בית חב"ד נסגר

אנטישמיות בצרפת: צלבי קרס בבית העלמין

אלמונים ריססו צלבי קרס וכתובות אנטישמיות על עשרות מצבות ואנדרטה לזכר קורבנות השואה בבית העלמין היהודי הסמוך לשטרסבורג. שר הפנים: "מביעים שאט נפש" (חדשות)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
אילוסטרציה (ארכיון: באדיבות המצלם)

אלמונים ריססו צלבי קרס וכתובות אנטישמיות על עשרות מצבות ואנדרטה לזכר קורבנות השואה בבית העלמין היהודי הסמוך לעיר שטרסבורג שבצרפת. רבה של העיר, הגאון רבי אברהם וייל, הנחשב לרב החרדי הצעיר ביותר במדינה וחבר הוועדה המתמדת של 'ועידת רבני אירופה', ביקר בבית העלמין.

שר הפנים של צרפת, קריסטיף קסטנר, אמר בעצרת הזדהות שהתקיימה ביום שישי בביה"ע היהודי הרליסהיים שליד שטרסבורג: "אנו מביעים שאט נפש נוכח המעשה הנפשע של חילול בית עלמין יהודי על ידי בני עוולה שלא בוחלים בכל אמצעי כדי לפגוע ביהודים ובמרקם הנפלא של היחסים בין יהודים ושכניהם בצרפת. בשם ממשלת צרפת ומשרד הפנים אני מבטיח כי נרדוף ונשיג את הפושעים שביצעו את המעשה המתועב".

מאות מבני הקהילה היהודית משטרסבורג והסביבה ותושבים מקומיים באו ביום שישי כדי להוקיע את המעשים ולהביע תמיכה בקהילה היהודית. בעצרת השתתפו; שר הפנים של צרפת מר קריסטיף קסטנר. נציג הממשלה מושל 'המזרח הגדול - 'גראנד אסט', ה'פרפאה' מר ג'אן לוק מארקס חברי פרלמנט ומועצת העיר. ראש עיריית שטרסבורג, ראש המחוז. נציגי המשטרה והעירייה ואישי ציבור רבים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר