כנס מאמע

אחת מול כולן? אחת בעד כולן!

העצמה נשית מקודמת ע"י אינספור ארגונים, בניסיון להציב את הקריירה בראש סולם המימוש העצמי. זו ההזדמנות להזכיר לכולן כי לעשייה החברתית יש מקום של כבוד, גם כנשים וגם כיהודיות. עשייה חברתית – מימוש הנשמה (מאמע)

עו"ד עומר ינקלביץ' (צילום: קים צילום אירועים ומגנטים)

כנס הנשים המפעים "אחת מול כולן" שנערך השבוע, העביר באופן מרשים תכנים רוחניים מקצועיים ואמנותיים מרתקים אולם מעבר לכל אלו הוא היה– כנס העצמה נשי, עבור נשות הציבור החרדי.

מאחורי בליל ההגדרות הנפוצות כיום לחיזוק מעמד האישה, עומדת למעשה מילה אחת: פמיניזם. הגדרה שהייתה מצומצמת בתחילתה והתמקדה בהענקת שוויון זכויות לנשים, כמו זכויות הצבעה, ואט אט התרחבה והפכה לשם קוד כולל לקידום הנשים.

תפיסת העולם הפמיניסטית העדכנית, מנסה לשנות את מציאות חייהן ומעמדן של נשים בחברה, תוך התמקדות במשמעויות הפוליטיות, החינוכיות, התרבותיות והכלכליות של יחסי גברים-נשים. בין היתר באמצעות חקיקה, אכיפה, הסברה, שינוי נורמות התנהגותיות ועוד.

בתפיסה הציבורית, סולם הערכים העדכני של הפמיניזם מתכתב באופן הדוק עם מימוש עצמי. אישה מצליחנית – היא אישה שמצליחה בקריירה שלה. שהרי – מהות הפמיניזם הוא השוויון עם הגברים. גבר מצליח הוא אדם בעל משרה רמה ו/או איש עסקים מצליח. לכן, כדי להיות אישה מצליחה ע"פ הפמיניזם הטהור, צריך לעמוד באמת המידה ה"שוויונית" הזו ולהצליח באופן זהה בקריירה.

אין בי כוונה לקרוא תיגר על העמדה הזו. אני מברכת ומוקירה את הצהרות שרת המשפטים ח"כ איילת שקד בכנס על מינוי שופטת חרדית כבר בישיבה הקרובה של הוועדה למינוי שופטים ובשילוב נשים חרדיות בתפקידים בכירים בסקטור הציבורי.

ועדיין, אני מבקשת למקד זום ופוקוס על העשייה החברתית. העשייה הזו, יש בצידה לא רק זכויות רבות, לא רק הנאה והנעה רבה - אלא גם מימוש עצמי אמיתי.

התמקדות בעשייה חברתית בשינוי הסביבה בקידום תהליכים, ביצירתיות והפריה קבוצתית ועבודה למען הכלל היא מנהיגות אמיתית, כזו שצומחת מעשייה קהילתית. הדרך להובלת תהליכים משמעותיים, מגיעה מעבודה בשטח מול אנשים, מהאפשרות לגעת במי שאחרים לא נוגעים בו, ולייצר בעבורו את ההזדמנות. אין מימוש עצמי וסיפוק אישי רב יותר מעשייה חברתית משמעותית, זו מייצרת גם את הגשמת היכולות וגם סיפוק ומימוש של הנשמה.

בשנים האחרונות, עמותת "רק התחלנו" עוסקת בקידום מיזמים חברתיים קהילתיים, כמו 'אומנות אמונה' לקידום האמנים והיוצרים, 'עלמא' לסיוע משפטי לנשים במצוקה סיוע לעולים חדשים ועוד. המיזמים הללו משמעותיים מרגשים, ממלאים ומייצרים מציאות סביבתית וחברתית טובה יותר.

לנו הנשים, יש לא רק את הכישרון, היכולת, העומק וההבנה אלא גם ערך מוסף – רגישות, אמפתיה וחושים מחודדים. אלו שעוזרים לנו לנווט נכון, לבחור כראוי, ולדלג על מהמורות וקשיים בדרך, לדעת לייצר את המינון בין הבית העבודה והפעילות החברתית באופן המדויק והנכון לנו.

נשים מתאימות לעשייה חברתית. נשים לוקחות את האקטיביזם כמה צעדים קדימה. הדרך ליצירת מנהיגות נשית מרשימה, עוברת גם באמצעות הבחירה בפעילות חברתית קהילתית באשר היא. מנהיגות נשית נמדדת בראיית העומק הסוציאלית האנושית שלה.

ואסכם ברוח הסלוגן שליווה את הכנס: - את "אחת מול כולן". ובעשייה החברתית והשיתופית – את אחת בעד כולן. בואנה להיות בעד!

כנס מאמע "אחת מול כולם" צילום: קים צילום אירועים ומגנטים

שיתוף אישי:

ישבנו שם בכנס"אחת מול כולם" בפנאל שעסק בעולם הדיגיטל ובכח נשי אקטיבי ומעצים, כל אחת מהדוברות העבירה מסר חד ברור וערכי, ניתן היה לחוש את העוצמה שבשיתוף את ההבנה כי ביחד ניתן לשנות ולהשפיע על הסביבה ברוחניות בעשייה חברתית בעולם העסקי האישי והנשי

הרעיון להקים את מיזם "אמנות ואמונה" המשמש בית חממה ואיגוד לאמניות אמנים ויוצרים בציבור החרדי צמח מתוך הבנה ברורה כי אמנות זו שפת הנפש, וכלי ביטוי של הנשמה וכי כל ציבור ואוכלוסייה זכאי לעסוק בתחומי עניין עיסוק ותרבות שוויוניים, איכותיים ומעצימים

כשגילתי כי בקרב הציבור החרדי ישנן וישנם אמנים שיוצרים אמנות מופלאה רק נחבאת אל הכלים גמלה בליבי ההחלטה לעשות כל שביכולתי ולאפשר גם להם במה מאפשרת ואיכותית לעשייה שלהם, כי אמנות היא חלק מהשפה בחברה מתוקנת באשר היא.

ואכן, מצאתי שהאמנים בדיספלינות השונות מורגלים להשתמש באמצעים מסורתיים ולא דיגיטליים, כאשר הם נחשפים לאפשרויות המבוקרות אותן עולם הדיגיטל מציע הם מגלים כי ההזדמנויות רבות, אני מתרגשת לראות כיצד האמניות מתרגשות לגלות כי יצירה שלהן מגיעה לקצה השני של העולם, מוצגת בגלריות בינלאומיות ונמכרת אי שם, בזכות ולא בחסד, כי האמנות שלהן היא עכשווית איכותית ומרגשת.

כמו כן האמניות יוצרות מתוך מקום פנימי עשיר, מתוך עולמן העמוק משתמשות בידע המודע וכמובן בתת המודע שלהן, עולם הדיגיטל באופן מבוקר מאפשר להן להיחשף למיידעים ולשיטות וטכניקות חדשניות בתחום האמנות והיצירה ולפתח שיטות יצירה שקשורות בעולם הדיגיטל והמדיה.

סרטון מתוך כנס "אחת מול כולם"

בשאלה הבאה המנחה יערית אלבז שאלה על "זכויות יוצרים לגבי תוכן שעלה ברשתות החברתיות והאם ניתן לשרטט קו גבול ברור בנושא זכויות היוצרים ברשת ובעולם הדיגיטאל",

הנושא הזה מעסיק אותי רבות, ולענות תשובה בכמה משפטים זו משימה מאתגרת שהרי זירת הדיגיטל המדיה והרשתות החברתיות חושפת אותנו לעולם של תוכן עשיר מעצים ומורכב, ומעלה סוגיות ערכיות מוסריות חברתיות ומשפטיות רבות

לא להאמין אבל בלחיצת מקש ניתן לעבור על לא מעט עוולות אזרחיות לצד עבירות פליליות ולשלם על כך מחיר כבד, במקרה הטוב בכיס בתשלום נזקים ופיצוי, ואף בשלילת חירות ובמאסר.

אנחנו נתקלים בהתנהלות פוגענית ברשת בעוולות ובעבירות של תכנים שיווקיים, הפרת זכויות יוצרים, שימוש לא ראוי במידע אישי, פגיעה בפרטיות

אלימות, בריונות וירטואלית, חשיפה לתקיפה והטרדה, העלאה ויצירה של תכנים פוגעניים, חשיפה להסתה, הפצת שמועות, השפלה, לעג, השמצה, התחזות, פרסום ידיעות כוזבות, הולכת שולל, הפצת מידע אישי, הרחקה, ניצול, נידוי והחרמה, הפחדה, איומים וסחיטה, גניבת זהות, פשעי שנאה וגזענות, שליחת "דואר זבל" ועוד ועוד

על איזה חוקים עוברים?

ככלל, החוק בישראל איננו עוסק באופן ספציפי בעבירות באמצעות מחשב ואינטרנט, אך כל עבירה הקבועה בחוק נחשבת לעבירה גם כאשר היא מתבצעת באמצעות מחשב ואינטרנט. ישנם לא מעט סעיפים הנוגעים לשימוש בדיגיטל לדוגמא חוק הגנת הפרטיות חוק איסור לשון הרע חוק זכויות יוצרים, חוק מבצעים ומשדרים ועוד ועוד

וכל זה עוד בטרם נכנסתי לדיון בנושא השיימינג בריונות ברשת ותוצאותיהן הרות האסון כמו אובדן חיים ממש.

האם מותר לי להעתיק פוסט שכתבה חברה ? במה זה שונה משיתוף?

האם מותר לי להפיץ סרטון שצילמתי באירוע?

האם מותר לי להעלות תמונה שחברה צילמה?

האם ניתן להשתמש בתצלום של יצירה אמנותית?

האם ניתן לתבוע אותי בגלל שעשיתי SHARE על פוסט משמיץ ברשת?

האם אפשר להגיש תביעת לשון הרע בגלל ששלחו לי הודעה משמיצה?

האם כל פרסום שקרי הוא לשון הרע?

האם ניתן לתבוע בשל תמונה משפילה?

השימוש בדיגיטל מאפשר הזדמנויות רבות אולם יש לזכור כי על המשתמש לנהוג בזהירות רבה ולהקפיד להתייעץ עם בעלי מקצוע בכדי לא לטעות ולשלם לאחר מכן מחירים כבדים

בחרתי לקרוא להרצאה בנושא מורכב זה "מילים יכולות להרוג" כי לעיתים: "מוות וחיים ביד המקלדת"

רבות מאיתנו פעילות בתחום הדיגיטלי באמצעות הרשתות החברתיות, סוגיית זכויות היוצרים והחוקים המשפטיים אמנם ידועה עקרונית, אבל פרטיה הם בגדר נעלם גדול עבור חלק מהציבור אני ממליצה לפנות לייעוץ מקצועי כאשר נתקלים בשאלה בנושא הנדון.

• הכותבת היא עו"ד, מייסדת ומנכ"לית של עמותת 'רק התחלנו' המהווה פלטפורמה למיזמים חברתיים, מפעילה את מיזם 'אמנות ואמונה-המרכז לאמנויות ברוח יהודית', "עלמא - סיוע משפטי לנשים במצוקה" ושורת מיזמיים חברתיים נוספים בציבור החרדי.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית