אתגרי הקורונה

מגיפת קורונה בחוץ או מגיפת אינטרנט בבית, מה עדיף?

בימים אלה של משבר וסגר, השימוש באינטרנט הולך וגדל והיקף הגלישה הכפיל את עצמו במגזר החרדי, אך אסור לשכוח- כולנו צריכים לחגור חגורת בטיחות רוחנית (אינטרנט)

יריב פאר מנכ"ל רימון על רקע משפחה חרדית קלאסית (צילום: פלאש 90 | יח"צ)

לפני כ-18 שנה עמד משרד התחבורה בפני בעיה חמורה הרבה יותר מבעיות הפקקים של ימינו. סקר אחרי סקר שנעשה ע"י המשרד העלה כי אנשים לא רק שלא מקפידים להיחגר כאשר הם נכנסים למכונית אלא גם כלל לא מייחסים חשיבות לחגירת הילדים במושב האחורי.

אנשי משרד התחבורה הבינו כי הם לבד לא יצליחו להביא את השינוי ופתחו בקמפיין כלל משפחתי 'מקליק מי שמקליק ראשון' שרתם את החברה הישראלית כולה מילדים ועד סבים וסבתות להקפיד על הפעולה הקטנה אך כ"כ משמעותית כאשר נכנסים לרכב. הרי מה חשוב לנו כהורים יותר מחיי ילדינו?

מגיפת הקורונה גורמת לנו לאתגר הקלקות בסדר שונה לגמרי. שונה אמרנו? קצת שונה וקצת דומה.

בימים אלה של משבר, כאשר מדינת ישראל נמצאת בסגר והשימוש באינטרנט הולך וגדל ולפי נתונים עדכניים היקף הגלישה הכפיל את עצמו במגזר החרדי, כולנו צריכים לחגור חגורת בטיחות רוחנית, הרי האם כדי לעבוד מהבית נכניס הביתה אינטרנט לא מסונן ובכך נסכן, חלילה, את בריאותם הנפשית של ילדינו ואת הערכים לאורם הקמנו וחינכנו את המשפחה שלנו?

כל נהג מתחיל, כל שוטר תנועה, ידעו לומר שככל שאדם נוהג יותר על הרכב שלו, נוסע למרחקים ארוכים יותר, נוהג יותר שעות על ההגה, ביום ובלילה, בסוף הוא יתעייף והסבירות לתאונה רק הולכת וגדלה ומכאן החשיבות הראשונה לחגור חגורת בטיחות ברכב.

ובכל זאת, כולנו חוגרים חגורת בטיחות לא רק בנסיעות ארוכות אלא גם בנסיעה קצרה למכולת (לפחות פעם, בימים בהם יצאנו בחופשיות מהבית). מדוע אנחנו עושים זאת? כי למרות שאנחנו יודעים לנהוג וסומכים על עצמנו, אנחנו לא יכולים לסמוך ולא יכולים לצפות מה יעשה הנהג האחר, הנהג האולי פזיז שיגיע מולנו בכביש, שיגנוב את האדום או שיחתוך את הצומת ולא יציית לתמרור עצור.

אותו דבר באינטרנט – במיוחד בימים האלה, של גלישה מרובה מעצם היותנו כולנו בבית, מעצם הכורח שנכפה על כולנו לעבוד או לנהל את העסק מהבית, אנחנו צריכים הגנה. כמו אותו נהג שמתעייף שעות ליד ההגה, כמו שאנחנו לא יכולים לצפות מה יעשה הנהג האחר על הכביש, כך גם אין לנו שליטה מה יעלה כל אתר במרחבי הרשת לאינטרנט או, מה יעלה כל גולש ליו-טיוב, שהרי באינטרנט כל אחד יכול לומר ולפרסם ככל העולה על רוחו. זו חרב הפיפיות של האינטרנט.

"מאז החל משבר הקורונה נפח הגלישה בציבור החרדי הכפיל את עצמו כמעט פי 2" מספר יריב פאר, מנכ"ל אינטרנט רימון ואתרוג. "אנחנו ברימון נערכנו והגדלנו את היקף הרשת ואת היקף התמיכה. מאחר ורימון מוגדרת על ידי משרד הכלכלה בתור מל"ח – משק לשעת חירום, נערכנו מבעוד מועד והיום מאות נציגי שירות ותמיכה עושים לשיחות טלפון ונותנים שירות מהבית 24 שעות ביממה, 6 ימים בשבוע" מוסיף פאר.

"אנחנו עדים לתנופה של האינטרנט המסונן במגזר החרדי. אנשים רבים הנזקקים לעבוד מהבית או להתעדכן בחדשות ובצו השעה מגלים אחריות ומצטרפים לאינטרנט המסונן של רימון ואתרוג, הנהנה גם מפיקוח הועדה שע"י בד"צ בני ברק".

במיוחד בתקופה הזו של חרדה, גם בריאותית וגם כלכלית, ברימון ואתרוג נרתמו לסייע לקהילה – מצטרפים חדשים לספק הבית המסונן לבית יהנו מחודשיים מתנה ללא עלות וללא התחייבות.

בנוסף, מספר לנו יריב פאר המנכ"ל, באתרוג השיקו נטסטיק חדש ולרגל המצב מעניקים באתרוג 10 ג'יגה מתנה למצטרפים – ללא עלות וללא התחייבות. ברימון ואתרוג מזמינים את הציבור להתקשר ולהתייעץ בפתרון האינטרנט המסונן המתאים עבורו בטלפון 1-800-222-234

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר