כיכר השבת

אבי מימרן: תפסיקו לנסות לחנך אותנו

שדרן רדיו "קול ברמה" במאמר תקיף: בכל 24 התחנות האחרות בישראל אין כמעט שדרנים חרדים, ועוד לא בדקנו כמה יהודים מתראיינים ברדיו למגזר הערבי, או כמה ישראלים מתראיינים ברדיו הרוסי. בשביל זה יש כמה תחנות רדיו, כדי שיהיה לכולם. החרדים יודעים מה אנחנו רוצים לשמוע ברדיו. תפסיקו לחנך אותנו, אל תדאגו לנו. פשוט, תעזבו אותנו, נסתדר לבד

42
אבי מימרן | כיכר השבת | כ"ח בשבט | 21.02.12
אבי מימרן
אבי מימרן (יח"צ)

כל עוד מדובר בצעדי אכיפה נגד מטורפים מבית שמש שיורקים על ילדות, מכים נשים, או נוהגים באלימות כלשהי, אנחנו ביחד. בני עם אחד שדוגל בסובלנות ומוקיע כל אלימות. אבל מכאן ועד לפטרונות החילונית הזו שמשתלטת על חיי החברה החרדית בכוח, המרחק רב.

יש בנינו חילוקי דעות, אידיאולוגיה שונה, ואנחנו מביעים אותה בשיטה הדמוקרטית - בכנסת. רוב החרדים שיוצאים לעבוד שירתו או משרתים בצה"ל (כמוני), משלמים מיסים, מצייתים לחוקי התנועה, ואומרים "בוקר טוב" מנומס לשכן ממול. את המחלוקות העיקריות בנינו על צביונה של המדינה היהודית עוד נלבן בדרכים לגיטימיות. וזה בסדר.

אבל כשמדובר על אלימות מילולית כמו "ההתחרדות - היא הסכנה הקיומית על ישראל יותר מאחמדיניג'אד" (אפרים הלוי 3.11.11) או "מצידי אם אפשר היה, הייתי אורז את כולם ומשגר אותם לאחיהם הפרימיטיביים בברוקלין" (גבי גזית על החרדים, 21.4.10), והנה עוד אחד: "יום אחד אני אקח עוזי ואני אירה בכמה חרדים, בעשרה כאלה" (יעקב אטיאס, תושב אשדוד מתראיין לערוץ 10, 26.12.11), אגב, נגד האחרון הוגשה תלונה במשטרה, והוא עדיין מסתובב חופשי. כשמדובר בהסתה שכזו כל "אבירי הסובלנות" ישבו בשקט. גם בית המשפט שהסתייג מדבריו של גזית, עדיין הגן על חופש הביטוי שלו.

אני עוקב בשנים האחרונות אחרי ה"מורים לנאורות" שתפקידם הוא "לחנך" את החברה החרדית בישראל, להורות לה כיצד לגדל ולחנך את ילדיה, ללמד אותה פרק או שניים על "המודרניזציה" שהתפתחה כאן, ו"לעדכן" אותה שאנחנו בשנת 2012.

היה מי שקרא לחרדים להפחית את שיעורי הילודה, "על הציבור להגיד להם (לחרדים), זה חסר אחריות, אתם עושים רע לילדים שלכם, לחברה שלכם", (אבי שמחון, יועץ שר האוצר בכנס שדרות 9.11.10)

יש את האחראים על החינוך החרדי, "צריך לצמצם את הפערים והבורות בציבור החרדי במקצועות כמו אזרחות, אנגלית, ומדעים" (ח"כ ציפי חוטובלי 10.7.10).

ועוד לא דיברתי על "צאו לעבוד, זה לטובתכם" (פואד בן אליעזר 7.6.10) ועוד שלל סדרות חינוך סופר-נני, וכמובן הכל לטובתנו ולמעננו, כולם רוצים רק בשלומנו, ושנרגיש טוב, ושיהיה לנו חיים טובים ומאושרים.

אנחנו יודעים להסתדר לבד

אז זהו, שאנחנו יודעים שהשנה היא 2012, שיש בעולם תעשייה מודרנית ומתקדמת, שהחברה הישראלית מתעצבת ע"פ תוכניות ריאליטי שונות, שיש לכל החרדים אפשרות לצאת לעבוד ולהרוויח הרבה כסף, לנהוג על ג'יפ מפואר, לחיות חיי מותרות, ולגדל רק שני ילדים וכלב חמוד.

לא עצרתם רגע ושאלתם, אולי אנחנו יודעים להסתדר לבד?

כאילו, תודה לכולם על העזרה והדאגה, אבל אנחנו יודעים מה טוב לנו ולילדינו. אנחנו חושבים ששעות לימוד בפרקי אבות חשובים יותר משעות לימוד על ההיסטוריה הבריטית, שערכי היהדות חשובים לצביונה של המדינה לא פחות ואולי יותר מחלק מהלימודי הליב"ה. וכן, יש רבים בציבור החרדי שבוחרים לחיות חיי מחסור מאושרים ולגדל את ילדיהם על הסתפקות במועט, על הרוח ולא על הכוח. יש רבים בציבור הזה שמקדישים את חייהם לשמור על הסממן היהודי הבולט ב3000 השנים האחרונות והוא ערך לימוד התורה. למען הערך הזה, הם מוכנים מראש לוותר על קריירה מפוארת, וחיי ראווה. ואגב, זכותן של נשותינו לשבת בהפרדה בבית הכנסת, באולם האירועים, באוטובוס ובכל מקום שבו הן תבחרנה. לא בכפייה, לא בהדרה, ולא בהקצנה. אלא מתוך בחירה לגיטימית של קהילה גדולה בישראל שיש לה ערכים אחרים ותפיסת עולם שונה.

אבל "המורים לנאורות" הגיעו לעשות סדר גם ב"עולם" התקשורת החרדית. והנה קצת רקע.

בישראל קיימות 16 תחנות רדיו אזוריות, 6 תחנות רדיו של רשות השידור, 2 תחנות לגל"צ, ובסה"כ 24 תחנות רדיו לא כולל את התחנות הלימודיות במגמות התקשורת, כולן משדרות לקהלי יעד שונים, חלקן תחנות שמיועדות למגזרים שונים בישראל, רדיו למגזר הערבי, הרוסי, הדתי, חלקן משדרות רק מוסיקה ישראלית, או רק לועזית, יש תחנת בית למוסיקה המזרחית, ואפילו לחובבי המוסיקה הקלאסית.

הציבור החרדי שמונה כיום 120 אלף בתי אב לא זכה מיום הקמת המדינה לתחנת רדיו שמתאימה לו, כזו שתשדר תכנים שמתאימים לאוכלוסיה החרדית, את המוסיקה שהוא רוצה לשמוע, את החדשות שמעניינות אותו וכו'. כל הבקשות לאורך השנים להקים תחנה שכזו נפלו על אוזניים ערלות.

זוכרים את התחנות החרדיות הפיראטיות שפעלו בישראל בשנות ה2000?

שרת התקשורת דאז לימור ליבנת עשתה הכל כדי לסגור את התחנות הללו כי מלבד היותן פועלות שלא כחוק, לטענתה, הן אף סיכנו את מערכות הקשר עם המטוסים, והיו עלולות לסכן חיי אדם. במקום להקים תחנה חוקית שתתן מענה לקהל מאזינים כל כך גדול בישראל, ולפתור את הבעיה, ניהלו השרה לימור לבנת והמשטרה משחקי חתול ועכבר עם מפעילי התחנות הפיראטיות החרדיות. בכל יום נסגרה תחנה אחת וקמו שלוש חדשות במקומה. זה הפסיק רק ביום שבו הגיע שר חדש למשרד התקשורת, ובשיתוף פעולה מבורך עם הרשות השנייה, הצליחו השר אריאל אטיאס והרשות להוציא מכרז להפעלת רדיו חרדי בישראל. הצורך בתחנה כזו זעק לשמיים, וביום שרדיו "קול ברמה" החל את שידוריו, נעלמו התחנות הפיראטיות החרדיות כלא היו.

תחנה מובילה

לצורך הפרוטוקול, כבר בהקמת התחנה עתרו ארגוני הרפורמים לבג"ץ נגד הקמת רדיו תורני יעודי, בג"ץ דחה את העתירה. רשמנו.

בתוך שלוש שנים הפכה התחנה למובילה במגזר הדתי והחרדי, וע"פ הסקרים יש לה מעל 200 אלף מאזינים. התחנה שדרת תכנים לציבור החרדי, מוסיקה חסידית, חדשות מהמגזר, תוכניות תורניות ומגוונות, (שווה להאזין) וגם בה מתנהלים כללים שמקובלים ונהוגים מחוץ לאולפני השידור, קרי, אין פרסומות שלא מתאימות לאופי המגזר גם אם מדובר בהפסד כלכלי לבעלי התחנה, אין תוכניות על הפילוסופיה של דארווין, ואין עידכונים על הנעשה בבית האח הגדול. בקיצור הבנתם. בתחנה גם מונהגת הפרדה בין גברים לנשים. נשים עולות לשידור או מתראיינות בשעה המוגדרת להן בבוקר והגברים בשעות אחרות. רק בהסדר הזה זכתה התחנה להצלחתה המרשימה. מאות אלפי המאזינים הרגישו שסוף סוף יש להם רדיו "משלהם" – נתון המוכח בסקרי דעת קהל.

לפתע הופיעו "המורים לנאורות": "הדרת נשים במשאב ציבורי!" ושוב השרה לימור לבנת, הפעם בתפקידה כשרת התרבות: "לא יאומן כי ישודר". נשמע לכם קטנוני? כן, הפעם אלו מורים מכיתה ב'.

למורים הצטרפו גם הפעם ארגוני הרפורמים (שוב, לפרוטוקול) ומחנכים נוספים מהמגזר הדתי לאומי כמו אורי אורבך, ציפי חוטובלי, זכות הציבור לדעת ועוד. (גם להם יש סוף סוף את מי לחנך...).

"המורים הנאורים" כמובן "דואגים" לנשים החרדיות. דאגה כנה ועמוקה, לבל יסתמו פיותיהן בשעות אחה"צ.

מורים יקרים. יש לנו רדיו אחד מתוך 24 תחנות בסקאלה. למי שלא מתאים, שיזפזפ.

בכל 24 התחנות האחרות בישראל אין כמעט שדרנים חרדים, ועוד לא בדקנו כמה יהודים מתראיינים ברדיו למגזר הערבי, או כמה ישראלים מתראיינים ברדיו הרוסי. בשביל זה יש כמה תחנות רדיו, כדי שיהיה לכולם.

אנחנו יודעים מה אנחנו רוצים לשמוע ברדיו. תפסיקו לחנך אותנו, אל תדאגו לנו. פשוט, תעזבו אותנו בשקט, נסתדר לבד.

בבקשה.

(המאמר פורסם בעיתון "ידיעות אחרונות")

תוכן שאסור לפספס
42 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
21
רין עליך ועל קול ברמה ואתה צודק במה שאתה אומר ופשוט כולם קנאים שבתןך זמן קצר כבשתם לא רק את הארץ אלא את כל ה-ע-ו-ל-ם
שילת11.03.12
20
א) אבל אולי נקים רדיו ללא שירים לפוסקים כדעת הרמב"ם האוסר לשמוע שירים ובלי ההיתר של האחרונים שלא נגזרה גזרה על רדיו שלא היה בתקנת חכמים. ב) אולי נקים רדיו הלכתי לאנשים הרוצים לשמוע רק הלכה ללא דברי תורה אחרים כדף היומי וכדו' ג) ולטענתך אתה חינכת את הציבור החרדי לחשוב ככה , אחרי כמה שנים של רדיו מ
אלי אטיאס21.02.12
אולי באמת תקים רדיו ללא שירים וגם רדיו לשעורי תורה בלבד למי בדיוק זה יפריע?. ואני באמת לא מקשיב לקול חי בגלל ששומעים שם נשים
אחד22.02.12
הרשות השניה תתמוטט
הראשות השלישית23.02.12
19
שאבותיהם הלכו בה מאז ומעולם וכל זה בגלל התחרות שקיימת בעולם הישיבות. אך ללא הצלחה יתירה, תמיד נזכור מהי דרך הטוב שיבור לו אדם, דרך האמצע והפשרה בלי קיצוניות וחומרות מיותרות.
O.K.21.02.12

הצגת כל התגובות

18
בענייני הרדיו אבל עדיין אני חושב שלא להעלות נשים לדבר ברדיו זה החומרא הכי דבילית שיש.
O.K.21.02.12
17
סוף סוף מישהו אומר את הדברים בצורה ברורה אנחנו באמת יודעים להסתדר ורוצים לפחות רדיו אחד כזה כתבה מוצלחת מאד!!!!!!!!!!!!!!! כל הכבוד
תמשיכו להצליח ♥21.02.12
16
איזה כריש!!!!!!!!!!!!איזה מלך!!!!!!!!!אבי,,,תותח על!!!!!אין דברים כאלה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
אנאל שמש27.02.12
15
אבי כל הכבוד!!! תמיד ידעתי שאתה כשרון ענק... היום אני רואה שאתה גם סופר גדול...רשמתי לפני בפרוטוקול... תמשיך להצליח!!!!!!!!!!
יש לכם חרדל?22.02.12
14
יפה מאוד חזק ביותר היה אמיץ וחזק המשך לכתוב כך אני עוד שמעתי זאת בקול ברמה...
מישהט26.02.12
13
אין על רדיו "קול ברמה" כל כך כיף לשמוע אותם כל יום כל היום!!!!
שירן 21.02.12
12
אפילו שאיני מסכים עם דעותיך לגבי העלאת נשים לשידור אבל אני מסכים איתך שאם זה מה שהציבור החרדי רוצה לשמוע יש לו את הזכות המלאה וכל השאר שיזפזפו ל24 התחנות הנוספות... וכמו שאמרו רבותינו "איני מסכים עם דבריך, אך אמות על זכותך לאמרם" (נכון לא רבותינו אמרו זאת אבל ידעתם שגם את המשפט "שמרו על השבת והיא תש
david_nag21.02.12
11
משום שרדיו קול ברמה יש בו הרבה דבורים של חדשות וכיוצא וכו׳ משא״כ רדיו 2000 כל היום תורה ואם יש חדשות של רצינות בודאי שמדבר בבקשה תחשבו גם על מגזר זה.....
פלוני מחו״ל21.02.12
10
ההתחסדות,הצביעות והצדקנות הדמגגוגית של מימרן זועקת לשמים מאחר ולהסתדר לבד פירושו להשכיל,ללמוד מקצוע ולעבוד.אם אין קמח=אזרחים שעובדים כדי לפרנס אותנו אז אין תורה ומזון.
מציאותי21.02.12
יש הרבה חרדים שעובדים, ואלה שלומדים- הם גם משלמים מיסים וכו' אבל כאן "יודעים להסתדר לבד"- מדובר על דעות והנהגות בתוך הציבור החרדי, הנושא הוא על זה שהחילונים רוצים לתחוב את האף שלהם לכל חור שאפשר כדי להתנגח ולא כדי לעזור, כמו שכתוב בנ"ל; ,,"דואגים" לנשים החרדיות. דאגה כנה ועמוקה, לבל יסתמו פיותיהן בש
אניי22.02.12
9
תישארו בדיוק כמו שאתם!!!
היפיופה21.02.12
8
עיין ערך נתן זהבי שר"י איך פוער פיו . אבל זה מעולה שנתת להם את המקום להבין שיש כאן אנשים עם דעה וקרדיט, שלא מבייש שום פרוטוקול בסדר גודל דומה או נושא ונשוא דומים אם קיים אצלם בכלל. חזק ואמץ!!!
יוסי26.02.12
7
אתה שדרן דפוק וכותב עוד יותר גרוע
שסניק בדימוס21.02.12
אחד ויחיד ממש מתנה לעם ישראל ולא רק לחרדים!!! אבי ממרן שדרן מקצועי ביותר מאיפה באת לנו ככ צעיר ובעל נסיון עשיר לא נשאר לשדרני הרדיו אלא לקנא בך עלה והצלח והשם אתך!!!
שושו21.02.12
6
כמו תמיד יצאת ענקקקקקקק
עם ישראל21.02.12
5
בלי כל הפרענקים הנוראים האלה... אהבת? יופי. תבין, יש חוק במדינת ישראל שאוסר אפלייה במקום ציבורי. אסור להפלות אשכנזים וספרדים ואסור להפלות במקום ציבורי בין גברים ונשים. זה החוק מעבר לזה, אין איסור הלכתי על נשים מדברות (ולא ניכנס לענין שירת נשים) ולכן כאשר אתה לא נותן לאישה לדבר אתה הופך את הנשים ה
משה כרם21.02.12
כנראה שכשחלקו את מנת השכל, באת ואמרת שכבר יש לך... אם תפתח תחנה רק לאשכנזים, עם נושאים המעניינים אשכנזים בלבד, טפש יהיה הספרדי שינסה להידחף לשם בכח, אני מתכוון גם להיפך, בתחנה ספרדית עם פייטנים וכו' שטיפש יהיה האשכנזי שידחוף לשם את האף, כמו שאתה מבין שאף אחד לא נפגע מכך שלא נותנים במה לשום זמר ישראל
אני יהודי21.02.12
זה רצון ציבור מסויים בלי קשר להפליה וכי אם יפתח מחר עורץ לשירה מזרחית יתלוננו אשכנזים למה אין שמה שיר חסידי???????????????
מושי21.02.12
אתם רוצים שרק גברים ידברו ברדיו החרדי. זה מה שנקרא אפליה= הגברים קובעים, הנשים שומעות. אתם לא מציעים להן שום תחנה להביע בה את עצמם. זה אפליה, פרימיטיביות, חושך, בורות, פגיעה במעמד האישה וכו' ואם הנשים שלכן רוצות את זה שיערב להן. מצד שני, 500 שנים של מלחמה באפליה בעולם לימדו שהמופלים נוטים לחשוב שהאפ
שימי21.02.12
תחנת רדיו משלהן?!
שרה א.23.02.12
סליחה, לכל ציבור במדינה יש זכות ושוויון זכויות לעשות כרצונו?! להביע דעה.. וכו' אז שהציבור האשכנזי יפתח תחנה לאשכנזים בלבד מה רע, אני חרדית וחלק מההשקפה שלי זה שלא בא לי לעלות לרדיו ולשמוע נשים שעולות לשידור, ומה שקורה זה שאם *כופים* עלי לשמוע נשים -כי אין לי מה לשמוע, כאן זה אפליה, שלא נותנים לי לעמ
אניי22.02.12
4
כל הרבנים המשדרים שם נמנים על הציבור החרדי ואתה מעלה את הרבנים מהציבור הדת"ל רק למהדורה המרכזית שזוהי לא תוכנית תורנית ! חבל שלהתקפות יש בסיס... ואגב אין לי בעיה שלא משמיעים נשים כל עוד רוב הציבור מעוניין בכך.
דת"ל21.02.12
כן! צריך להדיר רבנים דתיים לאומיים כי דעותיהם כוזבות ושלא על פי תורה
רוצה שיהיה טוב22.02.12
3
חזק ביותר..
מאור התלמוד ב-f21.02.12
יבה? מי אתה לדבר בשם ישיבה קדושה? ללא קשר לדבריו הנוקבים של אבי.
יוסי26.02.12
2
חבל שמי שצריך לקרוא את זה לא קורא וקשה לאנשים לשנות דעות... יהיה טוב אחלה רדיו קול ברמה.. אבי מימרן אחד השדרנים
אניי21.02.12
1
אבי מימרן, יישר כוחך! איש חכם ואמיתי שיודע לעמוד על עקרונות ולענות יפה. ענית היטב לציפי חוטובלי באותו יום שהעלית אותה לשידור. זה היה מרתק. תודה לך! 
יונתן פ.21.02.12
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

לשמוע ללמוד ו.. להצליח:

 משכפלים הצלחות; ככה גם אתה תהיה טוען רבני >>

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

לבעלי הון עצמי של ₪255,000

ההזדמנות: פרויקט יוקרתי בבני ברק, צמידות לפארק ירקון

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מורשת יהדות תימן

בני הישיבות התימנים הקבילו את פני הגר"ש מחפוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

אין מה לדאוג

השנה יש דרך מהודרת במיוחד להוסיף טעם לפסח >>

כיכר בשיתוף ספרייט | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24