"דרך-חיים"

החיילים החרדים משתלטים על היחידות המודיעיניות

ישיבת דרך חיים מציעה שילוב מיוחד של לימודי קודש ברמה גבוהה עם לימודי ערב בלימוד מקצוע טכנולוגי יוקרתי, יחד עם שירות צבאי במסלולי המחשוב והסייבר. איך עומדים בקצב היום-יומי האינטנסיבי ומה משך המסלול? כל הפרטים (חרדים, שיווקי)

החיילים החרדים משתלטים על היחידות המודיעיניות. (צילום: דרך חיים)

לראשונה: ישיבה עם בית מדרש שמכין אותך גם לחיי מעשה, בשילוב נדיר של תואר יוקרתי ושירות צבאי ביחידות המחשוב והסייבר בצה"ל.

ישיבת דרך חיים הוקמה כמודל אמריקאי שמציג לימודים מעמיקים ורציניים בישיבה, יחד עם לימודי ערב אקדמאיים.

הלימודים בבית המדרש מכינים אותך להיות חרדי בן תורה אמתי ברמות הגבוהות, ויחד עם לימודי הערב, דורשים סדר יום ארוך וקשה שלא מתאים לכל אחד אלא רק לרצינים ביותר.

כך, למשל, בשונה משאר הישיבות, הפסקת הצהריים קצרה מהרגיל כדי להספיק כמה שיותר בלימוד והאינטסטיביות במהלך היום היא דרישת חובה.

"אנחנו לא מתפשרים על הסטנדרטים הרגילים המצופים מבחורי ישיבה" אמר הרב דוד בלוך, ר"מ בישיבה בראיון לעיתון 'במחנה', "מי שמגיע לכאן כי הוא רוצה חיים קלים או פתוחים יותר - טועה לגמרי".

בן תורה בעולם המעשה | שירות צבאי יוקרתי | גילאי 17-21 | לפרטים לחצו כאן

מנכ"ל משרד הביטחון בביקור בישיבה. צילום: דרך חיים

"אשרי מי שלימדו תורה"

הישיבה הוקמה לפני ארבע שנים על ידי הרב כרמי גרוס, שמשמש כראש הישיבה, ורמי ליבר, סגן אלוף במילואים, שחיפשו להקים ישיבה שמכינה את הבחור גם לחיי המעשה מתוך תחושת קודש ולהפוך לדוגמא לכל העולם החרדי.

אז איך זה עובד? המסלול של הישיבה הוא במשך ארבע שנים ומיועד לגילאי 17 עד 21: שנתיים של לימוד תורה בבית מדרש, בשילוב לימודי ערב לרכישת מקצוע טכנולוגי ברמה אקדמית המותאם לצרכי הצבא - באמצעות השלוחה החרדית של מכללת אשקלון שבנתה את תכנית ההכשרה בשיתוף פעולה עם יחידות צה"ל העוסקות בסייבר.

הלימודים התורניים בבית המדרש מחולקים לשני סדרים במהלך היום: סדר א' בלימוד גמרא עיון כמקובל בעולם הישיבות עם דגש אליבא דהלכתא. סדר ב' בלימוד בקיאות והקניית ידע נרחב בש"ס. בנוסף מתקיימים שיעורים קבועים ברמה גבוהה בהלכה, משחבה, מוסר ותנ"ך.

לאחר השנתיים, מתגייסים הבחורים לשנתיים שירות משמעותי ויוקרתי בצה"ל ביחידות המחשוב והסייבר (מודיעין, חלל, משרד ראש הממשלה, הכל לפי ההישגים). עם דגש: גם בזמן השירות הצבאי התלמיד עדיין משתייך לישיבה ומגיע מדי יום לסדר ערב, וכמובן בימי שישי ושבת.

כל יוצא שלאחר ארבע שנים ישנה גם אופצייה לסיום תואר ראשון אקדמאי יוקרתי, וגם לצבור שנתיים ניסיון בצבא למעשה, מה שיוביל לאחר השירות למציאה מהירה של פרנסה בכבוד רב בעולם ההייטק.

בן תורה בעולם המעשה | שירות צבאי יוקרתי | גילאי 17-21 | לפרטים לחצו כאן

הישיבה לא נקראת סתם "דרך חיים". מטרת הישיבה היא באמת להוביל את הבחור בכל אורח חייו: בן תורה חרדי גם בחיי המעשה.

"האידאל הוא שכשאדם יראה חרדי ברחוב, הוא יאמר לעצמו: אם כך אדם שלמד תורה מתנהג - מבחינת ערכים, נאמנות ודרך ארץ - אולי גם אני רוצה ללמוד קצת תורה", אומר הרב גרוס בראיון הנ"ל, "אנחנו רוצים שבכל מקום שהתלמידים שלנו יגיעו אליו, יגידו עליהם: אשרי מי שלימדו תורה".

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר