כיכר השבת

מתמיד? למדן? לא רלוונטי

שילמת? התקבלת! • הישיבות שמחפשות תלמידים עשירים

עונת הרישום לישיבות הגדולות, הסתיימה זה מכבר - אך הקרב על "המקומות האחרונים", חושף את התופעה הפסולה: בחורים ממשפחות 'עם כסף' או סבא עשיר - מתקבלים רק תמורת תשלום (חרדי)

151
חנני ברייטקופף | כיכר השבת | ט"ו בסיון | 14.06.22
אילוסטרציה
אילוסטרציה (צילום: Yossi Zamir/Flash 90)

עונת הרישום לישיבות גדולות מייצרת לעתים סיפורים בלתי-אנושיים מאחורי הקלעים, עדויות לא קלות על התנהלות בעייתית של רשמים ומנהלי ישיבות, המתייחסים אל הבחורים - כחפצים העוברים בין סוחרים בשנים האחרונות, הסיפורים הקשים שליוו את הרישום - אמנם נרגעו מעט, אך עדיין ישנן תופעות מכוערות שראויות שתעבורנה מן העולם.

כפי שסוקר בתחילת השבוע בהרחבה ב'כיכר השבת', עונת הרישום השנה נפתחה כבר בסוף 'זמן חורף' ומרבית הרשמים סיימו את הרישום לישיבות, כך שכעת נותרו רק השיבוצים האחרונים, כאשר כל ישיבה משאירה לעצמה מספר מקומות של "הרגע האחרון".

אך אם עד כה סיקרנו את התופעה בכללותה, מבלי להיכנס למלאכת הרישום עצמה, כעת נחשוף סיפור קשה - שהוא אולי אינו סוד גדול, אך למרבה הצער מדובר בתופעה פסולה במספר ישיבות - אחדות מהן, ישיבות נחשבות ביותר.

כידוע, בציבור החרדי ישנן משפחות עם כסף, בין אם זה האבא שהצליח לצבור הון או דוד עשיר מחו"ל ולפעמים מדובר בסבא ש"יושב טוב". לפחות, לפי השמועות.

אם חשבתם, שהפרמטר היחיד הקובע בעת קבלת בחור לישיבה הוא מידת התמדתו או כשרונו בלימוד, או שכדי לשמור על אחוזים אשכנזיים הרי שבעת קבלת ספרדים - מקבלים אשכנזי פחות טוב, היום יש בחלק מהישיבות פרמטר נוסף, במידה והבחור בא ממשפחה עם יכולות, קבלתו לישיבה תלויה במידת "התרומה" שהמשפחה תעניק לישיבה, קודם לקבלת הבחור.

כך למשל מתאר ראש ישיבה קטנה בשיחה עם 'כיכר השבת', סיפור שהתרחש השנה: "היה בחור שאני מכיר היטב שנרשם לישיבה חשובה ומוצלחת בירושלים, לאחר הבחינה ולאחר שהבחור הרשים כראוי את הצוות, הוא קיבל הודעת קבלה לישיבה בה הוא חפץ".

"אלא", מתאר ראש הישיבה בזעזוע, "יום לאחר קבלת הודעת התשובה החיובית, הודיעו לבחור שקבלתו לישיבה עדיין לא סופית, ולצורך הקבלה הסופית על האב ליצור קשר עם אחד מרבני הישיבה - שאחראי גם על חלק מהכספים של הישיבה".

ראש הישיבה מספר ל'כיכר השבת', כי "לאחר קבלת אותו בחור לישיבה, התברר לצוות הישיבה, כי יש לו סבא עשיר, בעל יכולות גדולות, כאשר הם הבינו את זה, הם החליטו להשעות את קבלתו, ואותו רב בישיבה הודיע כי רק לאחר קבלת תרומה לישיבה - ההרשמה של אותו בחור לישיבה תושלם".

האם זה סיפור ייחודי וחריג? "ממש לא", אומר ל'כיכר השבת', רשם בכיר המעורב בכמה ישיבות. לדבריו, "בישיבות החזקות והגדולות - כמובן לא בכולם, החליטו לחתן את הילדים דרך הבחורים העשירים. זו שערורייה שאין כמותה, במידה ולבחור יצא שם, שהוא מגיע ממשפחה עם כסף, מסחטת הכספים מתחילה לעבוד במלוא המרץ, ואגב, זה לא שהם בדקו את חשבונות הבנק והם יודעים בוודאות שיש למשפחה כסף - אלא הם מסתמכים על שמועות, וכך גורלו של בחור מצוין, נחרץ - אם תביא כסף תתקבל, אם לא תביא, תישאר בבית ולא מעניין אף אחד כמה הבחור הזה טוב".

על פי רשם נוסף, "מלאכת הדיג של אותן ישיבות, מתחיל עוד הרבה לפני הרישום, אני יודע למשל על בחור בשיעור ג' ישיבה קטנה, שמשפחתו, היא משפחה מקושרת וחזקה מאוד, אלא מה, הישיבה החזקה שרצתה "לגייס" אותו לישיבה - לא קיבלה עד השנה בחורים מהישיבה קטנה בה הבחור לומד. אז מה עשה אותו איש כספים בישיבה? כמובן שהוא לא ויתר על "הדג השמן", וכבר בתחילת זמן חורף הוא התקשר לאיש צוות באותה ישיבה קטנה".

לדברי הרשם, "האיש צוות בישיבה הופתע כשקיבל את הטלפון מהישיבה היוקרתית, ויותר הוא הופתע כאשר הודיעו לו מהישיבה, כי הם קיבלו השנה החלטה, לקבל בחורים מהישיבה וביקש את רשימת הבחורים. בעונת הרישום נפל לאותו איש צוות בישיבה קטנה האסימון, התברר שהישיבה היוקרתית חפצה בבחור המגיע מהמשפחה המקושרת וזו הסיבה שהם פתאום החליטו "לשתף פעולה", עם הישיבה שעד השנה לא קיבלו ממנה בחורים".

"הסיפורים על חמדת הממון לא נגמרים", מוסיף הרשם לספר בשיחה עם 'כיכר השבת', "יש לי סיפורים על בחורים מצוינים שהמשפחה החליטה לא להיכנע לסחיטה ומנגד יש לי סיפורים על בחורים ממש לא-טובים בלשון המעטה, שהתקבלו היכן שהם רוצים, רק בגלל שהמשפחה הסכימה לשלם.

"תבינו, זה דברים שלא היו קורים עד היום, ואם כן זה היה קורה בצורה מינורית, אבל היום, יש ישיבות שמשקיעות מאמצים כבדים לאתר בנים של עשירים וממש לא מעניין אותם המצב הלימודי שלהם".

איש חינוך בכיר ששטחנו בפניו את הסיפור, אומר ל'כיכר השבת': "אני מזועזע. פשוט אין לי מילים. תחשבו איזה מסר נוראי הדבר הזה מעביר לבחורים הפשוטים וכאלו ממשפחות לא מקושרות, כל הערך העצמי שלהם יורד הכי למטה והם מבינים שהדבר הכי חשוב בחיים זה רק כסף או כוח, אחרת אין לך סיכוי".

"ועל מה מדובר פה? מדובר בישיבות לא באוניברסיטאות, מדובר בישיבות שאמורות לחנך את הבחורים לערכים שהתורה זה הדבר הכי חשוב, נראה לכם שהבחורים טיפשים? הם לא שומעים ולא רואים את הסיפורים הללו? איך אתם חושבים להצמיח ככה דורות של תלמידי חכמים? נראה שהבושה אבדה לגמרי. אמנם, אני יודע שברוב הישיבות זה לא ככה, אבל מספיק שכמה ישיבות בודדות מהצמרת של הישיבות מתנהגות כך, כדי להרוס דורות של תלמידים", מסכם אותו איש חינוך בכאב מוחשי.

יצוין, כי בידי 'כיכר השבת' יש את הפרטים המלאים על הישיבות הגובות כספים, אך בהוראת גדולי תורה אנו לא חושפים בשלב זה את שמותיהם, כדי "להורות דרך תשובה", כלשון הרבנים, ובתקווה שהמנהג ייפסק.

תוכן שאסור לפספס
151 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
108
זה לא ממש ככה, בדר"כ זה קורה רק עם נפילים ואחרי שהרישום נסגר דורשים כסף כדי להרחיב את השיעור.
אחד שיודע07.07.22
107
גננות שמקבלות פחות ממינימום,עסקנים ,כסף
אלי15.06.22
106
מצד אחד אני מזועזע ולא מבין איך הציבור החרדי נותן יד לעיוות מוסרי כה גדול. מצד שני אני קורא חלק (לא גדול) מהתגובות כאן ומבין על איזה אדנים ההתנהגות הקלוקלת הזו מושתתת
ללא שם15.06.22

הצגת כל התגובות

105
את כל אחד ה' שולח למקום שמתאים לו. מניסיון אישי!!!
יוסי14.06.22
104
אני חרדי אבל זה נכון אין מה לעשות הכסף מעבר עיני חכמים
איציק14.06.22
103
שמעתי שלמשפחות עם כסף יש בית יותר יפה ורכב יותר טוב מלמשפחות בלי כסף. אין מה לעשות. זה החיים.
למה לא?14.06.22
102
בישיבות הספרדיות יש הרבה יותר "אמת" ובזה כולם מודים: החל מספרדים, המשך בליטאים, וכלה בחסידים, ותכלס' היום גם הליטאים כבדים יודעים עמוק עמוק בליבם שציבור בני התורה הספרדיים עלה עליהם באיכותם, ואין מטרתי לפגוע לרדת או לעקוץ כי אני מעריך מ א ד את עולם שישיבות שהליטאים הקימו {וכן, הספרדים העתיקו זאת מהם
אליהו16.06.22
101
צר לי שמהנהגה פסולה של כמה יחידים שבאמת מזעזעת עושים תופעה שקר וכזב שמעתי מכלי ראשון שבישיבת תפרח היה ספק בין2 בחורים ובעיקרון שניהם יכלו להתאים רק שמהכרח הגבלת המקום היחיד ניתן לקבל 1 מהם, בחור אחד הגיע ממשפחה פשוטה ובחור 2 הגיע ממשפחה חשובה עם כסף והרב פילץ הכריע לקבל את הבחור מהמשפחה הפשוטה, בטענ
ישראל15.06.22
100
כמובן שמדובר רק בישיבות בודדות כמו חברון והשומר נפשו ירחק מהם! יראת שמיים אין שם ברוב הישיבות מתקבלים הבחורים לפי רמתם הרוחנית והלימודית. בהצלחה!
א הה15.06.22
99
כאילו שעיתונאים לא מקבלים כספים והטבות את מה לקדם או לרחק.
שלמה15.06.22
צודק
מושי16.06.22
98
מי שמופתע שירים יד
לאה14.06.22
🙉🙆‍♂️
יודה16.08.22
97
לפרסם את הישיבות , שהעשירים ידעו לאן להירשם:)
לוי14.06.22
96
בושה לדור שייש כאילו ראשי ישיבות....
ואחר כך מתפלאים שיש נהירה להצביע לבן גבי14.06.22
95
כולם לצבא לפחות יצא מהם משהו ולא יהפכו להיות משתמטים נוכלים
משה14.06.22
94
חברון,יוסי חברוני ושלמה קרלינשטיין רק כסף מעניין אותם.מקבלים חילונים העקר עם כסף!אין כסף-אין יחס.איכס.
ירושלים20.06.22
93
תגובות מדהימות, משפט מענין : " אסור לו לבקש הכרת הטוב מהורי התלמידים?" היחס לרישום צריך להיות אחיד לכולםםםםם, עשיר ולא עשיר. והמשפט : " אין דרך אחרת לגרום לעשירים קמצנים לתרום לישיבות" מי שרוצה נותן מרצונו הטוב, אין להערים כי אז זו לא תרומה זו התרמה.
יעקב15.06.22
92
כל עם הארץ יודע את הפשט של לא תגנוב. לא תגנוב, נקודה. רק בעולם הישיבות יודעים את כל הבמה דברים אמורים וכל הפילפולים המתירים לגנוב, כאשר הגנב פועל בשם התורה. לא תגנוב, סימן שאלה.
בערל15.06.22
לפחות רש"י על החומש תלמד.. לא תגנוב של עשרת הדיברות זה על גונב נפשות (לעבדות) לא תגזולו...
ברעלה צא החוצה26.06.22
91
תפסיקו לבלבל במוח! בחורים טובים מתקבלים ללא קשר לכסף, הם אלו ש"עושים" את השם של הישיבה ואחריהם מחזרים. כנ"ל בסמינרים.
יהודי14.06.22
90
מישהו גם חושב כמוני על דוד שפר וישיבת אורייתא?
קוצקער14.06.22
89
ניראה שיש פה אנשים מטומטמים ממש שלא למדו הבנת הנקרא! הכתבה לא מדברת על עלויות החזקת הישיבה אלא על רדיפה וניצול של בני עשירים ובינוניים ובכך מוותרת על עוד כמה למדנים טובים. ומתוך כך הערמת קשיים על בחורי חמד במבחני קבלה. זהו! זה האמת! וצריך להתמודד...
עם ישראל חי17.06.22
88
היכן ש"ס???? כבר 100 שנה קיימים ולא פתרו את האפליות....מסקנה- ש"ס=עבודה בעיניים אסור להצביע להם. צריכים כל חברי ש"ס לשים את המפתחות על השולחן וללכת הבייתה....מושחתים נמאסתם!!!!! לילדיהם הם דואגים ומה עם שאר הציבור???? שיתמודדו לבד מול הגרמנים הגזעניים....למה ש"ס לא מעבירה חוק שימגר את האפליות אחת ול
אייל15.06.22
87
אינני יודע אם המניע לכתבה זו מונע ממקור טהור. אמנם הדברים קיימים, אך השאלה מי נלחם בזה? מתוכן הכתבה כבר מובן שכל המידע מגיע מרשמים מזועזעים, שבכל אופן מסתבר שאלו הרשמים הפחות מוצלחים ופחות מתוקשרים. צריך להבין שעלויות החזקת ישיבה גדולה שמונה מאות או אלפי תלמידים נאמדת במיליונים רבים מידי שנה ואפילו
אליהו15.06.22
צודק לגמרי אין דרך אחרת לגרום לעשירים קמצנים לתרום לישיבות
גידי15.06.22
יואו איזה תמימות!! עצרתי במילים: "אין ראש ישיבה שעושה לעצמו ולביתו!" פשוט הזוי שאנשים חושבים ככה קודם תבדוק איזה רכב יש לראש ישיבה ואיזה דירות הוא נותן לילדיו.. ודי לחכימא
שירה15.06.22
טיפשה ותמימה שמאמינה לתקשורת. מי שגדל בתוך הציבור החרדי ומכיר ראשי ישיבות (לא אולפנות) יודע שאין להם רכבים ובקושי נותנים דירות לילדים אם בכלל
אחד15.06.22
86
היה לי ראש ישיבה מצחיק שרצה להראות שהוא חי בפשטות נוראית והוא סיפר שהוא לא לוקח משכורת קבועה כל חודש מהישיבה אלא מה שהוא צריך בלבד אבל בסוף התגלה שהוא היה צריך עשר דירות בירושלים בשביל הילדים שלו
תימני16.06.22
גם אני שמעתי שיש ראשיישיבות בשכונת בית וגן ספרדיות שיש לכל ראש ישיבה עשרים דירות בבית ובגן ועוד דורש מיכול בחור 1200 שקל לחודש
ראש ישיבה בעל דירות 06.07.22
85
מה הבעיה שעשירים יתרמו לישיבות, הרי התקציבים שלהם קטנים ואין להם דרך אחרת להחזיק את הישיבה, עשירים קמצנים שלא יצליחו להוציא מהם בדרך אחרת.. זה הדרך ומצויין שכך.
משה15.06.22
84
מאפיה אתה רוצה שיחזיקו את הישיבה? אתה רוצה שאתה תשב בבית ותעשה ביזנעס והבן שלו ילמד בישיבה הכי טובה והראש ישיבה יצטרך להתבזות ולהטלטל בפתחי נדיבים כדי להחזיק את הבן שלך בישיבה?? הפלא הוא שמצליחים להחזיק את הישיבות בלי לקחת סכומים כאלו מכל בחור, אז ממי שיש לו למה שלא יקחו? שיחזיקו לפחות את הבן שלהם..
אחד15.06.22
83
שוחד ,עסקנים,ערים חרדיות
ח15.06.22
82
היזהרו בבני עניים שמהם תצא תורה... תקשיבו אני בחורה בשידוכים בת לאבא אברך ומייחלת לעצמי גם בעל כזה. אז מציעים לי בחורים מישיבות העילית של עולם הישיבות ודרישות הכסף מחרידות אז... אני נאלצת להתפשר על בחורים פחות למדנים... ואז עולות הצעות של בחורים להורים עובדים (תקראו לזה עשירים...) ולאאא --- זה הזוי!
עלמה15.06.22
אם את מחפשת רק בישיבות מודרניות זה בעיה שלך. בישיבות הטובות באמת עם יראת שמים לא מבקשים הרבה כסף אלא חצי חצי אם בכלל קונים דירה
אחד15.06.22
81
לא הבנתי מה הבעיה? אולי זה לא הכי נחמד, אבל מדובר בעמותות פרטיות שזכותם לעשות כל שיקול רלוונטי כולל שיקול כלכלי, הם יכולים לקבל או לקבל מי שבא להם! כל אחד כמובן זכותו להחליט אם הוא רוצה לשלוח לשם את הבן שלו או למקום אחר.
יענקלה15.06.22
עמותות פרטיות?????? כנראה לא הבנת שהמטרה הראשונה בהקמת ישיבה זה ללמד תורה! זה לא שולל את הזכות להחליט את מי לקבל, כשהמטרה היא- לימוד תורה ולא שיקפו על ר"י להכניס גוי. התנאים היו זועקים על מה שקורה כאן היום!!!
א15.06.22
80
מבני עניים תצא תורה
ליאורה14.06.22
79
זה ידוע שבישיבת 'עטרת ישראל' מצטיינת בקבלת תלמידים ''עשירים'' ללא קשר לרמה של הבחור
יעקב14.06.22
ולכן יש להם ישיבה כזאת טובה?! הנה התשובה לכוולם
ראש הישיבה21.06.22
78
איכס!! גועל נפש!!
בני14.06.22
77
מבינים עכשיו את איווט?
ללא שם14.06.22
איווט הסחטן הראשי, כלב שמלבין הון בכמויות
הה15.06.22
76
מרתיח!!!! לא יכולה לסבול את זה. החוסר צדק והצביעות צועקים לשמים. מה יהיה?????? זה החינוך שאותן בחורים סופגים בישיבה. ולא פלא שאח"כ לא מתביישים לרושש את הורי הכלה. בושה וחרפה!!!!
אני 14.06.22
75
טוב שיש אתר שמביא דברים כהוויתם בתקווה שדברים אלו אולי יצטמטמו בהיקפם
סוף סוף יש מישהו דואג ליידע...14.06.22
74
מה אני שמעתי משלמים כסף לראש ישיבה בתור תרומה שיספר שהבחור הוא שפיץ בשביל שידוכים לאיפה היגענו
קבלה לישיבות06.07.22
73
בני ברק .שוחד.עסקנים............
גד15.06.22
72
בצער רב מאשרת את הנאמר בכתבה. כאשר ניסינו להכנעס את בני לאחת מהישיבות הטובות הנחשבות בציבור שלנו. ולאחר שנבחן והרשים מאוד בבחינה (כך לדברי הרשם) מרחו אותנו שבועיים ואז הודיעו כי מכסת הבחורים הספרדים כבר מלאה ורק עם נדבה מכובדת יהיה על מה לדבר. אני שואלת... לפני שזימנתם לבחינה, לפני שחזרתם אלינו עם ר
תמורת נדבה מכובדת07.08.22
71
אין כמו ישיבת "בית הלוי" בראש העין בעולם. נקודה תבדקו אותי
שוקי שטרן15.06.22
70
תעלו עוד תכנים כאלו במיוחד על איך להתקבל יותר בקלות וכל מיני שיטות כהנה ואחרות. תודה רבה!
בחור בשיעור ג 14.06.22
69
אני למדתי בישיבה בוולפסון ושם קיבלו בחור שממש לא מתאים רק בגלל שאבא שלו תרם . אחר-כך כל שנה אבא שלו היה צריך לשלם פרוטקשן כדי שבן שלו ימשיך שם . וזה לא מקרה יחיד שם היה כמה וכמה מקרים כאלו בישיבה שם
דניאל14.06.22
68
למדונו חז"ל ,שלפני ביאת המשיח האמת תהיה נעדרת. משתוקק לאמתה של תורה, והכרה בגדולים אמתיים שיורנו, ולא שהמפלגות והעיתונאיים ,יקבעו מיהו גדול אמתי בתורה. היזהרו מבני עניים שמהם תצא תורה.
אלי14.06.22
67
אני למדתי בתפארתה אך לפני זה עברתי מבחן בפוניבז ר גרשון, הצלחתי במבחן לטענת רבני הישיבה אבל אחרי זה כדי שההרשמה לישיבה תושלם ביקשו (מנחם אסחייק ביקש) מאבא שלי סכום מכובד כדי להתקבל אבא שלי לא רצה לתרום ואז רבני הישיבה קטנה שלי סדרו לי ישיבה אחרת (תפארתה) זה מגעיל
תפארתניק16.06.22
66
ישןןןןןןןןןןןןןןןןןןן לא חדשות כבר מעל 20 שנה...
וותיק15.06.22
65
לא צריך כל דבר לפרסם, זה גורם רק חילול ה', הדברים ידועים, וחבל, למה סתם לכתים את הציבור החרדי, למה?.
ישיבוחע'ר14.06.22
64
תשלום רגיל לא מכסה ההוצאות ,קשה להנהלה ,אין לדון תמיד לכף חובה ,האוכל בפונביז-כהנמן למטה מכל ביקורת ,
ללא שם14.06.22
63
רמב"ם הלכות תלמוד תורה (ג, י): "כל המשים על לבו שיעסוק בתורה ולא יעשה מלאכה ויתפרנס מן הצדקה - הרי זה חילל את השם וביזה את התורה וכיבה מאור הדת וגרם רעה לעצמו ונטל חייו מן העולם הבא, לפי שאסור ליהנות מדברי תורה בעולם הזה. אמרו חכמים: כל הנהנה מדברי תורה נטל חייו מן העולם. ועוד ציוו ואמרו: אל תעשם עט
בסיסי ופשוט!!14.06.22
מסכים איתך אך כדאי לעיין בכסף משנה שם. הרמב"ם הזה לא נפסק להלכה לגמרי
לומד קצת16.06.22
62
*אם היו מפרסמים את שמות הישיבות היינו רואים רק ישיבות אשכנזיות – ליטאיות בלבד! הליטאים החדירו לא מעט מעשים והנהגות רעות בעולם הישיבות וברחוב החרדי. כגון: לסחוט מהורי הכלה דירה עבור בחור בינוני מישיבה "יוקרתית" (אלק יוקרתית!) או לבישת פראק מיום החתונה של הילד "הלמדן". או לבזות את ראש הישיבה והרמים
מבצע ביעור חמץ15.06.22
לצערנו הרב אנו רואים מה קורא בישיבות הליטאיות פונוביז המכות מריבות השלכת סטנדרים זה על זה איפה המוסר שהם כל כך מדברים כואב אבל לצערנו הרב האילטה הספרדית מתעקשת לשלוח את ילדים ונכדים שלהם דווקא לסוג הישיבות הללו בושה וצבעות לרבנים הספרדים המבולבלים מרן ועד יהודה דרעי הם לא מיצגים את יהדות ספרד הם רח
שלמה 08.07.22
61
כבר אמר אחד מגדולי הדור גם לגבי השידוכים ראשי ישיבות רוצחים
ליטאי 10 דורות15.06.22
60
לצערי זה נכון השנה אבא שלי הולך לשלם לאחת הישיבות הטובות סכום נכבד למרות שאין לו מאיפה...... רק כדי שהבן שלו יכנס לישיבה "טובה". עצוב!!!!!!!!!! ההורים לא עמדו בלחץ.........
מישי15.06.22
אם ככה מדברים בבית הייתי ממליץ לראש הישיבה לא לקבל אותו אפילו עם כסף
אחד15.06.22
59
חברון ווולפסון
אליקאפ 14.06.22
58
מצד אחד אני מזועזע ולא מבין איך הציבור החרדי נותן יד לעיוות מוסרי כה גדול. מצד שני אני קורא חלק (לא גדול) מהתגובות כאן ומבין על איזה אדנים ההתנהגות הקלוקלת הזו מושתתת
אבי15.06.22
מה אתה עושה פה?
ס15.06.22
57
לא תמיד נכון עם כל הכבוד אנחנו ממשפחה ספרדית שהאב למד בישיבה אזכנזית ואחים שלי התקבלו בחברון אורחות התורה אור ישראל נחלת הלווים בלי כסף אבל עם הרבה הרבה פרוקציה מרב מוכר אשכנזי לפעמים זה לא הכסף זה פרוטקציות והמון המון המון סיעתא דישמיא הרבה חברים של האחים מושפעים בכסף התקבלו לישיבות טובות אבל ל
ספרדי14.06.22
קבלה לישיבה בושה וחרפה בישיבת פורת יוסף אין דבר כזה מקבלים כל אחד ועוד יוצאים גדולי תורה עים קבלות
שלמה 15.06.22
תראה כמה אחוזים נשארים אברכים בפורת יוסף וכמה אחוזים באור ישראל או חברון ואז תבין למה צריך לסנן בחורים
ראש הישיבה21.06.22
56
יישר כוח על העיסוק בסוגיא הזו, מה שיותר גרוע והלוואי שתרימו את הכפפה גם בענין זה, זה עניין הרשמים שהם נהיו בשנים האחרונות ממליכי המלכים מי יתקבל ומי לא, אם השיקולים היו טהורים דיינו, אך השיקולים נובעים רק מכסף ומי משלם יותר...בושה וחרפה ! (וכמובן הכל מתחת לשולחן)
אמת לאמיתה !!14.06.22
55
למה לספר בעילום שם ...תעלו הקלטת שיחות של הרשמים שדורשים כסף וכו' וכל זה יגמר כי הם יפחדו מלבקש
מאיר בורסולנו14.06.22
54
הכתבה נכונה ללא טיפת הגזמה . אני מכיר באופן אישי מספר סיפורים כאלו גם מהשנה.
חנן14.06.22
53
מידע שווה זהב לשר האוצר, עוד מנדט... זה מה שכואב שבסוף אנחנו צריכים כביכול את אותם רשעים לצאת מהבוץ של עצמנו אם זה בפיראטיות שהיתה במירון אם זה בבזיון של רבני הסלולר שנים של מנופול שאתה קונה טלפון סיני מעליי אקספרס במחיר שחילוני קונה סמארטפון. ולא התחלנו לדבר על פגיעות מיניות... אגב . נראה שהציבור ל
הרב פופיק14.06.22
מה??? אלה שהופכים איזה תופעה שולית ל"זה כל הציבור" אתה לא מכיר את הציבור החרדי , וד"ל
ה15.06.22
לגבי הפלפונים אתה ממש צודק לגבי השאר לא בטוח בקטע של הפלפונים הסינים שלהם כול שלוש חודשים הפלפון מתחיל להתפרק לאט לאט ולא נדבר על זה שאין חיבור לאוזניות בלוטוס שנחוץ כיום תסתכלו ברחוב כמה אנשים מדברים עם אוזניות בלוטוס צרים להוקיע את המחירים למקסימום 150 שקל לפלפונים הסינים האלו שפשוט הפ-לפונים הכי
סלולר22.06.22
52
סיפור אמיתי . היה לי חבר שנכנס לישיבה כי אבא שלו היה חזן בחו"ל ומשם התקשר לישיבה עם מספר חו"ל והתקבל כמובן . הישיבה לא ידעה איך לאכול את זה. חוץ מזה יש ת"ת בבית וגן שגם מקבל לפי ...
אלי14.06.22
51
התלמידים הם סחורה זה ברור, כאשר בא עם זה כסף זה מעלה את מחיר הסחורה.
פלוני14.06.22
50
יאללה ראש של כבש וראש של שור.בושה וחרפה על כל ראש כמו עדר משמםמים ,לא פלא שהישיבות נראות כמו שנראות לא פלא שיש נשירה ולא פלא שבשידוכים משקרים לא פלא שמתגרשים כי מבחנים עם "שם" ולא עם בן אדם .וזה כולל גם לסמינרים .בחורה נורמלית בחור נורמלי אל תחפשו שם את החצי שלכן סיכוי לא רע שתפלו בפח.
קובי14.06.22
49
היום הישיבות הספרדיות מצוינות מאוד בשיא פריחתן...כמו ישיבת יסודות לב בתל אביב, יסודות מושב,מאור התורה, דעת חיים,בית שמעיה ועוד...אין מה לחפש אצל אחינו האשכנזים....מי שעדיין רודף אחרי האשכנזים צריך דחוף פסיכולוג.....גם הרבנים ועסקני ציבור חובה עליהם להראות דוגמא אישית.....
שמעון14.06.22
מאה אחוז צודק
חקר16.06.22
אתה צודק גם פורת יוסף איכותית מאד מאד מיראת שמים עד בקיאות. בשס ופוסקים עים קבלות
שלמה 15.06.22
לכן הנכדים של הרבנים הרב שלום כהן והגר״י הלל לומדים באור ישראל??
ראש הישיבה21.06.22
48
פשוט 'ברדק',הזהרו בבני עשירים כי מהם תצא טובה
מגיב14.06.22
47
כבר לפני כמה שנים שמעתי את זה ממקור ראשון על בחור שרצה להתקבל לחברון ונדרש לשלם סכום נכבד תמורת ה"זכות" להכנס לשם. אביו לא נכנע והוא הלך לישיבה אחרת. לא הופתעתי, יותר מופתע איך הישיבה הזו עדיין נחשבת ישיבה טובה. אני אשלח את הילדים שלי לצבא לפני שאשלח אותם למוסד הזה שמוציא מהבחורים חוצפה, עזות וגאווה
פתח תקווה14.06.22
...
הנהלה זה לא רבנים . והאמת שבתור עובד לשע14.06.22
46
לא חדש כלל ,בכלל רצוי שתהיה ישיבה שמספר הבחורים בה לא גדול כך שאפשר א יהיה אפשר לפקח עליהם (המשגיח) ב יינתן יותר סיוע לימודי אישי לבחורים מתקשים מצד אחד ומצד שני לבחורים מצטיינם עילוים לצ'פרם לגבי מה שנכתב הכל אמת יציב ויקם
יאיר יעקב14.06.22
45
המגזר בהתפרקות הערכים
אבי14.06.22
44
זה כבר לא עניין של לימוד תורה, זה הפך להיות לחץ חברתי ומשהו לגמרי חיצוני כמו: רושם, יוקרה, כבוד ושם טוב לקבלת שידוך טוב ובין השאר, על הדרך, גם לומדים...
ממש ביזנס!!!!!!14.06.22
43
כלי תקשורת מקצועי משיג הוכחות ומפרסם שמות כדי שהתופעה הפסולה תפסק. ככה מבצעים תחקירים. להגיד סתם שהתופעה קיימת לא עוזר בכלום חוץ מלעשות לכם כסף. תלמדו קצת מכלי התקשורת החילוניים שהתחקירים שלהם מזיזים דברים.
ד14.06.22
42
עולם הישיבות נגוע בראשי ישיבות נרקסיסטים. הכסף נכנס לכיסם הפרטי . עומדת מאחורי המילה שלי! ועוד לא אמרתי כלוםםםם
רחל יקותיאל14.06.22
אבל אין ספק שיש מוסדות שיש בהם שחיתויות לא פשוטות , אבל בוודאי שהרוב לא כאלה.
רובם לא כאלה 14.06.22
אני יודע
ליברמן14.06.22
41
טעות מרה בידכם. יש לי 2 בחורים בינוניים, לא מוצלחים מי יודע מה, ואני יכול לקבל אחד מהם. השיעור שלי הוא מקסימום 40 בחורים ונותר לי רק מקום אחד אעדיף את הירא שמים מביניהם. כמובן. אבל אם שניהם באותה דרגה רוחנית, את מי אעדיף? את מי משניהם שהוריו יעזור לי לממן את הישיבה, לגרום לי לנסוע פחות לחו"ל כדי לשנ
ר"מ בישיבה14.06.22
דברך הם הפוך מדברי חז"ל שאמרו הזהרו בבני עניים שמהם תצא תורה , ובכלל מאיפה הגיע הגישה הפסולה והחדשה הזאת יש בחז"ל ובמסרות כללים על איזה תלמידים יש לקבל ואיך וכו' מאיפה הבאת את זה ,שאלתם דעת תורה פעם בענין זה ,מאת גדולי ישראל, האם אתם חושבים שהחפץ חיים ,או הרב מפוניביז או ראש ישיבת מיר רב לעזער יודל
אברהם הלוי14.06.22
תמים..
הלוואי וזה היה הסיפור.. 14.06.22
כשבישיבה שלך ילמדו תורה לשם לימוד תורה, הכסף לא יהיה מיותר כי כולם יבואו לתרום לך ולא תצטרך להציל את הישיבה בטיסות לחול
יואל15.06.22
אני לא מכיר את כבודו ולא רוצה חלילה לפגוע בו או לזלזל אני רק אגיד לך מה אותי למדו . אותי למדו שכסף פוגם בשיקול הדעת. עצם זה שזה נכנס לאחד מהשיקולים לכניסה לישיבה כבר פוגם בשיקול בתת מודע. אם ההתלבטות באמת כל כך רצינית-תגריל ביניהם. מדוע לא לבטוח בה'? מדוע שאבא אחד ישלם יותר מכולם ? זה הכי חסרון אמ
ינון14.06.22
כמנהל מוסד חינוכי - תשובה לינון. ענית תשובה יפה, עניינית, נכונה ואמיתית!!! והכי חשוב מכבדת ולא מתלהמת!!! מסכים איתך במאה אחוז!!! וכבר אמר לי פעם רב חשוב, שצריך שתהיה הפרדה בין האיש שעוסק ברישום ובחינוך לבין האיש שנושא על עצמו את העול הכספי.
מנהל מוסד14.06.22
גם הרמבם חושב כמוך אבל ניסח את זה קצת אחרת הלכות תלמוד תורה (ג, י): "כל המשים על לבו שיעסוק בתורה ולא יעשה מלאכה ויתפרנס מן הצדקה - הרי זה חילל את השם וביזה את התורה וכיבה מאור הדת וגרם רעה לעצמו ונטל חייו מן העולם הבא, לפי שאסור ליהנות מדברי תורה בעולם הזה. אמרו חכמים: כל הנהנה מדברי תורה נטל חייו
כיוונת לרמבם14.06.22
40
אזה נורא והיום גם לבנות זה כך ממש נורא והיום ש בת שהסיגנון שלה זה סימינרX והיא צריכה ללכת לסמינרY ביגלל שהיא ספרדיה הוא שאין כסף הוא שאין פרוטקציה נורא והיום
נש14.06.22
39
חחחחחחחחחח טוב שאתם חושפים את זה .... ומה עם המאכרים שרושמים תלמידים לישיבה ? שם אין שלמונים ?
james14.06.22
38
אויי כמה שזה כואב על זה נאמר י שהרבה מקום בגיהנום לרשמים ראשי הישיבות וכו שמקבלים בחורים רק כי הם הבן של או הנכד של העשיר הזה ולא מה הם יודעים כמה הם התכוננו למבחנים זה לא מעניין אותם כואב הלב
נתנאל 14.06.22
37
פעם כדי להבין את הגמרא היה צריך ללכת לרב שמסביר את הגמרא, היום יש גמרות מבוארות ושיעורים מבוארים ומוקלטים, היום אדם שרוצה יכול לשמוע ולצפות כל היום בשיעורים בכל חלקי התורה בלי ישיבות של גאווה.
ה ב ש14.06.22
מעולה. אמרתה דבר גדול.
כגעכגע14.06.22
36
ברוכים הבאים למועדון זה ידוע שנים כבר ישלך כסף אתה מתקבל לאיפה שאתה רוצה בושה וחרפה עשו לי את זה בישיבה שלי כי לסבתא שלי יש כסף אז מציקים לי שאני יתרים אותה לישיבה בושה וחרפה 😒😒
בחור ישיבה14.06.22
35
שווה להשקיע בישיבה עם שם טוב משלם כמה שנים לישיבה כסף טוב. ואחרי זה דורש דירה.
שרוליק14.06.22
34
מה חדש? הרי "הכסף יענה את הכל" לא נאמר אתמול או שלשום. אלא שהשתעבדות לעולם הכסף משמעה הברורה התרחקות מה' יתברך. פשיטא שזו ירידת ערך הישיבות וזלזול מהדהד בקב"ה. אבל המצב האמיתי הוא: למי איכפת הקב"ה, העיקר שיש כסף ...
ברנע14.06.22
33
מה נראה לכם שבני עלי היו וגם גחזי. הם היו תלמידי חכמים לפחות משרתי הקודש. והם נפלו בתאוות הממון. גם בדורנו לא פחות.
חופני ופנחס14.06.22
32
זה לא חדש שהכסף ייענה את הכל
מנחם14.06.22
31
אם ידוע מי מהישיבות או מהרבנים שנוהגים כך בדרך הרישום לישיבה לסחוט כספים, למה לא למסור אותם לגדולי ישראל, ולמורי ההוראה להתרות בהם ולהודיעם שאסור לנהוג כן, וגם הרי ברור שאם יגיע מידע זה לתורמים, ובפרט לנדיבים הספרדים, שכך נוהגים להתעלל בבחורים, מיד יפסיקו את תרומותיהם, אז למה לא לפעול נגד תופעה נב
אריה14.06.22
30
הגיע הזמן שהישיבות ה"מלוכלכות" האלו לא יגידו לנו לא, אלא אנחנו נאמר להם לא לפני. מושחתים באיצטלא חילול השם
אדם דואג14.06.22
29
למה לא מפרסמים את שמות הישיבות? איפה הרבנים? ממה הם מפחדים? כנראה שיש להם ממה לפחד! אתם מבינים שאותה ישיבה שסחטה דמי קבלה תמשיך לסחוט את ההורים עבור שידוך הגון בשם היוקרה שלה לבחורים האיכותיים.וכך יוצא שכל המגזר נגרר לשלם הון עתק עבור בחורים לפי תעריפי הישיבות שקובעים ס ח ט נ י ם ! תמשיכו להצבי
חרדי זועק14.06.22
מה הקשר בין זה לבין להצביע למפלגות חרדיות, אתה מקשקש במח, חילוני חוזר בשאלה שמנסה להקטין את כח הציבור החרדי
די לכם15.06.22
גם. כן אתם שמכרים את עולם הישיבות(נראה מהחבר׳ה שמכרים ישיבות משטיסל) דע שאמנם מי שיש לו כסף אפ׳ שהוא בחור גרוע באמת הוא יתקבל לכל מקום אבל בחור טוב אף אחד לא יגיד לו מילה גם אם סבא שלו זה רייכמאן וזה שבחור גרוע עם כסף מתקבל זה שיקול של הראש ישיבה שאומר אני מוכן שהכסף יהיה תשלום על החסרונות ומי שאין
ראש הישיבה21.06.22
28
גם בתי מטבחיים קונים עגלים וכבשים.
ITZHAK RABI14.06.22
27
חבר'ה קחו פורפורציות!! תלמידים בישיבות צריך לכלכל- - חשמל- הוצאות תחזוקה ואינספור..... וכמובן גם משכורות- אף ראש ישיבה או משגיח לא יעבדו חינם. התקציבים הממשלתיים הרי מאד מאד "מנופחים" שהם צריכים כסף מהבחורים.... כל האוכל והמחיה עלה- גם להם. לא באתי להצדיק - אבל ברור שיש שיקול כספי לישיבות.
רפאל14.06.22
אתה צודק מאוד!! גם הרמבם חושב כמוך הלכות תלמוד תורה (ג, י): "כל המשים על לבו שיעסוק בתורה ולא יעשה מלאכה ויתפרנס מן הצדקה - הרי זה חילל את השם וביזה את התורה וכיבה מאור הדת וגרם רעה לעצמו ונטל חייו מן העולם הבא, לפי שאסור ליהנות מדברי תורה בעולם הזה. אמרו חכמים: כל הנהנה מדברי תורה נטל חייו מן העול
צודק!!!!!!!!!!!14.06.22
...
לא מקבלים בחור בשביל הכסף של אבא שלו. יש14.06.22
26
עוד לא קרה שבחברון, עטרת ישראל, בית מתתיהו, לא קיבלו בחור שהוריו מיליונרים.
אליעזר14.06.22
שקר
מ15.06.22
25
אם זה כסף שהולך לאדם פרטי זה לא הוגן, אבל אם זה לישיבה שזה צדקה, מותר גם לכפות על הצדקה...
תורני14.06.22
24
פששש אשרי מי שעמלו בתורה ועושה נחת רוח ליוצרו...... תכל'ס, הכל אבל, הכלללל כככסססףףףףף!!!!!!! אין תורה אין ערכים אין הקב"ה....יש רק כסף!!!!! כמובן....לאלה שנוהגים כך...פשוט בושה!!!!
בחור ישיבה!!14.06.22
23
כל הכבוד שהבאתם את הנושא החשוב הזה!! פשוט חלחלה לשמוע על הזוועה הזו! פשוט כואב הלב. מה, ילדים זה משחק בשטויות ודמיונות של אדם שלא יודע לשלוט בעצמו?? קצת חמלה על הילדים ועל עצמכם. אין הרס גדול מזה!..
שלום14.06.22
22
מנסיוןןןן מרררררר מרסקים לילד את הנשמה וסוחטים סכומי עתק של מעל 240 אלף שקל ואין מה להתמקח אפילו ,לא משלמים אין ישיבה הזדעזעי ארץ ושומו שמיים,אבל בורא עולם הוא דיין צדק וישפוט אותם כמעשיהםם הרעים ומחללי שם שמיים ומעל הכל ,דמעות של אמהות יום ולילה שאין להם מחילה
מעין14.06.22
21
גועל נפש
אשי14.06.22
20
חבל שלא מפרסמים את שמותם.
החכם השלם14.06.22
19
להשמיד את כול החרדים הפרזיטים שהורסים לנו את המדינה רק כסף כסף
האדמור מבעלז14.06.22
18
אני למדתי בתפארתה אך לפני זה עברתי מבחן בפוניבז ר גרשון, הצלחתי במבחן לטענת רבני הישיבה אבל אחרי זה כדי שההרשמה לישיבה תושלם ביקשו (מנחם אסחייק ביקש) מאבא שלי סכום מכובד כדי להתקבל אבא שלי לא רצה לתרום ואז רבני הישיבה קטנה שלי סדרו לי ישיבה אחרת (תפארתה) זה מגעיל
תפארתניק14.06.22
תת רמה. חיילך לאורייתא
יהוני14.06.22
17
אויי לדור שאלו מנהיגיו
יהודה 14.06.22
16
זאת בדיוק הבעיה האמיתית- באצטלה של הוראת גדולי התורה לא מפרסמים את השמות כדי שיחזרו בהם. הם לא יחזרו בהם ותוך יום יומיים הענין יישכח והכל יימשך כרגיל. אם היומפרסמים את השמות. תוך יום יומיים ההמנהג הפסול והנוראי היה נפסק!!!!! מה הקטע לכתוב את הכתבה אם במילא הכל דיבורים בעלמא????
סיון14.06.22
15
איזו היתממות ערכים? ע"פ מה מתחתנים? ע"פ מה לומדים והולכים לעבוד? מישהו אמר פעם שלא צריך לדעת יידיש חוץ ממילה אחת " געלט"
יאיר14.06.22
14
ישיבת אור אלחנן לצעירים נהרסה בגלל הדבר הזה. היה שם דמות שהיתה מקבלת כסף עמ להכניס תלמידים.
חיים14.06.22
13
הדיינים החרדים שמונו בסבבי המינויים האחרונים השכיבו הרבה כסף אצל מי ומי. מה לך ברייטקופף כי נזעקת. החברים הכי טובים שלך חיים מזה. ואלה שליחים של הרשכבה"גים
אייזל14.06.22
אתה צודק אני גם שמעתי שדרשו ממשהו שידע ארבע טורים וניסה להגיש מועמדות לדינות אמרו לו תנסה להשיג קשרים והיגיע ודרשו מימנו כסף ואז הוא ויתר
שלמה 15.06.22
12
תמיד החה, וגם בסמינרים! מחותן שלי ראש ישיבה חשוב מאד בעצמו וגם סבא שיושב טוב לא הסכים לסחיטה הזאת כבר לפני כמעט 20 שנה, אז הנכדה לא הלכה לסמינר הכי נחשב בירושלים אבל לסמינר אחר וככה כל הנכדות שלו לא הלכו לסמינר הנחשב!!
תרצה14.06.22
11
סליחה, אבל לפסול בחור שאחד מאחיו הוא "כך וכך" זה כן בסדר? ולפסול בחור כי אביו "ה' ירחם" לא אברך זה כן בסדר? אז אם הורה יכול לשלם כדי שבנו יהיה בישיבה למרות שהוא לא הבן של הר' קנייבסקי - הייתי מוכן בהחלט לשלם
צביעות14.06.22
10
בוקר טוב אליהו. וזה שבחורי ישיבות מסויימים אומרים לבחור ישיבה לסחוט את הורי הכלה בכסף רק כדי שזה לא יהרוס את השם של הישיבה???? מחריד מה שקורה. צריך לעשות חשבון נפש ורק שגדולי ישראלי יבחרו את ראשי הישיבות!!!
אני14.06.22
מסתייגת ,יש כאלו ראשי ישיבות שבאמת עושים את מלאכתם ל"שם שמים". אבל התכוונתי לאלו שלא...
אני14.06.22
9
חשבתי כמו הכתבה , מיכר אישית בחור טוב מיש"ק נדורג שאחד הישיבות הטובות מאלה שנרשמו מקום 8 ובסוף קיבלו מהישיבה רק 7 , האבא יהודי נגיד בכל קנה מידה וברור שהישיבה הייתה מקבלת תמידים כסדרם ולא הלך לו להכניס את הבן שלו ואת מי הוא לא שלח ..
לא מדוייק14.06.22
8
בוקר טוב אליהו! האתר פה התעורר... רק חבל שהדברים לא נשמעים בקרב הברנז'ה הבעייתית.. הלוואי שהבעיה היתה מסתכמת פה.. מה עם דרישות לדירות בקרב ה"שמפיצים" של עולם הישיבות? תופעה מכוערת עם אותה נגזרת של חוסר הסתפקות במועט, אפס ערכים, בצע כסף ושחיתות. פני הדור כפני הכלב לפחות אפשר להתנחם שאלו סימני משיח
מרים14.06.22
7
כלל העולם החרדי חייבים לעשות תשובה. עול תורה ומצוות זה לא רק להניח תפילין כל יום במניין ולשמור שבת או להיות בכולל וללמוד תורה כל היום, צריך לתקן מידות מעוותות, צריך ללמוד מוסר ולקיים את מידות המוסר. צריך ללמוד דרך ארץ . לצערינו החרדים היום סרו לאחרונה מדרך סבא אבא במידותיהם. ראינו זאת בקורונה, ראוי
המשיח בדרך14.06.22
6
לא פלא למה עולם הישיבות נראה ככה
דוד14.06.22
5
35000$ 25000$ 15000$$ לישיבה אשכנזית כאשר לוורט גל חתן צרך לקבל 1000000 ש"ח
לא להתבלבל14.06.22
4
אח"כ נגיד שליברמן נלחם בישיבות זלזניק ומשתפי הפעולה מקרב ראשי הישיבות הפכו את המושג תורתו אומנותו לאומנותו תורתו
חרדק14.06.22
3
לחתן ילדים???אולי בשביל החזקת הישיבה
בני14.06.22
זה עדיין לא מצדיק לקחת על זה כסף.
קורע14.06.22
2
ואלו שאין להם חלק לעולם הבא. אלו המטילים חיתתם על הציבור.
מתי14.06.22
1
כל תורה שאין עמה מלאכה סופה לגרור עוון. וזה בכל הכיוונים... בפרט שהישיבות היום הם על בסיס גזעני . ובפרט אצל בני דודנו ממזרח ארופה.. שיונקים גזענות עוד מחלב אמם בצורה הכי טבעית..
פרענק14.06.22
ניכרים דברי אמת
יהוני14.06.22
הגזענים הם הספרדים, שסבורים שהישיבות הספרדיות דפוקות ולכן הם חייבים ללמוד אצל האשכנזים והאשכנזים טוענים: אתם בעצמכם טוענים שהספרדים דפוקים. אז עזבו אותנו...
ליטאי14.06.22
אולי גם יעניין אותך
עולם הישיבות

כמסורת השנים האחרונות | ברכת כהנים המונית בהיכל הישיבה

חיים רוזנבוים | 25.04.24
ש

חינם להורדה

הבטאון הפופולארי 'ממלכת התורה מישקולץ' – פסח תשפ"ד

כיכר בשיתוף מוסדות מישקולץ | מקודם

ימות המשיח

מה הסגולה להינצל מחבלי משיח? האזינו להתבטאות רה"י

חיים רוזנבוים | 18.04.24

כיצד מברכין על הפירות 

תיעוד מהנגב: כך בירך ראש הישיבה את ברכת האילנות 

חיים רוזנבוים | 17.04.24

תורה מגנא ומצלא

תהדפו את הטילים; השיחה של המקובל בזמן המתקפה • צפו

איצלה כץ ויהודה גל | 16.04.24
ש

בעלי עסקים?

כך תזהו חשבונית פיקטיבית • מסייעים למניעת פשיעה וטרור 

כיכר בשיתוף רשות המיסים | מקודם

אמרי יושר

הגאון הישיש מסר שיחת הכנה לבחורי 'קרית מלך' | תיעוד

חיים רוזנבוים | 15.04.24

בני עליה 

בסיום הזמן: בחורי הקיבוץ שימשו כבוחנים | צפו בתיעוד 

חיים רוזנבוים | 15.04.24
ש

זו השנה השניה

הכינוס השנתי של "איגוד הישיבות התיכוניות החרדיות"

אסף מגידו | מקודם

"בלי קניות וסידורים"

הגר"י זיבלרשטיין הורה: "בני ישיבות ילמדו מחר ללא הפסקה"

חנני ברייטקופף | 14.04.24
ש

בדוק!!

הלוואת חג מיוחדת 30,000 ש"ח ללא ריבית

כיכר בשיתוף מרכנתיל | מקודם
ש

צפו בגלריה

תיעוד מיוחד מכינוס החירום של גדולי הדור במעונו של הגר"מ שטרנבוך 

אסף מגידו | מקודם

ישיבע'בוחר - זה בשבילך

רגע לפני האסון הבא: אלו כללי הבטיחות לטיולים בבין הזמנים

אביעד מוזס | 11.04.24

בניסן נגאלו, בניסן עתידין להיגאל

גאב"ד דרכי הוראה: מוכח שרק מכוח ההלכה ננצח במלחמה 

חיים רוזנבוים | 11.04.24

עץ פרי עושה פרי

ראש הישיבה בירך את האילנות, ואת ילדי בני ברק | תיעוד 

חיים רוזנבוים | 10.04.24
ש

לימודי דיינות

כך אלפי בוגרי ישיבה הפכו לדיינים מוסמכים

כיכר בשיתוף מ.ל.מ | מקודם

סערת הגיוס | דבריו נחשפים לראשונה

הגרמ"ד סולוביצ'ייק: "השיסוי החילוני, מזכירים לי את העבר האפל; בגרמניה גם עשו כך"

חנני ברייטקופף | 10.04.24

בהרכב של 9 שופטים

אחרי צו הביניים: זה התאריך שבו יתקיים הדיון בבג"ץ

נחמן שטרנהרץ | 10.04.24

תנו כבוד לתורה

סיום מסכת יבמות בב"ב - הגר"ד והגרמ"ה חגגו עם 'אור אלחנן'

איצלה כץ | 09.04.24