כיכר השבת

"לא יצאנו 7 שבועות"

משרד החינוך ערך ביקורת בישיבות - ופסל אותן; "רוע שאין לתאר"

במספר רב של ישיבות, נערכה היום ביקורת מטעם משרד החינוך - ורוב מוחלט של הישיבות לא עברו את הביקורת • בישיבות טוענים, כי מדובר בשערורייה ובניסיון להכשיל אותן; "שבעה שבועות, בחורים לא יצאו מהבית, היום הם יצאו לשבת והפקחים הגיעו" (עולם הישיבות)

95
חנני ברייטקופף | כיכר השבת | י' בסיון | 09.06.22
הביקורת היום בבני ברק
הביקורת היום בבני ברק (צילום: ללא קרדיט)

לאחר תקופה של שקט - הביקורות של משרד החינוך בעולם הישיבות והכוללים חזרו היום (חמישי) ורוב מוחלט של הישיבות נפסלו על ידי הביקורת - לטענת הישיבות, הביקורת נערכה מתוך מטרה ברורה שרק היום יצליחו לפסול את הישיבות.

רואי חשבון מטעם משרד החינוך, פשטו היום על מספר רב של ישיבות, בעיקר בבני ברק, אך גם במודיעין עילית, ירושלים ועוד.

על פי דיווחי הישיבות - כמעט כל הישיבות נכשלו בביקורת והן נמצאות בסכנת הפסד התקציב - שגם כך ירד משמעותית לאחרונה.

אחת הביקורות נערכה בישיבת בית מאיר, שידועה בכך שכמעט תמיד היא עוברת את הביקורת, אך אחד הבחורים בישיבה מספר ל'כיכר השבת', "הפעם, לא היה לנו סיכוי לעבור את הביקורת".

"תבין", מספר הבחור, "כלל הבחורים בישיבה לא יצאו מפתח הישיבה מ'זמן קיץ', השבת, היא שבת חופשית בכל הישיבות, ובשל הזמן הרב בו בחורים לא יצאו מפתח הישיבה, היה ניתן לצאת לשבת חופשית כבר מיום חמישי - כפי הנהוג בכל עולם הישיבות".

"להפתעתנו הרבה", מוסיף הבחור לספר בזעם; "זה נראה פעילות מכוונת של משרד החינוך לבוא דווקא ביום כזה - וזאת במשטרה ברורה לפסול את הישיבות ולהתעמר בהן - אין שום סיבה להסביר זאת מלבד הסיבה שציינתי, מדוע הם לא הגיעו בשוע שעבר, כשלא היה ניתן להכניס סיכה להיכל הישיבה? מדוע הם בחרו להגיע דווקא בסוף השבוע שלאחר שבועות? באמת שאין סיבה אחרת הנראית לעין", מסכם הבחור בעצבות.

בחור מישיבה אחרת בה נערך ביקורת אומר ל'כיכר השבת', "מדובר בשערורייה שאין כמותה, בחורים קרעו את עצמם במשך שבעה שבועות ורק היום חזרו הביתה אחרי תקופה ארוכה, מה ההיגיון לעשות ביקורת דווקא היום, וזה לא שלא הסבירו את זה לפקחים, אך זה נראה שזה היה בכוונה".

הבחור מוסיף עוד: "זה היה נראה שהפקחים נהנים מהביקורת, הם גם לא חיכו יותר מדי, כל פעם מחכים קצת עד שבחורים יתארגנו, הפעם הם הגיעו בבהילות ואמרו שתוך חצי שעה הם כבר צריכים ללכת, איזה סיכוי יש לישיבה לעבור כך את הביקורת?".

מנהל מוסד שבוצע שם היום ביקורת מספר ל'כיכר השבת', "אמנם נכון שבאופן רשמי, מדובר ביום לימודים, אבל זה ניסיון התחכמות לא-מוצלח של משרד החינוך, כי כולם יודעים שהיום הזה - הוא הכנה לשבת חופשית, זה פשוט רוע שלא ניתן לתאר".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה ל'כיכר השבת': "הביקורות בוצעו היום בהתאם ללוח מועדי הלימודים, אשר נשלחו על ידי המוסדות עצמם".

הביקורת היום בבני ברק
תוכן שאסור לפספס
95 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
37
אתם לא לרואים איזה חצי גרוש הם שמים על הראש. אז אתם מתפלאים.
הרואה10.06.22
36
לכל המקטרגים על עולם הישיבות לכו תבדקו באוניברסיטאות שמקבלות פי כמה וכמה לאין שיעור יותר כסף מהמדינה ואין להם שום ביקורות וכל אחד יכול לבוא וללכת מתי שהוא רוצה אז עם כל הכבוד טיפשים אנחנו לא!!!!......
א10.06.22
35
אתם מקבלים כסף, יש תנאים. זכות המדינה לבוא לביקורת מתי שרק תרצה. על איזה רוע אתם מדברים? החוצפה שלכם. יש לי הערכה גדולה לעולם התורה. גם אני הייתי בישיבות. זה מקובל ולגיטימי לחלוטין
יאיר10.06.22
אתה לא צודק , כי ביקורת אמורה להיות סוג של בדידה מדגמית ולכן יש לקיימה בזמן שמבטא את ממוצע הנוכחות ,מטעם ז נמנעו עד היום מביקורות בימי ראשון וחמישי , שמא תחול שבת חופשה ונמצא שאין הנוכחות משקךת את המצב השכיח
אליהו10.06.22
למה אתה נגד בחורים שחוזרים למשפחה שלהם לאחר מספר שבועות שבהם הם למדו - לא משנה כמה, אבל הם לא ראו משפחה... הבדיקה בזמן זה היא קטנוניות ונובעת משנאה. (אני מסופקת את מי אתה מעריך...)
תשובה ליאיר10.06.22
אני אסכים עם הברברת שלך רק כשיעשו ביקורת גם באוניברסיטה, שם זורמים מיליארדים בלי שום ביקורת.
איציק11.06.22
מותר גם לצאת לחופשה לפעמים. ואם היתה בך הערכה לעולם התורה, היית תוקף את ה"מקבלים כסף" הזה, שהוא תקציב עלוב מאוד לבחור, שכמובן מחייב את ראשי הישיבות לעבוד כל הזמן בהתרמה לישיבה ואת ההורים בתשלום שכר לימוד של עשרות אלפי שקלים בשנה. אז לפחות את השקר הזה תחסוך מאיתנו - אין בך שום הערכה לעולם התורה, ובחו
אמא יהודיה11.06.22
לא יודע אם אתה סתם חסר לב או חסר שכל, או שאתה חושב שהישיבה היא פנימיית קייטנה (למרות שאתה מצהיר שלמדת בישיבות) אתה באמת לא מבין את הסיטואציה?! אחרי כמעט חודשיים רצופים אז קצת מאריכים את השבת חופשית, שיהיה זמן באמת להתארגן, וזה עוד לא רשמי... לא יודע באיזה ישיבה למדת אבל נראה לי שאני יכול לנחש אם אתה
יהודי חרדי10.06.22

הצגת כל התגובות

34
שימשיכו לירוק על "המדינה היהודית" בקרוב גם "דמוקרטית" לא תהיה
דוד09.06.22
33
כל פעם שיש ביקורת בוכים. מתי לשיטתם הביקורת רצויה?
משה09.06.22
קודם כל לא צריכה להיות בכלל ביקורת!!!!1מליונים על מליונים הולכים רק לגינון לאונברסטאות אבל לישיבות בודקים אותם כמו עכברים.....ואם תגיד לי יש גנבים אז קודם כל שיתנו כמו שנותנים לחילונים אז אף אחד לא יגנוב,ודבר שני גנבים יש בכל מקום אז יאאלללה שבכ כנס לפעולה ותתחיל לעצור אזרחים על ימין ועל שמאל...חלאא
יהודה אור09.06.22
כשיבדקו גם אצלכם כמו שבודקים אותנו
חצילים10.06.22
אין בכלל צורך בביקורת כשם שלא מבקרים מוסדות נתמכים אחרים. אף אחד לא בודק נוכחות סטודנטים באוניברסיטאות המתוקצבות במיליונים ולא בשום גוף אחר. זוהי רדיפה ממש.
יהודי09.06.22
מי בוכה מה בוכה על מה אתה מדבר. אבל אל דאגה אלה הם פירפורי הגסיסה של שונאי הדת
דניאל09.06.22
32
אנשי משרד החינוך בישראל פשטו על ישיבות מתוך שנאה לדת וכל זה קורה בישראל שנת 2022. אנטישמיות לשמה.
גרמניה של שנות השלושים בישראל10.06.22
31
לא יצאו הביתה שבעה שבועות. רק היום יצאו במקרה מוקדם. למי אתם מספרים סיפורים?
חיים09.06.22
פשוט בחורים מאחרי חופשת פסח לא יוצאים מהישיבות עד שבועות . וזמן היציאה הוא לשבת . אז קצת הבנת הנקרא .
תלמד תבין12.06.22
כנראה שאין לך מושגים בסיסיים בהתנהלות עולם הישיבות, אז אסביר לך שבמשך כל ימי ספירת העומר בחורים רבים לא יוצאים מהישיבה כהכנה לקבלת התורה, לכן לגיטימי לגמרי שהשבוע יחזרו הבית מוקדם מהרגיל.
געצל10.06.22
30
ממשלה של פושעים רוב הבחורים האלה לא היו חודש וחצי בבית ובכוונה חיכו לרגע שיצאו
נתניה09.06.22
29
מלא בכיות : "נראה אותך לומד יום שלם ,זה קריעה ממש קשה" ," לא פייר למה דווקא יום חמישי " , עושים בכוונה" וכו,... העניין פשוט יש תוכנית וצריך לעמוד בה . רוצים לשנות? מעדכנים את מי שצריך , ולמה צריך לעשות ביקרות כשנוח לך? לא כולם מחרטטים אבל ככה זה , יחד איתם גם אלו שבסדר אוכלים אותה.
יעקב12.06.22
28
חשבתי שמי שיושב ולומד תורה הוא רציני אז למה קמים בבוקר של יום חמישי ונוסעים . אפשר גם אחרי הצהריים ולא בבוקר. מה קרה- יום חמישי לא צריך ללמוד ? לא מספיק יום ששי לא ללמוד?
יוסי10.06.22
כן אה, נראה אותך יושב יום אחד מהבוקר ולמשך 4 שעות בבוקר + 4 אחה"צ + 3 בערב קורא תהילים (שים לב להנחה - לא גמרא - תהילים!)... ואז, אם שרדת יום אחד - אחרי שבעה שבועות כאלו יש לך סופ"ש להתאוורר, האם יראה לך הגיוני להקדים את היציאה שלך בכמה שעות? אה, לא! מה פתאום! חשבתי שאתה רציני, מה קרה לא צריך ללמוד?
יהודי חרדי10.06.22
תפסיקו להטיף מוסר לבני תורה.שיבואו באמצע שבוע
בנימין נתניהו10.06.22
הביקורת יכולה לבוא עד שבע בערב...
שמואל10.06.22
זה שאתה לא יושב ולומד לא אומר שאתה צריך לנקות את המצפון שלך בזה שאתה מזלזל בבחורים שחזרו עכשיו משטייגען מטורף
ט10.06.22
הרבה רחמים אתה מסכן מדבר כמו ליברמן
אבי10.06.22
אני מחפש משגיח לישיבת מחסה לשפנים מעוניין אולי?
010.06.22
27
משרד החינוך ושר האוצר ליברמן הכריזו מלחמה על תורתנו הקדושה. בבחירות נזכור כולנו שזו מלחמת מצוה להעיף את מי שהכריזו למה על קודשי ישראל
אריק10.06.22
26
המניע שנאה, נקמה, קנאה, ופגיעה ברווחתם של לומדי התורה מקיימי העולם שכל המסיתים ומרשיעי ברית חיים בזכות לימוד התורה! שידעו הם ותומכיהם שמחככים ידיים בהנאה על הטריבונות, כי הם הכריזו מרד נגד ה' ונגד משיחו שאלו לומדי התורה, והמלחמה היא נגד אלוקים שהוא הכל יכול וכשהוא יקום וינקם מאוייביו מרה תהיה אחרית
איתן09.06.22
25
תחשבו איזה זכיות יש להם שבזכותם נשארים בישיבה
יוסף10.06.22
24
הציונים הם רשעים ושונאי ישראל צריך להתנתק מהם לגמרי..תחשבו מתי אצל הערבים הם העיזו לעשות ביקורת...תבינו הציונים הם אויבי עם ישראל ואוהבי ישמעאל..צריכים להכיר במציאות ולהתנתק מכל קשר אתם..לא אלמן ישראל
הרב אלברשטוק10.06.22
23
איזה רוע? זה ידוע שיש תופעה של בחורים רשומים בישיבות ובפועל הם ממש לא בישיבה ומקבלים מהמדינה כסף עליהם.
בקרה זה לגיטימי10.06.22
בקרה כן אבל לא מכוונת להכשיל... והראיה שאם זה היה בזמן רגיל הם היו עוברים את ה'בקרה'
יהודי חרדי10.06.22
לפי המועד שבחרו לעשות את הביקורת, השתדלו להכשיל. אם היו באים ביום אחר השבוע, או בשבוע אחר, זה היה ראוי ולגיטימי.
אלי כהן10.06.22
כן בטח... מי שרשום בישיבה ויצא הביתה לשבת זה נקרא שהוא בפועל לא ממש בישיבה?? ועוד אחרי יותר מחודש רצוף בישיבה!
שמערל10.06.22
22
חוצפה כזו.. שנאת עמרצים לת''ח
יאיר10.06.22
21
בכיינות חרדית טיפוסית, מה חדש?! אין קריטריונים, אין רף, אין מבחנים, אין מפקחים, אין כלום! בסה"כ בודקים נוכחות וגם על זה החרדים בוכים ומתבכיינים. אגב איזו ממשלה בעולם העבירה תמיכות לישיבות חרדיות?! ובמקום שתצאו מגדרכם מתוך הכרת הטוב אתם בועטים וצורחים כמו ילד מפגר שלא מסוגל להבין את הטוב שעושים לו.
בכיינות חרדית09.06.22
איזו מדינה? - מדינה יהודית!!
מדינה יהודית10.06.22
לדבר על בכיינות, תראה את כל הישראלים הנאורים ואת שלל מדורי החדשות, מלאים בתלונות מתחילה ועד סוף ממערכת הבריאות מהטובות בעולם ועד טורי דעה בנושאים בטחוניים כשלכותב אין מושג איך נראה אקדח ואגב, ממשלות רבות ברחבי העולם מעבירים תמיכות לישיבות ובחורי ישיבות, כך לדוגמא את 'אמריקה הגדולה' סמל התרבות והקדמה
יהודי חרדי10.06.22
יופי עכשיו תרגע....
שנאת עמי הארץ10.06.22
ביקורת הגונה. בדיוק ביום חמישי אחרי שבועות זה מידע שהתקבל ממשהו שרצה להכשיל. סך הכל ביקורת ממש לא . אינפנטיל אתה שטיפת הבנת הנקרא אין לך .
הגינות12.06.22
מגיב רק בשביל לומר שאינך ראוי לתגובה
010.06.22
אתה מתוסכל מחיי החרדיות שלך תשתקם
מקווה עבורך10.06.22
אתה סתם דתי מסכן או חילוני חולני אכול שנאה כלפי אותם בחורי ישיבות אברכים הלומדים אין לך כבוד לתורה רק תראה איזה כבוד עשו לרב אורי זהר זצ"ל איזה חילוני חולני בתאוות עשו לו כבוד אחרון תתבייש לך אתה פשוט לא מבין ולא יודע מזה ביקורת בישיבות חצוף
משה 09.06.22
מה אתה רוצה ממנו?? הוא צודק!! סתם בכיינים...
מתי ירושלים10.06.22
מי שמתבכיין פה זה אתה. טוס מפה
המבין10.06.22
דפוק
יהודי10.06.22
20
לכל אלה שמעבירים ביקורת על תלמידי הישיבות, נראה אתכם לומדים לא דף גמרא, שורה אחת!אחרי זה תפתחו את הפה נוטף השנאה שלמדתם בעל- פה מהתקשורת השמאלנית. ממשלה שמאלנית צריכה לתת כסף למרצחים שיושבים איתה, אז הכי קל לקחת מהחרדים ומהישיבות.
ללא שם10.06.22
צודק!!!
אהבת השם!!13.06.22
19
ת-י-ר-ו-צ-י-ם!!!!!!
בחור ישיבה10.06.22
18
אתם אומרים (בניגוד להלכה) שמי שתורתו אומנותו לא צריך להתגייס. בפועל רוב גדול מהבחורים לא נמצאים בישיבה כל הזמן . על איזה תורתו אומנותו מדובר כאן?
אבי10.06.22
אתה כותב שטויות בלי לדעת על מה אתה מדבר. א.גם מי שלא תורתו אומנותו לא צריך להתגייס מהרבה סיבות. ב.כמעט כל הבחורים כן בישיבה רוב הזמן
ל10.06.22
תתבייש לך רואים שאין לך מושג מה הם עושים שם, ועוד בתקופה כזו שלפני שבועות? האם ל'מגני העם' כתפיסתך אין חופשים?
יהודי חרדי10.06.22
תורתו אומנותו זו הגדרה הלכתית וכאן נכנס השיקול למעשה כל אחד לפי רמתו וודאי שיש הבדל תהומי בין בחור שלא נמצא בישיבה כל היום לאחד שיתגייס ויתחלן שם
חציל10.06.22
אתה בדקת את זה שככה אתה אומר?
ללא שם10.06.22
17
חחחח משרד החינוך לא מכירים במושג "שבירת הלוחות"....
משה09.06.22
16
שלטון החזירים אני מתגוררת בצפון הבן שלי יצא מהישיבה לשבת ביום חמישי בבוקר לאחר חודש וחצי שלא יצא מהישיבה , גם מוסדות שמתוקצבות על אמת מהשלטון ולא גרגירים כמו הישיבות אין להם כאלה ביקורות חזיריות.
רינה12.06.22
15
אני משלם מיסים ורוצה שמוסדות הלומדים תורהיקבלו תקציב ולא רק עניני תרבות חילונית
ללא שם09.06.22
14
המגיבים כאן נגד הם לא שמאלנים. הם גרועים מהם... קוראים להם "מסרחי" או מזרחי או חרדלניק... גדולה שנאה ששונאים עמי הארץ לתלמידי חכמים יותר ממה ששונאים אומות העולם לישראל
אבי12.06.22
מה הקשר מזרחי? קצת דכת בקודקוד
דבר עם קשר15.06.22
13
צריך לומר למדינה קחו ת 300 שקל שלכם לבחור וצאו לנו מהחיים
yona09.06.22
אין בעיה ,שלא יתנו כסף, אבל צריך להתגייס...
אבי10.06.22
איפה כתוב שצריך להתגייס? אכן בתקופת התנ"ך היו גדולים מאיתנו שנלחמו בצבא אבל אז הצבא התנהל על פי כל גדרי ההלכה והיום לצערנו ממש לא.
גילי10.06.22
12
הרוע הוא לקחת כסף של המדינה במקום לצאת להתפרנס. לכו לעבוד
אני מאי שם09.06.22
הרוע הוא לתת לערבי ששונא אותך ורוצה לשחוט את המשפחה שלך במקום לחרדים שחלק גדול מהם גם עובדים וגם מה שהביאו עד עכשיו לחרדים זה 0.0001 ממה שמקבלים עכשיו הערבים
דוד09.06.22
חמור טיפש
דודי09.06.22
ומה עם כל מוסדות הלימודים?? שמקבלים כפול ומכופל אולי גם נעריי תיכון אצל החילונים יצאו לעבוד מדובר בישיבה ולא כולל
אולי תשאל באי שם09.06.22
מה?אז שהמדינה לא תיקח מיסים מהאזרח שהמדינה תצא לעבוד...תשובה הכסף לא של המדינה!!!איפה הגרסא דינקותא תהיה אם בחור בן 13 יצא ישר לעבוד בעולם המלוכלך הזה ??מאיפה ידע הלכה תורה?ומה תהיה עבודתו להשם?תשובה שנשמעת מיושנת אבל התשובה הזאת היא תחזיק עוד דורות שלמים שיקיימו תורה ומצוות ומי שלא מסכים עם זה ,חבל
בדס12.06.22
גמ' סנהדרין צט: מהו אפיקורס? כגון הני דאמרי מאי אהנו לן רבנן לדידהו קרו לדידהו תנו. רש"י: והם אינן יודעין שעולם מתקיים עליהם
שלמה09.06.22
טיפש אם כולם יצאו לעבוד ואף אחד לא ישאר לעסוק בתורה גם לך לא יהיה שקל
אדם10.06.22
קצת התבלבלת. הכסף הוא לא של המדינה אלא של כלל אזרחי המדינה. כן גם של האזרחים החרדים. ואל תקנה את הלוקש של האנטישמים כאן שהחרדים לא משלמים מיסים. אני מסכים להראות לך את שומת המס שלי. אני ועוד רבים מחבריי החרדים משלמים עשרות אלפי שקלים בשנה. הילדים שלי שלומדים תורה בישיבות מקבלים הרבה פחות מסטודנ
משלם מיסים 09.06.22
אני אוהב אנשים כמוך רק תואיל בטובך לענות לי כמה כל אברך מסובסד מהמדינה שאתה חושב שזה נקרא לחיות על חשבון המדינה
אדיר 09.06.22
טיפש מטופש אתה חי על חשבון לומדי התורה , אבל מסתבר שאין הבדל שכלי בינך לתרנגול .
יניב09.06.22
ואתה, תלך לעזעזאל!! אני אברך ובזכותי אתה חי ונושם, משלם מיסים בדיוק כמוך ויותר ממך על המשרה המאד מכובדת של אשתי בשביל לממן אותך ואת עוד כמה אידיוטים שכמותך
חברונר.09.06.22
סגנון הכתיבה שלך ממש מתאים לאברך...
יהודי גאון10.06.22
11
רק רע לחרדים איכס רשעים גם ככה הם הורידו אותו עכשיו הם רוצים לבטל אותו
המבין10.06.22
10
הכל קומבינות תירוצים ושקרים!!!!!! ולמדתי בישיבה מאוד גדולה ומקובלת בירושלים ...........
אברמי מ.10.06.22
9
צריך כסף לערבים ולחברים של ליברמן ...
יוסי54310.06.22
8
צריך את הכסף לעבאס ולחברים של ליברמן מאוקראינה ורוסיה שנוחתים בארץ לשעתיים ויוצאים עם קופה שמנה. הם "תורמים" למדינה.
יענקלה09.06.22
גם הם אזרחי המדינה, נולדו מאותו בורא עולם ומגיע להם כמו שלך מגיע.
מלכה10.06.22
7
הכל בהכוונת ליברמן הרשע מרושע שליח השטן מצווה גדולה לבערו
א09.06.22
ייתמו חטאים ולא חוטאים
..09.06.22
עליו צריך לןמר גם חטאים וגם חוטאים
דודי19.06.22
6
זכיתי ליישב באוהלה של ישיבה ללמוד תורה כיום אני עובד לפרנסתי ב"ה אני זוכר איך בחורים היו נשארים בישיבה מתחילת זמן קיץ עד לאחר שבת של חג שבועות. אז לא קרה כלום אם בחור שלא ראה את הוריו יצא ביום חמישי וחוזר ביום ראשון בצבא יוצאים כל שבוע ויש גימלים... אני שומע את שיחת החיילים כל יום במסגרת עבודתי מספי
חושב12.06.22
בצבא, אכן יש תפקידים שיוצאים כל שבוע- ויש גם תפקידים שיוצאים הביתה ליומיים פעם ב3-4 שבועות. גימלים זה רק לחייל חולה, ורק באישור ואחרי בדיקה של רופא צבאי. אזכיר לך שבצבא אנשים באמת קורעים את הגוף, ולא יושבים במזגן כל היום. וגם, המדינה מכריחה חיילים להתגייס- והם מרוויחים סכום זעום, פחות מהבטלנים שיושב
חייל לשעבר12.06.22
חייל מתוקצב פי כמה וכמה מאברך כולל (הוא מקבל יותר מאלף ש"ח בחודש והאוכל במימון המדינה מה שלא מקבלת שום ישיבה בנוסף מענק שחרור ופיקדון ביחד זה בערך 20,000 ש"ח) ולא חסר חיילים ובעיקר חיילות שהם בטלנים גמורים הייתי בצבא מש"ק תקציבים המקום הזה זה בזבוז של זמן וכספי ציבור כשנשאר כמה מיליון בתקציב בסוף שנ
אנונימי05.07.22
5
אין ברירה כרגע
לנסות להסתדר ללא המדינה 10.06.22
4
שיבדקו את הספרים של החינוך העצמאי! שם יש חגיגה אמיתית! הם מקבלים כמויות של כסף מהמדינה ולא ברור מה עושים איתו.
חייבים ביקורת!09.06.22
3
הישיבה הייתה צריכה לעדכן כמה ימים מראש שזה יום חופשי את משרד החינוך
דוד שלמה10.06.22
2
לא צריך את הכמה שקלים שלא יביאו.... אבל שלי יקחו גם מע''מ ומס על הדלק וכו"
יענקי09.06.22
1
די לגלות הזו
בנט ודומיו09.06.22
בוא תספר לבורים שבינינו באיזו גלות הגויים העבירו כסף לישיבות? ספר ליצן שכמוך! עם כפיות הטובה הנפשעת שלכם אסור למדינה לתת לכם אפילו לא שקל! צאו לעבוד ותתממנו את המוסדות שלכם כפי שעשו אבותינו וכפי שעושים חרדים בכל מקום אחר בעולם חוץ מבמדינת ישראל שחינכה אתכם לבטלנות התעלקות וקבצנות!
עוד ליצן09.06.22
בוא תספר לי מתי בהיסטוריה אנשים התיימרו להיות ליברלים ודמוקטים והתנהגו בצורה הפוכה לחלוטין אז כן אולי ישמע לך מוזר אבל יש אנשים שמצפים לשווין כשמדובר במדינה שמתיימרת להיות מדינת היהודיםם זה הגיוני ביותר שאנשים שלומדיםם את תורת ישראל יקבלו מלגת רעבבבב אומללה ולא ינסו לקחת מהם גם את זה ואם דברת על מד
אפרת 10.06.22
מסתבר שאתה חילוני אחרת אין סיבה שתכתוב כמו אנטישמי
ח10.06.22
טיפש חסר השכלה כשהמדינה לא תיקח מאיתנו מיסים לא נבקש שקל
010.06.22
אולי גם יעניין אותך
עולם הישיבות

כמסורת השנים האחרונות | ברכת כהנים המונית בהיכל הישיבה

חיים רוזנבוים | 25.04.24

מלחמתה של תורה 

ראש הישיבה התנצח עם בני הישיבות בדברי תורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 21.04.24
ש

חינם להורדה

הבטאון הפופולארי 'ממלכת התורה מישקולץ' – פסח תשפ"ד

כיכר בשיתוף מוסדות מישקולץ | מקודם

ימות המשיח

מה הסגולה להינצל מחבלי משיח? האזינו להתבטאות רה"י

חיים רוזנבוים | 18.04.24

כיצד מברכין על הפירות 

תיעוד מהנגב: כך בירך ראש הישיבה את ברכת האילנות 

חיים רוזנבוים | 17.04.24
ש

מבצעים של פעם בשנה

מוסד הרב קוק; לא הספקתם להגיע למכירה? כנסו >>

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם

תורה מגנא ומצלא

תהדפו את הטילים; השיחה של המקובל בזמן המתקפה • צפו

איצלה כץ ויהודה גל | 16.04.24

אמרי יושר

הגאון הישיש מסר שיחת הכנה לבחורי 'קרית מלך' | תיעוד

חיים רוזנבוים | 15.04.24

בני עליה 

בסיום הזמן: בחורי הקיבוץ שימשו כבוחנים | צפו בתיעוד 

חיים רוזנבוים | 15.04.24
ש

זו השנה השניה

הכינוס השנתי של "איגוד הישיבות התיכוניות החרדיות"

אסף מגידו | מקודם
ש

אביב הגיע ואיתו ההוצאות:

 קבלו הלוואה שתחסוך לכם זמן וכסף עם תנאים מעולים!

כיכר בשיתוף בנק הפועלים | מקודם

"בלי קניות וסידורים"

הגר"י זיבלרשטיין הורה: "בני ישיבות ילמדו מחר ללא הפסקה"

חנני ברייטקופף | 14.04.24
ש

צפו בגלריה

תיעוד מיוחד מכינוס החירום של גדולי הדור במעונו של הגר"מ שטרנבוך 

אסף מגידו | מקודם

ישיבע'בוחר - זה בשבילך

רגע לפני האסון הבא: אלו כללי הבטיחות לטיולים בבין הזמנים

אביעד מוזס | 11.04.24

בניסן נגאלו, בניסן עתידין להיגאל

גאב"ד דרכי הוראה: מוכח שרק מכוח ההלכה ננצח במלחמה 

חיים רוזנבוים | 11.04.24
ש

כלי קודש

אברכים טוענים: זאת השיטה להישאר בכולל ולהתפרנס בכבוד

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

עץ פרי עושה פרי

ראש הישיבה בירך את האילנות, ואת ילדי בני ברק | תיעוד 

חיים רוזנבוים | 10.04.24

סערת הגיוס | דבריו נחשפים לראשונה

הגרמ"ד סולוביצ'ייק: "השיסוי החילוני, מזכירים לי את העבר האפל; בגרמניה גם עשו כך"

חנני ברייטקופף | 10.04.24