מה האסטרטגיה השיווקית שלך לשנת 2016?

הזמנים השתנו, עד לפני כמה שנים מספיק היה לשרבט איזה משפט משעשע בטוויטר ובתוך מספר דקות כל העולם התגלגל מצחוק היום גולשים הם הרבה יותר מתקדמים אז איך תתמודדו עם השינויים

כיכר השבת | מקודם |
(צילום: יח"צ)

הזמנים השתנו, עד לפני כמה שנים מספיק היה לשרבט איזה משפט משעשע בטוויטר ובתוך מספר דקות כל העולם התגלגל מצחוק. אם היה לכם מותג היה הרבה יותר קל לייצר מעורבות בקרב לקוחות פוטנציאליים: הלקוחות היו מסתפקים באיזה פוסט, אולי איזה קופון או שיחת צ'ט, וזה כל מה שהם היו צריכים כדי לשתף ולהעביר את המסר הלאה. והיום? היום גולשים הם הרבה יותר מתקדמים: הם מוצפים בתוכן וגירויים כל העת והרבה יותר קשה ללכוד את תשומת ליבם, ועוד יותר מאתגר לגרום להם להפוך ללקוחות שלנו.

אני מאוד מקווה שנופפתם לשלום לאסטרטגיית השיווק באינטרנט שהייתה לכם בשנה שעברה כי שנת 2016 כבר החלה.

אני פוגש בעלי עסקים רבים ומשיחות שאנחנו מנהלים עולה כי אכן רוב העסקים משקיעים בשיווק באינטרנט. כ-75% מהעסקים פועלים לקידום העסקים שלהם ברשת בעזרת תוכן שיווקי (כתבות, פוסטים, תמונות, וידאו, פרסומות, מודעות וכו'), אולם רק כ-35% מהם מדווחים שהאסטרטגיה השיווקית שלהם אפקטיבית.

ובכן, אין די בשליחה עיוורת של תכנים שיווקיים לפלטפורמות השונות וגם אין די בכוונות כנות ואמיתיות כדי להצליח. לשם כך צריך אסטרטגיה שיווקית יעילה ומעודכנת.

אני יודע שאני לא מגלה לכם את אמריקה או מספר כאן משהו מהפכני אבל כל עסק, יהא זה עסק גדול או קטן, חייב אסטרטגיה שיווקית כדי להצליח. אז איך אסטרטגיה שיווקית צריכה להראות בשנת 2016 לנוכח השינויים התכופים בתעשייה, הטרנדים, המגמות והטכנולוגיות החדשות?

בנו פרסונה אינטרנטית למותג שלכם. זה הזמן להכיר מקרוב את קהל היעד שלכם. בוודאי כבר נתקלתם בקהל שלכם כאשר הפצתם תכנים שיווקיים בעבר דרך הבלוגים, הרשתות החברתיות, Youtube והקמפיינים הפרסומיים. עכשיו הגיע הזמן לעשות סדר ולראות מה מאפיין את הקהל שלכם (מין, גיל, מצב סוציו אקונומי, אזורים גיאוגרפיים, מצב משפחתי, מה חסר להם, מה כואב להם, אילו חששות יש להם, על מה הם חולמים וכו'). לאחר שתזהו את הקהל תוכלו לבנות פרסונה אינטרנטית שמפיצה את התוכן השיווקי שלכם ומדברת בשפת קהל היעד הייחודי שלכם. כך למשל, אם יש לכם מותג איפור, תוכלו להכין סרטון הדרכה ליוטיוב שמלמד גולשות וגולשים להתאפר. אם הסרטון יהיה טוב הוא יופץ וישותף. השאירו מקום לתגובות והקפידו לענות לשאלות של גולשים.

התאימו את התוכן השיווקי לערוץ / הפלטפורמה. אם עבדתם קשה והשקעתם הרבה מאמץ וכסף בהכנת תוכן שיווקי אך הפצתם אותו בערוץ הלא מתאים, זה כאילו לא עשיתם כלום. יש לכם רעיונות נהדרים וחשוב לתעל אותם לערוצים הנכונים. אין טעם לפרסם תמונה מצחיקה בפורום רציני או לפרסם כתבה ארוכה בפייסבוק וגם אין משמעות לפרסום סרטון רציני ב – GAG9. חשוב להתאים את התוכן לערוץ שבו אתם מפיצים אותו. הנה כמה דוגמאות: מאמרים אקדמיים או מקצועיים ארוכים מתאימים לבלוגים או ל- LinkedIn, מבצעים וקופונים מתאימים לפייסבוק, לאתרים חיצוניים, לטוויטר, למודעות פרסום וקמפיינים (גוגל אדוורדס, פייסבוק, יוטיוב וכו'), תמונות לאינסטגרם ולפייסבוק, סרטונים שיווקיים מתאימים ליוטיוב, לפייסבוק, לאתרים, לGAG-9 וכו'. וגם כאן כדאי מאוד לעקוב ולראות שהתוכן שהפצתם אכן מצליח ליצור מעורבות. מידה מסוימת של ניסוי וטעיה היא בלתי נמנעת כאשר מדובר בשיווק באינטרנט, זה לא מדע מדויק. נסו להסתכל ולבחון מה אחרים עושים? כיצד הם מצליחים ליצור מעורבות? אילו כותרות תופסות? ומה עושה באזזז ברשת?

אין זמן!!! המומחים אומרים שצריך לחשוב בגדול ולפעול מהר. לפתוח דפי נחיתה ייעודיים, לצאת בקמפיינים פרסומים למוצרים ושירותים חדשים, לפתח מערכות יחסים עם לקוחות פוטנציאליים – הכול נכון, אבל חשוב גם לעשות אופטימיזציה ולהתאים את התוכן למכשירים השונים: טאבלט, סמארטפונים, מחשבים ניידים ומחשבים. נכון לרגע זה, הסמארטפונים מובילים, שם מבוצעים רוב החיפושים ברשת. לכן חשוב לבחון היכן נמצאים הלקוחות שלכם ולדאוג שהם רואים וצורכים את התוכן שלכם. עקבו ובדקו מה גולשים עושים עם התוכן שלכם – האם הם אדישים אליו? משתפים אותו? מגיבים אליו?

חוויית משתמש. כאשר אתם מכינים תכנים השיווקיים שלכם אתם צריכים לקחת בחשבון את חוויית המשתמשים שהם הלקוחות הפוטנציאליים שלכם. תוכן שיווקי שלא יוצר באזז ומעורבות לא ימיר את עצמו למכירות. יצירת תוכן שיווקי מנצח הוא רק הצעד הראשון באסטרטגיה השיווקית שלנו. הצעד הבא הוא לוודא שהגולשים אכן מתעניינים בתוכן ומעורבים בו. עוד לפני שאתם מפיצים את התוכן וודאו שהוא נראה היטב בכל המכשירים, שיש קריאה לפעולה, שהתוכן אסתטי ומעניין, שהגולשים מבינים הם מה צריכים לעשות ושהעמוד נטען מהר.

לבסוף, חשוב לתעד את האסטרטגיה השיווקית שלכם. כפי שאמרנו, שיווק באינטרנט הוא גם ניסוי וטעיה. קמפיין שיווקי למותג אחד לא יהיה אפקטיבי בהכרח עבור מותג אחר. לכן, חשוב לתעד ולעקוב מקרוב אחר הפעילות השיווקית שלכם. איזה תוכן שיווקי עובד? באילו ערוצים? מה מייצר מעורבות בקרב גולשים? מה מייצר מכירות ומה לא? תעברו על הממצאים ושנו את הטקטיקה אם צריך.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר