בריאים עם מאוחדת

איך להתעמל במשרד וברכב ולהרגיש טוב עם עצמנו?

בחוץ קר מדי, אבל הסופגניות מחנוכה מתחילות להפריע. הגיע הזמן לשבור את השגרה ולהתחיל לחזור לכושר. אנחנו יודעים עד כמה זה חשוב ומאידך עד כמה זה קשה. איך מתחילים? מדריך לעצלנים במיוחד (men, שיווקי)

לחזור לפעילות ספורטיבית. גם עצלנים יכולים. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

עברו החגים, עבר גם חנוכה, והנה הגיע החורף ועדיין לא התחלת לחזור לכושר - למרות הרצון העז. מעבר למראה החיצוני, בהתעמלות סדירה ונכונה ישנם יתרונות רבים.

לא צריך לקרוא יותר מדי מחקרים כדי לדעת שפעילות גפנית מפחיתה את הסיכון לחלות במחלות כרוניות. בכמה מפחיתה? בעשרות אחוזים. פשוט ככה.

אבל רגע, זה לא הכל. מה עם סכרת, מחלות לב, השמנת יתר? אם תחזור לכושר גופני אתה גם משפר את תפקוד המוח, וגם תגיע להישגים יותר טובים בלימודים.

שגרת העבודה עמוסה ומלחיצה? התעמלות מפחיתה תסמיני דכאון וחרדה, ואפילו משפרת את איכות השינה. בקיצור: אם אתה רוצה להימנע מלראות רופא - סדר יום של פעילות ירחיק אותך משם.

אז למה אנחנו לא מתעמלים?

שאלה טובה. ישנם כמה טיעונים שיכולים להתקבל. קודם כל: זמן. כן, לפעמים פשוט אין זמן. שגרת החיים מלאת פגישות והתרוצצויות שפשוט אנחנו לא מוצאים את הרגע הנכון להתאמן. אפשר בכלל לשלב בין עבודה לכושר?

טיעון נוסף קשור למוטיבציה. לפעמים אנחנו מתחילים בהתלהבות יתירה להתחיל את המסע שלנו לכושר גופני, ומהר מאד החיים מושכים אותנו בחזרה לכורסה.

למי שהחליט ברגע זה לתפוס את עצמו בידיים, חשוב לדעת שאמנם הטיעונים מתקבלים - אבל לכל קושייה יש תירוץ. אין לך זמן? אפשר אפילו חצי שעה בימות השבוע. אין לך חשק? הכל תלוי בסדר יום. אם ההתעמלות והכושר יהיו בשבילך כמו צחצוח שיניים - תוכל גם לשלב ספורט ביום-יום שלך.

מתקנים בפארק חינמיים לחלוטין. אילוסטרציה. צילום: Nati Shohat/Flash90

אבל רגע, מה עם העלות? למה להוציא סתם כסף? גם פה התירוץ הוא פשוט: יש המון אפשרויות חינמיות לחלוטין. רכיבה על אופניים, הליכה, ריצה, מתקני הכושר בפארקים ועוד ועוד.

אבל בחורף, כשקר בחוץ, פתאום כל התירוצים נעלמים ונוח לנו לדמיין אותנו חוזרים לכושר בקיץ, מתחת לשמש החמימה והנעימה.

אז איך בכל זאת משלבים בין כושר לעומס בעבודה? בין מזג אוויר קר להתעמלות גופנית?

אפשר להתעמל גם ברכב ובמשרד

כן, תתפלאו, אבל לפחות לעשות משהו גם בזמן הנסיעה וגם בזמן ישיבה במשרד.

ברכב: אם אתם מבלים הרבה שעות בנסיעה, כוונו את מושב הכיסא לקבלת תמיכה מלאה מהגב התחתון ועד קצהו העליון של עמוד השדרה. אל תשכחו לשים מוזיקה נעימה שתעזור לכם להיכנס לפעילות.

גלגלו את הכתפיים לפנים ולאחור ונדנדו את האגן מצד לצד על המושב. טיפ: שימו זוג כדורים קטנים משני צדיו של עמוד השדרה, ותקבלו על הדרך גם עיסוי רקמות שמביא להפגת לחצים והרפייה.

חשוב מאד: אל תפנו מבטים חטופים למראה הצדדית. נסו לסובב את הראש, גלגלו ונשמו עמוק. כך תגבר זרימת הדם והעירנות תעלה.

אימון במשרד, אפשרי? אילוסטרציה. צילום: שאטרסטוק

אימון בכסא משרד: כן, גם בזמן העבודה תוכלו לשלב אימון שיעזור לכם להתחיל את הפעילות הספורטיבית וישחרר לחצים.

איך עושים את זה? בזמן הישיבה, הניחו את כפות הרגליים על הרצפה. לאחר שעשיתם את זה, תזדקפו ותבליטו את בית החזה. שלב שני: תעבירו את משקל הגוף אל כפות הרגליים ונתקו את הישבן מהכסא.

נסו זאת לפחות חמש חזרות ותתחילו להרגיש את ההבדל בין סתם לשבת לבין לעשות גם קצת אימונים...

טיפ למתקדמים: את המייל הבא שלכם תכתבו על רגל אחת. את המייל הבא אחריו תכתבו כאשר אתם עומדים עלה רגל השנייה.

לא משנה מתי אתם במשרד, גלגול הכתפיים קדימה ואחורה יעזור לכם לחיזוק הגב העליון.

התחילו באימונים פשוטים, והיו מוכנים לחזור להתעמלות מלאה, תזונה נכונה ואורח חיים בריא.

הכתבה נערכה בשיתוף מאוחדת. תוכן הכתבה על פי טל ניצן, פיזיותרפיסטית ראשית במאוחדת, והילה לביא, מנהלת קידום בריאות בארגונים מקבוצת Bwell

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר