התפתחות בפרשת קניית הקולות

ה"כוורת" של בנט זומנה למתן עדות • פרופיל מיוחד

ארבעה ממקורביו של יו"ר 'הבית היהודי', נפתלי בנט, זומנו למשרדי היחידה לחקירות הונאה, כדי לתת עדות בחקירת החשדות לקניית קולות בפריימריז במפלגה • בואו להכיר את אנשי ה"כוורת" של בנט - משה קלוגהופט, ניר אורבך, רז קיל וטל גן-צבי • "כיכר השבת" עם פרופיל מיוחד (חדשות, פוליטי)

ישראל כהן | כיכר השבת |
"כוורת" במשטרה. בנט (צילום: פלאש 90)

התפתחות בחקירת החשדות לקניית קולות במסגרת הפריימריז במפלגת הבית היהודי: בימים האחרונים זומנו למשרדי היחידה לחקירות הונאה (יחא"ה), ארבעה ממקורביו של מנהיג המפלגה נפתלי בנט וזאת על מנת לתת עדות בפרשה.

על-פי הפרסום בעיתון "מעריב", המקורבים נשאלו אודות חשדות המיוחסים לגורמים במפלגה, לפיהם הם פעלו באמצעות קבלני קולות בערים שונות ברחבי הארץ וביצעו מפקדים בתשלום.

מקורבים לארבעה אומרים ל"כיכר השבת" כי הם שמחו לסייע בחקירה וכי מטרתם לעזור לפעילות המשטרה והחוקרים, הם הביאו את כל המסמכים והעדויות על מנת לזרז את ההליכים בפרשה.

יצויין כי הארבעה, בהם, משה קלוגהופט, ניר אורבך, רז קיל וטל גן-צבי נחשבים למקורבים ביותר למנהיג המפלגה ונמנים על "הכוורת" המקיפה אותו ומייעצת לו.

משה קלוגהפט, בן 32 תושב גבעת שמואל, הינו האסטרטג והמוח היצירתי מאחורי נסיקתו המטאורית של נפתלי בנט. שימש כמנהל הקמפיין וכעת הינו חבר בצוות המו"מ של המפלגה. קלוגוהפט הכיר את בנט כשזה האחרון כיהן כמנכ"ל מועצת יש"ע ויחד ניהלו קמפיין כנגד מדיניות ההקפאה של ראש הממשלה בנימין נתניהו באותם ימים.

לאחר שבנט פרש ממועצת יש"ע, הקימו יחד עם איילת שקד והרב אביחי רונצקי תנועה בשם 'הישראלים' וכשהפריימריז ב"הבית היהודי" נפתחו למתמודדים מבחוץ שיכנע אורי ארבך את חברי הקבוצה להתמודד ומאז הכל היסטוריה.

רז קיל, תושב ירושלים בן 35, מוכר מאוד בחוגי הציונות הדתית ובפוליטיקה המפלגתית, הוא נחשב לאחד "המערבבים" הגדולים ועד לפני כשנה שימש כיועצו של שר החינוך גדעון סער כשחבריו הרימו גבה בשעה שהודיע כי הוא עוזב את תפקידו ויוצא לדרך פוליטית חדשה בה 'הימר' על הכוכב הפוליטי החדש נפתלי בנט ויצא עימו למסע הארוך כשהוא מסייע לו לעקוף מכשולים פוליטים רבים.

קיל נחשב לאחד שמחובר חזק למגזר החרדי ובמסגרת עבודתו כיועצו של שר החינוך נוצרו קשרי ידידות חמים בינו לבין אישים חרדים.

טל גן-צבי מכהן כיום כראש המטה של נפתלי בנט והוא מי שאחראי על הלו"ז של מנהיג המפלגה. עד לא מכבר כיהן כיועצו של ראש עיריית ירושלים ניר ברקת אולם במהלך מערכת הבחירות ליווה באופן צמוד את בנט וסייע בקמפיין המפלגה.

ניר אורבך בן 42 המזכ"ל החדש של המפלגה שימש בשנים האחרונות כסמנכ"ל של 'מפעלות הציונות הדתית' וכן יו"ר פורום המדרשות. בעבר שימש בתפקידים פוליטים במפד"ל ונקרא לדגל ע"י בנט לפני הפריימריז בבית היהודי.

המטרה היא: להשתלב בעולם החילוני

בעבר התבטא אורבך בראיונות כלפי הפרת הברית ההיסטורית עם הציבור החרדי, "כשאומרים הפנית עורף למי מתכוונים? למי שקראו לנו 'בית של גויים'? למי שלא מסוגלים לקרוא לגדולי הרבנים שלנו 'רב' בביטאונים שלהם ופסלו את גיורי הרב דרוקמן? זה לא הפניית עורף, זה משחק פוליטי וכרגע הם מקבלים את מה שמגיע להם. אנחנו מבחינתנו צריכים לשמור על היכולת שלנו לעשות משא ומתן בתנאים שהכי מתאימים לנו".

הדעות של אנשי החבורה דומות איש לרעהו כשמטרתם העיקרית הינה להוריד מהציבור הד"לי את 'אות הקלון' שהיתה עליו בשנים האחרונות ולנסות ולהתחבר יותר לחברה הישראלית.

בראיונות שנתן בעבר קלוגהפט לעיתון 'בשבע' אמר כי היה רוצה לראות את 'הבית היהודי' לא רק כרשימה של דתיים מאוד וימניים מאוד, כי מפלגה כזאת לא מייצגת את כלל העם. "אם אנחנו רוצים להפסיק להיות מש"ק הדת ולהתחיל להיות המפקד", הוא חוזר על סיסמה מוכרת של בנט, "נצטרך בעתיד הקרוב לדאוג לכל עם ישראל, ובעתיד היותר רחוק להציג רשימה שתייצג את כל עם ישראל".

"המטרה שלי היא לא להיות נציג המגזר אלא להשתלב. התראיינתי ל'הארץ' יותר מלכל עיתון אחר. יש כאלו שאומרים 'להפסיק לקנות הארץ, אבל אני אומר, להיפך, תקנה, תקרא, תשתלב, תהיה חלק. אני באמת חלק מהעולם הזה, החילוני, אני לא חייזר שבא מבחוץ, אני לא שגריר", אמר קלוגהופט.

גורמים פוליטיים חקדים, אומרים ל"כיר השבת" כי "אין ספק שיחד עם בנט, החבורה הזאת מובילה אותו יותר ויותר לזרועות אנשי המרכז-שמאל וזאת על חשבון הציבור החרדי. השאיפה שלהם להיות מפלגה גדולה ומשפיעה וברצונם להתקרב לרחוב הישיראלי והחילוני ולא ליהודי החרדי הגלותי".

"הם בטוחים שיוכלו להשפיע רק אם יתעסקו בנושאי דת ומדינה ולא רק בהתנחלויות וזה הדרך שלהם להתחבב על ההמונים ועל כלי התקשורת", אומרים הגורמים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר