"לעמוד על המשמר"

הראשון לציון: "הרפורמים הרסו את היהדות; צריך להילחם"

על רקע בקשת נשות הכותל להדליק נרות חנוכה בכותל, הרב הראשי לישראל, הגאון רבי יצחק יוסף, במתקפה חריפה נגד נשות הכותל והרפורמים: "הם הרסו את היהדות בחוץ לארץ" • צפו (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
(תמונה: יונתן זינדל, פלאש 90)

על רקע בקשת נשות הכותל להדליק נרות חנוכה ברחבת הכותל המערבי, הרב הראשי לישראל, הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף, במתקפה חריפה נגד נשות הכותל והרפורמים: "הם הרסו את היהדות בחוץ לארץ".

"לצערנו הרב", פתח הגר"י יוסף את דבריו בשיעורו השבועי, בבית הכנסת 'היזדים' בירושלים: "בכותל המערבי, בשנים האחרונות יש כמה נשים ששייכות לנשות הכותל, חצי רפורמיות, הן רוצות להדליק נרות חנוכה בכותל המערבי

"הן טוענות שנשים חייבות בנר חנוכה. נכון, הן חייבות. בבית שלהן, אלמנה, גרושה, רווקה זקנה, מי שנמצאת לבד. אבל לא מדין בית כנסת, דין של בית כנסת זה עשה גברים."

הרב הראשי תקף והוסיף: "הן עושות כל שנה מלחמות. הם מחפשים מצוות? אבל הם רוצים להידמות לרפורמים, זו המטרה שלהן. לכן הם נלחמים להדליק את נרות חנוכה בכותל. צריך לאסור עליהן, צריך למנוע מהן. צריך לעמוד על המשמר, לא להתפשר".

בשלב הזה, הראשון לציון תקף את הרפורמים ואמר: "הן רוצות כל דבר להידמות לרפורמים. הרפורמים הרסו את היהדות בחוץ לארץ. עושים חתונה הרפורמים, 'רבי' וכומר יחד, יהודי עם נוצרייה, הם הרסו את היהדות בארה"ב ובמקומות אחרים".

"צריך לעמוד על המשמר", חתם הרב הראשי: "להילחם בדבר הזה. תפסו את הכותל המערבי וכל פעם יש מאבקים, צריך לחזק את הדבר הזה, לא לתת לנשים אפשרות להדליק נר חנוכה בברכה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר