הפגישה, ההשמצה והפגיעה

"מרן בכה בכי מר וזעק" • דוד שפירא סגר חשבון עם 'הפלג'

בראיון הנרחב עם הרב דוד שפירא הוא סוגר חשבון עם 'הפלג', חושף את שהתרחש בפגישה בין הרב אוירבך למרן זצ"ל, השמועות שהופצו עליו כ"רפורמטור" ומסיבת העיתונאים של יוסף פטרוב (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגר"ש אוירבך ונאמנו יוסף פטרוב (באדיבות המצלם)

הראיון עם הרב דוד שפירא, נכדו ונאמן ביתו של מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרון לייב שטיינמן זצ"ל, בסוף השבוע ב'יתד נאמן' ופרסומו ב'כיכר השבת, עורר הדים נרחבים בדשל הסוגיות הבוערות בהם נגע.

מלבד העמדת עמדתו של מרן הגראי"ל בנושא הגיוס והחינוך בצורה ברורה, דוד שפירא בא חשבון בצורה מרומזת עם ראשי 'הפלג הירושלמי', כך נודע ל"כיכר השבת".

הרב דוד שפירא עם מרן הגראי"ל שטיינמן זצ"ל (צילום: שוקי לרר)

בקטע אחד, מתייחס שפירא לפגישה בין מנהיג 'הפלג' הגר"ש אוירבך למרן ראש הישיבה זצוק"ל, וכך הוא מספר: "לפני כמה שנים בא אליו למעונו רב מירושלים, וביקש לשמוע את דעתו בנושא ההתנהלות מול הצבא באותם ימים, ומרן סבר אז כי יתכן ותהיה תועלת להסביר את משנתו זו בבהירות, ואכן הוא פרס בפניו את דעתו, כשאותו אחד נענה למרן כי הדברים פשוטים מאוד...".

מבדיקת "כיכר השבת" עולה כי מדובר בפגישה הידועה שהתקיימה ביניהם בימי החנוכה של שנת תשע"ג, לאחר ש'הפלג' פירסם טענות כביכול מרן זצ"ל לא מוכן להיפגש עם הגר"ש ולכן יש את כל הבעיות. הגר"ש אוירבך הגיע למעונו של מרן הגראי"ל ושוחח עמו באריכות כחצי שעה, כעת מספר הרב דוד שפירא כי בסיומה של אותה פגישה אמר הגר"ש אוירבך כי אכן הדברים פשוטים מאוד והוא מסכים איתם.

ביקור הגר"ש אוירבך אצל מרן הגראי"ל שטיינמן זצ"ל (צילוםף כיכר השבת)

יצויין כי באותם ימים הכריז 'הפלג' באופן רשמי על "איסור ההתייצבות" בלשכות הגיוס, מה שגרם לעשרות עריקים שנכלאו בבתי הכלא הצבאיים ועל הקמת מפלגת 'נצח'.

עוד מספר שפירא על הרגע בו הגיעה אל מרן הגראי"ל עדות ברורה כי אחד העיתונאים מעסקני 'הפלג' הוא זה שמתדרך עיתונאים חילוניים כנגדו ומספר להם על היותו "רפורמטור" שמוכן לשינויים כביכול בציבור החרדי.

"באותם ימים קשים, שבהם מרן זצוק"ל הקיז דמו וחלבו למען הצלת עולם התורה מידי מבקשי רעתה ולמנוע את גזירת גיוס בני הישיבות שריחפה באוויר, ובעוד מרן זצוק"ל היה עסוק בתכסיסי המלחמה ובהערמה על השלטונות והסחת דעתם מהחזית העיקרית על קיומו של עולם התורה, היו גורמים ידועים שמכוח אינטרסים שהיו להם יצאו בקול רעש גדול בעלילות שקר כאילו יש מי שמוכן להקל ראש בנושא. אדם מסוים אחד שהיה לו כוח רב בעיתונות החרדית, תידרך עיתונאים חילוניים וחרדיים, והסביר להם שמרן פתוח לשינויים, ואף הגדיר אותו רח"ל בתואר "רפורמטור" עפרא לפומיה.

"יום אחד הגיע אחד מאותם עיתונאים חילוניים ונכנס למרן זצוק"ל בזמן קבלת הקהל מבלי שזהותו הייתה ידועה, כפי שזכור שהדלת הייתה פתוחה לכל הרוצה לבוא, ושאל את מרן שאלה כלשהי. ובקבלו את התשובה, שאל בתמימות את מרן בצורה ישירה וגלויה, איך זה מסתדר עם זה שאומרים שאתה "רפורמטור"? מרן הזדעזע, ושאל אותו,' מי אומר?', וההוא ענה ממי שמע זאת.

"מרן עזב מידית את החדר והניח את השואל לנפשו ואת כל הציבור שחיכה שם, נכנס לחדרו וסגר את הדלת אחריו, והיינו רק אחדים מבני הבית שנכנסו עמו, והוא החל לבכות בכי מר כשדמעות זלגו מעיניו, וזעק מנהמת לבו: "לא מפריע לי מה שאומרים עלי, אבל כמה חילול ד' יש בזה שאומרים שיש מנהיג חרדי שהוא רפורמטור, ועוד כמה זה מזיק מול החילונים כשמישהו מסביר להם שזה שעומד מולם הוא רפורמטור, וממילא אפשר ללחוץ על החרדים וכביכול יש פתח לפשרה"... והמשיך עוד לדבר קשות על מי שעשה את החילול ד' הזה".

שפירא מתייחס גם ליוסף פטרוב, נאמנו של הגר"ש אוירבך, שבמסיבת עיתונאים מול עיתונאים חילונים, טען כי אין גיוס של חרדים מה שעלול היה לפגוע בהסדר של מעמד בני הישיבות.

הנאום של פטרוב במסיבת העיתונאים (באדיבות המצלם)

"הוא תמיד הביע את החשש מאנשים בלתי אחראים שבכדי להצדיק את דרכם השקרית עלולים ללכת ולהוכיח לגורמי השלטון ואנשי התקשורת צמאי דמו של עולם התורה, איך שעובדים עליהם", סיפר שפירא. "לימים הרי הוכח כך לעין כל, כשאחד מאותם גורמים בעלי אינטרסים, עמד במסיבת עיתונאים חילוניים, ואמר להם בצורה גלויה, שהוא מודיע להם שלא יהי' גיוס חרדים בשום צורה שהיא וכל הישיבות ימשיכו ועולם הישיבות ימשיך ויגדל.

"והבהיר להם בפה מלא: "עובדים עליכם", כשכוונתו על המפלגות החרדיות, והוא מודיע להם זאת, רק כי ברגע שהחילונים יבינו שהחרדים באמת לא מתגייסים אלא הערימו עליהם, הוא חושש שתפרוץ מלחמת אחים בין חרדים וחילונים, ולכן הוא וחבריו עושים את כל הרעש עכשיו, כדי למנוע את מלחמת האחים...".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר