דיין האמת

הזמר הברסלבי דדי בן עמי נפטר מהקורונה

הזמר הברסלבי הנודע דוד רפאל בן עמי-פיינשיל נפטר היום מנגיף הקורונה והוא בן 70. בן עמי היה מראשוני החוזרים בתשובה ומאלו שהקליטו את ניגוני ברסלב העתיקים (מוזיקה)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: גל עיניי)

הזמר הברסלבי הנודע דוד (דדי) רפאל בן-עמי (פיינשיל) ז"ל נפטר היום (שישי) בבית החולים הדסה עין כרם, לאחר שחלה בנגיף הקורונה והוא בן 70.

בן עמי שהיה זמר ישראלי מצליח, היה מראשוני גל החזרה בתשובה עוד בשנות ה-70, הוא התקרב לחסידות ברסלב וחזר לשם משפחתו לפני שעוברת "פיינשיל".

הוא ליקט בכמה אלבומים את ניגוני חסידות ברסלב אותם למד מחסידים זקנים במאה שערים ואלבומיו חשפו אותם לקהל הרחב כשהם מוקלטים בצורה איכותית ובליווי תזמורת.

שימו לב אל הנשמה מאלבומו הראשון של בן עמי

לאחרונה השתתף בפרויקט מוזיקלי מלחניו של הרב יצחק גינזבורג שהיו מאלו שהשפיעו עליו לחזור בתשובה.

רק לפני כחודש אמר בראיון ב'מעריב' בנוגע לנסיעה לאומן: "אני לא נוסע, כי אני בקבוצת סיכון. בעוד חודש ימלאו לי 70 שנה, לא 72, ככתוב בטעות בוויקיפדיה. כדי להיזהר, אני לא צריך את הפרויקטור, או איך שקוראים לו. הוא וחבריו לא יגידו לי אם לצאת או לא. אני מצפצף עליהם ולא שומע להם בכלל. אין לי צורך בהם כדי לשמור על עצמי ולהימנע מלצאת. כן, גם לא לבית הכנסת ולמקווה. כי די במספר הרב של החולים במחלה בישראל, לא כל שכן המתים ממנה, כדי להרתיע".

דוד רפאל בן עמי ז"ל, הותיר אחריו ארבעה ילדים. בתו של אשתו שתחי', היא חמותו של הרב אהרן בוימל, הרבי מברדיטשוב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר