צפו בווידאו

יאיר לפיד: "אורי מקלב מפעים בעיני; אלו מ'הפלס' מסוכנים"

בפאנל "הלילה לא לומדים תורה" בתשעה באב, סיפק יו"ר יש עתיד כמה מתובנותיו על הנציגות החרדית • מהתנהלות רובה הוא סולד, למעט מקלב, ו"אלו מהפלס" כהגדרתו הם המסוכנים ביותר • צפו (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
דבריו של לפיד (צילום: כיכר השבת)

יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד פרגן באופן נדיר לח"כ אורי מקלב מיהדות התורה, ומנגד תקף את אנשי "הפלג הירושלמי", אותם כינה "מסוכנים".

היה זה באירוע "הלילה לא לומדים תורה" שנערך בליל תשעה באב בעיר מעלה אדומים. לפיד השתתף בפאנל לצד האם השכולה מרים פרץ ואיש התקשורת ג'קי לוי.

במהלך הכינוס, שנועד באופן רשמי "להרבות אחווה בין המגזרים", פתח לפיד ואמר: "אני לא פוגש בכנסת ימנים שמתעניינים בזכויות אדם, שמאלנים שאומרים היהדות היא שלי או חרדים שאומרים 'אתם יודעים מה, את הכסף הזה בא נעביר למשהו חשוב...".

בשלב זה עבר לפיד להחמיא לח"כ החרדי: "כשאני פוגש את מקלב, הוא דווקא כן אומר 'עזבו אתכם רגע מהכסף שלנו, בוא נעביר את הכסף לילדים עם צרכים מיוחדים'".

ח"כ מקלב (צילום: Miriam Alster/Flash90)

"זה מפעים בעיני, פעמיים". הסביר לפיד. "אל"ף, הוא שם בצד את האינטרס הפוליטי. בי"ת, הוא שם בצד את הטייס האוטומטי שבו כל אחד מתכנס לפינה שלו ומסרב לדון בנושאים שמשויכים למחנה האחר".

במקביל, כשנשאל לפיד על ההקצנה בשיח הדתי, אמר לפיד: "אנחנו צריכים להיות מסוגלים לחפש את הדרך שלנו - דרך הסובלנות וההקשבה. הדרך הכי מסוכנת זה הדרך שבה כל אחד ננעל בפינתו. יש משהו מסוכן באלה מ'הפלס' מירושלים, שמרביצים לחיילים שמתגייסים, כמו שיש משהו מסוכן באלו מיצהר שזרקו אבנים על לוחמת".

לפיד (צילום ארכיון: Flash90)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר