כיכר השבת

בקעמפ של 'מאור התורה'

הגאון רבי דוד כהן בהתבטאות מפתיעה: "אין הבדל אידיאולוגי בין דגל התורה לש"ס" 

פאנל נדיר ומיוחד נערך בקעמפ של ישיבת 'מאור התורה' בהשתתפות חברי מועצות גדולי וחכמי התורה | הגאון רבי דוד כהן, ראש ישיבת חברון, שיבח את פועלו של ראש הישיבה חכם שלום כהן זצ"ל ואמר כי בזכותו המועצת הספרדית הפכה למועצת ראשי הישיבות | וכיצד התבטא על הגר"א סאלים? (עולם הישיבות)

66
חנני ברייטקופף | כיכר השבת | כ"ב באב | 09.08.23
הגאון רבי דוד כהן בהתבטאות מפתיעה: "אין הבדל אידיאולוגי בין דגל התורה לש"ס" 

פאנל מפתיע ונדיר התרחש אמש (שלישי) בקעמפ של ישיבת 'מאור התורה', בהשתתפות חברי מועצות גדולי וחכמי התורה, מחד - חבר מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה', הגאון רבי דוד כהן, ראש ישיבת חברון, ומאידך - חבר מועצת חכמי התורה של ש"ס, הגאון רבי אברהם סאלים, ראש ישיבת 'מאור התורה'.

במשך זמן רב שוחחו התלמידים עם ראשי הישיבה, וזכו לפנינים ולאמירות חיזוק לצד שורת אמירות מפתיעות.

כך למשל התבטא הגר"ד כהן, כי כיום, בזכות ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן זצוק"ל - "אין שום הבדל אידיאולוגי בין דגל התורה לש"ס".

הגר"ד כהן הסביר כי בזכות חכם שלום כהן, מועצת חכמי התורה של ש"ס הפכה כיום למועצת ראשי הישיבות לאחר שהוא שינה את כל ההתנהלות של המפלגה שהפכה לישיבתית יותר.

עוד התבטא הגר"ד כהן ואמר כי כיום ראש הישיבה הגר"א סאלים נמצא במועצת של ש"ס, והוא "ראש וראשון במועצת", כלשונו, ואף הרחיב כי הוא ראש וראשון לעולם הישיבות הספרדי.

כזכור, הגר"א סאלים שצורף למועצת חכמי התורה לפני מספר חודשים, התייעץ קודם לכן עם ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין זצוק"ל, שהורה לו להצטרף למועצת.

תוכן שאסור לפספס
66 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
44
באידאולוגיה ודאי שאין הבדל בעזרה לציבור ודאגה לפרט ש"ס עולה על האחרים במאה קומות
עצקוש09.08.23
43
כמו שמרן מדבר בקול של רבי אריה ככה הגרי"ג מדבר בקולו של ר' מוישה
אותו דבר09.08.23
בוש והכלם עפר לפה שמדבר כך עמלק
יעקב14.08.23
42
וואו עכשיו אני רגוע קבלנו הכשר מהאדונים.
בני09.08.23

הצגת כל התגובות

41
ידוע שהוא חבר של דרעי
אה09.08.23
אז מה?
אה09.08.23
הוא חבר שלך ? קצת דרך ארץ.
ירושלים09.08.23
שלא...
זו הבעיה09.08.23
זה גדול הדור בבקשה... מה זה הוא חבר של דרעי מה הוא חבר שלך חתיכת חצוף
דוד09.08.23
..הו הו..חבר טוב..וחברותא עם קביעות של שנים..והחיבה של רב בורוך מרדכי לרב אריה.היא דבר פלא פלואים..
חצקל09.08.23
הגר"ד כהן שליט"א באותו פאנל נשאל אודות החברותא עם אריה והוא אמר שזה לא היה בדיוק חברותא אלא היו לומדים קצתמידי פעם...
אד18.08.23
פרשנות מחורטטת אין שום קשר לדרעי
תלמיד גדולי ישראל09.08.23
40
ברור שהמועצת בדמותו של דרעי נטו ממשנת הרב עובדיה ונהיו סוג של מרביצי
אריה09.08.23
39
מי שקצת מכיר את הרב בתקופה האחרונה יודע שהוא פחות ופחות מונח... אני לא רוצה להישמע חלילה מזלזל אבל הוא יותר בגדר שברי לוחות גם לא צריך להכיר את הרב בשביל להבין את זה... אחרת דרעי לא היה מכניס אותו למועצה!
אברך חשוב 09.08.23
רשע שוטה. רה"י שליט"א מונח ומונח כידוע לכל מי שמכיר אותו
שטויות והבלים09.08.23
אכן כתלמיד על לא מזמן בישיבה אני יכול להעיד שהרב כבר לא מונח יש מצב שהוא בכלל מאמין שהוא במועצת של הליטאים....
איש יקר 09.08.23
תזהר לך מהוצאת דיבה וביזוי ת"ח עצום הגר"א סאלים חד כתער, ב"ה שזכינו וכעת עולים למעונו רבנים ארגונים ואחמי"ם לגבי הסוגיות הסבוכות בציבור שלנו והוא עונה דעת תורה ישרה. הוא גם טורח ממש ומחזק את כל הקהילות ברחבי הארץ מאופקים ועד טבריה הוא ב"ה לא מחפש וגם לא צריך יח"צ לכל פועלו הרב
אחד מתלמידיו - אברך פשוט09.08.23
הרב בא לקהילתינו וענה לנו בכל השאלות הקשות בחדות ובאחדות.. וגם טרח ודיבר עם נציגי הציבור בערייה .. הכל בשקט ובצניעות סייג לחכמה שתיקה - כדאי לך אברך "חשוב" גם לאמץ את זה...
ראש קהילה 09.08.23
38
אם ש"ס הפכה למפלגה ישיבתית שהיא בדיוק כמו דגל התורה, אז למה צריך אותה?
יהודי09.08.23
37
מרן לא היה מספיק בן תורה? מה זה הפכה לישיבתית יותר? מתלהבים כמו קבצנים מכל "מחמאה" של רב ליטאי. בזיון.
ישראל13.08.23
36
אחי הספרדים!! אתם לא באמת חושבים ששס ויהדות התורה 5ותו הדבר יש בנינים הבדל עצום הרחוק מזרח למערב ( תרתי משמע) זה שר דוד אמר זה לתת לכם קצת צומי אווירה בקמעפ לא מעבר לכך יהדות התורה הים מייצגת את הציבור הליטאי ההשקפה ישיבתית טהורה עוצמתית,ואילו אתם מייצגים את העם בשדות פריפריה וקומץ בני תורה קטן.
אשכנזי 09.08.23
זה תגובה מגעילה ומתנשאת וזה תוצרת של ההשקפה הטהורה שלכם שזה גזענות והתנשאות אבל ש"ס מייצרת בני תורה אמיתיים עם מידות טובות ויראת שמיים טהורה
ספרדי09.08.23
אתה אשכנזי כמו שאני בדואי
פפפפפפפ09.08.23
זה הענק פשוט אתה צודק באלף אחוז שיש הבדל הספרדים ענוים סלחנים אם מידות טובות תורה לשמה ודרך ארת לעומת זו אתם שחצנים גאותנים כל המידות הרעות נשאר רק התירה וגם את זה הרבה פילפולי סרק גם ירובעם בן נבט ידע תורה אבל מידות לא היו לו
בני10.08.23
קנאי ! שס היום משאירה אבק לחברה מיהדות התורה והקנאה אוכלת......
ספרדי גאה11.08.23
35
ישיבת מאור התורה ובראשה הרב הגאון הגר"א סאלים שליט"א בה למד הבן שלי . זכות גדולה שהגר"א סאלים חבר במועצת גדולי התורה של ש"ס . כאשר חכמים מדברים ביניהם אין לנו רשות לחלוק עליהם.
ישי יוסף09.08.23
34
נו באמת!!אפשר לתת הספרדים קצת צומי אבל לא עד כדי כך
חברוענר09.08.23
33
מה הוא מקבל בתמורה מש"ס ?
דוד09.08.23
32
חיבור בין חברים
כידוע הרב כהן חבר של דרעי09.08.23
מחוצף
אתה מחוצף נורא14.08.23
31
אריה דרעי דואג לאינטרסים שלו. והופך את ש"ס לסרח העודף של האשכנזים. זו חוצפה לזלזל במרן הרב עובדיה... כאילו שהוא היה נשיא המועצת היתה בעיה בהשקפה . חמור מאוד!!
ספרדי מודאג09.08.23
30
בושה שהספרדים צריכים אישור להצביע שס, ולא ללכת בראש גאון מראש, גם אם המפלגה עוזרת לציבור המסורתי וזה לא גם. זו הזדמנות לחזק את בני התורה מצד אחד ולזכות בקירוב רחוקים מצד שני!
בושה שהספרדים צריכים אישור להצביע שס09.08.23
29
וואו. האשכנזי פירגן לכם. איזה מרגש. שווה כותרת ראשית. כמה נחיתיים אפשר להיו
יוני09.08.23
28
נכון. את שניהם מעניין רק הכסף וג'ובים למקורבים. איך אמר פעם קויפמאן בסעודת שבת: פעם כסף היה קושיה - מה אנחנו נכנסים לקואליציה בשביל הכסף? אנחנו נכנסים בשביל האידישקאייט. היום הכסף תירוץ- אנחנו נכנסים לקואליציה בשביל הכסף לישיבות (ג'ובים לעסקנים)
ליטאי09.08.23
27
הגיע הזמן לבלוק טכני של המפלגות החרדיות והדתיות אם היה כך היינו הרוב ודואגים לכולם ופחות זמן על מריבות ויותר אחדות
מנחם09.08.23
26
תמיד צריכים חותם של רב אשכנזי
משה09.08.23
25
אם אין הבדל למה לא להצביע לג וזהו? שס מתה כבר מזמן
שמעון09.08.23
24
זאת לא מחמאה לש"ס שהם התחילו להידמות אידיאולוגית לדגל התורה... ש"ס אמורה להיות מפלגה עממית יותר, עם אהבת ישראל והסתכלות אחראית על כל עם ישראל. לכן הצבעתי ש"ס בבחירות הקודמות, ולא ג'.
חסיד09.08.23
23
אכן אין יותר מתאים ממרן הגר"א סאלים להנהגת עולם התורה אחרי חכם שלום - דעת תורה אמיתית וחדה, הכל בצניעות וענווה.
אברך שאכפת לו 09.08.23
22
"אעסט טגיערט המעשה" הוא אמר את זה לספרדים כדי שיצבעו לדגל
אוי אוי אוי09.08.23
21
התבטאות חמורה ביותר ומסגירה את האמת. הציבור החרדי האשכנזי איבד מזמן את היידיש קייט ונהיה כמו הפרענקים של ש״ס שהם בדיוק כמו הבבונים מהליכוד רק עם נטיה שמאלה לאהבת הערבים. ולכן אין היום כמעט בני תורה אלא מנגנון מפלגתי של קומבינטורים גנבים ושקרנים
חנטריש09.08.23
20
עפרה לפומיה! זלזול גמור ברב עובדיה. כאילו בזמנו ש"ס הייתה פחות תורנית.
נועם09.08.23
19
אין שום הבדל אידיאולוגי. הכל בצע כסף ושחיתות ודאגה למקורבים
אבי09.08.23
18
צודק, האידיאלוגיה היחידה שלהם היום היא ג'ובים, ראה אליהו גפני ויענקי דרעי.
איש פשוט09.08.23
17
שחצנות ליטאית מטונפת
אריה09.08.23
16
אז גם האשכנזים יצביעו לרב בוסו? אין הבדל אידאולוגי אולי נבטל את זה שיש שני רבנים ראשיים, גם ככה אין הבדל אידאולוגי
ברוך ה'09.08.23
מי זה הרב בוסו?
אולי אבא של אוריאל?09.08.23
15
ש"ס של מרן הרב עובדיה זצ"ל שונה מש"ס של היום! המפלגה פעם הייתה יותר עממית, ולא ישיבתית ליטאית כמו היום. לאט לאט המפלגה מאבדת את המצביעים האותנטיים שלה ואת הייחודיות שלה.
יהודי ספרדי09.08.23
14
למה לא הכניסו תגובות לכתבה זו כל הנוסח הנמצא בה זלזול גדול מאוד בחכם עובדיה וברבנים שהיו במועצה בושה וחרפה
יעקב09.08.23
13
סופסוף הספרדים קיבלו אישור מהאשכנזים
ישיביש09.08.23
12
הספרדים אינם צריכים שום הסכמה מרב אשכנזי כזה או אחר
דוד 09.08.23
אתה צודק
אתה צודק09.08.23
כנראה שכן
יייייי09.08.23
11
בתור אשכנזי אני מעדף להצביע ש"ס אם אין הבדל השקפתי אין ספק שש"ס עדיפא
המבין09.08.23
10
ובין שניהם לסמוטריץ' גם כן אין הבדל
מרן רה"י שליט"א09.08.23
9
הערסים בתגובות מלאים בשנאת האחר, כך שלא משנה מה הרב "האשכנזי" היה אומר זה לא היה טוב לכם, הגזענות הכי גדולה נמצאת למרבה הצער בקרב מצביעי ש"ס. לכו לטיפול.. וקצת הכרת הטוב לאשכנזים שהפכו אותנו לבני תורה לא תזיק.
תימני09.08.23
חחח הכרת הטוב אתם צריכים להגיד לספרדים כי לולא הם לא היה לכם מה לילמוד הריף רבנו חננאל הרמבם הרשבא הריטבא הרמבן הנמוקי הרן רבנו יונה היד רמה הרי מיגאש הריבש התשבץ בעל המאור ועוד אני מזכיר לך רק למה קמו הישיבות בגלל חורבן ההשכלה באירופה אז שב בשקט
דוד10.08.23
8
וואלה ביזיון, בלי חלילה לפגוע בגר''ד-זה פשוט נראה מלוקק ומתרפס-ראש ישיבה אשכנזי, בא לקעמפ של ישיבה ספרדית שנחשבת טובה, ומכשיר להם את המועצה הרבנית שלהם, שהיא ''ישיבתית'' יותר...מה הגר''ע יוסף היה אומר על דבר כזה? זה החזרת עטרה ליושנה, לימים של לפני הקמת ש''ס. נו, תמיד אמרו שש''ס לא עושים כלום
די09.08.23
7
זה לא היה שום אינטרס או"אישור"להצביע ש"ס זה ממשהו פנימי
תלמיד גדולי ישראל09.08.23
6
יאלה נמאס מעולם השקר והויכוחיים החסרי תועלת
דוד10.08.23
5
כאחד שזוכר את הימים של ש"ס שלפני "גן סאקר"... המציאות היא שמצביעי ש"ס הם הדור השני והשלישי של החוזרים בתשובה הראשונים, וכולם בזכות מחולל המהפכה מרן זצוק"ל!!! ורק מרן!!! ולכן באופן טבעי המצביעים היום של ש"ס הם יותר בני תורה. וגם בגלל שמרן נפטר אז אין מי שידבר אל המסורתיים שיצביעו לש"ס. נגמר המקום...
יוני10.08.23
צודק אמת
מני10.08.23
4
בעיני דברים אלו הם זלזול חמור בגר"ע יוסף כביכול צריך הוא את הישיבתיות של חכם שלום כהן להכשיר את המועצת, בדברים אלו חושפים הרבנים האשכנזים את דעתם על תנועת ש"ס השורשית אני באופן אישי חושב כמו הגר"ד כהן, אבל ההתנשאות שלהם חוצה גבול, מן הראוי היה שהיו מבקרים באופן ישיר את דרכו
יוסף10.08.23
3
האם ש"ס אידאולוגית הם עם השקפה אשכנזית? איפה השאירו את הזהות הספרדית?
Mexicano 14.08.23
2
זה אומר שאפשר גם להתחתן עם הספרדים או לא להסחף?
רפאל11.08.23
1
מנהיגי הדור בכל הדורות היו פוסקי ההלכה שלהם היכולת להכריע למעשה וכן להכריע בהנהגה , כמו רח"ע והחזו"א , דבר חדש שראשי ישיבות מכריעים בהנהגת הדור , דבר חסר יסוד ! החתס והנובי היו פוסקי הלכה , ומכח זה הנהיגו את הדור .
הגרד כהן טועה20.08.23
אולי גם יעניין אותך
עולם הישיבות

הגר"ד לנדו הדריך את המחנכים איך לטפל בבחורים מתמודדים

חנני ברייטקופף | 08.05.24

ענבי הגפן

המונים בשמחת אירוסי נכדת הגרמ"ה הירש | גלריה

חיים רוזנבוים | 08.05.24

צרבי דרבנן

במודיעין עילית מתכוננים לחג שבועות | גלריה

חיים רוזנבוים | 07.05.24

גלריה מכבוד התורה

מאות צורבי ומאות דפי גמרא - המבחן הגדול של 'ושננתם'

חיים רוזנבוים | 06.05.24

ותלמודו בידו

מול גלי הים בקיסריה: כך נפש הגר"ש גלאי בימי בין הזמנים 

חיים רוזנבוים | 06.05.24
ש

מבצעים של פעם בשנה

מוסד הרב קוק; לא הספקתם להגיע למכירה? כנסו >>

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם

עימותים סוערים | תיעוד

קריאות "נאצים" לשוטרים; 6 עצורים בהפגנת הקיצוניים

נחמן שטרנהרץ | 02.05.24

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24

סקירה היסטורית

"מי שלא לומד – שיתגייס?" | שלוש נקודות מבט מעמיקות על ה'השקפה' של עולם הישיבות

יעקב מתן | 28.04.24

התמוטט בביתו

תפילות בעולם הישיבות לרפואתו של בן הגרמ"ד סולובייציק

חנני ברייטקופף | 28.04.24
ש

עם הצלחה לא מתווכחים

ככה ניצחתי את הפחד מהרבנות

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

וישם לך שלום

כמסורת השנים האחרונות | ברכת כהנים המונית בהיכל הישיבה

חיים רוזנבוים | 25.04.24

"כמה גדלה אהבתה אליכם"

נחשף לראשונה: המכתב של אחד מגדולי הדור לנכדו היתום

חנני ברייטקופף | 25.04.24

מלחמתה של תורה 

ראש הישיבה התנצח עם בני הישיבות בדברי תורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 21.04.24
ש

חינם להורדה

הבטאון הפופולארי 'ממלכת התורה מישקולץ' – פסח תשפ"ד

כיכר בשיתוף מוסדות מישקולץ | מקודם
ש

בריאות זה הכול

מלחמה? אזעקות? דואגים לנפש הילדים!

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

ימות המשיח

מה הסגולה להינצל מחבלי משיח? האזינו להתבטאות רה"י

חיים רוזנבוים | 18.04.24

כיצד מברכין על הפירות 

תיעוד מהנגב: כך בירך ראש הישיבה את ברכת האילנות 

חיים רוזנבוים | 17.04.24

תורה מגנא ומצלא

תהדפו את הטילים; השיחה של המקובל בזמן המתקפה • צפו

איצלה כץ ויהודה גל | 16.04.24

אמרי יושר

הגאון הישיש מסר שיחת הכנה לבחורי 'קרית מלך' | תיעוד

חיים רוזנבוים | 15.04.24
ש

טכנולוגיה למהדרין

להתפנק בשבת וגם לקבל מתנה - מתאים לכם?

כיכר בשיתוף נעם2 | מקודם