נתונים מפתיעים

החרדים אוהדים את טראמפ: 91% מרוצים מתפקודו כנשיא

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ זוכה לשיעורי תמיכה חסרי תקדים בקרב הציבור החרדי • בסקר של המגזין 'עמי' עולה כי 91% מרוצים מתפקודו, 82.4% אף מצהירים כי יצביעו עבורו ב-2020 (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הנשיא טראמפ (צילום: מנדי הכטמן - פלאש 90)

בעוד מרבית היהודים בארצות הברית מזוהים עם המפלגה הדמוקרטית הרי שדווקא היהודים האורתודוקסים נחשבים נאמנים למועמדים הרפובליקנים באופן מסורתי וכך מידי מערכת בחירות זוכים המתמודדים של המפלגה הימנית לאחוזי תמיכה גבוהים יחסית בשכונות החרדיות.

הסיבות לכך רבות ומגוונות כאשר בין היתר מחשיבים החרדים את התמיכה הבלתי מסוייגת של הרפובליקנים בישראל בסכסוך מול הפלסטינים ושאר מדינות ערב.

הפער קיים גם בין תמיכת הציבור בישראל, לדוגמא, בנשיא דונלד טראמפ לבין אחוזי התמיכה הנמוכים בקרב כלל יהדות אמריקה.

בסקר שערך בשבוע האחרון המגזין 'עמי', שבדק את יחס הציבור החרדי לנשיא ארצות הברית טראמפ, עולה כי אחוזי התמיכה בו הינם גבוהים במיוחד.

במענה לשאלה מה מידת שביעות הרצון שלך מתפקודו של הנשיא טראמפ, למעלה מ-91 אחוז מרוצים מהנשיא המכהן. ובפילוח: 41.4 אחוזים מרוצים מאוד מתפקודו של טראמפ, 50.2 מרוצים ורק 8.4 מאוכזבים מתפקודו.

על פי הסקר, 34.6 אחוזים מהציבור החרדי בארצות הברית מגדירים עצמם כרפובליקנים, 29.9% מגדירים עצמם כדמוקרטים ו-29.3% לא מזוהים.

60 אחוזים מהציבור החרדי טוענים כי טראמפ מתפקד טוב ונכון בכל הנושאים, 25 אחוז סבורים כי הוא פועל נכון וראוי בנושא כלכלה ו-15 אחוזים סבורים כי הוא טוב בעיקר בנושאי חוץ ובטחון.

שאלה מסקרנת במיוחד הינה מה יעשה המצביע החרדי בבחירות 2020 לנשיאות? 82.4 אחוזים מצהירים כי יצביעו לנשיא טראמפ ו-17.6 אחוזים מצהירים כי לא יצביעו בעבורו.

לדברי עסקנים בקהילה החרדית, היהדות האורתודוקסית מזוהה הרבה יותר עם השמרנים אך הנשיא טראמפ זוכה לתמיכה מיוחדת בעקבות הצהרותיו ופעולותיו למען ישראל והיהודים.

העברת השגרירות וההכרה בירושלים כבירת ישראל, ביטול הסכם הגרעין עם איראן, ההתעלמות מאבו מאזן והעמידה החד משמעית לצד ישראל מעניקים לו נקודות זכות רבות והדבר בא לידי ביטוי בסקר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר