשר שכתב את זה ? מהמם וקולע ולצערנו משקף בדיוק את המצב....
.04.09.21
21
המודעות שלך לרגשות שלך כלפי הסובבים חשובה!! וראויה לעידוד. שים לב! שגם לאחרים יש רגשות כלפיך, ותנסה להבין אותם. זה כלי חשוב בכל מערכת יחסים ובמיוחד לבניית בית- שיהיה במהרה בעז"ה: לשים את עצמך בנעליים של השני ולנסות להבין את ההתנהגות והאמירות, מה שלא מובן- להתגבר על המבוכה ופשוט לשאול, לדבר על זה כשר
שרית30.08.21
20
רווקה מזדהה אמנם לא כתבתי פוסט לרווקות אבל זה אותו רעיון במעטפת שונה יש מי שמנהל אותנו רק "לסחוב" באמונה
רווקה30.08.21
19
אהבתי. לא מספיק נגע בי. לא חוויתי. אבל אני בוגר ישיבה וכיום טבח בישיבה וחייב לעורר נקודה. אם כי זה לא המקום אבל בהחלט יש לזה מקום אולי למי שמתעניין בתגובות וזה שייך לו. כשנעשיתי טבח בישיבה הבנתי למה זה המקום הכי מסוכן לבחור ישיבה. שנבין זה המקום ששם יוצאת כל הבהמיות...חדר האוכל... כן ממש כך. לא רוצה
רבינו30.08.21
אוהוו אתה כל כך צודק!! באמת כל אחד צריך לשים לב לזה ביותר. יש כל כך הרבה סיפורים על כאלו שלא יתחתנו בגלל קפידה..... ה' יעזור שכולם יתחזקו בזה, ועם ישראל ילמד להיות יותר טוב אחד לשיני. תודה לך, חיזקת!!!
א30.08.21
18
מרגש ביותר, ניסיון לא פשוט בכלל. בתור רווקה מעוכבת שמחפשת בחור שלומד, הבעיה היא לא בללמוד מקצוע, אלא הבעיה היא שבד"כ בחורים שיוצאים ללמוד מקצוע עוברים לצבעוני, לפלאפון רגיל, כבר לא כל כך מקפידים על קביעת עיתים לתורה וכך לאט לאט מבלי לשים לב- נפרדים מעולמה של תורה, וזו הנקודה הכואבת. מילא אם הבחורים
מרגש מאוד30.08.21
להערכתי את התחתנת עם עצמך, מחפשת את החלום שחלמת בלילה. תתקדמי
חרדי30.08.21
וואי צודקת לגמרי, אני רואה בעבודה איך בחורות חרדיות שומרות על עצמן ונזהרות, ולעומת זאת גברים חרדים הרבה יותר מרשים לעצמם, אם זה פטפוט עם נשים ואם זה סמארטפון (איכשהו הגברים תמיד צריכים את זה לצרכי עבודה, כל הבחורות פה מסתדרות מעולה בלי) לבחורות יש הרבה יותר מודעות של שמירת גבולות, ואכן זאת הבעיה כשמ
asd30.08.21
לבחורות יש מודעות או שמירה, כי הם חיות בבית, עם דוגמא, לבחור אין דוגמא נמצאים בישיבה מספיק זמן כדי להכיר ב'מה אני לא רוצה להיות', כל היסודות מתמוטטים, הלקבוע עיתים לתורה ו/או החזקת מכשיר (מוגן. אם לא מסכים עם הכל) לא אומר על המשך החיים, בחור שמצהיר שילמד בכולל כנראה יעשה זאת גם אם עכשיו לא דורך בבית
ארי30.08.21
לדעתי גברים כן רוצים להתחתן אבל הם פחות מראים את זה הם יותר מסתירים את זה או מדברים על זה
יהודי פשוט31.08.21
17
הזדהיתי עם כל מילה. עברתי את אותו דבר אבל אז גיליתי שאפשר להכניס סיכה בבועה ולנפץ אותה. נשארתי בישיבה רק בסדר א ויצאתי למכינה קדם אקדמית בקמפוס החרדי של מכללת הדסה. פשוט חזרתי לחיות וברוך השם אני עוד שנתיים מסיים תואר ראשון במדעי המחשב ואוטוטו אני מתארס בעזרת השם. מאחל לך שתמצא את המחט המתאימה לנפץ
ארי29.08.21
בול עשיתי כמוך, 100%
חרדי30.08.21
בהצלחה רבה
אני30.08.21
16
מסכים עם הרבה מהנאמר. פתרון מומלץ, לך לרכוש השכלה, תפסיק לשים פס על מה "יחשבו עליך", כשהאנשים מסביבך יחיו את החיים שלך ויצטרכו לשאת באחריות של ה"חובות" שלך בחיים, יש להם את ה"זכות" להגיד משהו... היהודים בכל העולם ועד לפני 50 שנה עמלו לפרנסתם יחד עם עבודת ד', גם הדור הזה יכול. אתה הולך לרכוש מקצוע ,
יוני29.08.21
בעיה גדולה בימינו.... גלגל שאין לו סוף ובסיס כלל. גם בחורות שלא חפצות שבעליהם ילמדו כלל אחרי החתונה. מחפשו בחור שיושב ולומד עד לחתונה . נטו בשביל השם של השידוך. וההצעות שמציעים לבחורים עובדים זה בושה וחרפה. אם בחור ירא שמים אבל עובד לא מתייחסים ליראת שמים שלו ומציעים בחורות שלא מתקרבות לרמתו הרוחנית
הלוואי!29.08.21
אוי כמה שאתה צודק. המציאות הזאת של ה"עדריות" סוגרת עלי, אני חי, אבל מרגיש מת.
נא לא לסנן אותי30.08.21
15
אני ממש מזדהה בתור בחורה רווקה עם הרבה חלקים מהחיים שאתה חווה זה באמת לא קל ובהרבה מקרים החברה מעצימה את הכאב!!! אין ספק שהקושי של בחורים הוא אולי קצת יותר כי הם כל הזמן על קו התפר של לצאת לעבוד או להישאר בישיבה, כי אם תצא לעבוד אז מה יגידו בשידוכים.... זה ממש כואב הנקודה הזאת! מצד שני בתור רווקה אנ
אנונימית29.08.21
יש הרבה בחורים שבדיוק מעוכבים בגלל הנקודה הזאת. הבחורות בימינו מחפשות בחורים שלומדים. אפילו במטרה שבין הארוסים לחתונה כבר יצאו לעבוד העיקר עד הארוסים שילמדו. עולם הפוך ראינו
הלוואי!29.08.21
ממש לא, רוב הבחורות לא אכפת להם שהבחורים יעשו משהו עם עצמם , ז"א שיעבדו עם נוער בסיכון או יקרבו בחורים העיקר שיעשו משהו שטוב להם ובחורה שמסתכלת על זה בצורה לא טובה אז אין לה לב להבין את הבחורים האלה והיא ממש לא מבינה מה הם עוברים ותאמינו לי אחרי הכל המידות של האדם זה מה שבסוף הכי צריך לבדוק ולא דוו
שירן30.08.21
מסכימה איתך זה באמת לחץ חברתי העיקר לקחת בחור שעדיין בישיבה לא משנה מה הוא יעשה שעתיים אחרי האירוסין אבל שתדע שיש בחורות ממש טובות עם יראת שמים אמיתית כמו החברה שבה אני נמצאת בחורות שקצת יותר מעמיקות אבל בהחלט לא חושבת שהיו פוסלות בחור שמשלב כמה שעות של עבודה תורנית מה שכן אני מסכימה שעם האקדמיה ל
אנונימית30.08.21
14
אני בחרתי לעשות תואר וחלאס, להתקדם בחים
רווק מעל 3330.08.21
13
אני רווק בן 31 לא לומד בישיבה וגם מזדהה עם מה שכתבת
ירושלמי30.08.21
12
פשוט מדהים איך כתבת כל כך כל כך טוב ואמיתי אני גם יכולה להזדהות עם כל מה שכתבת אבל מה זה נכון שבאיזשהו שלב כבר מגיעים למה שאנחנו רוצים בחיים לדוגמה אני רציתי ללמוד תואר ראשון במשהו ממש קשה ועשיתי את זה ב''ה אז מה לעשות אחר כך? כלומר בטח אני אתחיל לעבוד והכל אבל פתאום אין לי מטרה וזה קשה אז זה בטח
ש30.08.21
11
אוי להם לבעלי לשון שהוציאו לשון הרע על בחורים כשעמדו על הפרק, ולשם שמים כמובן
חיים כ"ץ30.08.21
הלוואי ומישהו היה משחרר בזמנו קצת "לשון הרע" על הגרוש שלי
א30.08.21
מצטערת לשמוע , צודקת מאה אחוזים
אילה31.08.21
10
הוא צודק תפיסקו להוסיף עליו עין...כל אלו שהתחתנו שכחו את החברים הרווקים הם חושבים שלבן שלהם או לבת שלהם זה לא יקרה אבל לא מבינים ככל שיש יותר רווקים כך יש פחות ילדים וככל שיש פחות ילדים כך הסיכוי של הילדים שלכם הולך ופוחת למצוא זיווג כלבבו או כלבבה והגיע הזמן להתעורר!!!
אני30.08.21
9
לא מבין מה שייך בן זה שבן אדם לא מתחתן לזה שילך ללמוד מקצוע אין שום קשר בין הדברים אם בן אדם ולא משנה רווק בן 40 או נשוי בן 60 וחסר לו כסף לחיות חייב לצאת לעבוד בשביל לחיות כמה שצריך כדי שיוכל לחיות ובשאר הזמן שילמד ואם אין לו כח ללמוד אפילו שיש לו במה לחיות אז שינסה לעשות חסדים או כל דבר אחר שיש
אלי30.08.21
המקצוע ייתן לו משמעות וסיפוק הכדורסל - כנראה שפחות (- מקצוע יכול להיות גם תורני)
א30.08.21
8
אתה כותב בחסד עליון... כל הכבוד, כל מילה בסלע
ללא שם30.08.21
7
שמע, אני חילוני ומבין את הכאב, אבל דבר ראשון שאני ממליץ לך הוא לבדוק בינך לבין עצמך אם יש סיבה אובייקטיבית לכך שאתה לא מוצא מישהי אולי אתה בררן, אולי אתה לא נראה טוב ואז ללכת ולעשות את המקסימום כדי לחזק את אותה הנקודה, נניח לשכור סטייליסט שיתאים לך בגדים יפים וישפר את הנראות שלך. דבר שני במקום להרג
ללא שם30.08.21
אין דבר כזה אצל בחורי ישיבות אתרי הכרויות
אתרי הכרויות30.08.21
אהבתי את התגובה
אברהם31.08.21
אתה נשמע חמוד לאללה על אף שלא כל מה שכתבת פרקטי אצל בחור ישיבה חרדי ממש אהבתי תכנות...
יעקב31.08.21
חמוד אתה!! שבתור חילוני מנסה להבין את הכאב כל הכבוד !! ואתה גם צודק בכל מילה
שירן30.08.21
6
כל מילה בסלע בתור בחור רוק בן שלושים ההיתה מדויק ואני מרגיש שדיברתה מהגרון שלי תמשיך אם הסתקלות הנכונה שלך ואני בטוח שתמצא את שלך בקרוב בהצלחה
יעקב30.08.21
5
וואו, כתבת יפה מאד!! ושיהיה תמיד רק בשמחות!
ללא שם30.08.21
4
הרבה מהבעיות ממה שצויין קיימות גם אצל נשואים. כלומר, שזה לאו דווקא אצל רווקים. כי יש שלב מסויים בגילאי השלושים שאדם פתאום תוהה על דרכו ומחפש איך למצות את כוחותיו.
אחד29.08.21
אבל יש הבדל בין אם אתה לבד מול כל העולם לבין כשיש לפחות מישהו אחד שהולך איתך בלי לצרוב את ליבך אם דיבורים מכאיבים.
קורא תמים30.08.21
3
לא יכולת לתאר את זה טוב יותר. בדיוק מה שאני מרגיש בכל המובנים, אין דבר אחד שכתבת שהוא לא נכון גם לגבי. מזדהה עם כל האמור.
כמה שזה נכון.29.08.21
2
כרווקה מאד מעוכבת הבנתי אותך ולליבך. הדבר שאני שמחה בו זו הזכות להיות קרובה לאבא שבשמיים. חברותיי הנשואות מזמן יכולות להתקנא בזה אבל אני יותר שמחה בשביל כל אחד ואחת שמצא ובנה את ביתו . בקרוב ממש לך ולכל המצטרך בכל מילי דמיטב.
ירושלמית 29.08.21
1
רק חסר בפוסט את "סעיף ההתאבדות"😉
.29.08.21
שילך לעבוד או ללמוד ושהם יתפוצצו
חרדי30.08.21
אולי גם יעניין אותך
עולם הישיבות

כמסורת השנים האחרונות | ברכת כהנים המונית בהיכל הישיבה

חיים רוזנבוים | 25.04.24

מלחמתה של תורה 

ראש הישיבה התנצח עם בני הישיבות בדברי תורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 21.04.24
ש

חינם להורדה

הבטאון הפופולארי 'ממלכת התורה מישקולץ' – פסח תשפ"ד

כיכר בשיתוף מוסדות מישקולץ | מקודם

ימות המשיח

מה הסגולה להינצל מחבלי משיח? האזינו להתבטאות רה"י

חיים רוזנבוים | 18.04.24

כיצד מברכין על הפירות 

תיעוד מהנגב: כך בירך ראש הישיבה את ברכת האילנות 

חיים רוזנבוים | 17.04.24
ש

קשר של תפילין

תפילין ישנות בבוידעם? תן להם עוד צ׳אנס

כיכר בשיתוף קשר של תפילין | מקודם

תורה מגנא ומצלא

תהדפו את הטילים; השיחה של המקובל בזמן המתקפה • צפו

איצלה כץ ויהודה גל | 16.04.24

אמרי יושר

הגאון הישיש מסר שיחת הכנה לבחורי 'קרית מלך' | תיעוד

חיים רוזנבוים | 15.04.24

בני עליה 

בסיום הזמן: בחורי הקיבוץ שימשו כבוחנים | צפו בתיעוד 

חיים רוזנבוים | 15.04.24

"בלי קניות וסידורים"

הגר"י זיבלרשטיין הורה: "בני ישיבות ילמדו מחר ללא הפסקה"

חנני ברייטקופף | 14.04.24
ש

חדש דנדש

קורס הכנה ללידה, *אבל* עם סגל מומחים וצוות מיילדות 

כיכר בשיתוף מעייני הישועה | מקודם
ש

צפו בגלריה

תיעוד מיוחד מכינוס החירום של גדולי הדור במעונו של הגר"מ שטרנבוך 

אסף מגידו | מקודם

ישיבע'בוחר - זה בשבילך

רגע לפני האסון הבא: אלו כללי הבטיחות לטיולים בבין הזמנים

אביעד מוזס | 11.04.24

בניסן נגאלו, בניסן עתידין להיגאל

גאב"ד דרכי הוראה: מוכח שרק מכוח ההלכה ננצח במלחמה 

חיים רוזנבוים | 11.04.24

עץ פרי עושה פרי

ראש הישיבה בירך את האילנות, ואת ילדי בני ברק | תיעוד 

חיים רוזנבוים | 10.04.24
ש

 לא רק מפגע אסתטי

לא תרופות סבתא ולא ניתוח: הטיפול החדשני לפטרת הציפורניים

כיכר בשיתוף סאן קליניק | מקודם

סערת הגיוס | דבריו נחשפים לראשונה

הגרמ"ד סולוביצ'ייק: "השיסוי החילוני, מזכירים לי את העבר האפל; בגרמניה גם עשו כך"

חנני ברייטקופף | 10.04.24

בהרכב של 9 שופטים

אחרי צו הביניים: זה התאריך שבו יתקיים הדיון בבג"ץ

נחמן שטרנהרץ | 10.04.24

תנו כבוד לתורה

סיום מסכת יבמות בב"ב - הגר"ד והגרמ"ה חגגו עם 'אור אלחנן'

איצלה כץ | 09.04.24