חדשות האוכל

"נתח": אג'נדה צרכנית חדשה בשוק הבשר המהודר

באירוע ההשקה למותג 'נתח' הוצגה אג'נדה צרכנית שוברת מיתוסים שצפויה לגרום לשינויים חיוביים בשוק הבשר המהודר ובהרגלי הצריכה במגזר החרדי (חדשות האוכל, שיווקי)

המהלך שיגרום לחרדים לקנות יותר בשר (צילום: shutterstock)

שוק הבשר המהודר בישראל רחוק ממיצוי היכולת הצרכנית שלו. הרבה חושבים שבשר בקר איננו בריא, בטוחים שהוא יעשה להם חור גדול בכיס ולא ממש יודעים איך מבשלים את האדום הגדול הזה.

אך המיתוסים הללו נשענים על דעות קדומות ושגויות. השבוע הושק 'נתח' - מותג בקר בכשרות הגאון רבי אברהם רובין שליט"א, באירוע השקה מושקע בבית ההארחה בשכונת בית וגן בירושלים, והוא כאן כדי לשנות.

בקר - בריא ולא יקר

לפי נתוני 'גיאוקרטוגרפיה', הציבור החרדי מונה כיום למעלה מ-180,000 בתי אב. מלבד שבתות, חגים וימי החול, נערכות במגזר כ-10,000 חתונות בשנה ויחד עם ימי השבע ברכות, מדובר על כ-70,000 אירועים בשנה עם מאות ועשרות מוזמנים. בתחשיב כולל רק לסעיף 'שמחות ואירועים' נגיע למיליוני מנות בשר.

עם זאת, אם בוחנים את המחיר פר-מנה, מתברר כי מנת בקר משתווה למחיר של מנת עוף, ולפעמים אף זולה יותר. כיצד? באמצעות בחירה ופריסה חכמה של נתחי הבשר (נין להיעזר בקטלוג של נתח).

בנוסף, גם בסעיף הבריאות ניתן לראות כי הבשר בריא לא פחות מהעוף, ולעתים אף יותר, כפי שמוכיחה הטבלה הבאה:

מובילים אג'נדה

"עוף ירושלים", מסביר אברהם רוזנברג, מנהל השיווק ב'עוף ירושלים', "הוא הספק המוביל במוצרי העוף והבקר בשוק המהדרין, ולא בכדי. דני מזרחי, הבעלים, משקיע הרבה מאוד כדי למלא את כל דרישות המהדרין, ויעיד על כך הרב רובין שיודע כי יש לו שליטה מלאה בכל מה שקורה במפעל, ולא רק בדברים הנוגעים ישירות לליין השחיטה והייצור".

"אנחנו יודעים בבירור", אומר רוזנברג, "כי שוק המהדרין רחוק ממיצוי היכולות הצרכניות שלו בתחום בשר הבקר, ואנחנו נחושים להוביל מהלך צרכני פורץ דרך, שיעמיק את מודעות הלקוחות לאיכות המוצרים, ושיוביל בסיעתא דשמיא לשינויים בשוק הבשר המהודר, בכל הקשור לצריכת בשר בקר".

"רק חברת 'עוף ירושלים' בשילוב חברת ק.ח. בשר חלק, שכבר היום מובילים עם נתח שוק ענק; שמחוברים לאיכות יצרן כמו מפעל 'לורסינל' שבאורגוואי; ושמתהדרים בכשרות של 'בד"ץ מהדרין' בראשות הרב רובין, החוצה את כל העדות במגזר החרדי - יכולה להוביל מהלך צרכני שכזה", חותם רוזנברג.

'חלק בית יוסף' האמיתי

"בבא אלעזר אבוחצירא זצ"ל", הפתיע בנאומו, הרב צורי נעמן, רב מועצה אזורית 'גן רווה', "מקפיד היה לאכול אך ורק מהשחיטה של הרב רובין, והסיבה לכך פשוטה: מאז ומקדם הנחה הרב רובין את 'בד"ץ מהדרין' לנהוג לפי כל החומרות והשיטות, הן של הבית יוסף והן של הרמ"א. שיהיה חלק בית יוסף אמיתי.

"כבן עדות המזרח, אני יכול לומר לכם מהיכרות קרובה, כי אם ישנו 'חלק בית יוסף' אמתי הוא נמצא אצל הרב רובין. מי שמחפש בשר חלק ללא שום סירכה וללא שום ריר – 'כמו פורמייקה' כפי שהרב רובין מגדיר זאת – ימצא זאת בכשרות 'בד"ץ מהדרין'".

באירוע השתתפו מנהלי רשתות המזון המובילות, כמו רמי לוי, יינות ביתן ושוק מהדרין, הכי כדאי, זול ובגדול, נתיב החסד ועוד, ואנשי המדיה החרדית הפגינו נוכחות רחבה. אפשר היה לראות את אלעזר קנופף מ'המודיע' מסתודד עם זליג אורלנסקי מ'יתד'; את משה פרוש מנכ"ל המבשר על שולחן אחד עם מנכ"ל קול ברמה אריאל דרעי; יהודה נחשוני מנכ"ל 'משפחה' ואריה לייב פפר מו"ל 'בקהילה', ולצדם, מנהלי השיווק וכתבי הצרכנות.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר