קמפוס תבונה

שיעורי הקודש שמחזקים את הבנות בלימודים האקדמיים ולקראת עולם העבודה

איך מחנכים את הבנות לקדושה ושמירה על הערכים בתוך עולם העבודה? זוהי ללא ספק שאלה מאתגרת המעסיקה בנות והורים. בקמפוס תבונה של המרכז האקדמי לב נותנים את הדעת לסוגיה ונותנים לה מענה (לימודם, שיווקי)

(צילום: באדיבות המצלם)

בקמפוס החרדי "תבונה", השלוחה החרדית של המרכז האקדמי לב מאמינים כי כדי שהסטודנטיות החרדיות תוכלנה לפרנס את המשפחה בכבוד הן צריכות לקבל שיעורי קודש מלאים בתוכן יהודי, אמונה והשקפה יהודית תורנית, זאת לצד לימודי התואר שמאפשרים להן לעבוד במקצועות העתיד של העולם.

לצד שיעורי הקודש המובנים בתוכנית הלימודים ב'תבונה', על הבית היהודי, המהות של בית של תורה, בין אדם לחברו ועוד, שנותנים לסטודנטיות כלים לבנות את ביתן ועתידן, בכל יום רביעי מתקיימת הרצאה בענייני דיומא, שבה מגיעים המרצים הטובים ביותר ומשתפים את הסטודנטיות גם בסיפורם האישי.
כך למשל, נפגשו הסטודנטיות עם רבקה רביץ, מנהלת בית הנשיא, אשר פעלה במשך שנים רבות גם בין מסדרונות הכנסת תוך שמירה על צניעות ויראת שמים. רביץ שיתפה את התלמידות בשלושה דברים שעוזרים לה לשמור על עצמה במקום העבודה: הקפדה על תפילה בכל יום, וגם על החלקים שאותם נהוג 'לבלוע' ולדלג, להקפיד לדבר עם עמיתים לעבודה רק בצורה רשמית ולא להגיע לקלות ראש, וללמוד קטע של מוסר בכל יום, אשר מהווה מצפן למה אנחנו כאן ולאן אנחנו הולכים.

את אחת ההרצאות החשובות העבירו יו"ר אגודת עזר מציון הרב חנניה צ'ולק ואשתו. "הקב"ה ברא עולם שלם בשביל האדם. האדם רוכב על חמור וסוס, אוכל את פירות האילן, השמש שולחת אור וחום. כל חלק בבריאה נותן לאדם משהו, אך איפה הנתינה בחזרה של האדם בכל הבריאה? האם כאשר אנו דואגים ונותנים לעצמנו אנחנו גם יודעים לתת לאחרים? כשאנחנו שומעים על צרה, אנחנו אומרים אוי וי, צריך משיח וממשיכים בחיים שלנו או שאנחנו מחליטים לעשות מעשה" הסביר הרב צ'ולק.

"כולנו שומעים בתקשורת דברים קשים וכואבים והשאלה מי שם את עינו באמת. מערך ההתנדבות של עזר מציון החל כשהיינו בבית חולים וראינו ילדה חולת סרטן שאמה יושבת לצידה ביום ואביה נמצא בלילות. המשפחה התמודדה לבד ועמדה על סף קריסה. ראינו את המציאות הבלתי אפשרית הזו והחלטנו לייסד את עזר מציון כדי שמשפחות לא יצטרכו יותר להתמודד לבד וב"ה היום יש לנו כבר למעלה מ26 אלף מתנדבים כן ירבו, אך גם זה כמובן לא מספיק".

הרב סיים ואמר בהתרגשות כי "כשאנחנו אומרים את י"ג מידות הרחמים של הקב"ה אנחנו צריכים לחשוב שזה כביכול נאמר עלינו. אם נתנהג במידת הרחמים גם הקב"ה יתנהג אלינו כך, מידה כנגד מידה. כפי שמרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצ"ל אמר לי פעם שבכל יום ויום יש קטרוגים חדשים על עם ישראל והחסד שאנחנו עושים עוצר את הקטרוגים. צריך לזכור שטוב לי רק כשטוב גם לשני".

קמפוס תבונה של המרכז האקדמי לב בראשות הגב' מרים וינברג מאפשר לסטודנטיות חרדיות ללמוד את המקצועות הטובים ביותר ולפרנס בכבוד את המשפחה החרדית. בין השאר לומדים בקמפוס תבונה מקצועות כמו: ראיית חשבון, הנדסה ומחשבים.

מנהלת קמפוס "תבונה" במרכז האקדמי לב, הגב' וינברג: "הסטודנטיות החרדיות נחשבות לעובדות חרוצות ומצטיינות עם מוסר עבודה גבוה. הן מבצעות את התפקיד בצורה הטובה ביותר ולשביעות רצון המעסיקים, אשר חוזרים ואומרים כי ניתן לסמוך עליהן ולהפקיד בידיהן את ביצוע המשימות. מדובר בקידוש שם שמים וגם בעבודה אשר שכרה בצידה".

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר