להפוך למקצוען

יומנו של סוחר - להתחיל לסחור באופן עצמאי מכל מקום

בשנים האחרונות המסחר בשוק ההון הפך מאוד פופולרי בקרב אנשים המעוניינים ללמוד איך לסחור לבד וזאת במטרה להיפטר מיועצי ההשקעות והבנקים שגובים עמלות גבוהות. אנו הולכים להיכנס לעולמו של גיל, סוחר מנוסה, שהמסחר העצמאי בשוק ההון מהווה עבורו מקור הכנסה נוסף (שוק ההון, שיווקי)

המסחר העצמאי בשוק ההון מהווה מקור הכנסה נוסף. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

בשנים האחרונות המסחר בשוק ההון הפך מאוד פופולרי בקרב אנשים המעוניינים ליצור הכנסה חודשית נוספת או ללמוד איך לסחור לבד וזאת במטרה להיפטר מיועצי ההשקעות והבנקים שגובים עמלות גבוהות. סוחרים שלמדו כיצד לסחור בצורה נכונה ושיטתית בשוק ההון נהנים מדי יום מהכנסה נוספת.

כך למשל, גיל סוחר מקצועי ומנוסה שהמסחר בשוק ההון מהווה עבורו עוד מקור להכנסה נוספת. הוא הסכים לשתף אותנו ביומן המסחר האישי שלו, הכולל חלק מפעולות המסחר שהוא ביצע ביום שני ב-11 באוגוסט, במערכת ה-META TRADER הפופולרית.

פעולה ראשונה: שורט על האירו/דולר

בעקבות הנתונים הכלכליים הטובים שהתפרסמו בארה"ב, לצד זיהוי המגמה על הגרף, הערכתי שהדולר יתחזק מול האירו ולכן החלטתי לפתוח פוזיציית שורט על האירו/דולר בגודל של 1 לוט (100 א' אירו) לפי שער של 1.33890. הצבתי פקודה לעצירת ההפסד (סטופלוס) ברמה של 1.34310 ונתתי לפוזיציה לרוץ.

יום לאחר מכן ראיתי שהניתוח שלי נכון והדולר אכן התחזק אל מול האירו. סגרתי את הפוזיציה ברמה של 1.33410, כלומר ברווח של 480 דולרים. גיל מציין כי הוא אומנם יכל להשאיר את הפוזיציה פתוחה ולנסות לייצר רווח נוסף אך בחר לא להיות חמדן מדי ולסגור אותה כשהוא ברווח נאה.

פעולה שנייה: לונג על הנפט הגולמי

הגרף התלת חודשי הראה שהנפט במגמת ירידה ולפי הנתונים זיהיתי שצריך להגיע תיקון כלפי מעלה. לכן, פתחתי פוזיציית לונג על הנפט בגודל של 1 לוט (1,000 חביות) במחיר של 97.88 דולר לחבית. במקרה זה השתמשתי בפקודת הגנה של סטופלוס-עוקב (trailing stop loss) במרווח של חצי דולר.

באופן זה, אם המחירים ממשיכים לעלות כך גם הפקודה לקטיעת ההפסד עולה במרווח של חצי דולר. התחזיות שלי התממשו והפוזיציה נסגרה במחיר של 98.05 דולר. כלומר ברווח של 170 דולר. גם במקרה זה יכולתי להשאיר את הפוזיציה משום שהמחיר המשיך לעלות עד לרמה של כ-98.6 דולר (בגבוה היומי) אך נקטתי במשנה זהירות ולא להיות חמדן מדי.

פעולה שלישית: שורט על מדד ה-S&P

הערכתי שהמדד יתקן כלפי מטה לפי כל הנתונים הפונדמנטליים והטכניים. החלטתי לפתוח פוזיציית שורט בגודל של 0.5 לוט (50 חוזים) על המדד לפי מחיר של 1932 נקודות. הצבתי פקודה לקטיעת ההפסד ברמה של 1940 נקודות.

לצערי הניתוח שביצעתי לא היה מספיק מדויק והמדד המשיך לעלות באותו היום, כך שפקודת הסטופלוס שהצבתי נתפסה וכך בפוזיציה הזאת סיימתי בהפסד של 400 דולר.

שלושת הפעולות/פוזיציות שנפתחו ע"י גיל הניבו לו רווח של קרוב ל- 250 דולר. "אף אחד לא קוסם וחשוב לזכור שהפסדים הם לצערנו חלק מהשוק", הוא מציין.

גיל ממליץ לכל אחד המעוניין לסחור באופן עצמאי לפתוח חשבון מסחר, ללמוד את מערכת המסחר ואפילו להתנסות בתוכנת דמו שקיימת בחברות הרציניות כדי להימנע מטעויות, להתמקד במספר מוצרים - ללמוד את ההתנהגות שלהם היטב ולהתחיל לסחור.

סוחר עצמאי? הגיע הזמן להפוך ממקצוען לחובבן! הצטרף עוד היום לATRDE, ותתחיל ליהנות מחוויית המסחר המקצועית ביותר.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר