האזינו:

הגר"א וייס עושה סדר: "תפילה בבית במנין, יותר גרועה מבבית הכנסת"

הפוסק הגאון רבי אשר וייס נשא היום דברים שהועברו לתלמידיו ברחבי הארץ והעולם באשר לתפילה בבית הכנסת, במניין או ביחידות בשל התפשטות מגיפת הקורונה (עדכונים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: ללא קרדיט, באדיבות המצלם)

הפוסק הגאון רבי אשר וייס, נשא היום (חמישי), דברים שהועברו לתלמידיו ברחבי הארץ והעולם באשר לתפילה בבית הכנסת, במניין או ביחידות בשל התפשטות מגיפת הקורונה.

תחילה הבהיר הגר"א וייס, כי אין מושג הלכתי שיתיר תפילה בציבור באמצעים טכנולוגיים כמו סקייפ או שיחת וידאו. "בתפילה בציבור אתה לא יכול להשתמש באמצעים טכנולוגיים. תפילה בציבור זה רק שאנשים נמצאים יחד. שכנים במרפסות יכולים להצטרף כמניין ולומר קדיש וקדושה בתנאי שהם רואים זה את זה. אין לנו פתרון טכנולוגי לתפילה בציבור".

כהקדמה לחוות דעתו ההלכתית אמר הגר"א וייס, כי "קהילות רבות ברחבי העולם סגרו לגמרי בתי כנסיות אין החלטה קשה מזו. דווקא בשעת צרה אנחנו צריכים את תפילת הציבור כאוויר לנשימה".

לדברי הרב וייס "אותם רבנים שפסקו לסגור בתי כנסיות הצדק אתם. כי כאשר אין דרך אחרת למנוע את התפשטות המגיפה, פיקוח נפש דוחה הכל. פיקוח נפש דוחה כל הלאווים שבתורה, ודוחה תפילה בציבור. כשכל בית ישראל שופך דמעות ונבצר ממנו להתפלל בציבור, אני בטוח שהקב"ה מקבל את הזעקה של עם ישראל".

הגר"א וייס הבהיר שבשלב זה הוא לא נותן הוראה גורפת לסגור את בתי הכנסיות, "אם משרד הבריאות יחליט שכך צריך אני אדרוש והורה זאת ברבים. בינתיים לא נדרשנו לכן אנחנו צריכים את הזכות של התפילה בציבור".

הגר"א וייס הבהיר שתפילה במניין בבתים גרועה יותר מתפילה בבית הכנסת: "ברחבי העולם מאות אלפים מתפללים בבתיהם בניו יורק במונטריאול, בלוס אנג'לס בלונדון. השלטונות בצרפת אסרו להתקבץ ונפטר אחד מחשובי הקהילה. אמרו לי שרוצים לארגן מניינים בבתים פרטיים ואמרתי חס וחלילה זה סכנה גדולה לא צריך להתחכם".

"אני רוצה לתת עצה טובה מי שמתפלל ביחידות שיוסיף בכוונות התפילה. אם אין את המניין לפחות נרוויח בכוונת התפילה זה הרבה יותר חשוב מתפילה בציבור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר