בהשקעה של מליארדים

מישור אדומים תהפוך למרכז העסקים של ישראל עם פתיחת 'דיזיין סיטי'

ירושלים הולכת לעבור מהפכה של ממש עם בניית מחלף ענק אשר יקצר את ההגעה למישור אדומים ל 10 עד 15 דקות מכל קצוות העיר (שיווקי)

(צילום: יח"צ)

ירושלים שסבלה רבות ממחסור במתחמי מסחר נאותים כמו בשאר חלקי הארץ, הולכת לעבור מהפכה של ממש, וכל זה יקרה במישור אדומים מצפון לירושלים. בהשקעה של מיליארד שקל משרד התחבורה החל את אחד בניית המחלפים הגדולים ביותר שנבנו עד כה בירושלים, מחלף גבעה הצרפתית אשר יקצר את ההגעה למישור אדומים ל 10 עד 15 דקות מכל קצוות העיר ואף יפתור את הפקקים שסובלת צומת מרכזית זו.

ראשון הפרויקטים שעתיד לקום במתחם המתוכנן במישור אדומים הוא "דיזיין סיטי" - עיר של מותגים בכל התחומים הקשורים בריהוט ועיצוב הבית, בסגנון אמריקני, ובמרכזה העתק של המלון הוונציאני בלאס וגאס, עם מזרקה וסירה שתנוע בתוך אגמון ותקרת עננים בשמיים כחולים שתעניק תחושה של אור יום בכל שעות היממה.

מתחם העיצוב הגדול באזור, שיוקם בהשקעה של כ־450 מיליון שקלים, יתפרס על שטח של כ־55 אלף מ"ר בקומה אחת, עם 1,400 מקומות חניה במפלס אחד. את המתחם תכננו מיטב האדריכלים מהארץ ומחו"ל. במקום יהיו מאות חנויות שיציעו את מכלול המוצרים השונים לבית, ובהן חנויות קרמיקה, ריהוט, עיצוב ומוצרי חשמל. בד בבד, יוקם מתחם מסעדות שישתרע על פני כ־5,000 מ"ר. שלב שיווק שטחי המסחר ב"דיזיין סיטי" כבר החל והפתיחה צפויה להתרחש בעוד כשנתיים.

עשרות שנים סובלת ירושלים ממצוקת מסחר של ממש כאשר לעומת זאת בכל חלקי הארץ, הערים הגדולות נהנות מפיתוח של מרכזי קניות מפוארים ומעוד מתחמי מסחר שנהנים מידי שנה עד כדי עודף מסחר בייחס לנפש. בירושלים המגמה הפוכה לגמרי. אם עד לפני עשר שנים שכונת רוממה הייתה מתחם קניות ענק ותעשייה כמו תנובה ועוד רבים שהיו נוכחים במקום אז, מי שיגיע היום למקום ייווכח שלא נשאר כלום מאותו אזור מסחר אלא קיימים מגדלי מגורים מפוארים שהחליפו את מה שהיה אך לפני עשור לאחד ממתחמי הקניות הגדולים ביותר בישראל.

כך גם גבעת שאול שעד לא מזמן היתה אזור מסחרי שוקק, אט אט הולך ומשתנה ואזורי המסחר נהפכים למגורים. גם תלפיות, שכונת המסחר האחרונה שנשארה בירושלים, עם מצוקת הדיור בירושלים והכדאיות הכלכלית לבנות מגדלי מגורים בקרקעות מסחר, רחוב אחר רחוב הופכים לאזורי מגורים. ראש העיר אף הכריז לאחרונה שתלפיות תהפוך לאזור מגורים בשילוב מתחמי היי טק. כבר כיום רואים עוד ועוד חנויות הסוגרות את שעריהם עם בנייתם של מגדלי מגורים.

נוצר מצב אבסורדי, במקום שיבנו מקומות מסחר לבנייה ענפה שישנה כיום בירושלים, הולכים ונעלמים אזורי המסחר בעיר.

לכן אין פלא, כי במשרד הכלכלה והתעשייה נרשמת התלהבות רבה מהתפתחותה של מישור אדומים. "האזור הזה הוא הצלחה אדירה, ויש ביקושים רבים לכל קרקע שהצענו לבנות עליה אזור תעשייה או מרכז מסחרי גדול", סיפר השר אלי כהן לאחר שערך סיור באזור.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר