"זכות וחובה להשקיע בשגשוג העמותות בבני ברק"

לראשונה בחסות עיריית בני ברק התקיימה ועידת "משאבים" למנהלי גיוס משאבים בארגונים ועמותות. מארגן הועידה הרב יוסף ויטמן: "מטרת הכינוס היא מודעות להפיכת ארגוני תורה וחסד לבעלי רווחיות כלכלית". את הועידה נעל הרב אבא טורצקי במשא מאלף - צפו (כלכלה, שיווקי)

(וידאו: הרב אבא טורצקי במשא מאלף: צילום: סהר רם. )

מאות מנהלי משאבים בארגוני תורה, צדקה וחסד מכל רחבי הארץ התאספו לועידה ייחודית העוסקת אך ורק בהיבט המשאבים בעמותות. הכנס היה פרי עבודתו של יוסף ויטמן מנכ"ל ארגון משאבים ובחסות עיריית בני ברק ובנק מרכנתיל.

את הועידה כיבדו בנוכחותם ראש העיר חנוך זייברט וסגני ראש העיר: מנחם מנדל אייזנברג ונחם שפירא. ראש העיר אמר לנוכחים כי הוא רואה זכות גדולה שהעיר בני ברק מקיימת לראשונה ועידה מסוג זה וכי כמי שהקים מוסדות תורה וחסד ידועים לאנ"ש הוא רואה לעצמו זכות וחובה להשקיע בשגשוג העמותות בבני ברק ועל כן זו תהיה הועידת עמותות הראשונה אך בהחלט לא האחרונה.

נשיא הועידה, שלמה נס, הדגיש בדבריו הנרגשים את החשיבות שהוא רואה בעזרה ליציבותן הכלכלית של העמותות במגזר החרדי.

שמוליק סילמן נציג בנק מרכנתיל סיפר לנוכחים כי הבנק הקים מחלקה חרדית מיוחדת עבור ארגונים ועמותות חרדיים המותאמים לצרכים והאופי היחודי של הציבור. לאחר דבריו הנרגשים הציג מנהל מעוף בבני ברק את שיתוף הפעולה המיוחד עם הבנק שהינו היחיד הנותן הלוואות לעמותות בערבות מדינה ובמקביל מעניק הארגון השתלמויות ייחודיות למנהלים בתחומים הקשורים לניהול כספי ועוד.

ועידת "משאבים" לעמותות. צילום: יחצ

זכריה לנדאו חשף את עולם הקרנות הפילנתרופיות ועל החשיבות בניהול תיקי הבקשות לקרנות דרך חברה המתמחה באלפי הקרנות הקיימות וגם בבירוקרטיה הנהוגה בכל אחת מהן. הוא הציג את הנתון המפתיע שלפיו הקרנות מחלקות בארץ כארבעה מליארד! דולר בשנה אך רק אחוזים קטנים מכך מגיעים לארגונים חרדים וזאת בגלל חוסר ידע מקצועי רלוונטי.

את ההרצאה המרכזית העביר יוסף ויטמן מנכ"ל ארגון משאבים ומיוזמי הכנס. בדברים מאלפים הוא הסביר אודות פיתוח פעילות רווחית בעמותות והציג לדוגמא את מכרז הדיור לבעלי מוגבלויות בקהילה ואת שיתוף הפעולה לזכיה במכרז זה בין ארגון "משאבים" וארגוני צדקה וחסד מקהילות הקודש.

בהמשך אמר יוסף ויטמן לנוכחים כי ארגונו מוביל באמינות מול מאות הלקוחות ועל כן מלכתחילה שיטת עבודתו היא שהארגונים ישלמו אך ורק על תוצאות ולא על העבודה הממושכת. בהמשך הסביר על תכנית הקאוצ'ינג (האימון האישי) למגייסי משאבים אותה מנהל מוטי ויטמן - באימון עוברים מנהלי המשאבים תהליך בו הם לומדים איך להעצים את יכולת גיוס הכספים.

האימון מתחיל בבניית אסטרטגיה והעמדת יעדים ולאחר מכן בתהליך האימון לומדים להכיר את התורמים, לפרק התנגדויות, לסגור תרומות ולבסוף להפוך את התורם לחלק ממערך גיוס הכספים של הארגון.

בסיום דבריו הודה יוסף ויטמן לראש העיר בני ברק, לאולמי אריסטוקרט ולמשרד הפרסום טורבו שהפיק את הועידה על הצד הטוב ביותר.

הכנס הסתיים במשא מאלף של הרב אבא טורצקי שדיבר על עין טובה ועל כך שלעיתים דווקא אנשים חשובים מחשבנים כמה השני מרוויח ולא כמה הם מרוויחים מהקשר איתו והמשיך לרתק את באי הועידה במשך שעה ארוכה.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר