מצילים את הראייה גם בתקופת הקורונה

שת"פ של מרפאת עיניים במרכז הרפואי סורוקה ואיחוד והצלה ובסיוע של עיריית באר שבע וארגון הליונס מאפשר לבצע הזרקות אווסטין בעיניים למטופלים מבוגרים שסובלים מניוון מרכז הראייה, סמוך לביתם (חדשות הבריאות, מקודם)

"חדר ההזרקות" הנייד והסטרילי שמופעל מתוך אמבולנס של איחוד הצלה (צילום: דינה פינקל)

השירות הייחודי הופעל בימים האחרונים באמצעות "חדר הזרקות" נייד וסטרילי שמופעל מתוך אמבולנס של איחוד הצלה שמגיע עד לביתם של המטופלים. השירות חיוני למטופלים מבוגרים שסובלים מניוון מרכז הראייה אותו אמורים לקבל אחת לחודש. היעדר טיפול קבוע עלול לגרום לירידה בראייה ואף לעיוורון. בימים אלו אין באפשרות חלק מהמטופלים להגיע למרפאה בבית החולים כדי לקבל את הטיפול ומכאן עלה הצורך לשנע את הצוות המטפל סמוך לבית המטופל.

זהו שיתוף הפעולה ייחודי בארץ, בו רופא ואחות ממרפאת העיניים בסורוקה מגיעים עד לבית המטופל באמבולנס של ״איחוד הצלה״ בו מתבצעת ההזרקה ומאפשרת סביבה נקיה וסטרילית ובטוחה עבור המטופלים.

ד"ר נועם יאנקולוביץ' רופא בכיר במחלקת עיניים בסורוקה: "מערך עיניים מטפל באופן שגרתי וגם בימים אלו במחלות רשתית מגוונות, בין השאר על ידי הזרקות תוך עיניות. כדי למנוע פגיעה בלתי הפיכה בראייה במטופלים שלא מגיעים לביה״ח, גובש הפרויקט המיוחד הזה שמביא את חדר הטיפולים אל ביתו של המטופל כדי לבצע את הזריקה בניידת האמבולנס של איחוד והצלה בסמוך לבית המטופל״.

אליה טובול, ראש סניף איחוד הצלה בבאר שבע מוסיף: "בשיתוף הפעולה עם סורוקה אנחנו מאפשרים את המשך רצף הטיפול בקשישים וחולי עיניים ומונעים החמרה במצבם הבריאותי. האתגר הגדול בעת הזאת הוא שמירה על סביבת טיפול ניידת אך סטרילית. לכן האמבולנס שמשמש מרפאה על גלגלים מחוטא באופן קפדני ממש כמו חדר ניתוח. המבצע הזה נותן לנו סיפוק ענק כשהמטופלים מודים לנו על העזרה בחיוך ענק".

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר