מרגש

משפחת החסד הירושלמית מצאה את קרוביה לאחר עשרות שנים

בני משפחת ברוין מירושלים, המוכרים בכל העיר כחסידי תולדות אהרן המתפעלים מערך עזרה רפואי מסועף, גילו לאחרונה כי אח אביהם לא נרצח בשואה - וצאצאיו קיימים ויצרו קשר (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ברוין, האב ובנו (באדיבות המצלם)

אין ירושלמי שאינו מכיר את משפחת ברוין ממאה שערים, הבולטים כחסידי תולדות אהרן שמתפעלים מערך עזרה רפואית באמצעות הארגון 'יד אברהם' שהקימו. כעת - המשפחה אמורה להתרחב...

לפני כמה שנים נפטר ניצול השואה הרב אשר אנשיל ברוין זצ"ל, אביו של העסקן הרפואי הרב שמעון ברוין וחמיו של הרב יעקב שישא יו"ר ארגון 'טוב וחסד'.

ר' אנשיל ברוין סיפר כל ימיו שהיו לו שני אחים, בנימין וחיים, שנלקחו בשבי מהונגריה לרוסיה בידי הנאצים, כשהפעם האחרונה שהוא ראה אותו היתה לפני 77 שנה, לפני שנשבו.

האח שנותר לפליטה והקים את משפחתו המפוארת בירושלים קבע את כ' סיוון כיום 'יארצייט' לאחיו, וציין אותו תמיד כמי שלא נודעו עקבותיהם.

כפי שנודע ל"כיכר השבת", לפני שבועיים הגיע מייל לחתנו של ר' אנשיל הרב יעקב שישא, באתר של ארגונו 'טוב וחסד', בו הוא נקרא ליצור קשר עם שולחו ולברר על שורשי משפחת ברוין.

כשהוא התקשר, הוא מגלה על קו הטלפון שהדובר הינו בן דודו - שמעולם לא ידע על קיומו - בנו של הדוד האבוד חיים.

בן הדוד "החדש" סיפר כי הוא נכדו של חיים ברוין, האח האבוד, שמתברר כי נפטר ברוסיה בשנת תשמ"ב והותיר אחריו שני בנים, שומרי תורה ומצוות.

בקרוב יפגשו משפחת ברוין מירושלים עם בני הדודים שהתגלו אחרי עשרות שנים, למפגש היסטורי-משפחתי מרגש במיוחד.

בני המשפחה אומרים ל'כיכר השבת': "אנחנו בטוחים כי בני המשפחה האבודים התגלו, בזכות מעשי החסד הרבים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר