"היה צריך לחסל"

ראש המוסד לשעבר מזהיר מאובדן ההרתעה מול חיזבאללה

אלוף (מיל') דני יתום, ראש המוסד לשעבר, חושש שישראל מאבדת את ההרתעה מול חיזבאללה, בשל האירועים האחרונים בגבול הצפוני: היה צריך לחסל את המחבלים (צבא)

ישי כהן | כיכר השבת |
מפיק: איציק אוחנה (ניהול אולפן: זאב רוזנברג)

אלוף (מיל') דני יתום, ראש המוסד לשעבר, חושש שישראל מאבדת את ההרתעה מול חיזבאללה, בשל האירועים האחרונים בגבול הצפוני: היה צריך לחסל את המחבלים שחדרו לשטח ישראל". הראיון המלא, הערב בתוכנית 'סוגרים שבוע עם ישי כהן'.

לדבריו: "אני חושב שזה פוגע, זה פוגע פעמיים. פעם אחת זה פוגע מכוון כי מה חושב נסראללה, הוא שומע מה שאנחנו אומרים, אנחנו אומרים לא רצינו שזה יתפתח ליום קרב, ונסראללה אומר 'הנה אני מרתיע אותם, הם חוששים ממני'. ופעם שנייה זו הפגיעה בריבונות"

"לדעתי", הוסיף יתום: "אני לא מצוי בכל השיקולים - היה צריך להרוג אותם, את אלה שחדרו פנימה לתוך שטח ישראל. גם אם המשמעות הייתה שהיה מתפתח איזה עימות טיפה יותר רחב".

לדבריו: "מה יקרה? בפעם הבאה החיזבאללה אומר עכשיו, זה לא הצליח ננסה פעם נוספת. מה עשינו בזה? לא פתרנו את הבעיה, אפילו לא את חלקה. הם ינסו להניח (מטען. י-כ) פעם נוספת, ושם נהרוג בהם, ואז הם יגיבו".

"לכן", הוא הוסיף: "אני באמת לא מבין את השיקולים, אלא אם כן יש משהו שנפלא מבינתי. נסראללה יושב בהנאה ואומר 'אני לא הפסדתי כלום. להפך, יש לי הישג. נכנסתי פנימה לתוך שטח ישראל, הם לא העזו להרוג באנשיי מתוך חשש שאני אגיב', אז איפה הרווח שלנו?"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר