סערה ציבורית סביב ערוץ מסיונרי חדש שמטיף בשפה העברית להמרת דת

בשבוע שעבר עלה בישראל ערוץ תעמולה מיסיונרי המשדר למאות אלפי בתים בישראל • ביד לאחים אספו מקבץ הוכחות מרשיעות על כוונות המיסיונרים ועל פועלם (חדשות, מקודם)

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

מזה כמה חודשים שאגף המחקר ב'מחלקה למאבק במיסיון' של יד לאחים עוקב אחר כוונתו של מיסיונר ידוע המפעיל בחו"ל ערוץ טלוויזיה אוונגליסטית, להפעיל גם בארץ שלוחה של הטלוויזיה המיסיונרית שהוא מפעיל בחו"ל, אשר תשדר למאות אלפי בתים בישראל באחד מערוצי רשת התקשורת.

ביד לאחים בדקו וגילו ציטוטים רבים המדברים בצורה ברורה על מטרתו האמתית של הערוץ, ופנו מבעוד מועד לשורת חברי כנסת דתיים וחרדיים, אשר נרתמו לפעילות מיידית.

במקביל פנה יד לאחים במכתב בהול לשר התקשורת עם שורה של הוכחות בנושא, בדרישה כי הערוץ המיסיונרי ייסגר לאלתר. בעוד כלפי חוץ מסווים המיסיונרים את פעולתם ואינם מבהירים בשום צורה כי מדובר בערוץ תעמולה, הרי שההוכחות הברורות שיש ליד לאחים משנות את התמונה מקצה לקצה.

בין היתר צורפו צילומי מסך מהאתר בו נרשם על הצהרת הכוונות של המיסיונרים: "לראשונה בהיסטוריה, ערוץ הטלוויזיה 'הבשורה המשיחית' אמור לשדר. זה יגיע לצופים יהודים וערבים בישראל, בעברית. ויהיה זמין בכ-600,000 בתים ישראליים עם תכניות בעברית, ובאנגלית עם כתוביות בעברית.

"זו יוזמה פורצת דרך. הבשורה הנוצרית תשודר בכל רחבי ישראל בשפה המחודשת של הנביאים היהודים הקדומים".

לפני כשבועיים לאור בקשת יד לאחים פנה הראשון לציון הרב הראשי הרב יצחק יוסף בפניה נרגשת בכתב ובעל פה לשר התקשורת עד לא מכבר, ח''כ דודי אמסלם.

בד בבד הרב ח''כ משה גפני אמר "כי חברי הכנסת האמונים על קודשי ישראל יעשו כל אשר לאל ידם למנוע את הערוץ המסוכן הזה".

ביד לאחים אמרו כי הערוץ מהווה פלטפורמה לכל ארגוני המיסיון בארץ דרכה הם ירחיבו את פעולתם.

עוד אומרים ביד לאחים "מדובר בתרמית של המיסיונרים, כאשר בו בזמן שהם משדרים תוכן נוצרי שנועד להמרת דת, הם עושים שימוש מתוחכם בסמלים יהודיים מובהקים. זוהי זריית חול בעיני הציבור, ולא ברור האם מותר להם לעשות זאת מבחינה משפטית".

משנה חומרה רואה יד לאחים בכך שמפעילי הערוץ מדגישים כי הוא פתוח לכולם – כולל לקטינים, בעוד חוק העונשין אוסר על הטפה להמרת דת לקטינים.

יצוין כי בעקבות פניית הארגון חברי כנסת רבים הביעו שאט נפש מהערוץ המסיונרי, והם פועלים מול הרשויות למנוע את הסכנה. למרות המאמצים הרבים שנמשכים כל העת, עדין הערוץ ממשיך בשידורי הטפה להמרת דת באין מפריע.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר