"לא מובן למה"

קורונה נדירה בארץ פגעה בילדים, אחד נפטר; 'כולם חרדים'

התפתחות נדירה מאוד של נגיף הקורונה, הפוגעת דווקא בבני נוער, הגיעה לאחרונה לישראל; עד כה היא התגלתה בגופם של שישה ילדים - כולם חרדים - אחד מהם למרבה הצער אף נפטר (אקטואליה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ט באייר תש"פ | 13.05.20
אילוסטרציה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

"זיהום כלל מערכתי" - כך מגדירים בקהילה הרפואית את אופיה של התפתחות נדירה מנגיף הקורונה, שפוגעת דווקא בילדים. בישראל, כך מתברר, אירעו עד כה שישה מקרים שכאלו, כולם בקרב הציבור החרדי, כאשר אחד מהם אף הסתיים באסון: הילד נפטר. כך חושף פרופסור גבי ברבש.

בדיווח שהתפרסם לראשונה ב'חדשות 12' הסביר ברבש, לשעבר מנכ"ל משרד הבריאות ובית החולים איכילוב, כי "ווירוס הקורונה מלמד אותנו כל פעם שיעור חדש, והפעם אלו מקרים שאירעו בשבועיים-שלושה האחרונים, שגילו תופעה מאוד נדירה, ממנה נפגעו כבר עשרות ילדים בארה"ב ובאירופה; 38 בניו יורק לבדה".

עיתוי הפגיעה, מתברר, הינו מספר שבועות לאחר תחילת המחלה. לדברי הפרופסור הנחשב, חלק מהילדים יוצאים שלילי לקורונה בבדיקת המטושים הרגילה, "אבל כשבודקים להם את הדם, מוצאים נוגדנים המורים שהם נחשפו קודם לכן לווירוס הקורונה".

כאמור הביטוי הקליני של המחלה הדלקתית הזו הינו רב-מערכתי, והוא נראה ב"פריחה מיוחדת בעור, פגיעה בלב, דלקת בכלי הדם דוגמת מחלת הקאווסקי, כאבי בטן עזים - ובכלל: הידרדרות מהירה במצב הילד, מאז שמתגלים התסמינים הללו", דווח עוד ב'חדשות 12'.

יודגש, כי למרות שכמעט ואין תסמיני שיעול, ההנחיה היא לגשת בדחיפות עם הילד לאבחון אצל רופא, ברגע שהנתונים שצוינו נראים מול עיני הורי הילדים.

פרופסור ברבש. ארכיון (צילום: מתוך consilium care ביוטיוב)

ברבש הוסיף והרגיע, כפי שאישר גם בשיחה עם 'כיכר השבת', כי "התחזית הרפואית במקרים שכאלו מוגדרת כטובה מאוד, בשל העובדה כי רוב הילדים עד כה הבריאו מהתפתחות זו של הקורונה. קהיליית הרופאים בארץ מודעת לפגיעה הזו של הנגיף, המידע עליו עובר מהאחד לשני וגובש לגביו טיפול מסודר".

בישראל ישנם כאמור נכון לעכשיו שישה ילדים שהסוג הזה של נגיף הקורונה אותר בגופם, אחד מהם נפטר.

ל'כיכר השבת' נודע, כי כולם הגיעו לבתי החולים במצב קשה מאוד, ואושפזו בטיפול נמרץ. הגיל הממוצע שלהם היה 14, הצעיר ביותר מביניהם בן עשר. מתוך החמישה ששרדו, אחד כבר שוחרר והיתר עדיין בהתאוששות.

כל השישה הם מבני הציבור החרדי, מירושלים, מאזור הצפון ומבית שמש. "אף אחד לא יודע להסביר למה זה דווקא אצל חרדים", ציין הפרופסור הבכיר.

ולסיום: הערכת גורמי המקצוע היא, כי הסיבה שבית חולים כלשהו או רשות מוסמכת אחרת לא דיווחו לציבור על הילד, בעת שנפטר, היא שהגדרת הסינדרום החדש כקשור לקורונה טרם היתה אז ברורה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר