גם ללא מחלות רקע

מחקר: הקורונה מעלה סיכון לבעיה נוירולוגית

אנו נוטים לחשוב כי הקורונה הינה מחלה קלה בלבד בדומה לשפעת, אך מחקר שנערך בארה"ב מצא כי בקרב אלו שחלו בנגיף, חלה עלייה גדולה במספר הבעיות הנוירולוגיות (קורונה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

נגיף הקורונה גורם למוות באחוזים מסוימים, את זאת ראינו כבר בארה"ב ובמדינות שונות באירופה, כעת טוענים חוקרים מאוניברסיטת סינסינטי בארה"ב כי על פי מחקר שערכו על השפעות הנגיף על החולים, ישנו מספר מדאיג של חולי קורונה שסבלו מבעיות נוירולוגיות, כולל שבץ - גם בקרב מטופלים שהיו בריאים לחלוטין וגם בקרב צעירים.

מחקר דומה פורסם כבר לפני כחודשיים, בו נטען כי הנגיף עשוי להוביל לשבץ, אך כעת לדעת החוקרים מדובר בממצאים יותר משמעותיים שמצביעים על דפוס שראוי שהרופאים ייתנו עליו את הדעת.

ד"ר אבדלקדר מהמדי, ממחברי המחקר ומרצה זוטר לרדיולוגיה בבית הספר לרפואה באוניברסיטת סינסינטי, טען כי תוצאות המחקר משמעותיות והיה חשוב להם לפרסם אותו במהרה כדי שהרופאים יהיו מודעים לסיכונים הנירולוגיים של הקורונה.

מתוך 725 מטופלי קורונה שהשתתפו במחקר, משלושה בתי חולים שונים באיטליה, 108 (15 אחוז) פיתחו תסמינים נוירולוגיים חמורים, כולל שבץ. כשליש מאותם 108 מטופלים היו ללא מחלות רקע ולא נכללו בקבוצות סיכון לשבץ. "הנתונים היו די חזקים, אז החלטנו להתמקד בזה כרגע", אמר מהמדי בראיון לתקשורת האמריקאית והוסיף, "נוירורדיולוגים צריכים להיות מודעים לממצאים הללו".

הנתונים, כמו שאר הדברים סביב הנגיף, עדיין לא ברורים דיין אך הממצאים ככל הנראה יביאו למעקב רציף יותר של חולי קורונה גם בזווית הנירולוגית כדי למנוע ולזהות מקרי שבץ מראש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר