על אמנית מוכשרת "אחת מול כולם" מבית "אמנות ואמונה- המרכז לאמנות ברוח יהודית"

הציירת והצלמת אסתי וילבושיץ, מייצגת את ההצלחה באומנות ובתרבות שאפשר למצוא אצל כל אחת ואחת: "חלמתי על עתיד מלא עשיה, פורח, מלא שמש ואור" (תרבות, שיווקי)

מבית הסוהר לאמנות ויצירה. (באדיבות המצלם)

הכותבת עו"ד עומר ינקלביץ, הינה מנכ"לית ומייסדת של איגוד האומנים "אמנות ואמונה"- המרכז לאומניות ברוח יהודית. מבית עמותת "רק התחלנו"

מבית הסוהר לאמנות ויצירה - אסתי וילבושביץ

ציירת וצלמת בת 24, היא צעירה ונמרצת, ובוחרת לפתוח ולספר לי את סיפורה האישי: "מיד לאחר החתונה שלי עברתי עם בעלי לגור ליד משפחתו במנצ'סטר שבאנגליה" , היא מזכירה לי את השנים בהם התגוררתי באנגליה את האפור היום יומי אותו כל כך אהבתי, מצאתי בו מגוון של צבעים וחלומות, ואיפשרתי לעצמי להפליג על כנפי הדימיון, נראה שאסתי חוותה את הממלכה הבריטית באופן מעט שונה.

"החיים אפורים שם, הם מכוסים בעננים כבדים,היום יום קשה משעמם ומבודד" מתארת וילבושביץ, נראה כי מתוך המקום הזה גמלה בליבה ההחלטה להתחיל ליצור, הניכור והכאב יצרו עולם של מחשבות וחלומות וכך היא החלה לצייר:

"ציירתי הרבה, ציורי שמן גדולים שקישטו את קירות הבית וחיממו את חדרי הלב. חלמתי על עתיד מלא עשיה, פורח, מלא שמש ואור".

הגעגוע לארץ להווי הביתי והקור האנגלי נתנו את אותותיהם וכך מתוך מקום של דכדוך הגיע החלום והתקווה:

"יום אחד הציעה לי גיסתי לצאת לקורס צילום חינמי מטעם הממשלה לעידוד תעסוקה" היא מתארת בחדווה את ההתרגשות לקראת הקורס המיוחל אולם, האכזבה לא אחרה לבוא, "הגענו לקורס, נבהלנו ורצינו לברוח על נפשנו" היא מתארת אוכלוסיה קשת יום ומאתגרת, מה שהתברר לאחר מכן כקורס שנועד לסייע לעבריינים בהליך השיקוי לאחר ריצוי עונשם.

"ג'ני, המורה לצילום היתה עדינה ומתחשבת ולכן החלטתי בכל זאת להמשיך ולנסות ללמוד "

וכך בידיעה שזה תהליך נסיוני בלבד, היא החלה לפקוד את שיעורי הצילום, להתנסות בצילומי חוץ סטודיו ופנים, ולאט לאט היא החלה לפתח חיבה לאמנות הצילום המקצועי והאמנותי.

היא מספרת "היתה שם חצר גדולה מלאה ביצירות מדהימות מחומרים שונים כמו עץ, אבן, ואדמה, את כל היצירות יצרו התלמידים" מתברר כי האמנות היצירה והצילום היוו נדבך משמעותי בהליך השיקומי של האסירים .

"אילו הייתי פוגשת את הטיפוסים שלמדו שם ברחוב, לא היה עולה בדעתי כמה כשרון טמון בהם כמה נשמה וכמה רגישות"

ניכר כי המפגש הזה הותיר באסתי חותם משמעותי, היא הפנימה מה אמנות יכולה לחולל באדם, וכך מצוידת בחוויה עוצמתית היא החליטה לקשור עצמה בעולם הצילום

"זו היתה החוויה הראשונה שלי עם הצילום ומכאן המשכתי", היא פנתה לחנות צילום וביקשה לעבוד בה בכדי שתוכל להכיר את האביזרים הציוד והטכניקות ובמקביל המשיכה ללמוד ולהתמקצע.

לאחר חמש שנות גלות וילבושביץ ובני משפחתה שבו ארצה, וכאן היא הרגישה כי השמש האור והאווירה הישראלית החמה מאפשרים לה ליצור מתוך שמחה.

היא החלה מצלמת מציירת לומדת ושואפת לצמוח ולגדול...

אתן מוזמנות לכנס "אחת מול כולם" כדי להכיר נשים נוספות מובילות בתחומן

איפה? מלון וולדרוף אסטוריה ירושלים | מתי? ו' שבט 22.1 בשעה 19:00 | איך נרשמים? לחצו כאן

אם גם אתם אומנים יוצרים ותרצו לשתף את הקוראים שלנו, אתם מוזמנים לפנות אלי ולשתף. מכירים אומנית/ אומן יוצרים מהתחומים השונים ונראה לכם שכדאי לשתף את הקוראים ביצירותיו? ספרו לי עליו. ולכל שאלה עצה ובקשה אשמח אם תפנו במייל: art.emuna.office@gmail.com

הכותבת עו"ד עומר ינקלביץ, הינה מנכ"לית ומייסדת של איגוד האומנים "אמנות ואמונה"- המרכז לאומניות ברוח יהודית. מבית עמותת "רק התחלנו" - www.artandemuna.org

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית