מהפכה

תלמה מפחיתה את כמות הסוכר בדגני הבוקר בישראל

לראשונה בעולם תוסמן כמות הסוכר בחזית כל אריזות דגני הבוקר באמצעות אייקונים של כפיות סוכר. ענת גבריאל מנכלי"ת יוניליוור: "עד סוף שנת 2017 נשלים מהפך במסגרתו דגני תלמה יכילו בין אפס לכפית וחצי סוכר למנה בלבד" (בריאות)

כיכר השבת | מקודם |
(צילום: יחצ)

חברת תלמה, מובילת שוק הדגנים בישראל, מתחייבת כי עד סוף שנת 2017 תשלים מהלך הפכני שבמסגרתו כל דגני הבוקר (למעט כריות) יכילו בין אפס לכפית וחצי סוכר למנה (30 גרם בלבד).

רוב המוצרים כיום כבר עומדים בסטנדרט, ודגני הבוקר שלא יעמדו בדרישות ירדו מהמגוון ולא ייצרו יותר.

לראשונה בעולם, כמות הסוכר תסומן בחזית כל אריזות דגני הבוקר באמצעות אייקונים של סוכר שיאפשרו לצרכנים לעשות את הבחירה המתאימה ביותר עבורם ובני משפחתם. הסימון יתייחס לסך הסוכרים במנה ולא רק לסוכר המוסף.

בנוסף, בחזית אריזות דגני הבוקר יסומנו גם רכיבים חיוניים כמו סיבים תזונתיים ודגנים מלאים.

שפה של כפיות סוכר

במסיבת עיתונאים מיוחדת, אמרה ענת גבריאל מנכלי"ת יונילוור ישראל כי "אנו רוצים להציג לצרכנים שלנו מידע בצורה שקופה וברורה ועל כן בחרנו בשפה של כפיות סוכר. כל זאת, לצד הפחתות סוכר שנעשו וימשיכו להיעשות עד שנגיע למידת הסוכר המינימלית, תוך שמירה על טעם דגני הבוקר".

כחלק מהאסטרטגיות הקיימות של יוניליוור, כבר משנת 2010 החלה תלמה להפחית בהדרגתיות את כמות הסוכר בדגני הבוקר. עד כה הופחתו 25% סוכר מדגני הבוקר לילדים, ועד סוף 2017 יופחתו 12% סוכר נוספים.

יוניליוור רואה בכך אחראיות ומחויבות לפעול לשיפור הבריאות ואיכות החיים של האוכלוסייה.

בהמשך המהלך, תלמה תשיק אף 'כריות' מופחת סוכר שיכיל עד כפית וחצי סוכה למנה ויהווה אלטרנטיבה לצרכנים המבקשים לצרוך פחות סוכר.

ארוחת בוקר מאוזנת, מזינה ויעילה

בסקר שערכה תלמה בקרב אימהות עלה כי מעל 70% חושבות שיש כמות סוכר גבוהה בדגני הבוקר. כשאותן אימהות גילו כמה סוכר יש כיום בדגני הבוקר של תלמה, הן הופתעו לטובה.

הפער בין תפיסת כמות הסוכר בדגני הבוקר, לבין מה שקורה בפועל, מחזק את הצורך לתקשור כמות הסוכר בחזית האריזה.

לארוחת הבוקר חשיבות גבוהה לתפקוד הפיזי, המנטלי, ולבריאות הכללית של כלל התפתחות האדם: ילדים, מתבגרים ומבוגרים. מחקרים רבים בעולם מצאו כי ארוחת הבוקר תורמת לתפקודי המוח המתבטאים בשיפור בריכוז, ציוני מבחנים ויכולת השלמת משימות מורכבות בבית הספר.

מנכלי"ת יוניליוור, ענת גבריאל, הוסיפה במסיבת העיתונאים לרגל המהלך המיוחד של תלמה כי "97% מהאימהות מציינות כי חשוב להן שילדיהן יאכלו ארוחת בוקר, אך בפועל כשליש מהילדים לא אוכלים ארוחת בוקר לפני שהם יוצאים מהבית. ארוחת הבוקר הפופולרית ביותר בקרב ילדים בישראל היא דגני הבוקר שמעניקים ארוחה מאוזנת, מזינה ויעילה".

בימים אלו מושק אתר אינטרנט של תלמה, באמצעותו יוכל הצרכן להכיר את מוצרי תלמה טוב יותר: פרופיל תזונתי, תהליך הייצור ועוד. בנוסף, יתאפשר דיאלוג של הצרכנים עם אנשי המקצוע בחברה כדוגמת דיאטנים ואנשי פיתוח, במסגרתו יוכלו הצרכנים לשאול כל שאלה באופן מהיר וישיר.

כמחצית ממוצרי דגני הבוקר של תלמה יסומנו בכפיות סוכר במהלך החודשים יוני-יולי, והשאר יסומנו עד תחילת שנה הבאה.

"עד סוף שנת 2017 נשלים את המהפך בדגני הבוקר של תלמה", הוסיפה גבריאל, "דגני הבוקר יכילו בין אפס לכפית וחצי סוכר למנה בלבד. 80% מהמוצרים שלנו עומדים כבר כיום בסטנדרט הזה".

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר