אאא

המידע המתפרסם בכתבה זו הינו מידע ממומן ופרסומי ואין בתוכן המתפרסם בכתבה זו בכדי להוות המלצה ו/או חוות דעת של אתר כיכר השבת בנוגע לאמור בכתבה זו

חוק ההנגשה, בשמו העממי, מדבר על הנגשת העסק ב- 3 מוקדים עיקריים. הנגשת האתר לכבדי ראיה, הנגשת המקום פיזית לאנשים עם מוגבלויות והנגשת השירות לאנשים כבדי שמיעה – אין ספק שאפליקציית מיי סמארטי נועדה כדי לעזור בעניין.

מה לגבי אוכלוסיית החירשים וכבדי השמיעה?

 ממחקרים שנערכו למעלה מ 74% מן העסקים אינם מספקים מידע על כתובת הדואר האלקטרוני הפעיל ורק כ- 2% אחוזים מכלל העסקים הטמיעו באתר האינטרנט מערכת המאפשרת פתיחת תיבת צ'אט אל מול לקוחותיהם. 

סוגיה נוספת אשר ניתן להקיש לגביה לעניין הנגשה דיגיטלית היא סוגיה אשר נקבעה בתקנות הגנת הצרכן. תקנות אלו קובעות כי במידה והתבצעה פניה טלפונית אל בית העסק, עליו לחזור עד כ-3 שעות מרגע הפניה (זאת במידה וחיכה הלקוח יותר מ 3 דק' על הקו) ומכאן ניתן להקיש (שוויון בפני החוק) כי בעל עסק יהיה מחוייב לחזרה לפניה במייל או בצ'אט, שנעשתה על ידי הלקוח, תוך שלוש שעות מרגע הפניה. 

אז מה עושים? חוששים מעלויות כבדות מדי לעסק שלכם אבל מפחדים מקנסות העלולים להתקבל בעקבות חוסר הנגשה? הכירו את אפליקציית מיי סמארטי לעסקים, פלטפורמה חדשנית המאפשרת לכל בית עסק לפרסם את עצמו למאות אלפי לקוחות בישראל, להנגיש את עצמו ולהגדיל את מחזורי המכירות. 

אז מה זו אפליקציית מיי סמארטי לעסקים? 

"אפליקציית מייסמארטי מתחלקת לשניים", אומר שגיב קורן, מי שיזם ופיתח את הרעיון המהפכני של מייסמארטי, מכהן כעת כמנכ"ל אפליקציית מייסמארטי בפועל. "מצד אחד פיתחנו את אפליקציית מייסמארטי ללקוחות שתאפשר ללקוח מנוע חיפוש מתקדם בו יוכל למצוא כל עסק קיים, לנווט, להתקשר, לצפות בפרטי העסק ולנהל מול בית העסק תקשורת ישירה ומן הצד השני פיתחנו את אפליקציית מייסמארטי לעסקים, דרכה יכול כל בעל עסק בישראל לנהל דף עסקי ולהגדיל את מחזורי הקניות שלו ואת אופציות ההתקשרות אל מול לקוחותיו". 

שגיב קורן. באדיבות המצלם
שגיב קורן. באדיבות המצלם
הגדלה

ומה הקשר של אפליקציית מיי סמארטי לחוק ההנגשה? 

"במייסמארטי הבנו את מצוקת העסקים הקטנים והבינוניים. אנו מודעים לכך שהעול הכלכלי הוא כבד מנשוא עבור בעל העסק הישראלי ולכן המערכת שלנו מספקת לו את האפשרות להנגיש את העסק ללא עלויות". 

"לכל בית העסק כאמור הקמנו דף נחיתה עסקי ותהייה באפשרותו לנהל את הדף עסקי דרך אפליקציית מייסמארטי. דרך הדף העסקי תהייה באפשרותו לשתף את הדף עם לקוחותיו, להעלות פרטים על בית העסק, להציג ללקוחותיו את שעות הפתיחה, לראות נתונים עיסקיים רלוונטיים ואף בעתיד למכור מוצרים. 

הדף העסקי של בעל העסק יהיה מונגש על פי חוק ועל כן, במידה ובעל העסק איננו מחזיק באתר פעיל (במידה וכן הוא יצטרך להנגיש את האתר הפעיל) תהייה באפשרותו להציג את הדף העסקי שלו במיי סמארטי כאתר הפעיל ולהגן על עצמו מחוק ההנגשה הקובע כי כל אתר חייב להיות מונגש על פי קריטריונים מסויימים", מסביר שגיב. 

אוקיי, זה לגבי הנגשת האתר, אבל מה לגבי הנגשת אוכלוסיית החירשים וכבדי השמיעה? 

"המהפכה החברתית הגדולה יותר אותה יצרנו במיי סמארטי ", מסביר שגיב קורן, "היא האופציה של בעל העסק לנהל תקשורת אל מול לקוחותיו על ידי מערכת צ'אט. למעשה מערכת הבוט (בשפה המקצועית) שיצרנו מאפשרת לכל עסק להנגיש את עצמו לאוכלוסיית החירשים וכבדי השמיעה ובכך להגן על עצמו מהשלכות אי עמידה בסעיפי החוק, מתביעות וקנסות עתידיים". 

מה ההבדל בין הצ'אט של אפליקציית מיי סמארטי לבין שאר הפלטפורמות הקיימות? 

"האופציות הדיגיטליות הקיימות כיום לבעל העסק הן מסנג'ר, מייל או וואטס אפ. אף אחת מן האפליקציות הנ"ל לא יועדו לספק תקשורת בין לקוחות לעסקים.

היתרון המשמעותי ביותר של אפקליציית מייסמארטי לעסקים הוא שבניגוד למייל או צ'אט דרך וואטס אפ, בהן בעל העסק צריך למסור את פרטיו האישיים,  מה שיכול להוביל לשיחות ספאם ולעיתים פגיעה בפרטיות, באפליקציית מיי סמארטי בעל העסק לא צריך למסור את פרטיו ברבים והתקשורת בין הלקוח לבית העסק נעשית באפליקציה על פי שעות העבודה שבעל העסק הגדיר". 

אז כיצד ניתן להצטרף לשירות? 

"במהלך השנה האחרונה בנינו דפי נחיתה לכ- 450,000 עסקים בישראל, מה שהופך אותנו למנוע החיפוש הגדול בישראל" , מסביר שגיב קורן. "בעל עסק יכול להיכנס לאתר https://www.mysmarty.io/ ולחפש את הדף העסקי שלו.

לאחר שמצא את בית העסק יתבקש בעל העסק לבצע תהליך רישום קצר ולהוריד את אפליקציית MySmarty biz (מייסמארטי לעסקים).

בעל עסק אשר לא מוצא את העסק שלו, יכול להשאיר את הפרטים ואנו נבנה בעבורו את דף הנחיתה ונשלח לו את הקישור לאחר מכן. 

השירות הוא חינמי אז ממה אתם מרוויחים? 

"כמו בכל מערכת גדולה השירות הבסיסי הוא חינמי ועל כן המערכת שלנו תהייה חינמית עבור בעלי עסקים. במידה ובעל העסק ירצה שירותים נוספים או שדרוגים למערכת, שירות זה ינתן בתשלום ויהיה לבחירתו של בית העסק ומכאן תגיע ההכנסה העתידית שלנו".

הכותב: רון שילה

המידע המתפרסם בכתבה זו הינו מידע ממומן ופרסומי ואין בתוכן המתפרסם בכתבה זו בכדי להוות המלצה ו/או חוות דעת של אתר כיכר השבת בנוגע לאמור בכתבה זו