מנהיג הקהילה זועם

גרמניה: המחבל מיום כיפור הועמד למשפט • תיעוד

שטפן בלאייט, הגרמני שירה בדם קר ואף תיעד את עצמו יורה ביהודי העיר האלה בגרמניה - ביום כיפור, הועמד היום למשפט. מנהיג הקהילה היהודית דיבר - מדם ליבו (אקטואלי)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
(צילום: הקהילה היהודית בדרזדן, גרמניה)

משפטו של שטפן בלאייט, המחבל הגרמני שרצח שני אנשים ביום הכיפורים בעיר האלה שבגרמניה, נפתח היום (שלישי), בבית המשפט המקומי, בעדותם של יהודי בית הכנסת שסיפרו: "מולנו עומד נאצי אמיתי שרוצה להרוג אותנו".

בכניסה לבית המשפט, מסר רב העיר (מטעם העירייה) דרזדן (העיר הסמוכה להאלה. ח"ב) שבמזרח גרמניה, שהגיע לבית המשפט יחד עם אנשי הקהילה היהודית המקומית, הצהרה לכלי התקשורת.

בפתח דבריו אמר מנהיג הקהילה: "יושב כאן בספסל הנאשמים אנטישמי אמיתי, עד עמקי נשמתו, שיודע בדיוק מה הוא אומר ומה הוא רוצה - הוא אומר בבירור שבא להרוג יהודים וכי היהודים הם האויבים שלו.

"ידעתי שקיימים כאלה בגרמניה אבל זה לא דומה ללראות אותם פנים מול פנים - להסתכל להם בעיניים ולהבין כי מולי עומד נאצי אמיתי המבקש לרצוח יהודים".

בנוסף, התייחס הרב וינגרטן למצב יהודי גרמניה ואמר, כי "אני לא חושב שהמצב בגרמניה קשה, הרשויות עושות ככל שביכולתם לעצור את האנטישמיות, אך ראינו בבירור שהתופעה קיימת ויש לתת על כך את הדעת".

כזכור, בשעות הצהריים בעיצומו של יום כיפור, נהרגו שני בני אדם בירי ליד בית הכנסת בעיר האלה שבמזרח גרמניה ושני פצועים נוספים פונו לבית החולים המקומי.

חשוד אחד במעשה נעצר על ידי המשטרה ובמקביל נערך מצוד אחר חשודים נוספים במעורבות בתקרית שנמלטו במכונית. בתיעוד מהזירה נראה אחד החשודים, חבוש קסדה ואפוד מגן, כשהוא מסתתר מאחורי מכונית ויורה.

התושבים התבקשו להסתגר בבתיהם ותחנת הרכבת המרכזית בעיר - נסגרה. לפי עדי ראייה, לפחות אחד החשודים לבש מדים צבאיים וירה בתת-מקלע. לדבריהם, הוא נשא כמה כלי נשק.

המחבל תיעד את פיגוע הירי: "היהודים הם מקור הבעיות" (מתוך הטוויטר)

המחבל תיעד את פיגוע הירי, לפחות בשלביו הראשונים, בעת שנסע ברכבו לכיוון בית הכנסת ונכנס לדוכן למכירת מזון, שם החל את מסע הירי, תוך שהוא מעביר את התיעוד בזמן אמת באתר סטרימינג.

במהלך התיעוד, לפני הפיגוע, אמר המחבל כי "היהודים הם מקור כל הבעיות", וזאת לאחר שדלת בית הכנסת היתה סגורה בפניו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר