מסך הביתחרדיםחדשותעולם הישיבותמאמעמענייןיהדותמוזיקהקורונה - כל העדכוניםברנז´האוכל ומתכוניםהריון ולידהMENדיגיטלעיצוב הביתמשפט בריאותחנוך לנועררכבתיירותדעותVODצרכנותמשפחה
חרדים

"היא בשלה"

אם הכלה בת ה-14 מיתממת: "מה הבעיה?"

 (צילום: מסך, חדשות 12)

שבוע אחרי שהמשטרה מנעה מההורים לחתן את ילדתם הקטנה, מתראיינת הערב האמא ואומרת שהיא לא מבינה מה הבעיה: "זה קורה אצלנו הרבה, יש בנות שבשלות לזה" (בארץ)

  |  א' בטבת תשפא   16.12.20  23:13

לפני שבוע, עמדה להתחתן ילדה בת 14 עם גבר בן 24. ברגע האחרון, פרצו שוטרים לבית, עצרו את החתונה, עיכבו לחקירה את אבי הכלה ואת החתן, ואת הכלה העבירו לרשויות הרווחה.

הערב (רביעי) ראיין ברהנו טגניה את אם הכלה למהדורה המרכזית של חדשות 12. לדבריה, היא לא מבינה על מה המהומה.

"מה שקשור לגיל של החתונה, הילדה הייתה בוגרת בנפשה - זה מה שחשוב", אמרה. "יש לה בגרות נפשית מאוד גדולה, היא לא כמו ילדה בת 14 כמו שאני זוכרת את עצמי בת 14.5, כשהראש שלי היה לגמרי בדברים אחרים".

ומדוע ניסו לחתן אותה עם גבר מבוגר? האם הסבירה: "אם היא כבר מתחתנת בכזה גיל, אני אחתן אותה עם עוד ילד? מתאים לה מישהו בוגר, מישהו שיוכל לתמוך בה".

לטענתה, לא ידעה כי הדבר אסור חוקית. "לא ידעתי שזה כמו שאדם גונב או כמו שאדם רוצח שהוא מזיק למישהו. אני מכירה הרבה בנות שהתחתנו בגיל 15. זה קורה אצלנו הרבה, יש הרבה בנות שבשלות לזה".

אחרי שהוחלט להוציא את הילדה מהבית למסגרת רווחה, דורשת האמא כי הילדה שלה תשוב לביתה. "אני רוצה שיביאו לי את הבת הביתה. אני לא רוצה שייקחו ילדים בכזאת צורה של עוול מהבית. זה בהחלט לא המקרה פה. זה לא קורה שיש חבר וחברה היום בעולם החילוני השם ישמור? אז מה, זה לגיטימי?".

תגובות

4
v
אני בעד לחתן אותה בכל מקרה
3
לא יודעים
המשיח בדרך
אני חושב שקודם כל יש הרבה מידי חוקים במדינת ישראל שרוב האזרחים לא מכירים בכלל.

למשל פה האמא אומרת שלא ידעה שלחתן ילדה בת 14 עם בן מעל גיל 18 זה לא חוקי. אולי זה לא מטסרי אבל לא חוקי??? גם אני לא ידעתי.

שמעתי מלפחות 20 אנשים בסיטואציות שונות שלא מכירים את החוק של אחזקת חומרי תועבה, שזה ממש חוק ואוכפים את זה. ויש עוד כמה חוקים משונים שבמדינת ישראל אוכפים וצריך לשלוח לדעתי בכל תיבת דואר בישראל ספר של חוקי מדינת ישראל וזה ימנע הרבה כאב ראש להרבה אנשים שיכלו לא להסתבך עם החוק.
2
נחמיה
האמא צודקת, אין בכך שום בעיה או שאלה, כך נהגו בכל ישראל בשנים הקודמות!

החילונים חיים בהפקר בגיל הזה, אז למה שהיא לא תחיה כך בגיל הזה באופן רישמי?!
1
קובי
למה לחילוניות בנות 14 מותר לחיות עם חבר ממש כמו בעל ולא ראינו ולא שמענו שהמשטרה עצרה אותם... אבל כשזה מגיע לחרדים אז יש בעיה וזה אסור....????אהה...כי היה טקס נישואין??? אז מה מפריע פה הטקס או עצם החברות???

אולי יעניין אותך גם:

עוד בחרדים