אנחת רווחה

הצעת החוק להגבלת שחיטה בפולין הוסרה

הצעת החוק להגבלת השחיטה הכשרה בפולין הוסרה מסדר היום ולא תידון בסיים. כך הבטיח שר החקלאות הפולני לרבה של פולין הרב מיכאל שודריך ואכן כך אירע לבסוף (בעולם)

הרב שודריך עם נשיא פולין (צילום: ועידת רבני אירופה)

'הצעת החוק להגבלת השחיטה הכשרה הוסרה מסדר היום ולא תידון בסיים – כך הצהיר אמש שר החקלאות הפולני יאן ארדנובסקי בראיון שהעניק לכלי התקשורת הפולנים במסיבת עיתונאים בגלגוו שבפולין. השר החדש שנכנס לתפקידו לפני כשבוע התארח לפני כמה שבועות בשבת אצל רבה של פולין הרב מיכאל (מרדכי יוסף) שודריך חבר הועדה המתמדת של 'ועידת רבני אירופה' בקרקוב שם הבטיח לרב כי יפעל להסרת ההצעה להגבלת השחיטה הכשרה מסדר היום והיא לא תועלה ע"י מפלגתו 'חוק ומשפט' בסיים הפולני.

כזכור, לפני כחמישה חודשים התפרסמה ידיעה ולפיה חבר מפלגתו של יאן, קששטוף צבנסקי מכין הצעת חוק שתגביל את השחיטה הכשרה. הרב שודריך נועד מיד עם נשיא פולין אנדז'יי דודה בארבע עיניים שם הצהיר דודה כי 'לפולין יש אינטרס לאומי בדרגת חשיבות עליונה לשמר את הזכויות הדתיות של הקהילה היהודית במדינה'. במקביל קיים הרב שודריך מו"מ עם יוזם ההצעה שביקש לשמוע את עמדת הרב הראשי לפולין בכדי שהזכויות לשחיטה כשרה יישמרו.

הרב שודריך בירך את השר על הודעתו הפומבית ואמר, כי הודעתו היא בהחלט 'אנחת רווחה', למרות שמניעי הביטול הם גם כלכליים. "בהצעת החוק המבקשת להגביל את השחיטה הכשרה לצרכי הקהילה בלבד נכללו אלמנטים רבים שביקשו לאסור גידול בעלי חיים לשם שימוש בפרוותם. שני הדברים הינם קרדינליים לכלכלת פולין הגם שאין ספק שגם השיקול של השמירה על האינטרסים של אזרחי פולין היהודיים הייתה ועודנה בפני צמרת פולין", אמר הרב.

הרב שודריך הזכיר את השתלשלות הצעת החוק להגבלה על השחיטה הכשרה ללא הימום, שאושרה לפני כחמש שנים ובוטלה שנתיים לאחר מכן, בעקבות עתירה שהגיש עם הקהילה היהודית לביהמ"ש הגבוה לחוקה שקבע, כי "חופש הדת הנו ערך עליון על פי חוקת פולין והוא עומד מעל כל חוק אחר ואינו ניתן להגבלה". חו"ד דומה הוגשה בעקבות העתירה ע"י הפרלמנט לביהמ"ש הגבוה לחוקה. זו סויגה כי השחיטה הכשרה מותרת רק לצרכי הקהילה ולא למטרות מסחר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר