"מאכלי אצבעות" - או "פינגר פוד" באנגלית - מה מקור השם?

את "מאכלי האצבעות" נהוג להגיש במגשי אירוח ובעיקר באירועי 'מינגלינג', המגשים כוללים פינוקי ירקות, כריכונים ומאפים, קינוחים כדוגמת פטיפורים, טארטלטים ועוד. מדובר בפינוק אמיתי, אבל מאיפה הגיע המונח הזה, "פינגר פוד", ומהי ההיסטוריה שלו?

Finger Food איטלקי (צילום: pixbay)

מה המקור של פינגר פוד?

"פינגר פוד" הוא ביטוי באנגלית (Finger Food) ובתרגום חופשי, "מאכלי אצבעות" ונהוג להגיש אותו במגשי אירוח. הוא בעיקר מתאים לאירועי מינגלינג. קייטרינג חלבי המציע מגשי אירוח של "פינגר פוד", מציע בדרך כלל מגוון מגשים ובהם פינוקי ירקות, כריכונים ומאפים, קינוחים כדוגמת פטיפורים, טארטלטים ועוד. מדובר בפינוק אמיתי, אבל מאיפה הגיע המונח הזה, "פינגר פוד", ומהי ההיסטוריה שלו?

פינגר פוד – מאז המאה ה – 18 בצרפת

ההיסטוריה של "מאכלי אצבעות" היא באופן טבעי עמומה,עם זאת, תיעודים היסטוריים מאמצע המאה ה – 18, מצביעים על כך שמגשי פינגר פוד היו פופולאריים בצרפת כבר אז בשם Canapés. פירוש השם הצרפתי הוא "ספה", והמשמעות היא שמדובר במאכלים שאין צורך לקום מן הספה על מנת לאכול מהם. כמובן, שבאותו תיעוד היסטורי נראו בעיקר כריכונים – פיסות לחם שחור מטוגן או אפוי, משוחות במגוון הדל של ממרחים שהיו מוכרים אז.

ההיסטוריה האיטלקית לא איחרה להדביק את הקולינריה הצרפתית, שם אנחנו מוצאים את הקרוסטיני – מתאבן עשוי פרוסת לחם לבן ופריך, מעליו ממרחים, בשרים או ירקות. גם הקאנאפס הצרפתי וגם הקרוסטיני האיטלקי הם מאכלי פינגר פוד בכל העולם כיום.

מעניין לציין כי מגשי האירוח המכילים פינגר פוד הפכו לפופולאריים באמריקה בעיקר בשנות ה - 20 של המאה הקודמת. בתקופה שכונתה לאחר מכן "תקופת היובש". באותה תקופה, חל איסור בארה"ב על שימוש במשקאות אלכוהוליים, מה שדווקא גרם לעלייה בצריכת המשקאות האלכוהוליים. אבל מכיוון שהחוק אסר על מכירת אלכוהול – היה צורך ליהנות מן המשקה המשכר בסוד, בחדרי חדרים, "מתחת לרדאר" של אנשי החוק. הנאה מכוס רום איכותי הפכה לאירוע שמתרחש במרתפי הבתים של אנשים פרטיים. האגדה מספרת כי מגשי הפינגר פוד שימשו את הנהנים מן השתייה, תוך סיכון ועבירה על החוק של מארחיהם, על מנת להודות למארחים "במנות קטנות" לאורך כל האירוע, מה שהקטין בעיני החוגגים את הסיכון לסיום פתאומי ומוקדם מידי של המסיבה.

כמובן שאין מה להשוות בין האיכות, הטעמים, המגוון והעושר של מגשי אירוח המכילים פינגר פוד אז והיום. חברות קייטרינג חלבי דוגמת קייטרינג מונייר, מציעות מגשי אירוח כשר עם פינגר פוד, קאנאפס ועוד תוך שימוש בחומרי גלם איכותיים ועתירי טעמים. מגשי האירוח עם פינגר פוד מאפשרים אירוח נוח ומפנק, עם מגוון רחב של מאכלים וטעמים. האופי של פינגר פוד אינו דורש מן המארחים להקצות אזור לאכילה, לדאוג להושבה של האורחים או לדאוג לסידורי הגשה – מדובר בפתרון אירוח מושלם, שהוא קליל, מפנק, וטעים במיוחד.

להזמנת מגשי אירוח של מונייר צרו קשר: 03-6326032

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר