ההאקתון הראשון בעולם לנשים חרדיות: מה עושים עם כל התמונות בטלפון?

במסגרת ההאקתון הראשון בעולם לנשים חרדיות, יצרו הסטודנטיות פתרונות טכנולוגיים מתקדמים לבעיה שמציקה לכולנו: מה לעשות עם אלפי התמונות בפלאפון וכיצד למיין את הטובות ביותר בלבד. מנכ"ל מו"פ Microsoft ישראל: "אתגר עצום להביא נשים לעולם ההייטק. מאחל לכן להגיע אלינו ולחברות סטארט-אפ" (מאמע צרכנות, שיווקי)

מה עושים עם כל התמונות בטלפון? אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

אין מי שלא נתקל בסיטואציה המעצבנת הבאה: אתם בדיוק רוצים לצלם את תמונת חייכם, יחד עם הדמות שאתם מעריצים, בחופשה משפחתית מפנקת או סתם רוצים לתעד את הרגע הקסום, אלא שבאותו רגע שאתם לוחצים על כפתור הצילום, במקום שהתמונה תונצח לעד מתקבלת לפתע ההודעה כי נגמר המקום במכשיר הטלפון, והרגע המרגש? חלף ולא תועד.

בכל סמארטפון מצוי ניתן למצוא בין מאות בודדות של תמונות לאלפי תמונות. בדיקה שביצעו סטודנטיות המרכז האקדמי לב גילתה כי גברים מחזיקים ברשותם למעלה מ-900 תמונות במכשיר הטלפון בעוד נשים מחזיקות בלא פחות מ-1700 תמונות, חלקן כפולות או מטושטשות. סקרים מראים כי רוב האנשים מצלמים יותר מ-50 תמונות בכל חודש, אבל יותר מ-80% מאיתנו לא עושים איתן דבר; אין זמן למיין את התמונות הטובות, אין זמן וכוח ללכת לפתח, או סתם מתעצלים בביצוע המשימה. כולנו מוצאים את עצמנו אוגרים תמונות לרוב ולא באמת עושים בהן שימוש.

וכך נקבע כי האתגר איתו יתמודדו הסטודנטיות החרדיות בהאקתון הראשון בעולם לנשים חרדיות יהיה מתן מענה לבעיה וכיצד לאפשר בעתיד למשתמשי הסמארטפונים למיין תמונות בקלות ובמהירות, לשתף תמונות עם כל מי שנרצה ולפתח תמונות וזאת מבלי להשקיע שעות רבות במיון ומציאת התמונות הטובות מבחינת המשתמש.

ההאקתון שיצא אל הפועל בשיתוף חברת הענק העולמית Microsoft חברת קמא-טק לשילוב חרדים, וקמפוס לוסטיג של המרכז האקדמי לב, התקיים ביום ראשון במתחם We work בתל אביב והתחרו בו כ-50 סטודנטיות שנה ג' למדעי המחשב בקמפוס לוסטיג של המרכז האקדמי לב. חברת Microsoft סיפקה את המנטורים אשר סייעו לסטודנטיות והכווינו אותן לאורך ההאקתון, וזאת בנוסף לצוות שופטים מכובד מטעם החברה וגופים נוספים, כאשר בראש צוות השופטים עמד מנכ"ל מו"פ Microsoft ישראל יורם יעקובי.

יוסי זעירא, יורם יעקובי, פרופ' חיים סוקניק, משה פרידמן. צילום: מיכאל ארנבורג

הסטודנטיות, אשר עמלו על פיתוח הפתרונות הטכנולוגיים משעות הבוקר המוקדמות ועד לשעות הערב עבדו עם הרבה אנרגיה ורצון להצליח, והשופטים התרשמו ביותר. קבוצת PicShare בנתה אפליקציה שבאמצעותה יוכלו המשתמשים לשתף ביניהם בקלות את התמונות דרך הענן ואף 'להחיות' את התמונות סביב אירועים הקשורים לתמונות או ימי הולדת. קבוצת PicIt קיצרה את הדרך לפיתוח תמונות כאשר האפליקציה תבחר אוטומטית את התמונות הטובות, תוך דאגה לכך שלא תהיינה תמונות כפולות או מטושטשות וכל שנותר למשתמש הוא ללכת לחנות ולקחת את התמונות. אפליקצית Mem-Up מתעתדת לשנות את מסכי הסמארט-פון בצורה אינטראקטיבית ודינמית, והסטודנטיות ציינו כי השלב הבא הוא לאפשר סימון 'לייק' או 'דיס-לייק' כדי שיופיעו על המסך בצורה משתנה רק התמונות המועדפות על המשתמש. קבוצת Ifil מבקשת למיין את התמונות, כך שרק התמונות הטובות יישארו ושאר התמונות יימחקו, תוך התחשבות במאפיינים השונים ובחשיבות שמייחסים להם המשתמשים השונים. אפליקציית Galler-Me מבקשת להשתמש בטכנולוגית זיהוי פנים כדי להשאיר במכשיר רק תמונות שיש בהן את הפנים של המשתמש, ואילו אפליקציית SelFix הייתה יצירתית במיוחד, כאשר הסטודנטיות ביקשו ליצור אפשרות לשדרג תמונות ישנות, לאחר ניתוח אסתטי או יישור שיניים למשל. במקום שאדם יזרוק תמונות ישנות הוא יוכל ל'תקן' אותן.

מנכ"ל מו"פ Microsoft ישראל יורם יעקובי שעמד בראש צוות השופטים התפעל מהישגי הסטודנטיות בזמן כה קצר ואמר: "אחד האתגרים שלנו הוא להביא נשים להייטק, בכל העולם לא מצליחים להתגבר על זה. המחקרים מראים שקבוצות הבנויות מתרבויות שונות יוצרות תוצאות טובות ואנחנו רוצים גם את האנשים וגם את החשיבה המקורית שלכן, שתביא בוודאי תוצאות טובות. אני מאחל לכן להגיע למייקרוסופט וגם לחברות סטארט-אפ".

נשיא המרכז האקדמי לב פרופ' חיים סוקניק אמר: "בעוד בכל העולם המערבי פחות מ-20% מהסטודנטיות למדעי המחשב הן נשים, כולל במדינות כמו ארצות הברית וצרפת, במרכז האקדמי לב 53% הן נשים, רובן חרדיות. נשות המגזר החרדי מבינות כי הדרך להתפרנס בכבוד עוברת דרך מקצועות העתיד: עולם ההייטק והטכנולוגיה".

ראש קמפוס לוסטיג של המרכז האקדמי לב הרב צבי שרייבר: "שיתוף הפעולה המיוחד איפשר לסטודנטיות להתנסות עוד במהלך הלימודים האקדמיים באתגרים אמיתיים שאיתם הן יתמודדו בעתיד בתעשייה. המשימה של קמפוס לוסטיג היא לאפשר לסטודנטיות חרדיות ללמוד את המקצועות הנמצאים בחזית ההייטק ולהשתלב בשוק העבודה המתקדם ביותר תוך כדי שמירה על הזהות החרדית שלהן והבוגרות שלנו נחטפות בשוק".

הרב צבי שרייבר, פרופ' חיים סוקניק וד"ר אריה טייטלבוים צילום: מיכאל ארנבורג

משה פרידמן, מנכ"ל קמא-טק: "זהו ללא ספק אירוע היסטורי. זו פעם ראשונה בהיסטוריה שיש האקתון לנשים חרדיות. שמחתי ונפעמתי לראות מחד את היחס של חברת הענק Microsoft וכיצד היא לוקחת אירוע כזה בצורה משמעותית ביותר, ומצד שני את רמת החדשנות, התחרותיות והעומק הטכנולוגי של הנשים החרדיות בקמפוס לוסטיג של המרכז האקדמי לב. זה חלק מתהליך יותר רחב שקמא-טק מנסה להוביל יחד עם Microsoft לקידום נשים חרדיות לקדמת ההיי-טק".

חברי צוות השיפוט היו מנכ"ל מו"פ מייקרוסופט ישראל יורם יעקובי, CTOשל מייקרוסופט ישראל מירב דוידסון, מנהלת בכירה ב"סיירת המטכ"ל של מייקרוסופט", ד"ר לימור לחיאני, כתבת ההייטק של עיתון דה מרקר ענבל אורפז, CTO של האקסלרטור (מאיץ הסטראט-אפים) במייקרוסופט עדי סנטו, והראש האקדמי של קמפוס לוסטיג המרכז האקדמי לב, ד''ר אריה טייטלבוים.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית