למה לעשות שינוי?

מרגישים לפעמים שאתם לא מגשימים את עצמכם בעיסוק הנוכחי? אין זה משנה מה אתם עושים היום, אם אתם מגיעים כל יום לעבודה לעסוק במשרה מתגמלת. בין אם אתם עובדים כשכירים לבין אם אתם עצמאיים או מסייעים בעסק המשפחתי (שיווקי)

(צילום: pexels)

מרגישים לפעמים שאתם לא מגשימים את עצמכם בעיסוק הנוכחי? אין זה משנה מה אתם עושים היום, אם אתם מגיעים כל יום לעבודה לעסוק במשרה מתגמלת. בין אם אתם עובדים כשכירים לבין אם אתם עצמאיים או מסייעים בעסק המשפחתי.

רבים כמוכם מרגישים לפעמים שהגיעו מים עד נפש והם רוצים שינוי. חלק בוחרים בהסבה מקצועית ואחרים לומדים מקצוע נוסף על מנת לגוון את חיי היום יום ולעסוק בשני המקצועות במקביל. במאמר זה, אספנו כמה מהסיבות שגורמות לאנשים לרצות לקום מחר בבוקר למשרה אחרת.

תחושת השליחות: רוצים לשנות את העולם

חלק מאנשי ההייטק כיום, החליטו שמאסו בעבודה המשרדית השוחקת והחליטו לשנות את העולם. כיצד? באמצעות שינוי מתודות החינוך של הדור הבא. הם נכנסו למערכת כמורים, המדריכים את הילדים ובני הנוער במתמטיקה ומדעים מתוך השקפה אחרת– לא רק העברת חומרי הלימוד עצמם, אלא גם היכרות מעמיקה עם המסתורין המרתק שבתחומים אלה. כאשר התחום נלמד תוך עידוד הסקרנות של התלמידים בכתה.

בראיונות ומחקרים שבוצעו במסגרת תוכנית הסבת אקדמאים להוראה רבים מהסטודנטים דיברו על הסיבה שהובילה אותם לעסוק הסבה מקצועית. הם תארו את: הרצון להוביל, להשפיע ולחנך את דור העתיד. לפעמים מספיק לשנות את הדרך בה אדם אחד בלבד חושב, על מנת לשנות את העולם. חישבו למשל על המורים שלימדו את מאדאם קירי, ייתכן מאד שאחד מהם התחיל את הניצוץ שהוביל למחקרים המרתקים שביצעה.

תחושת מיצוי בעבודה

עובדים אחרים שמבצעים הסבה מקצועית, מתחילים ללמוד מקצוע או תואר חדש לאחר שהרגישו תחושת מיצוי בתחום שלהם. האם כבר לא מגיעים למקום העבודה עם עיניים נוצצות ורצון להתחיל עוד מלא משימות? אט אט, השגרה התחילה להשתלט על חיי היומיום ואתם מרגישים שמחר הייתם רוצים לקום למקום אחר, בו תהיה לכם את אותה התלהבות שהייתה בהתחלה בעיסוק הנוכחי.

לכן, לפעמים באמצע החיים או לאחר עשור של עבודה בעיסוק אחד, רבים לומדים תואר חדש או מספר קורסים שמאפשרים להם לסיים תואר נוסף. לעתים, יהיו אלה התמחויות נוספות בתוך אותו תחום העיסוק כיום, כמו: "ריפוי באמנות" עבור עוסקים במקצועות תרפויטיים אחרים או לימודים בתחום שונה לגמרי.

רוצים להפוך משכיר לעצמאי

לפעמים, המעבר מעיסוק אחד למשנהו קשור לגמישות בה אתם מנהלים את סדר היום. בעבודה כשכירים, אתם מוגבלים למשמרות שנקבעו על ידי המעסיק וצריכים לדווח לו בכל יום. כאשר אתם לומדים מקצוע חדש המאפשר לפתוח עסק משלכם, אתם שולטים בזמן בו תעבדו.

תוכלו לעבוד חלק מהיום מהבית, ימים מסוימים לעבוד מהמחשב הנייד בבית הקפה (בהתאם לעיסוק שלכם) ובשאר הימים להחליט כי אתם לוקחים חופשה קצרה. ללא מנהל ישיר, אתם שולטים בזמן שלכם ובכמות העבודה שתרצו להספיק בכל יום.

רוצים לחזור לביטחון שלכם בעבודה כשכיר

בניגוד לשכירים המעוניינים להתחיל לנהל עסק עצמאי, יש המבצעים תהליך הפוך לחלוטין. מעסק עצמאי או כפרילנסרים הם חוזרים לביטחון התעסוקתי של עבודה כשכיר. בתאריך קבוע הם יודעים שתגיע המשכורת החודשית – ללא תלות בגביית כספים מלקוחות, ללא צורך לפרסם את עצמכם ומבלי שתצטרכו לעמוד בגחמותיו של לקוח זה או אחר.

לסיכום, סיבות רבות מובילות אותנו לשקול לעשות הסבה מקצועית. חלקן קשורות למיצוי העיסוק הנוכחי, אחרות לתחושת השליחות שאנו רוצים שתלווה אותנו בעבודה (כמו במקרה של עובדי הייטק העושים הסב מקצועית להוראה) ואחרות קשורות דווקא, למודל ההעסקה המועדף עלינו. בכל מקום שבו תרצו לעמוד בעתיד הקרוב, תוכלו להשתמש בכלי עוצמתי שיוכל לסייע לכם להגיע לשם במהירות – השכלה גבוהה לתואר נוסף או הוספת התמחות חדשה לתואר שאתם מחזיקים בידכם.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר