כיכר השבת

למצוא את בן הזוג הנכון

לא מעט אנשים נרתעים מקבלת החלטות, ולו איזה צבע מיטה לקנות. לעומתם, ישנם אנשים המבצעים החלטות במהירות וללא כל קושי. מה כובל לכם את הרגליים בדרך להחלטה? מה המחיר שאתם משלמים על כך? כיצד רואים קשיי החלטה והססנות בכתב היד? האם יש שביל מוצא מהמבוך? (גרפולוגיה)

30
תמר פינקלשטיין | כיכר השבת | ט"ו באייר | 25.04.13
משימה קשה, אבל הם הצליחו
משימה קשה, אבל הם הצליחו (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

הפחד

אחד הגורמים העיקריים לקושי בבחירה הוא הפחד. פחד מכישלון הוא מתכון בטוח לעצירת התקדמות וצמיחה. אמנם, ברוב העולם, קיים יסוד של הססנות שמהווה מנגנון הישרדותי מציאותי ושכלי מפני טעויות פטליות, אך גרעין זה מקבל משמעות בלתי-רציונלית, כאשר הוא משתק ומונע מהאדם החלטה או בחירה קטנה כגדולה, החל מבחירת בגד וכלה בבחירת בן-זוג, מתוך יראת- התוצאה.

רוצים את המוכר ואת הוודאי

סוג נוסף של "פחד משתק" הוא החשש ממצבי אי- ודאות או משינויים. פחד זה הוא אופייני לאנשים אוהבי מסגרות, הנצמדים למוכר והידוע, וחוששים מנטילת סיכון (או סיכוי) ולו הכי קטן שבעולם. אנשים אלה ימנעו מקבלת החלטות, כגון: על עזיבת מקום-עבודה, על הסבת מקצוע, על העתקת מקום -מגורים, על גירושין, או על כל דבר אחר , הגם שהחלטות אלו עשויות להיטיב עמם. כל זאת, בגלל השינוי הכרוך בהם. לכן, הם תמיד יחפשו את מקום-המבטחים האשלייתי של המנעות מהחלטה, ויעדיפו לדחותה עד אשר תבוא המציאות ו"תבחר" עבורם לטוב או למוטב.

מחפשים שלמות

גם לפרפקציוניזם יש משקל בתהליך קבלת ההחלטות. אויביהם המובהקים של שואפי-המושלמות הם טעויות וחוסר-דיוק. מבחינתם, ההחלטה חיבת להיות הנכונה ביותר, משום שאחרת, הם חוששים שהאחרים יעריכו אותם ואת בחירתם באופן שלילי. רבים מבין המתקשים למצוא שידוך נמנים על "מגזר" זה. המחשבה שמא לא יבצעו את הבחירה המושלמת, או שמא לא יבחרו ב"כליל השלמות" עלולה להכניס אותם למצב של חרדה והימנעות מהכרעה, לעתים, עד שמלבין שערם. מדובר באנשים שחפצם בשלמות עולה על הערכה מציאותית של ההחלטה העומדת בפניהם.

תפיסה עצמית שלילית

ערך ובטחון עצמי נמוכים תורמים אף הם את שלהם לקושי בבחירה. אנשים שאינם מאמינים בעצמם וביכולותיהם, ואינם חושבים שהם טובים מספיק כדי לקחת על עצמם החלטה שתביא לשינוי חיובי ולצמיחה, יעדיפו , לעתים קרובות, למסור את ההגה לאחרים, הגם שהם בני-אנוש בדיוק כמוהם, מתוך תפיסה שהם יוכלו "לסובב" אותו לצעד בטוח יותר.

מיהו אדם החלטי ומיהו הססן על פי כתב היד?

הדוגמה למעלה: אנשים החלטיים בד"כ מתאפיינים בכתב מהיר,ספונטני, בעל צורות זוויתיות, קווים מוצקים, בטוחים ומתוחים, וקווי סיום מודגשים באותיות.

לעומת זאת, אצל אנשים הססנים בתהליך קבלת החלטות (דוגמה ב') נוכל למצוא כתב לא ספונטני, בעל לחץ משתנה, זווית כתיבה מתחלפת, רווחים בלתי סדירים בין מלים, שורות "גליות", ולעתים אות אחרונה מרוחקת מהמילה.
יש לקחת בחשבון כי לכל אדם יש הרכב אישי ואינדיוידואלי של סימנים גרפולוגיים לכל תכונה באישיות.
דוגמה א' (כתב יד של גבר) דוגמה ב'(כתב יד של אישה)

אנשים הססניים

(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

ההתמודדות וה "מחיר היקר "

המחיר שמשלמים נמנעי וסוחבי - ההחלטות איננו פשוט. הוא כרוך ביסורים נפשיים ופיזיים כאחד, החל מהתחבטויות, מתחים וקונפליקטים רגשיים, אשר רק מעוררים חרדות, וכלה בעייפות, הפרעות שינה, אי-שקט, כאבי-בטן ושאר מיחושים.
כל אלה לא זו בלבד שאינם תורמים לתהליך הבחירה, אלא אף מגבירים את הקושי להכריע.
מה אם כן, מה ניתן לעשות? האם יש תקווה למתלבטים ה"כרוניים" שביננו?

הריפוי שבמודעות

ובכן, יש גם יש. תחילה, עצם הבנת הבעיה, כפי שאומר הפיתגם הידוע, היא כבר חלק מהדרך לפיתרונה. אם נזהה את המוקשים הניצבים מולנו, נדע במה יש לטפל ומה יש לנטרל.

טיפים למתקשים להחליט:

1. אל תברחו מהחלטות! לעיתים המחיר שתשלמו על הבריחה מהחלטה יהיה גבוה יותר מזה שתשלמו על התוצאות הלא מושלמות של לקיחתה.
2. הגבילו את ההחלטה לזמן קצר ומוגדר. בכך תמנעו התלבטות מתמשכת ומתח מיותר.
3. אחרי שהחלטתם, סמכו על עצמכם שעשיתם את ההחלטה הטובה ביותר על סמך המידע שעמד לרשותכם, קבלו את החשש של אי-הודאות .
4. טעיתם? כולנו בני-אדם. כל האנשים, גם החכמים ביותר נכשלים בחלק מבחירותיהם. קבלו זאת באהבה!
(במקרים אובססביים מסוימים בהם עבודה עצמית לא תספיק, מומלץ לפנות למומחים.)
ויותר מכל זיכרו !!! גם כשנדמה לכם שאתם האחראיים על בחירתכם, אתם לא לבד. יש לכם גם "שותף למעלה" שמוביל מהלכים, האמינו בו!
בהצלחה !

ניתן לשלוח כתבי- יד למדור, לכתובת הדוא"ל:
Tamarf.grapho@gmail.com
תמר פינקלשטיין- גרפולוגית מוסמכת
מטעם האגודה לגרפולוגיה מדעית

תוכן שאסור לפספס
30 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
5
גברים לא מסוגלים לכך שהאשה תדרוש מהם לעזור. זה קשור לטבע הגברי. בעל שעוזר מרגיש שהוא מתנדב, ולכן חשוב גם להודות לו, ולא לבוא בדרישה.
שלום בית01.05.13
היא זו שעוזרת לו לא יודעת מה היי'תי עושה בלעדיו...
נועה02.05.13
4
מישהו מזהה את הזוג הזה ?
שלום25.04.13
3
מההתפלספויות ניכר שאתה מנסה למצוא כיצד אתה מצדיק את עצמך במקום להתרכז בפשטות להקים בית נאמן מלא שמחה וטוב. אם ברצונך לחיות חיי זוגיות שמחים, מציע לך לצאת מהפינה שלך ולהתחיל לפתח כיוון מחשבה משותף קדימה.
ישראל06.07.14

הצגת כל התגובות

2
האם אפשרי לדעת לפי הכתב של הבחורה, אם היא כזו סגנון שתבקש בהמשך החיים כל הזמן עזרה מהבעל בעבודות-הבית, או שהיא סגנון שיודעת איך מסתדרים לבד בחיים? מעניין!
צהוב25.04.13
לפעמים אשה מבקשת עזרה כי היא זקוקה לתמיכה אם תתן מראש לא בטוח שהיא תבקש כדאי לך לקרא את הספר "גברים ממאדים ונשים מנגה" זה יעזור לך זה נראה שחסר לך הרבה ידי בנושא...
בדרך כלל28.04.13
אכן בסה"כ לזה התכוונתי להגיע בסוף. הן מבקשות תמיכה רגשית. אם נותנים להן את זה, הן תבקשנה פחות עזרה בבית! אך חשוב שגם הנשים תפסקנה לחיות בבועה של "אני חייבת את עזרת הבעל בעבודות הבית" ושתבינו את עצמן ותחושותיהן ושתחפשנה את התמיכה הרגשית מהבעל בדרכים נכונות ולא דך דרישות בלתי פוסקות לעזרה בעבודות-הבית
צהוב28.04.13
לא כל אחד מסוגל לתת תמיכה רגשית ויש כאלה שיעדיפו לעזור מאשר לתמוך רגשית. הם פשוט לא יודעים לעשות זאת בגלל כל מיני מחסומים.
אני01.05.13
כל מיני תכונות ומתוך זה להסיק כמה תבקש עזרה אבל זה יותר ניחוש מושכל מאשר עובדה וחוץ מזה שאנשים משתנים וגרפולוגיה לא אמורה לחזות את העתיד היא אמורה לנתח את האופי והתכונות הנפשיות והפיזיות של האדם
New25.04.13
לא יודע, אך משום-מה לא נראה לי ששאלתי שאלה נכונה למעלה. כי, במחשבה שנייה, זה לא קשור לאינדווידואל. מנסיוני, רוב מוחץ של הנשים "לא מסתדרים" מבלי שהבעל יעזור להן בתפקידן הנשי. וחבל!!!
צהוב26.04.13
או שגדלת בסביבה שכזו, ואינך מכיר משהו אחר.
מושי26.04.13
ב"ה שאצלי אישית בבית כמעט ולא דורשים ממני כלום עזרה בעבודות-הבית ב"ה. כך שאני דווקא מדבר לא מניסיון אישי ב"ה, אלא מתוך מה שאני שומע מהסובבים, חברים, מכרים וכן מתוך מה שאני רואה במו-עיני בעת שאני מבקר אצל אחרים.
צהוב28.04.13
האם אינך חושב שזו תפיסה שוביניסטית שתפקיד האשה לטפל לבדה בבית? במיוחד שכיום נשים הנן גם מפרנסות? האם אינך חושב שראוי ואף מחויב שגבר יישא בעול הבית כפי שאשה נושאת היום בעול הפרנסה? לומר לאשה : תפקידך הוא לבשל עוגה. נשמע קצת מיושן, הלא כן? אשמח לשמוע תגובה.
אפרת28.04.13
שאלת 4 שאלות. אשתדל לענות עליהן אחת אחרי השנייה ומתוך המכלול תוכלי להסיק בערך מה היא גישתי בעניין זה. 1)אינני מתייחס עכשיו למונח "שוביניזם" כמונח לשוני מדויק, אינני בלשן במקצועי ואינני יודע איזה גישה נכנסת למונח מגונה זה ואיזה גישה לא. אני מדבר עכשיו על הנושא ולא על המילה. ועכשיו לעצם העניין: משל: ש
צהוב29.04.13
אני בהחלט מודה לך על ההשקעה והטרחה שהשקעת בכתיבת התגובה. ניכר הרצון לכתוב בכנות ועל כך שוב תודה. אולם עדיין אשמח להבין יותר מדוע הנך משוכנע כל כך שמטלות אחזקת הבית מוטלות על כתפי האשה הצרות ממילא? ואולי אין זה אלא עוול? עלינו הנשים מוטל ללדת ילדים ולגדלם מתוך חום ואהבה דבר הדורש סבלנות וטרחה אינסופי
אפרת29.04.13
כמו יהודי טוב אענה בשאלה: מובן שלידות והאכלה טבעית שייכים לאישה. אך לגבי שאר התפקידים שקשורים לגידול הילדים, אשמח להבין יותר מדוע הנך משוכנעת כל כך שמטלות גידול הילדים מתוך חום ואהבה ומתוך סבלנות וטרחה אינסופיים, מוטלות על כתפי האישה הצרות ממילא? ואולי אין זה אלא עוול?... יכול להיות שהרמז שלי כבר נק
צהוב01.05.13
לגבי אלו שיוצאות בבוקר לעבודה, עניתי כבר בתשובה ראשונה שלי אלייך בסעיף מספר 2) עייני שם בבקשה! לגבי "לקיחת אחריות על הפרנסה": קשה מאוד להתווכח על עובדות הוא יגיד כך והיא תגיד כך וזה אף-פעם לא ייגמר. (אולי זה תלוי גם באיזה סוג סביבה נמצאים, כל סביבה עם תרבות משלו). אך גישתי בעניין עזרת הבעל בעבודות-ה
צהוב30.04.13
גרעינים ולקרוא עיתון בששי אחה"צ כשהאשה כורעת תחת הנטל, יש לי מה לדבר אתך
רחל29.04.13
הצורה איך שאת מציגה את העניין של עזרת הבעל בעבודות-הבית מתקבל מאד חזק ודרמטי. אך תביני שבאותה מידה אפשר להציג גם את הצד השני: במצבים שהבעל לא יכול להירדם בלילה מרוב דאגה איפה ימצא גמ"ח מחר ו/או איך הוא ישלם מחר את החשמל (אחרת הוא מסתכן בניתוק), כמה מהבעלים דואגים לבד לבד ואצל כמה מהבעלים גם האישה לא
צהוב29.04.13
היום שאשה גם מפרנסת, ונוטלת על עצמה גםתפקידגברי, הבעל חיב לשאת בעול!!!נכוןשישנשים אל-אנושיות סופרמניות, אך לא כלאחתנולדה ביסוד האש, ולאניתן לצפות!
רחל30.04.13
יש לך שתי טענות חזקות לגבי עזרת הבעל בעבודות הבית: 1) הנשים גם יוצאות היום לעבודה ולעזור בפרנסת הבית! 2)מה עם מידת "החסד"?! נכון, בהחלט טענות טובות ביותר, אך שתי הטענות מקבלות תשובות מפורטות ממני ("צהוב") בתגובותיי למגיבים אחרים בעמוד זה. עייני שם בבקשה ותקבלי תשובות מפורטות לטענותייך. אם אחרי עיון
צהוב30.04.13
גברים של היוםצריכים להשלים עם העובדה. ואגב,אתה יכול לקרוא לזה חסד בבית, ולא מחויבות(בדיוק כמו שהאשה מתנדבת לסיע בפרנסה)והחסד האמיתי מתחיל בבית!!!
רחל30.04.13
לעזור לבהמת שונאך
כי תראה29.04.13
לא ברור לי למה הכוונה: האם התכוונת שזה חיוב מן-התורה להיות 'שותף' בניהול הבית? נו, מה הבעיה? אני אכן שותף דרך תפקידיי הגבריים: פרנסה, לימוד עם הילדים וכו'. האם כל זה לא נחשב עזרה לאישה? האם לא כל המשפחה, כולל האישה בעצמה, נהנים מהתוצאות של השקעתי בתפקידיי הגבריים? "עזוב תעזוב עמו" כתוב! הכוונה "ביחד
צהוב29.04.13
אם תצליח בכל מעשה ידיך אז אולי גם אתה תצליח......
קשוט הצמך28.04.13
אך כפי שאת לבד כותבת "גבר תמיד מצליח לפרנס?" אכן את צודקת 'לפעמים' הוא לא מצליח. אך אצל הנשים זה בדיוק הפוך לפעמים ורק לפעמים ישנן נשים שכן מצליחות בעבודות-הבית בלי עזרת הבעל! ויחי ההבדל הגדול!
צהוב28.04.13
1
יד לגרפולוגית? מחר להעביר הבחורה מכוני מיון דוגמת "פילת"ומי יודע מה הלאה. כל יחצ"ן שרוצה לעשות קופה או לפרסם עצמו כותב שטויות.
אבי28.04.13
אולי גם יעניין אותך
גרפולוגיה

ח"כית פרטה את כישלונות הממשלה החדשה - והובכה | צפו

מישאל לוי | 10.01.23

נסתר וגלוי

האימון השביעי: להתמודד עם חרדות ופחדים

כיכר השבת | 25.03.20

לרגל ט"ו בשבט

איך ציור של עץ יכול לגלות על המשברים שעברתם?

תמר פינקלשטיין | 31.01.18

הגברת הראשונה

מה כתב היד של מלניה טראמפ אומר עליה?

תמר פינקלשטיין | 20.11.17

חתימת האכזר מכל

נבואה רטרואקטיבית? החתימה שמספרת הכל

תמר פינקלשטיין | 23.04.17
ש

זה עובד!

ישראלים רוכשים אתרים וגוזרים "שכר דירה"

כיכר בשיתוף דיגיטל פרופטי | מקודם

אז עד כמה אובמה וטראמפ באמת דומים?

תמר פינקלשטיין | 30.01.17

עיניים מושחרות ועץ יבש: ילדים מציירים את התופת

תמר פינקלשטיין | 08.01.17

בחנו את עצמכם: אתם אנשים של שכל או לב?

תמר פינקלשטיין | 29.12.16

האם הילרי קלינטון עשויה מחומר של נשיאים?

תמר פינקלשטיין | 07.11.16
ש

רבנים, דיינים וטוענים רבניים:

אלו האנשים שמרוויחים משכורת הייטק ממשרה תורנית

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

החתימה של טראמפ חושפת פרט מפתיע על עברו

תמר פינקלשטיין | 31.10.16

בחנו את עצמכם: מה גודל הכתב אומר עליכם?

תמר פינקלשטיין | 11.09.16

הדברים המחשידים שמספרים יכולים לחשוף עליכם

תמר פינקלשטיין | 07.08.16

בחנו את עצמכם

גרפולוגיה: איזו אישיות צריך כדי לייסד מדינה?

תמר פינקלשטיין | 12.05.16
ש

הצדיק הבטיח והצדיק מקיים!

הזוי: מזכיר בת"ת ניצל מחוב של מיליון שקל

כיכר בשיתוף הצדיק מיבנאל | מקודם

אפשר לאבחן כתב יד שלא מפסיק להשתנות?

תמר פינקלשטיין | 03.05.16

אחת ולתמיד: מה הגרפולוג יכול לדעת עליי?

תמר פינקלשטיין | 03.04.16