סוחר לא ישר

בתוך המזוזה: נייר כתוב בעט - ובסופו... "אמן"

המנהג הנפוץ, שאף מוזכר בהלכה, לבדוק את המזוזות לקראת ימי הדין, הוביל לגילוי תוכנה ההזוי של מזוזה אחת, שככל הנראה נקנתה מסוחר רמאי • "כשפתחתי - נדהמתי" (מעניין)

אריאל ליבא | כיכר השבת |
ה"מזוזה" (צילום: אייל נקש)

תושב רמת בית שמש שפתח היום (חמישי) בית מזוזה, כחלק מעבודתו השוטפת בתור בודק תפילין ומזוזות, נדהם לגלות כי במקום קלף וכתב סופרים, היה שם דף נייר רגיל עליו שורבט בעט פשוט את פרשיות המזוזה.

שי שלום, בודק ומגיה סת"ם במכון 'טרקלין הקודש', קיבל מחברו שתי מזוזות של בן משפחה, אותן הוא התבקש לבדוק, משום המנהג הנפוץ לבדוק את המזוזות לקראת ימי הדין.

את אחת מהמזוזות הוא פתח במקום ומצא אותה כשרה, אך את השניה הוא התקשה לפתוח, ומשכך הביא אותה למכון הסת"ם בשביל לפתוח אותה באופן מקצועי עם כלים יעודיים לכך.

וכך מתאר שלום ל'כיכר השבת': "הכנסתי את המזוזה ל'מלחצה', אחרי כמה שעות זה השתחרר, וכשפתחתי את זה פשוט נדהמתי לגלות כי בפנים יש דף נייר פשוט, בו כתובות פרשיות 'שמע ישראל' ו'והיה אם שמוע'".

כאמור במזוזה נכתב על דף נייר ובעט פשוט, את מילות פרשיות המזוזה, ובסופה... "אמן". שלום מציין, כי ככל הנראה בן המשפחה, שאינו דתי, קנה את המזוזה מסוחר שאינו ישר.

"חשוב לקנות רק מאדם ירא שמים ומוסמך", מבקש שלום להוסיף, "וחובה לראות את המוכר בזמן שהוא מכניס את הקלף לבית המזוזה. לא לסמוך רק על דבריו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר