נלחמים בנגיף

כך נראה המבצע הצה"לי בבני ברק • תיעוד

משימת הסיוע של פיקוד העורף לעיר בני ברק יצאה לדרך. חיילי עוצבת האש התייצבו בעיר והחלו בסיוע לרשות המקומית, באמצעות אספקת מזון לתושבים ולנזקקים (קורונה)

(צילום: דובר צה"ל)

משימת הסיוע של פיקוד העורף לעיר בני ברק יצאה הבוקר (ראשון) לדרך. חיילי עוצבת האש התייצבו בעיר והחלו בסיוע לרשות המקומית, באמצעות אספקת מזון לתושבים ולאוכלוסיות נזקקות.

בצה"ל ציינו כי העוצבה מוכנה ונכונה לביצוע המשימה הלאומית להצלת חיים. פיקוד העורף ימשיך לסייע בצמצום התפשטות נגיף הקורונה והצלת חיי אדם.

כפי שדווח מוקדם יותר ב'כיכר השבת', הבוקר החל בצה"ל מבצע "קרן לייזר", שעיקרו מתן סיוע לעיר החרדית המתמודדת עם הנגיף המסוכן. את המבצע ינהל פיקוד העורף, אשר יפעיל שש פלוגות בעיר, בהן: מפקדת אוגדה 98 עם שתי חטיבות סדירות, צנחנים וחטיבת קומנדו.

לפי הדיווח של יוסי יהושע ב'ידיעות אחרונות', לכוחות הצבא הוגדרו שתי משימות: הראשונה, סיוע בחלוקת מזון ותרופות לתושבים. השניה, פינוי חולים או אנשים הנדרשים לשהות בבידוד אל המלוניות הייעודיות לציבור החרדי.

הכוחות, שיהיו ממוגנים היטב לפי הנחיות משרד הבריאות וחיל הרפואה, אף יסייעו לקופות החולים להגדיל בצורה משמעותית את כמות בדיקות הקורונה שייערכו לתושבים. עבור המבצע הקים פיקוד העורף מרכז שליטה יחד עם העירייה, בניהולם של אלוף פיקוד העורף תמיר ידעי ומפקד האוגדה תא"ל ירון פינקלמן.

הכוחות שהובאו לעיר קיבלו הנחיה לנהוג ברגישות יתירה ולהימנע מהיגררות לפרובוקציות מצד בודדים מתושבי העיר, קיצוניים, שעלולים לנסות לעשות בלגן.

יוסי יהושע מדווח עוד כי במהלך סוף השבוע אושרות התוכניות בתיאום עם אלוף במיל' רוני נומה, שמנהל את הפעילות בעיר במישור האזרחי, ועם תא"ל במיל' רונן מנליס, דובר צה"ל לשעבר, שאחראי על ההסברה בעיר.

לפי הדיווח, רוני נומה סיפק לפיקוד העורף את המידע שנאסף על החולים והתושבים שקוקים לסיוע, כאשר המודיעין שהועבר לכוחות מגיע עד רמת הבניין. בבני ברק חיים כ-210 אלף תושבים, הכוחות יקבלו נקודות ציון של 4,400 בניינים, שם הצליחו לאתר חולים וכאלה שזקוקים לעזרה. כל כוח מחטיבת הצנחנים והקומנדו יקבל אחריות על בניין אחד ויפעל בו.

בשלב ראשון יחולקו ביומיים הקרובים 10 אלף מנות חמות לחולים, למבודדים ולקשישים. בנוסף, יציעו החיילים ערכות היגיינה. מיום שלישי יחולקו "מנות קשות" שאמורות להספיק למספר ימים, בגלל חג הפסח וסוף השבוע. כל לוחם יקבל וסט וכובע בצבע כתום, כדי שיוכלו לזהות אותם. וכן חל איסור מוחלט להיכנס לעיר עם נשק.

ב'ידיעות' דווח עוד כי נכון לסוף השבוע התפנו רק כ-100 חולים בלבד למלוניות, שכן אחת הבעיות שהועלתה על ידי התושבים היתה הכשרות, וכעת נעשים מאמצים לסדר את הנושא כדי שיותר ויותר חולים יצאו מהעיר לטובת המלוניות.

בעיריית בני ברק עדכנו את התושבים כי בתוככי העיר - התנועה חופשית לתושבי בני ברק, במגבלות הוראות משרד הבריאות וכפי הקיים בכל הארץ. מעבר החופשי לתושבי העיר הוא בין כל השכונות בעיר ללא יוצא מן הכלל, כולל ברחוב ז'בוטינסקי אל שכונות צפון העיר ומהם אל מרכז העיר (דרך רחוב אבוחצירא).

הכניסה לעיר מותרת אך ורק לתושבי העיר בלבד. הכניסה לעיר לאזרחים שאינם תושבי העיר, מותרת אך ורק לעובדים חיוניים בהצגת ת.ז. כמו כן היציאה מהעיר מותרת אך ורק לעובדים חיוניים. בנוסף עדכנו בעירייה כי תמשך אספקה סדירה ומלאה לעיר של כלל המצרכים לחנויות המזון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר