''פעמונים'' עם בשורה לציבור:

הבנקים נוהגים ברגישות; אין פתיחת תיקים בהוצל"פ

משבר הקורונה אמנם פוגע בכל חלקה טובה, אך בארגון 'פעמונים' מבקשים להרגיע את הציבור: המוסדות הפיננסים - הבנקים וההוצל"פ נוהגים ברגישות ומעכבים הליכים (בארץ)

אילוסטרציה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בארגון ''פעמונים'' בו עמלים בימים אלו סביב השעון לתת מענה לפניות הציבור ולמנוע מאנשים במצוקה כלכלית לעשות טעויות, מבקשים להרגיע את הציבור בידיעה יסודית ובדוקה, שהפעילות במחלקות הגבייה של חלק מהבנקים לא פועלות כלל נגד חייבים בימים אלו, והשאר פועלות ברגישות ייתרה כאשר עושים הכל לקראת החייבים, כ"כ אין פתיחות תיקים בהוצל"פ (למעט תיקי מזונות ותיקים חריגים) ולא יבוצעו הליכים מבצעיים (עיקול מטלטלין, תפיסת רכב ופינו), צווי הבאה ומעצר לא יבוצעו.

כמו כן, בעקבות סבב שיחות של בכירי 'פעמונים' עם כלל מנהלי הבנקים בישראל, ניתן לבשר לציבור, כי בבנקים קיימת מוכנות לדון אודות דחיית תשלומי הלוואות מכל סוג שהוא, וזאת מלבד הקפאת תשלומי המשכנתאות אודותיה פורסם באופן רשמי. כמובן שהדברים תלויים מאוד באופן שהמבקש מציג את הדברים, ולכן חשוב להיות ברורים מאוד בסיבת הבקשה ובתוכנית ההשבה בהמשך.

מידע נוסף לשאלות רבים: הדחייה בתשלומי המשכנתא, אינה פוגעת בניקוד המבקש בנוגע לבקשת הלוואות עתידיות. הדחייה הנוכחית לא תפגע בשום צורה בהמשך תפקוד תיק ההלוואות של המבקש.

לצד מסרים אלו מבקשים ב'פעמונים' לעורר את הציבור המתמודד עם פגיעה בעורק הפרנסה, לא לשקוע ברחמים עצמיים אלא "לפתוח את הראש" ולמצוא דרכים יצירתיות להפוך את המשבר להזדמנות. רק לשם דוגמא מציינים בארגון בעל מסעדה שנאלץ לסגור אותה עקב ההגבלות, ותוך ימים ספורים הפך בעזרת בני משפחתו לבעל קייטרינג המכין ארוחות פסח לכלל המשפחות שנוהגות לחוג את הפסח בחו"ל כשהשנה הם 'תקועים' בארץ מבלי כל ידע או נכונות לבשל את הפסח בעצמם. בעל המסעדה מבקש מהמשפחות תשלום 50% מראש ובאופן זה הוא מתפרנס דווקא בימים אלו בצורה יעילה יותר מאשר בימים של שיגרה.

ב''פעמונים'' מעניקים הדרכה וייעוץ סביב השעון בקו הטלפון: 0732-620-750

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר