כך תשמרו על רכבכם בתקופת הקיץ

הקיץ במדינת ישראל הוא חם ויבש. בזמן שאנו יושבים בתוך מבנים קרירים אשר ממוזגים היטב מהחום הרב השורר בחוץ, כלי הרכב שלנו אינם, כיצד ניתן לשמור על הרכב מפני השמש החמה? הכל במאמר זה (רכב)

אילוסטרציה (צילום: PAXELES)

שמרו על הצבע של הרכב

אחד מנזקי השמש הבולטים הוא דהיית הגוון של צבע הרכב. זה קורה כאשר הרכב נמצא ימים ושעות ממושכים בחוץ, ללא כל כיסוי או מסתור מוצל אשר יכול לספק לו מעט הגנה. פתרון פשוט לבעיה זו הוא מריחה של וקס על הרכב. הווקס מספק לצבע הגנה מפני קרני השמש והוא מתאים גם כנגד לכלוך, מים וזיהומים נוספים. חשוב לזכור שאת הווקס יש למרוח רק לאחר שהרכב נקי ומומלץ לעשות זאת במקום קריר ומוצל. כמו כן חשוב למרוח את הווקס במקום נסתר כדי לוודא שהוא מתאים לצבע הרכב וכדאי לחזור על פעולה זו לפחות פעמיים בשנה. הווקס ישמור הן על צבע הרכב שלכם והן על ערכו.

תקינותם של גלגלי הרכב

אחד הדברים החשובים ביותר הוא בדיקת תכופה של גלגלי הרכב. הגלגלים אשר עליהם עומד כל משקל הרכב מתבלים ומשתפשפים בחום הכבד. חשוב לוודא כי החריצים הקיימים בגלגלים הם בעומק של סנטימטר אחד לפחות. אם הגלגל שחוק לגמרי ו/או סדוק, עליכם לגשת מיד ולהחליפו. כמו כן ישנה חשיבות מרבית ללחץ האויר הקיים בגלגלים כדי לשמור על הרכב מאוזן בזמן הנסיעה ובפרט בכבישים בין־עירוניים שבהם נהיגתנו מהירה יותר מהרגיל. את הבדיקה של לחץ האוויר ניתן לבצע בקלות, גשו לתחנת הדלק הקרובה לביתכם, שם יש מד לחץ אוויר. את הכמות הנכונה אותה יש למלא בכל גלגל תוכלו לראות בספר הרכב או בדופן דלת הנהג שם ישנה מדבקה עם המידע הזה.

ניקוי פתחי המזגן

חשוב לוודא כי המזגן ברכב עובד כראוי. אינכם רוצים להיות תקועים בפקק נוראי בכבישי הארץ ללא מיזוג ביום לוהט במיוחד. חוץ מתחושת המחנק והחום האיומים, אתם עלולים גם להירדם מהחום בכביש וזו סכנת חיים של ממש. לכן, טרם מגיע הקיץ בכל אונו גשו למוסך לבדיקה קלה של המזגן. וודאו שהפתחים נקיים, שיש מספיק גז מזגנים וסעו לשלום.

שמירה על רכבכם בכל עת

אין זה משנה אם העונה בחוץ היא חורף, קיץ אביב או סתיו, עליכם תמיד להקפיד על שמירת הרכב שלכם במצב תקין. רכב זה מוביל אתכם בדרכים לצד משפחות וילדים הן שלכם והן של הנהגים האחרים, כאשר חלה עליכם החובה לדאוג לביטחונם של כולם. לכן, וודאו תמיד שמצבר הרכב תקין, ולמנוע יש מספיק מים ושמן, כמו כן וודאו כי יש לכם ביטוח רכב בתוקף וכמובן אל תשכחו לנהוג בזהירות.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר