מסך הביתחרדיםחדשותעולם הישיבותמאמעמענייןיהדותמוזיקהקורונה - כל העדכוניםברנז´האוכל ומתכוניםהריון ולידהMENדיגיטלעיצוב הביתמשפט בריאותחנוך לנועררכבתיירותדעותVODצרכנותמשפחה
קורונה - כל העדכונים

המסמך המלא

מי יזכה לקבל ראשון את החיסון נגד קורונה?

 (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

משרד הבריאות קיבל החלטה אחרי סדרת דיונים ארוכה לגבי סדר העדיפויות לחיסון ישראלים נגד נגיף הקורונה • ראשונים: הצוותים הרפואיים. מי נמצא ברשימה בעדיפות שנייה? (בארץ)

  |  א' בטבת תשפא   16.12.20  17:20

מאות אלפי חיסונים כבר נמצאים בישראל והיום (רביעי) מפרסם משרד הבריאות את סדר חיסון האוכלוסייה, כפי שנקבע בתום סדרת דיונים ארוכה ומעמיקה.

במסמך הרשמי הוסבר כי העקרונות המנחים את תיעדוף החיסונים לקורונה הם קדימות בריאותית ואפידמיולוגית, בטיחות, פשטות, רוחביות, גמישות וזרימה של מבצע החיסון כדי להבטיח בטיחות יעילות ונצילות של החיסונים.

עוד הודיע כי סדר העדיפויות מושפע על ידי אילוצים לוגיסטיים ומגבלת יכולת החיסון של הצוותים באתרי החיסון. המבצע יהיה מדורג והתזמון ינסה למקסם בטיחות, בריאות ויעילות. הקדימות הפנימית בתוך קבוצות התעדוף יכולה להשתנות. הצוותים המחסנים יפעילו שיקול דעת וגמישות כדי לקדם את הצלחת המבצע.

בעדיפות ראשונה יחסנו את הסגלים הרפואיים, בסדר זה:

• בתי חולים

• קופות חולים, מרפאות פרטיות, מרפאות רופאי שיניים

• בתי חולים גריאטריים ופסיכיאטריים

• סטודנטים לסיעוד ורפואה בסבבים קליניים

• מד"א וארגוני הצלה

• מוסדות " מגן אבות" ומוסדות רווחה לחוסים - ומטפליהם.

גיל 60 ומעלה- באחריות קופות החולים. משרד הבריאות הוסיף כי במסגרת החיסון בקופות יש לנהוג גמישות ולחסן, לדוגמא: קשיש בקהילה והמלווה או המטפל, או אוכלוסיות בסיכון מיוחד כמו מושתלי ריאות.

מחוסנים נגד קורונה בעדיפות שניה: 

• המשך חיסון קבוצות סיכון: סכרת, השמנת יתר חולנית, COPD ,יתר לחץ דם, מטופלים עם דיכוי חיסוני מושתלים איברים, חולים המטולוגים וכו'.

בקבוצת החולים עם דיכוי חיסוני יש לכלול חיסון משפחה ובני בית של מטופלים אלה בקדימות.

• קבוצות בחשיפה גבוהה כמו: מורים וגננות, עובדים סוציאליים, בתי סוהר אסירים וסוהרים, מגיבים ראשונים.

• צה"ל וגופים ביטחוניים יקבלו הקצאה בהתאם לתכנית חיסון שתוצג למשרד הבריאות.

בהמשך: פתיחת החיסון לכלל האוכלוסייה על פי הגעת החיסונים ותזמון הקופות.

ומי לא יחוסן בשלב זה?

•מחלימים

•נשים בהריון

• נשים מניקות

• אנשים עם היסטוריה של תגובות יתר קשות – אנפילקסיס

• נשים המתכננות להרות – עד חודש לאחר קבלת חיסון שני.

• ילדים ונוער עד גיל 16.

תגובות

13
קובי
ביבי יקבל חיסון דמה מה שקרוי פלצאבו...גם בניסוי שעשו חצי מהאנשים קיבלו חיסון אמיתי וחצי חיסון דמה....הידעתם שארגון הבריאות העולמי חיסן לטטנוס בקניה ויותר ממיליון נערות שם הפכו לעקרות !!!!! וכעת מדינת קניה רוצה להגיש תביעת ענק.....גם יכולים לשים בחלק מהחיסונים לחרדים חומר כימי הגורם לאי פוריות בחלק מהבקבוקים כדי לדלל קצת את החרדים...ראש המוסד לפני 2-3 קדנציות טען שריבוי החרדים יותר מסוכן מאירן...
12
חרדי
רפי
תמיד מתלוננים שאנחנו לא נושאים בנטל

עכשיו אנחנו נושאים בנטל ואנחנו נהיה אחרונים אחרונים
11
מי יזכה ולא יקבל את החיסון?
זאת השאלה שצריכה להיות בגוף הכותרת
חיסונים=מחלות אוטואימוניות
10
אוי ויי
משרד הבריאות ראשון ואחרון
9
מיכל
אל תתחסנו!

הממשלה רוצה דילול אוכלסין...........
ג'פרי
אמונות טפלות
הצג את כל התגובות
8
אבי
למה ילדים עד גיל 16??

תזהרו חברים החיסון עלול לגרום לעקרות ל"ע.

לא להתחסןןןן!!!!!
ע
שקרן!!!!!!!!!!!!!!!!!!
7
איציק לוי
יש עכשיו מבצע 1+1 ..התחסן עכשיו לקורונה וקבל מתנה G5 בחינם..
ג'פרי
בשביל הפלאפון העדכני הזה לבד שווה להתחסן
6
ה' ירחם
יהיה אפשר להוליד ילדים אחר מתן החיסון?! כן או לא?!

זה חשוב לי מאוד מאוד לדעת.

תודה מראש.
אמת
רוצה לקחת סיכון??? יש מחקר שנערך באופן עצמאי, לא ממוסד, ובו חיסנו קופים זכרים ונקבות, והם הפכו עקרים. כל אחד יעשה חושבים, אבל הכי חשוב שיהיה גלות נאות כלפי משודכים, שהצד השני יוכל לברר ולדעת האם המועמד התחסן או לא.

שידעו אם יש סכנה שאולי לא תהיה להם דור המשך...
ט
אתה תמיםםםםםםםםםםםםםםםםםם
ע
מה השאלה???

וודאי שכן הוירוס זה חלק מהקורונה שלא נגורם למחלה (וכמובן שלא מדביק...) ואעפ"כ יוצר נוגדנים התופעות לוואי זה כמו של הקורונה ורק אחד ל10000 נדבק בקורונה מהחיסון

והעקרות מקורונה זה שמועה לא מבוססת

המקור זה שהיה מחקר לא מבוסס שהראה שזה יכול לגרום קשיים בהולדת ילדים באיכות ה...

נ.ב. זה לא המקום לשאלות כאלה תשאלי את הרופא משפחה
אמת
ביל גייטס, שהוא הספונסר הראשי של ארגון הבריאות העולמי, ושל ברית החיסונים gavi, וכן תרם לפיתוח חיסונים בחברות מודרנה, פייזר ועוד -

והוא אומר בפה מלא, כשהוא עומד על במה מול קהל - שאם יעשו עבודה טובה בפיתוח חיסונים, יוכלו לדלל 10-15% מאוכלוסיית העולם.

מה צריך יותר מזה? למה לקחת סיכון?

החיסון הזה עושה שינויים ב - DNA האנושי באופן קבוע!

את/ה לעולם לא תהיה האדם שבורא עולם ברא. מה לא ברור?

בשביל מה?? 99.9% מהאנשים שחלו בקורונה החלימו. למה להסתכן? חזקו את המערכת החיסונית, תתפללו לבורא עולם ויהיה בסדר בע"ה.
שרון
כנראה שלא?
5
גגג
משום שביל גייטס הכניס שבבים שמיועדים לחרדים בלבד ,וכך הוא ישלוט במעשכם....יגרום לכם להיתפקר ולחלל שבת,יעלה את תאבתכם לאכול נבלות וטרפות,לסרטים ומוזיקה.על כן כל החרדים צריכים לסרב לחיסון. השמד...
4
יוסי
איך הפוליטיקאים סידרו את עצמם. לא נראה ברשימות שיש עדיפות לפוליטיקאים אז למה ועל חשבון מי הם מקבלים ראשונים?
3
..
משה
מי יזכה ??? חחחחחחח
2
.
השבורים השורדים נחום לשעבר
מי שמתחסן שיתעקש לקבל את הG5 חבר שלי קיבל את הG3 ונתקע בלי קליטה ולא מוצאים אותו באיתורן!!!
חחח
חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח

וואי סורייייי

פשוט נרדמתי על המקלדת.........
1
מסרים מעלם האמת
בינימין
מי יזכה למות ראשון??

אי למי שיעז.
אמת
תמיד יהיו כבשים שנועדו למות. אין צורך לשכנע אנשים סתומים. כנראה שמשמים אין להם זכות להיות פה.

העם הער, שלומד וחוקר ומברר - יגיד עליהם קדיש.

אולי יעניין אותך גם:

עוד בקורונה - כל העדכונים