"נהפוך לאיטליה"

זינוק של 28 אחוזים: 730 חולי קורונה בבני ברק • גם מודיעין עילית 'חולה'

ברקע הדיון אם להטיל עליה סגר, בני ברק מציגה נתונים חמורים ביותר במצב התחלואה בקורונה בשטחה: 159 חולים חדשים התגלו בעיר • גם מצבה של מודיעין עילית קשה (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ז' בניסן תש"פ | 01.04.20
בני ברק, השבוע (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

העיר בני ברק ממשיכה להדאיג עם נתוני התחלואה בקורונה המתגלים בה: מפילוח נתונים שפורסמו היום (רביעי) על ידי משרד הבריאות עולה, כי התגלו בה 159 חולים חדשים בשעות האחרונות - זינוק של 28 אחוזים.

נכון לעכשיו, ישנם בבני ברק 730 תושבים שנדבקו בנגיף המסוכן. על רקע זה, בכיר במשרד הבריאות אומר ל'חדשות 13': "עד סוף השבוע יהיו בבני ברק יותר מ-1,000 חולים. חייבים להוציא אותם למתקן חיצוני - עכשיו. אם זה לא יקרה, נהפוך לאיטליה; זו אזעקת אמת".

יצוין, כי בני ברק אינה לבד: בירושלים נרשם זינוק של 20%: 131 חולי קורונה חדשים בתוך מספר שעות. לפי פילוח זה, גם במודיעין עלית מספר הנדבקים עלה בשליש בבת אחת - מ-48 ל-64; בית שמש עם עלייה של 25% (95 חולים בסך הכל), בביתר עילית ישנם 44 חולים (עלייה של 15.7%) ובאלעד נרשמה עלייה של 14.7% - 78 חולים מאובחנים.

עמדתו של ראש העיר רובינשטיין (ללא קרדיט)

בעקבות המצב בבני ברק, אמר השר לביטחון הפנים גלעד ארדן לכלי התקשורת: "המשטרה באכיפה הדוקה וחסרת תקדים בעיר. מה שגורם להמשך הפצת הנגיף - והוא הדחוף ביותר לטיפול - זהו המצב שהחולים וחייבי הבידוד, שאין בביתם תנאי בידוד, עדיין רשאים להישאר בביתם".

"אדרוש שמשרד הבריאות יוציא בדחיפות צווים שיחייבו חולים ומחויבי בידוד לצאת מהעיר למלוניות. יש לעצור בכל דרך את המשך ההדבקה בעיר, זה למען הבריאות של כולנו", יים השר.

כזכור, בעיריית בני ברק מביעים עדיין התנגדות עזה לאפשרות כי יוטל עליה סגר - שכבר חתום בצו מוכן במשרד הבריאות, וממתין לביצוע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר